Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV



Toon eerste reactie

148 reacties

Hi @Jeffrey1994, heb jij toevallig ook een Samsung TV thuis? Zo ja, kan jij aan mij laten weten hoeveel inch en welk type TV dit is? Dan kan dit namelijk onder dezelfde noemer worden geschaald als @Martynn en @Schimpie59.

Super dat jullie ook allebei aan de bel trekken @Martynn en @Schimpie59! Ik wil jullie hier heel graag mee helpen, want ik heb toevallig vandaag net twee andere klanten geholpen die ook een Samsung TV hebben en problemen met de TV ervaren. Bij hen is er ook sprake van wazig beeld, dus ik zet ook graag jullie gegevens door naar de TV specialist die dit gaat onderzoeken. Zouden mij nog kunnen voorzien van het aantal inch van de TV en wil jij ook het type TV nog aan mij doorgeven @Schimpie59? Dan heb ik alle informatie om het door te kunnen zetten. 

Ik ga dit onderzoek vervolgens volgen en zodra er een update uit voort komt, dan meld ik die hier! 💪

Ik heb een Samsung 65Q950R

Reputatie 2

Hi Lisa!

Bedankt voor je reactie en super dat het opgepakt gaat worden, ben benieuwd 😃.

Wij hebben in ieder geval de 55inch versie van de Samsung Q90R. Tot horens! 

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, heb jij toevallig ook een Samsung TV thuis? Zo ja, kan jij aan mij laten weten hoeveel inch en welk type TV dit is? Dan kan dit namelijk onder dezelfde noemer worden geschaald als @Martynn en @Schimpie59.

Super dat jullie ook allebei aan de bel trekken @Martynn en @Schimpie59! Ik wil jullie hier heel graag mee helpen, want ik heb toevallig vandaag net twee andere klanten geholpen die ook een Samsung TV hebben en problemen met de TV ervaren. Bij hen is er ook sprake van wazig beeld, dus ik zet ook graag jullie gegevens door naar de TV specialist die dit gaat onderzoeken. Zouden mij nog kunnen voorzien van het aantal inch van de TV en wil jij ook het type TV nog aan mij doorgeven @Schimpie59? Dan heb ik alle informatie om het door te kunnen zetten. 

Ik ga dit onderzoek vervolgens volgen en zodra er een update uit voort komt, dan meld ik die hier! 💪

Reputatie 1

Inderdaad een heel hardnekkig probleem.

Ook hier blijft het zich voordoen.

Het lijkt wel of de Samsung TV en de box/software een heel slechte combi is. Soms lijkt het wel dat opstarten van de box met de afstandbediening van de tv nog het beste gaat. Maar als je dan vergeet de box weer voor de tv uit te zetten weet je haast zeker dat het de volgende keer weer op SD is. Ik heb al eens gedacht dat de TV mogelijk bij het uitzetten de HDMI een signaal geeft waar de box verkeerd op reageert.

Reputatie 2

Hi!

 

Ook ik heb helaas last met onze nieuwe Samsung Q90R TV dat het beeld 9 van de 10x op 576p resolutie staat als ik het kastje aanzet. Enkel een harde reset helpt tijdelijk. Ook heb ik al een nieuw kastje ontvangen enkele weken terug maar helaas is er niets veranderd. Het lijkt erop dat de instellingen gewoon niet goed gepakt worden want in het menu van het kastje staat alles wel goed. Kan er bij mij ook naar gekeken worden? Bij deze akkoord om contact op te nemen! Graag zelfs aangezien we al enige jaren klant zijn (inclusief 2x mobiel) en ik dit bij voorkeur zo wil houden (mits het probleem opgelost kan worden). Bedankt vast 😃! 

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, merci voor jouw akkoord! Wij gaan hiermee aan de slag en jij wordt hiervan op de hoogte gehouden. Ik hoop dat het probleem snel wordt verholpen, zodat jij weer optimaal van de TV kunt genieten.

Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de aanvulling! Wat gek dat dit zich voordoet. Ik heb direct één van de TV specialisten ingeschakeld en wij willen dit graag voor jou onderzoeken. Graag wil ik wel aan jou vragen of jij hiermee akkoord gaat? Er zal dan namelijk contact met jou worden opgenomen om mogelijk aanpassingen te verrichten en dat doen wij uiteraard niet zonder jouw toestemming. Ik hoor het graag van je! 🎈

Prima

Reputatie 7

Hi @Jeffrey1994, dankjewel voor de aanvulling! Wat gek dat dit zich voordoet. Ik heb direct één van de TV specialisten ingeschakeld en wij willen dit graag voor jou onderzoeken. Graag wil ik wel aan jou vragen of jij hiermee akkoord gaat? Er zal dan namelijk contact met jou worden opgenomen om mogelijk aanpassingen te verrichten en dat doen wij uiteraard niet zonder jouw toestemming. Ik hoor het graag van je! 🎈

@Jeffrey1994  Als ik je goed begrijp, geeft de TV Box aan in de instellingen dat de resolutieop 1080p staat, maar dat dit daadwerkelijk 720x576 is? Lost het probleem zich wel op wanneer je de TV Box reset? Of springt de TV Box dan juist op de 720x576? 

Ja staat op 1080p of 1080i maar is daadwerkelijk 720x576. Na een reset is het 1080p, volgende dag is het weer 720p

Reputatie 7
Badge +8

@Jeffrey1994  Als ik je goed begrijp, geeft de TV Box aan in de instellingen dat de resolutieop 1080p staat, maar dat dit daadwerkelijk 720x576 is? Lost het probleem zich wel op wanneer je de TV Box reset? Of springt de TV Box dan juist op de 720x576? 

Ik heb ook het probleem dat de TV box naar 720x576 gaat. In de instellingen staat deze wel gewoon op 1080p maar lijkt niks te doen.

Ik word een beetje moe van het telkens resetten van de box...

Reputatie 2

Hi @firecaps30,

Allereerst wil ik mijn diepe excuses aanbieden dat wij dit nog niet kunnen oplossen. Weet dat wij je zeker niet vergeten zijn, en nog steeds hard bezig zijn op tot een oplossing te komen. Achter de schermen hebben wij tevergeefs al een hoop geprobeerd. Inmiddels voeren wij ongeveer elke paar dagen een wijziging door, en wij hopen hier allemaal dat de doorslaggevende er snel tussen zit!

Bedankt voor de update! Helaas inderdaad nog geen verbetering. Wel jammer dat ik na problemen met TV nu ook problemen met internet heb… zie dit topic: 


Het is dat ik met het klantvoordeel zit en net 2 mobiele abonnementen heb verlengd, maar ik weet niet of ik anders zou blijven als klant.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @firecaps30,

Allereerst wil ik mijn diepe excuses aanbieden dat wij dit nog niet kunnen oplossen. Weet dat wij je zeker niet vergeten zijn, en nog steeds hard bezig zijn op tot een oplossing te komen. Achter de schermen hebben wij tevergeefs al een hoop geprobeerd. Inmiddels voeren wij ongeveer elke paar dagen een wijziging door, en wij hopen hier allemaal dat de doorslaggevende er snel tussen zit!

Reputatie 2

Helaas nog geen verbetering gemerkt, hopelijk komt er binnenkort weer een update over de status vanuit T-Mobile.

Vanmorgen was hij wel weer teruggevallen op SD helaas. Ik heb hem nu weer via het menu gereset en daarna ging hij iets downloaden. Ik check het weer vanavond.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tenktenk, aan onze kant constateer ik ook geen moment van uitval meer, dus dat ziet er eindelijk goed uit! 😄👍

Wat me wel opvalt, is dat er op 13 april twee IP-releases zijn geweest, normaliter is dit er maximaal eentje per 24 uur. Kan het zijn dat je op dat moment het modem gereset hebt? Klein puntje van aandacht, maar niets bijzonders gelukkig.

Hi @Tenktenk, wij zitten er inderdaad nog steeds bovenop! Sorry dat het al zo lang duurt. Vlak voor het weekend hebben wij weer een wijziging uitgevoerd en momenteel zijn wij bezig om de resultaten daarvan te analyseren, alleen als ik je goed begrijp heb je nog geen verbetering gemerkt? Zou je kunnen proberen om de TV Box 10 seconden van het stroom af te halen? Alvast bedankt voor de informatie!

Lijkt beter te gaan nog geen terugval gehad na opnieuw een powerflip 🙂. Ik houd het in de gaten. Ik koppel het terug als hij opnieuw terugvalt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tenktenk, wij zitten er inderdaad nog steeds bovenop! Sorry dat het al zo lang duurt. Vlak voor het weekend hebben wij weer een wijziging uitgevoerd en momenteel zijn wij bezig om de resultaten daarvan te analyseren, alleen als ik je goed begrijp heb je nog geen verbetering gemerkt? Zou je kunnen proberen om de TV Box 10 seconden van het stroom af te halen? Alvast bedankt voor de informatie!

Bij mij ook nog steeds hetzelfde.. Ik ben blij dat het onderzoek nog loopt. Maak me wel zorgen of het wel goedkomt.. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @firecaps30, het onderzoek wordt nu opgepakt door ons TV team in combinatie met de specialisten. We verzamelen alle meldingen en situaties waarin dit resolutieprobleem blijft voorkomen en zullen het de komende dagen weer keihard monitoren en proberen te herstellen. 

Cal zal dit van het weekend in de gaten houden voor je, mocht jij ineens een verbetering opmerken, zou je dit dan alsjeblieft aan ons kenbaar willen maken? Thanks!

Reputatie 2

Inderdaad, nog geen verbetering, heb de box ook gereset en het even een paar dagen aangekeken.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @firecaps30, wij zijn achter de schermen druk voor je bezig! Afgelopen vrijdag hebben wij opnieuw een (wat wij hoopten) oplossing geïmplementeerd. Wij zijn momenteel druk bezig om dit te monitoren en de wijziging te evalueren. Op basis van jouw bericht heb ik alleen zo een donkerbruin vermoed dat je geen beterschap hebt gemerkt? Wij proberen zo snel mogelijk wederom met vervolgstappen te komen!

Reputatie 2

Hi @Jason,

Heb je al een update?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tenktenk,

Allereerst bedankt dat je ons op de hoogte brengt en sorry dat dit nog speelt! Merkte je wel enige dagen of uren verbetering nadat wij met deze mail waren gekomen? Ik heb het onderzoek gelijk heropend en wij gaan absoluut niet rusten totdat dit opgelost is. Het enige lastige is wel dat dit een diep en zeldzaam probleem blijkt te zijn en daardoor vermoed ik dat er nog meer uitgezocht moet worden. Wij doen onze uiterste best en dit gaat goedkomen!

Goedemorgen @Tenktenk, sorry voor de late reactie: ik ben sinds gisteren weer terug na verlof en heb meteen jouw casus doorgezet naar de technische specialisten. Zij pakken het verder op en zullen dit bespreken met het TV team. 

De huidige, gemiddelde verwerkingstijd bedraagt drie tot zes dagen. Dat betekent dat jouw casus binnen die periode in behandeling wordt genomen, jammer genoeg betekent dat niet per definitie dat het binnen dat tijdsbestek ook daadwerkelijk opgelost zal zijn. Ik hoop oprecht dat alle individuele zaken hieromtrent snel worden opgelost want dat resolutieprobleem leek eerder al hersteld te zijn.

Bedankt voor je geduld en mocht ik in de tussentijd ergens bij kunnen helpen, laat het dan zeker weten.

 

Jason het zou verholpen moeten zijn. Maar helaas ondanks resets en dat hij in het menu op 1080 staat blijft het beeld toch weer terug vallen naar SD 576. Alleen powerflip of reset helpt dan. Kunnen jullie  [Ticket#2021030211000323] weer openzetten? Vreselijk irritant zeg.

Reageer