Beantwoord

casten naar chromecast fout melding



Toon eerste reactie

63 reacties

@Boris hoi!

Wij krijgen beiden met Android dezelfde meldingen.

De ene is een Samsung S21 en de andere een huawei p30

De tijdstippen doen er niet toe, het werkt op geen enkel moment van de dag. 

Hij heeft tot aan afgelopen zomervakantie zonder problemen gewerkt met dezelfde tv, zelfde chromecast en zelfde telefoons.

Sbs6, rtl4, 5 en 7, Veronica.

Op de TV (LG) volgt dan een roze scherm met T-mobile logo. Op de app staat er 'geen content geselecteerd'.

Echter doen alle zenders het in de app wel!

 

Hopelijk hebben jullie zo voldoende info.

DRM info site ding link doet het helaas ook niet..

 

Mvg Erik 

Reputatie 7

Hoi @eklinkhamer ,

Ook bij jou kijken we graag mee! Ervaar je dit probleem alleen als je via de Chromecast aan het casten bent en zijn de zenders wel helemaal bereikbaar met TV Anywhere? In dit geval wil ik ook jou vragen naar de volgende zaken: 

  • Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
  • Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd? 
  • Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
  • Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Met deze extra informatie kunnen wij aan de slag! Laat je het ons weten? 

Hoi!

Hier niet veel anders! Gek genoeg gaat het bij mij alleen om rtl4, 5 en 7,sbs6, net 5 en Veronica.

Alle andere zenders doen het prima! Incl. tlc en ESPN e.d.

Mvg Erik 

Reputatie 7

Hi @Brt69, helemaal top! Merci voor het downloaden en het doorzetten van het screenshot. Ik heb dit dan ook meteen aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat de technische dienst hier verder mee aan de slag kan. Zodra er meer informatie nodig is - of wanneer er een update bekend is - dan hoor jij van ons. Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk zonder problemen Veronica kan casten! 😊

Reputatie 2

Heb in de Playstore een DRM info app gedownload.

Hier het resultaat.

 

Reputatie 2

Beste Boris

 

De link werkt niet 

"Deze site is niet bereikbaar" 

 

Reputatie 7

Hoi @Brt69 ,

Ik heb direct voor je nagevraagd wat de status van het onderzoek is. De technische dienst heeft mij gevraagd om de laatste stap van de vragenlijst nog bij je langs te gaan. Als die binnen is, kunnen we direct nieuwe stappen nemen. Het gaat hierbij om de volgende stap: 

  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Ik wil je graag vragen deze stap nog uit te voeren en het resultaat met ons te delen. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite. 

 

Reputatie 2

Beste Boris

Is er al iets bekend?

We blijven problemen ondervinden met het casten van Veronica?

Reputatie 7

Hoi @Brt69 ,

Nogmaals bedankt voor alle gegevens! Ik heb deze direct doorgezet naar onze technische specialisten voor verder onderzoek. Ik weet zeker dat we hard aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Telefoons

Motorola Moto G4

One plus 6

Samsung Galaxy S9

Tv's

Panasonic en een Philips

Het probleem komt nu alleen voor bij het casten van zender Veronica?

Kan de app niet downloaden?

 

Reputatie 7

Hi @Brt69 ,

Inmiddels een vraag vanuit onze technische specialisten om het probleem nog beter te benaderen. Het gaat hierbij om de volgende punten: 

  • Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
  • Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd? 
  • Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
  • Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Ik begrijp het; een flinke lijst. Maar ik denk dat dit zeker laat zien dat we het probleem erg serieus nemen. We horen dan ook graag wat de uitkomst is van de stappen. 

Reputatie 7

Hoi @Brt69 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling en de gegevens! Ik heb meteen gevraagd aan onze technische specialisten om dit probleem voor je te onderzoeken. We gaan voor je aan de slag. Mocht er een update zijn, dan houd ik je graag op de hoogte. Ook voor vragen, zit de Community voor je klaar. We houden contact!

Reputatie 2

Gisteren weer Veronica niet kunnen casten melding "er is iets fout gegaan probeer het nogmaals"

 

Reputatie 2

Beste Boris

 

Vanavond alle zender kunnen kiezen behalve Veronica?

Geeft een melding er is geen content om te casten.

Ik heb een chroomcast type 2

Met firmware 1.49.250946

Versie van Tv's is 2.3.7

Andere app's werken wel gewoon.

Het is raar dat het om 1 zender gaat.

Ik hoor graag hoe het op te lossen is.

 

Reputatie 7

Hoi @Brt69 ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik pak dit graag voor je op en wil de technische specialisten vragen hier naar te kijken.  Om dit te kunnen doen, wil ik je vragen naar de volgende zaken:

  • Om welke Chromecast versie gaat?
  • Om welke Chromecast type gaat het?
  • Welk apparaat gebruik je om de streamen op de Chromecast?
  • Welke TVA versie gebruik je?
  • Is er een specifieke foutmelding? Zo ja, welke?

Met deze stappen kan ik aan de slag. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 2

Andere app's doen het wel gewoon .

Het gaat gewoonlijk een aantal dagen goed en dan is er op een avond dat het niet werkt. 

Som kan ik dan ook niet op een mobiel kijken stopt dan regelmatig .

 Verder is de internet verbinding wel goed .

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Brt69,

Dank voor deze informatie en fijn om te horen dat je voor nu geen problemen meer ervaart! Aangezien het nu wel goed werkt was ik benieuwd of je ten tijde van de problemen met de TV Anywhere app ook andere apps hebt geprobeerd zoals Youtube, Deezer, Spotify of een andere app die je kan casten?

Ik hoop in ieder geval dat de goede trend zich door blijft zetten. :pray:

Reputatie 2

Beste Lisa. We hebben Firmwareversie van Cast: 1.49.250946  de melding die we krijgen is dat er geen content is om te streamen probeer het nogmaals.

Gisteren en tot nu toe gaat het weer goed..

 

Reputatie 7

Hi @Brt69, super goed dat jij dit hier weer meteen aankaart! Wat balen dat het probleem weer is teruggekeerd. Heb jij hier sindsdien weer last van gehad, of is het alleen bij deze avond gebleven? Ik heb jouw verbinding onder de loep genomenen hier zie ik gelukkig niks geks in terug. Kreeg jij weer een foutmelding te zien in beeld? Zou jij daarnaast ook aan mij kunnen laten weten van welke versie Chromecast jij gebruik maakt? Ik hoor het graag van je! 😊

Reputatie 2

Vanavond werkt het weer niet heel even wel op RTLZ maar andere zenders niet

Reputatie 1

Goed om te horen, Boris. Dank je wel. Ik ben momenteel op vakantie, maar zal het thuis weer testen. Bedankt voor de update. 

Reputatie 2

Tot op heden werkt het goed geen problemen meer met casten hopen dat het zo blijft.

Reputatie 7

Hoi @dizzid en @Brt69 ,

Ik ben blij dat ik jullie een update kan geven! Er is namelijk aan de hand van jullie berichten een wijziging toegepast in de stream, waardoor de problemen lijken te zijn verholpen. Ervaren jullie dit ook aan jullie kant? Ik hoor het graag! 

Reageer