Beantwoord

casten naar chromecast fout melding



Toon eerste reactie

63 reacties

Reputatie 6

Hoi @dizzid en @Brt69, omdat het bestaande issue is opgelost, vraag ik mij af of jullie een patroon herkennen in het niet werken van het casten. @dizzid jij gaf bijvoorbeeld aan dat het een aantal keren weer heeft gewerkt. Is er te zien dat het bijvoorbeeld alleen in de avonduren gebeurt of dat het juist bij specifieke zenders of programma's speelt?

Reputatie 7

Hi @Heshley, goed nieuws! Mijn collega heeft aangegeven dat je weer zonder problemen zou moeten kunnen casten. Kun je aangeven of je inderdaad weer zonder lasten TV Anywhere kunt casten? Ik hoop het! 

Reputatie 7

Hi @Torilini, perfect! Heel erg bedankt voor de moeite. Zojuist heb ik alle informatie doorgezet en hier heb je net ook een mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 1

Bij mij is het probleem er nog steeds. Ik had nooit problemen met chromecast, maar sinds een paar weken kan ik niet meer casten. Opnieuw geïnstalleerd etc. maar niks werkt. Op mn telefoon kijk ik geen tv, dus heb al een paar weken niks aan tmobile thuis. Zonde van mn abo. Komt er binnenkort een oplossing voor iedereen? 

Reputatie 1

Goedemorgen,

ik heb dit probleem sinds een aantal dagen ook. Streamen naar Chromecast geeft dezelfde melding als dat ik zie in de screenshots van deze post. Ik heb een Samsung Galaxynote 10 met Android 12. Mijn vrouw heeft een Samsung s8 met Android 9 en daar lukt het wel mee. 

 

Streamen van Netflix en andere programma's via mijn Samsung gaat wel goed. Enkel probleem met T-Mobile TV anywhere app. 

Reputatie 1

Hai Lisa! Ik heb het net geprobeerd, zonder resultaat helaas. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zodra ik verbinding maak blijft het laden scherm draaien. (zie foto) Hoe lang ik ook wacht, het blijft laden. Als ik vervolgens op play klik op een zender, wordt de verbinding verbroken en krijg ik een melding in de tv app dat er iets mis is gegaan. Chromecast heb ik ook van de stroom af gehaald, maar ook dat werkt niet. 

 

Reputatie 2

Beste Boris

 

De link werkt niet 

"Deze site is niet bereikbaar" 

 

Reputatie 2

Heb in de Playstore een DRM info app gedownload.

Hier het resultaat.

 

Hoi!

Hier niet veel anders! Gek genoeg gaat het bij mij alleen om rtl4, 5 en 7,sbs6, net 5 en Veronica.

Alle andere zenders doen het prima! Incl. tlc en ESPN e.d.

Mvg Erik 

Reputatie 7

Hi @Heshley, heel goed dat je dit aangeeft! Het zou inmiddels voor iedereen moeten zijn opgelost, dus ik wil er zo snel mogelijk voor zorgen dat het ook bij jou weer gaat werken. Als je het onderstaande rijtje aan kunt vullen, dan ga ik vervolgens voor je aan de slag:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Dankjewel alvast, ik wil ik dit voor je fixen! 💪

Reputatie 7

Hi @Heshley, dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb meteen weer het onderzoek opnieuw uitgezet, waarvan je opnieuw een e-mail hebt ontvangen ter bevestiging. Ook heb ik mijn collega van de technische dienst aan de mouw getrokken met de mededeling dat je nog niet probleemvrij bent, zodat er meteen naar gekeken kan worden. Ik houd je weer op de hoogte. Excuses dat het nog niet is opgelost! ❤

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dbchef,

Fijn dat je de Community op de hoogte brengt! Ervaar je ook problemen met het casten van andere apps, zoals de Youtube app? Lukt het ook niet om TV Anywhere met andere telefoons te casten? Heb je de TV Anywhere app opnieuw geïnstalleerd of de Google Home app? Ik hoor het graag.

Reputatie 2

Beste Boris

 

Vanavond alle zender kunnen kiezen behalve Veronica?

Geeft een melding er is geen content om te casten.

Ik heb een chroomcast type 2

Met firmware 1.49.250946

Versie van Tv's is 2.3.7

Andere app's werken wel gewoon.

Het is raar dat het om 1 zender gaat.

Ik hoor graag hoe het op te lossen is.

 

Reputatie 7

Hi @Torilini, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! Ik heb vernomen van mijn collega's uit het TV-team dat dit euvel zou moeten zijn opgelost. Kun je aan mij laten weten of dit inderdaad het geval is? Mocht het bij jou nog niet werken, dan ga ik hier voor je achteraan. 

Reputatie 1

Ik kan er geen patroon in herkennen, misschien dat het savonds meer speelt? Daarentegen kijken wij weinig tv overdag, bijna niet via de app.

Nu net lukte het wel (NPO1), maar tijdens voetbal wedstrijden van het EK kreeg ik de foutmelding. Op een mobiel apparaat kijken lukte wel, via casten niet. 

Reputatie 7

Hi @Brt69 ,

Inmiddels een vraag vanuit onze technische specialisten om het probleem nog beter te benaderen. Het gaat hierbij om de volgende punten: 

  • Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
  • Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd? 
  • Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
  • Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Ik begrijp het; een flinke lijst. Maar ik denk dat dit zeker laat zien dat we het probleem erg serieus nemen. We horen dan ook graag wat de uitkomst is van de stappen. 

Reputatie 1

Nee andere apps weekend prima . Andere telefoon heb ik niet. Opnieuw geinstaleerd ook en helpt niet

 

Reputatie 7

Hoi @Brt69 ,

Nogmaals bedankt voor alle gegevens! Ik heb deze direct doorgezet naar onze technische specialisten voor verder onderzoek. Ik weet zeker dat we hard aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 7

Hi @Brt69, helemaal top! Merci voor het downloaden en het doorzetten van het screenshot. Ik heb dit dan ook meteen aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat de technische dienst hier verder mee aan de slag kan. Zodra er meer informatie nodig is - of wanneer er een update bekend is - dan hoor jij van ons. Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk zonder problemen Veronica kan casten! 😊

Reputatie 2

Eergisteren heb ik het met 3 verschillende telefoons geprobeerd geen van 3 deden het .gisteren ging het gelijk goed. 

Kijken alleen s'avonds via de telefoon.

Reputatie 7

Hoi @dizzid en @Brt69 ,

Ik ben blij dat ik jullie een update kan geven! Er is namelijk aan de hand van jullie berichten een wijziging toegepast in de stream, waardoor de problemen lijken te zijn verholpen. Ervaren jullie dit ook aan jullie kant? Ik hoor het graag! 

Reputatie 7

Hoi @Brt69 ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik pak dit graag voor je op en wil de technische specialisten vragen hier naar te kijken.  Om dit te kunnen doen, wil ik je vragen naar de volgende zaken:

  • Om welke Chromecast versie gaat?
  • Om welke Chromecast type gaat het?
  • Welk apparaat gebruik je om de streamen op de Chromecast?
  • Welke TVA versie gebruik je?
  • Is er een specifieke foutmelding? Zo ja, welke?

Met deze stappen kan ik aan de slag. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7

Hoi @eklinkhamer ,

Ook bij jou kijken we graag mee! Ervaar je dit probleem alleen als je via de Chromecast aan het casten bent en zijn de zenders wel helemaal bereikbaar met TV Anywhere? In dit geval wil ik ook jou vragen naar de volgende zaken: 

  • Vanaf welk Android apparaat wordt er gestreamd? Belangrijk welke merk en type?
  • Naar welk merk TV en welke uitvoering wordt er gestreamd? 
  • Ook zijn de onze specialisten naar een voorbeeld programma, waarbij het niet werkt. Denk hierbij aan datum, tijd, zender en welk programma
  • Is het mogelijk een foto/screenshot te maken van de foutmelding die gezien wordt? Met deze screenshot is onze technische dienst heel erg gebaad
  • Vanuit onze technische dienst wordt ook gevraagd om de volgende app te downloaden: DRM Info (link is klikbaar) en het resultaat van het programma met ons te delen via een screenshot. Dit laat ons zien of er geen blokkade is via de telefoon

Met deze extra informatie kunnen wij aan de slag! Laat je het ons weten? 

Reputatie 7

Yay, super fijn @Torilini! Dankjewel voor het melden. Ik heb deze vraag nog voor je uitgevraagd bij mijn collega's. Als ze hierop terugkomen, dan laat ik je dat meteen weten. Voor nu heel veel kijk-plezier! 😁

Reputatie 7

Hi @Torilini, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik kan je gelukkig laten weten dat de technische dienst druk bezig is om dit issue te verhelpen. Merci dat je alvast enkele informatie hebt doorgegeven, want dit helpt de technische dienst enorm. Mijn collega's hebben gevraagd of we nog enkele voorbeelden kunnen doorzetten, dus ik ontvang graag nog de onderstaande informatie van je. Als je hier nog op terug kunt komen, dan zou dat super zijn:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Heel erg bedankt voor de moeite. We gaan dit fixen! 🍀

Reageer