Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2699 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dulkenhek bedankt voor het testen!

Zou je voor mij alleen nog kunnen kijken of het aanpassen van de bitrate gaat helpen? Dit doe je zo:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Staat dit al op het hoogst of werkt het nog steeds niet zoals het moet, zet ik het graag door naar onze techneuten. Ik heb alleen nog wat meer informatie nodig om dit zo zorgvuldig mogelijk door te zetten. Alvast bedankt!

  • Wat is de software versie van de tv?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  • Speelt dit op meerdere apparaten of alleen op de tv?
Reputatie 3

Dank, @Ishana ! Ik wacht het af.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ronaldc, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee, zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden alsjeblieft? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie oplossen of doorzetten naar onze techneuten, alvast bedankt!

 

  1. Zijn er zenders waar het wel synchroon loopt?
  2. Heb je extern audio apparatuur aangesloten (Bijvoorbeeld een soundbar)? Loopt het wel synchroon als je je externe apparatuur niet hebt aangesloten?
  3. Gaat het om live tv kijken, terugkijken, bij opnames of bij alles?
  4. Op welke zenders doet het zich voor?
  5. Welke zender en programma kijk je als dit gebeurt (Graag datum en tijdstip erbij vermelden)?

 

Ik zit nu ook een 1.5 jaar met het synchronisatie probleem. Ik heb ook geklaagd in het begin en geprobeerd er mee te leven. Ben zelf een data telecom specialist en het feit dat Odido dit steeds probeert op te lossen tussen hun klanten en niet de investering maken voor een deugelijk data netwerk is teleurstellend. Er zijn andere oplossingen om wel goed TV te bekijken via het Odido internet netwerk maar dit zou je niet hoeven te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dulkenhek, goed dat je dit aangeeft. De techneuten hebben het onderzocht en aanpassingen gedaan op de encoders. Dit heeft niet geholpen en het speelt nog steeds neem ik aan?

Ik heb dit bij de juiste persoon aangekaart, ik heb alleen een aantal voorbeelden nodig omdat dit gerelateerd is met een bepaalde encoder/server en dan kunnen we zo gericht mogelijk zoeken!

 

  1. Op welke zender speelt dit zich af
  2. Met welk programma ervaar je dit
  3. Op wat voor tijdstip en datum

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

 

Hallo Tommie,

Bedankt voor je reactie. Hier mijn antwoorden:

Het gaat om alle zenders.

We hebben geen externe apparatuur aangesloten.

Het treedt op bij live kijken maar ook bij terugkijken.

Het gebeurt altijd. Dus bij elk programma en elk tijdstip.

Waar ligt het aan?

T-mobile app versie 1.3.2121

sony versie 4.2.1

probleem alleen op de tv

Hi @hleever, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend. We gaan het vanmiddag doorzetten naar ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Excuses voor het ongemak. 

Ook hier sinds de overstap naar Odido hetzelfde probleem. In wisselende mate, alleen op bepaalde zenders, op alle zenders, via de TV app, maar ook via de box. Echt heel irritant! Vooral omdat het dus al heel lang een probleem is te zien aan de reacties! Dus Tommie van Odido wanneer is ‘zo snel mogelijk’?

Reputatie 7
Badge +9

@ronaldc bedankt voor je snelle reactie.

Zou je eerst voor mij een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Ik zie namelijk dat al je apparatuur al lange tijd aanstaat. Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT en de TV Box uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten.
  4. Doe de stekker terug in het stopcontact van de TV Box en laat alles volledig opstarten.
  5. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Als dit niet gewerkt heeft, zet ik dit graag door naar onze techneuten. Hiervoor heb ik alleen wel echt een duidelijk voorbeeld nodig van vraag 5: Welke zender en programma kijk je als dit gebeurt (Graag datum en tijdstip erbij vermelden)? Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hleever, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend. We gaan het vanmiddag doorzetten naar ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Excuses voor het ongemak. 

Hallo Tommie of collega,

De techneuten van T-mobile zijn al een maand hard aan het werk om dit probleem op te lossen! Je zou toch denken dat er iets te melden is. Is er inmiddels een oplossing?
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dulkenhek, bedankt voor je snelle reactie!

Zou je alleen nog je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dit lijkt op ABC12345, dan ga ik dit voor je doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt!  

Reageer