Bug ODIDO TV app op Samsung S24

  • 31 January 2024
  • 39 reacties
  • 2039 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Via de ODIDO TV app op mijn nieuwe Samsung S24 smartphone wil ik TV kijken. Dit lukt niet.

Hij geeft de volgende melding: “Er is een fout opgetreden met Odido TV. Odido TV gesloten omdat deze app een bug bevat. Probeer de app bij te werken nadat de ontwikkelaar een oplossing voor deze fout beschikbaar heeft gemaakt. Beprepen.”

De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geeft dezelfde foutmelding.

Met mijn vorige smartphone had ik geen problemen.

Graag een oplossing zodat TV kijken via de Odido TV app (overal) mogelijk is.

Demi van Odido 1 maand geleden

Hoihoi allemaal, ik heb een nieuwe update over de voortgang van de app voor de S24! 

We hebben voor Odido online TV een nieuwe versie beschikbaar voor Android smartphones & tablet. Deze versie is om de problemen met de Samsung S24 op te lossen. Aangezien er best wat wijzigingen zijn gemaakt in de player, willen we deze update eerst goed testen. Daarom starten we "Open testing" voor deze versie (v2.5.3).

 

Wat is 'Open testing'?

Dit is een handige manier om klanten alvast de mogelijkheid te geven om de nieuwe online tv-app te kunnen testen terwijl de huidige app nog gewoon in de Play Store beschikbaar blijft. 


Je kunt dus kiezen de nieuwe app te installeren, maar je kan dus ook eenvoudig terug naar de huidige app. Dit is vooral handig als je z.s.m. je Samsung S24 wilt gebruiken.

 

Hoe kan ik meedoen aan deze 'Open test'?

Dit kan heel eenvoudig via deze link (voor web) of deze link (vanaf een Android toestel) en dan de aangegeven stappen te volgen.

 

Wanneer publiceren we deze update voor alle klanten?

We monitoren de komende dagen de feedback van klanten. Wanneer er geen 'blocking' issues worden gevonden, zullen we a.s. maandag de update uitrollen naar 25% van de base om vervolgens in stappen naar 100% uit te rollen.

 

 

 

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @topito, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Voldoe je aan de volgende punten: 

  • De App kan op maximaal 3 apparaten tegelijk afspelen.
  • De App werkt in de volledige Europese Unie, Noorwegen, IJsland & Liechtenstein.
  • Android versie 5 of hoger.

Zou je ook een screenshot willen maken van de melding en die willen meesturen? Alvast bedankt.

  

Ik voldoe aan de drie genoemde punten.

Op mijn vorige Samsung S20 functioneerde het probleemloos.

App hierop verwijderd en op nieuwe S24 krijg ik onderstaande melding na het selecteren van een willekeurige zender. Ik gebruik nu Android One UI: 6.1

 

Reputatie 6
Badge +2

@topito Super bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb dit gelijk doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou kunnen oplossen en je binnenkort weer overal TV kunt kijken! 😊

Hier hetzelfde probleem op een S24 plus.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DerPaulie, goed dat jij hier ook aanhaakt.

Zou je de volgende vragen willen beantwoorden en graag ontvang ik ook nog een screenshot. Alvast bedankt!

  •  Welke Android versie heeft je telefoon: 
  • Kan je een screenshot maken van de DRM informatie?

Ik gebruik Android 14 - One UI 6.1 op de Samsung S24+

De foutmelding is exact dezelfde als bij topito (514200).​​

Reputatie 7
Badge +9

Thankyou @DerPaulie, ik heb het voor je doorgezet! 

Hier sinds gisteren ook een nieuwe Galaxy S24 in gebruik, en krijg ook dezelfde melding.

Android 14 Versie One UI 6.1

Kernel Versie 6.1.43-android-14-11*

Streamen dus niet mogelijk, ik hoop dat het snel verholpen wordt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de toevoeging @fcu. Dit is inmiddels in onderzoek en hebben hier hopelijk snel een oplossing voor! 

Hier het zelfde probleem s24 

 

Ik heb dezelfde problemen sinds ik mijn nieuwe S24 in gebruik nam op 9 februari.  Zelfde pop up. Heb ook 6.1 en android 14. Ligt geheid aan de telefoon, want op mijn Tab S9 werkt alles naar behoren.

Hopelijk wordt t snel gefixt. 

Hier helaas hetzelfde probleem. De App geeft dezelfde meldingen weer als bovenstaande gebruikers. 

 

Wel jammer dat je een nieuwere telefoon koopt en het dan niet functioneert!! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AlexJou & @Germadraaijer, welkom op onze Community!

Dit is bij ons bekend en inmiddels in onderzoek. We doen ons best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. 

Ook ik heb dezelfde foutmelding op mijn nieuwe S24. Hopelijk is de oplossing sneller dan die toen ik op vakantie was of de problemen met de zyxel T56 waarop niet wordt gereageerd.

De laatste update vd app is 28 sept 2023. Blijkbaar is het ontwikkelteam heel klein of is het uitbesteed aan een externe partij want een bug als deze had zeker allang opgelost moeten zijn en niet al minimaal al 2 weken aanwezig. Zeker omdat er juist promotie worst gemaakt voor de samsung s24 serie. Op deze manier ga je klanten verliezen ipv behouden.

Hier ook hetzelfde probleem als topito

 

Ik zie dat dit al 15 dagen geleden gemeld is, wanneer word het opgelost?

Ik neem aan dat als dit nog langer duurt wij allemaal korting gaan krijgen?

Odido (en Kpn) zijn promotie partners van de Samsung S24. Jammer dat het meer dan twee weken moet duren voordat de tv App het doet...

App heeft 17 januari een kleine update gehad die ikzelf eergisteren pas heb gekregen en dus geinstalleerd. En ja, je merkt er op de S24 echt niets van. Nog steeds de 514200 foutmelding. Ik vind het een schande Odido. Krijgen we hier ook korting voor????

 

En het zure is dat de KPN online TV app op de S24 serie het wel gewoon doet. Dus zeggen dat het bij de leverancier ligt betekend dus de leverancier vd TV app en niet Samsung. Nog meer redenen om te klagen en klanten te verliezen ODIDO!!!

Ik neem aan dat zolang als het probleem zich voordoet er een korting gaat komen op het factuur bedrag. Het is belachelijk dat het niet werkt. Mijn man heeft tegelijkertijd met mij een s24 ultra aangeschaft en bij hem werkt de app wel dus ergens gaat er toch echt iets fout! 

 

Wanneer horen we iets over een oplossing? Het duurt nu wel erg lang als ik kijk naar de 1e melding van het probleem.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, de laatste update van vorige week van de app bevat nog niet de bugfix voor de S24. Hier wordt nog aangewerkt door de leverancier. Het euvel is in ieder geval inmiddels bovenwater en ze zijn ermee bezig om de nieuwe update met de fix te maken. Ik sta in nauw contact met ons tv team ook. Zodra ik meer weet en een plandatum heb, zijn jullie de eersten die dit horen. 

Hier ook hetzelfde probleem met de S24+ 

 

Hi allemaal, de laatste update van vorige week van de app bevat nog niet de bugfix voor de S24. Hier wordt nog aangewerkt door de leverancier. Het euvel is in ieder geval inmiddels bovenwater en ze zijn ermee bezig om de nieuwe update met de fix te maken. Ik sta in nauw contact met ons tv team ook. Zodra ik meer weet en een plandatum heb, zijn jullie de eersten die dit horen. 

Wat voor prutsers externe hebben jullie in dienst om de TV app te fixen. Dit voor een probleem wat al 26 dagen geleden hier op het forum is gezet.

Een beetje ontwikkelaar dit in 2 a 3 dagen gefixed, daarna in een pipeline met continuous delivey naar de playstore gebracht en jullie laatste update vd app is 17 januari jl..

Wanneer kan ik hier een compensatie voor ontvangen?

@topito Super bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb dit gelijk doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor jou kunnen oplossen en je binnenkort weer overal TV kunt kijken! 😊

Hier @topito .Binnenkort kunnen we weer overal TV kijken werd mij 25 dagen geleden gemeld. Nu is binnenkort rekbaar, maar de meesten mensen beschouwen 3 ½ week in deze context toch niet als binnenkort. Ik kan mij niet voorstellen dat hier een hoge prioriteit aan wordt gegeven. Zeker niet als veel meer mensen hier last van hebben. Ik denk dat we nu wel een deadline mogen stellen. Zullen afspreken dat het vóór komende weekend is opgelost? 

Ps. En een financiële compensatie voor het gemis van de afgelopen weken, zou erg leuk zijn.

 

Reputatie 7
Badge +8

@eansys @topito de fix voor de Samsung S24 is getest en werkend. We wachten momenteel nog op de leverancier om de final build de deployen naar de Google Playstore. Er is nog een ETA bekend, maar ik houd het ook in de gaten wanneer het zover is! 

Voor de mobiele app bieden we echter geen compensatie, omdat dit een gratis extraatje is bij het afnemen van een TV-abonnement.

Reageer