Bug ODIDO TV app op Samsung S24

  • 31 January 2024
  • 39 reacties
  • 2043 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Via de ODIDO TV app op mijn nieuwe Samsung S24 smartphone wil ik TV kijken. Dit lukt niet.

Hij geeft de volgende melding: “Er is een fout opgetreden met Odido TV. Odido TV gesloten omdat deze app een bug bevat. Probeer de app bij te werken nadat de ontwikkelaar een oplossing voor deze fout beschikbaar heeft gemaakt. Beprepen.”

De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geeft dezelfde foutmelding.

Met mijn vorige smartphone had ik geen problemen.

Graag een oplossing zodat TV kijken via de Odido TV app (overal) mogelijk is.

Demi van Odido 1 maand geleden

Hoihoi allemaal, ik heb een nieuwe update over de voortgang van de app voor de S24! 

We hebben voor Odido online TV een nieuwe versie beschikbaar voor Android smartphones & tablet. Deze versie is om de problemen met de Samsung S24 op te lossen. Aangezien er best wat wijzigingen zijn gemaakt in de player, willen we deze update eerst goed testen. Daarom starten we "Open testing" voor deze versie (v2.5.3).

 

Wat is 'Open testing'?

Dit is een handige manier om klanten alvast de mogelijkheid te geven om de nieuwe online tv-app te kunnen testen terwijl de huidige app nog gewoon in de Play Store beschikbaar blijft. 


Je kunt dus kiezen de nieuwe app te installeren, maar je kan dus ook eenvoudig terug naar de huidige app. Dit is vooral handig als je z.s.m. je Samsung S24 wilt gebruiken.

 

Hoe kan ik meedoen aan deze 'Open test'?

Dit kan heel eenvoudig via deze link (voor web) of deze link (vanaf een Android toestel) en dan de aangegeven stappen te volgen.

 

Wanneer publiceren we deze update voor alle klanten?

We monitoren de komende dagen de feedback van klanten. Wanneer er geen 'blocking' issues worden gevonden, zullen we a.s. maandag de update uitrollen naar 25% van de base om vervolgens in stappen naar 100% uit te rollen.

 

 

 

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het goede nieuws is dat deze Beta versie op mijn S24 weer TV laat afspelen!

Yes! Ook hier werkt het 

De laatste update vd app is 28 sept 2023. Blijkbaar is het ontwikkelteam heel klein of is het uitbesteed aan een externe partij want een bug als deze had zeker allang opgelost moeten zijn en niet al minimaal al 2 weken aanwezig. Zeker omdat er juist promotie worst gemaakt voor de samsung s24 serie. Op deze manier ga je klanten verliezen ipv behouden.

Hoihoi allemaal, ik heb een nieuwe update over de voortgang van de app voor de S24! 

We hebben voor Odido online TV een nieuwe versie beschikbaar voor Android smartphones & tablet. Deze versie is om de problemen met de Samsung S24 op te lossen. Aangezien er best wat wijzigingen zijn gemaakt in de player, willen we deze update eerst goed testen. Daarom starten we "Open testing" voor deze versie (v2.5.3).

 

Wat is 'Open testing'?

Dit is een handige manier om klanten alvast de mogelijkheid te geven om de nieuwe online tv-app te kunnen testen terwijl de huidige app nog gewoon in de Play Store beschikbaar blijft. 


Je kunt dus kiezen de nieuwe app te installeren, maar je kan dus ook eenvoudig terug naar de huidige app. Dit is vooral handig als je z.s.m. je Samsung S24 wilt gebruiken.

 

Hoe kan ik meedoen aan deze 'Open test'?

Dit kan heel eenvoudig via deze link (voor web) of deze link (vanaf een Android toestel) en dan de aangegeven stappen te volgen.

 

Wanneer publiceren we deze update voor alle klanten?

We monitoren de komende dagen de feedback van klanten. Wanneer er geen 'blocking' issues worden gevonden, zullen we a.s. maandag de update uitrollen naar 25% van de base om vervolgens in stappen naar 100% uit te rollen.

 

 

 

Hi @topito hier,  deze versie werkt. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +8

Hoihoi allemaal, ik heb een nieuwe update over de voortgang van de app voor de S24! 

We hebben voor Odido online TV een nieuwe versie beschikbaar voor Android smartphones & tablet. Deze versie is om de problemen met de Samsung S24 op te lossen. Aangezien er best wat wijzigingen zijn gemaakt in de player, willen we deze update eerst goed testen. Daarom starten we "Open testing" voor deze versie (v2.5.3).

 

Wat is 'Open testing'?

Dit is een handige manier om klanten alvast de mogelijkheid te geven om de nieuwe online tv-app te kunnen testen terwijl de huidige app nog gewoon in de Play Store beschikbaar blijft. 


Je kunt dus kiezen de nieuwe app te installeren, maar je kan dus ook eenvoudig terug naar de huidige app. Dit is vooral handig als je z.s.m. je Samsung S24 wilt gebruiken.

 

Hoe kan ik meedoen aan deze 'Open test'?

Dit kan heel eenvoudig via deze link (voor web) of deze link (vanaf een Android toestel) en dan de aangegeven stappen te volgen.

 

Wanneer publiceren we deze update voor alle klanten?

We monitoren de komende dagen de feedback van klanten. Wanneer er geen 'blocking' issues worden gevonden, zullen we a.s. maandag de update uitrollen naar 25% van de base om vervolgens in stappen naar 100% uit te rollen.

 

 

 

Hier helaas hetzelfde probleem. De App geeft dezelfde meldingen weer als bovenstaande gebruikers. 

 

Wel jammer dat je een nieuwere telefoon koopt en het dan niet functioneert!! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @topito, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Voldoe je aan de volgende punten: 

  • De App kan op maximaal 3 apparaten tegelijk afspelen.
  • De App werkt in de volledige Europese Unie, Noorwegen, IJsland & Liechtenstein.
  • Android versie 5 of hoger.

Zou je ook een screenshot willen maken van de melding en die willen meesturen? Alvast bedankt.

  

Reputatie 7
Badge +8

@eansys @topito de fix voor de Samsung S24 is getest en werkend. We wachten momenteel nog op de leverancier om de final build de deployen naar de Google Playstore. Er is nog een ETA bekend, maar ik houd het ook in de gaten wanneer het zover is! 

Voor de mobiele app bieden we echter geen compensatie, omdat dit een gratis extraatje is bij het afnemen van een TV-abonnement.

@Demi van Odido, is er al zicht op een update (ETA) voor de TV app. Het is nu een maand geleden dat de storing door de Samsung S24 gebruikers gemeld is en een week geleden heb je gemeld dat de fix er was. 

@Demi van Odido  En voor deze dan??? Ik heb zelf maar een goeie router gekocht om van die taiwanese rotzooi af te zijn. Die T56 is echt heel slecht en heb na 5 maanden ellende met internet en TV heb ik in januari 2024 een Netgear Orbi gekocht om die T56 maar in de doos te kunnen deponeren. Ook hierover hoor ik niets qua compensatie en sta echt op het punt om maar andere stappen te zetten (denk aan RADAR, ombudsman ect). En volgens mij ben ik hier niet de enige in.

En gezien dit topic is het nog steeds niet  goed.

Ook ik heb hier gereageerd. Misschien soms niet zo tacktisch maar wat wil je na al die tijd.

Dit soort dingen horen mijn inziens niet op een forum en zou door een adequaat team opgelost moeten worden. Alleen heb je daar als "klant" geen grip op en dat zorgt voor frustraties en dat de klant andere oplossingen gaat zoeken.

Ik hoor dus graag van je hoe je de klanttevredenheid wil opkrikken want ik ben nu zeker niet tevreden met Odido. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @DerPaulie ,  ik heb opnieuw gekeken voor een update gezien ik deze nog niet heb ontvangen uit ons tv team en dit is de laatste info van 1 maart: “The player code we previously provided to address this issue was not the latest version. This version has one less requirement than the latest player version. The latest code was archived in suppliers configuration library, and we are applying to retrieve the code.
After the latest player code is retrieved, we still need to incorporate the code to solve the issue into the latest player code before we can provide a release version, which may take some time."

Ik heb dan ook nog steeds geen ETA op dit moment jammer genoeg die ik kan delen, maar ik heb opnieuw navraag gedaan of ons tv team hier achteraan kan gaan, zodat ik jullie ook meer duidelijkheid kan geven.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Germadraaijer Ik heb zojuist weer een nieuwe update ontvangen. We hebben afgelopen donderdag een nieuwe versie binnengekregen voor de S24. De versie wordt voor nu ook op andere toestellen getest of deze versie goed werkt, omdat de code in de app iets is aangepast. Als alles succesvol is, dan krijgen we woensdag de final versie en kunnen we de nieuwe update eind deze week uitrollen. Fingers crossed!

Reputatie 7
Badge +14

hoi @eansys , dat is OFF topic voor deze thread over de Samsung S24. Je kunt niet het topic van @topito kapen om het andere topic hier te bumpen.

Ik voldoe aan de drie genoemde punten.

Op mijn vorige Samsung S20 functioneerde het probleemloos.

App hierop verwijderd en op nieuwe S24 krijg ik onderstaande melding na het selecteren van een willekeurige zender. Ik gebruik nu Android One UI: 6.1

 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed nieuws @eric @Germadraaijer en @topito. Dank voor de update!

Odido (en Kpn) zijn promotie partners van de Samsung S24. Jammer dat het meer dan twee weken moet duren voordat de tv App het doet...

Hier hetzelfde probleem op een S24 plus.

Hier het zelfde probleem s24 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AlexJou & @Germadraaijer, welkom op onze Community!

Dit is bij ons bekend en inmiddels in onderzoek. We doen ons best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +9

Thankyou @DerPaulie, ik heb het voor je doorgezet! 

Hoe lang denken ze nog dat dit gaat duren? Is nu inmiddels al wel een lange tijd aan de gang.... baal er nu wel enorm van dat het zo lang moet duren voor dat dit probleem is opgelost. 

Ik neem aan dat zolang als het probleem zich voordoet er een korting gaat komen op het factuur bedrag. Het is belachelijk dat het niet werkt. Mijn man heeft tegelijkertijd met mij een s24 ultra aangeschaft en bij hem werkt de app wel dus ergens gaat er toch echt iets fout! 

 

Wanneer horen we iets over een oplossing? Het duurt nu wel erg lang als ik kijk naar de 1e melding van het probleem.

 

Reputatie 7
Badge +9

Op dit moment nog niet @Pa3fgq, we doen er alles aan om zo spoedig mogelijk een oplossing te hebben voor de bekende issue's. Onze excuses voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, de laatste update van vorige week van de app bevat nog niet de bugfix voor de S24. Hier wordt nog aangewerkt door de leverancier. Het euvel is in ieder geval inmiddels bovenwater en ze zijn ermee bezig om de nieuwe update met de fix te maken. Ik sta in nauw contact met ons tv team ook. Zodra ik meer weet en een plandatum heb, zijn jullie de eersten die dit horen. 

Ook ik heb dezelfde foutmelding op mijn nieuwe S24. Hopelijk is de oplossing sneller dan die toen ik op vakantie was of de problemen met de zyxel T56 waarop niet wordt gereageerd.

Reageer