Beantwoord

casten naar chromecast fout melding



Toon eerste reactie

63 reacties

Reputatie 7

Hi @Brt69, super goed dat jij dit hier weer meteen aankaart! Wat balen dat het probleem weer is teruggekeerd. Heb jij hier sindsdien weer last van gehad, of is het alleen bij deze avond gebleven? Ik heb jouw verbinding onder de loep genomenen hier zie ik gelukkig niks geks in terug. Kreeg jij weer een foutmelding te zien in beeld? Zou jij daarnaast ook aan mij kunnen laten weten van welke versie Chromecast jij gebruik maakt? Ik hoor het graag van je! 😊

@Boris hoi!

Wij krijgen beiden met Android dezelfde meldingen.

De ene is een Samsung S21 en de andere een huawei p30

De tijdstippen doen er niet toe, het werkt op geen enkel moment van de dag. 

Hij heeft tot aan afgelopen zomervakantie zonder problemen gewerkt met dezelfde tv, zelfde chromecast en zelfde telefoons.

Sbs6, rtl4, 5 en 7, Veronica.

Op de TV (LG) volgt dan een roze scherm met T-mobile logo. Op de app staat er 'geen content geselecteerd'.

Echter doen alle zenders het in de app wel!

 

Hopelijk hebben jullie zo voldoende info.

DRM info site ding link doet het helaas ook niet..

 

Mvg Erik 

Reputatie 1

Ik heb momenteel hetzelfde.. Foutmelding "er is geen content om af te spelen".

twee verschillende telefoons geprobeerd. Andere apps werken wel. 

En alweer verholpen 👍

Blijkbaar toch te vroeg van stapel gelopen... Nu werkt het weer niet... Mogelijk iets te maken met de slechte verbinding in de avond?

( https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-vast-internet-492/traag-bekabeld-internet-en-hoge-ping-in-avonduren-306632 ) 

Reputatie 2

Gisteren weer Veronica niet kunnen casten melding "er is iets fout gegaan probeer het nogmaals"

 

Reputatie 1

De ping is ondertussen opgelost, maar het probleem blijft nog steeds met casten... 

Reputatie 2

Beste Lisa. We hebben Firmwareversie van Cast: 1.49.250946  de melding die we krijgen is dat er geen content is om te streamen probeer het nogmaals.

Gisteren en tot nu toe gaat het weer goed..

 

Reputatie 2

hier het zelfde probleem ik wordt hier heel gefrustreerd over is al heel lang aan de gang zit er aan te denken om over te stappen heb tijdelijk een Zigo inlog geeft geen problemen...…

 

Reputatie 7

Hi @eklinkhamer ,

Dank je voor de volledige en snelle terugkoppeling! Met deze informatie kunnen we al een hoop. Toch is het nog nodig om de informatie van de app te delen. Zonder dit gegeven, wil de technische dienst het anders niet oppakken. Ik hoop dat ik met deze link naar DRM Info (link is klikbaar), de goede site hebt gedeeld. Anders is ook de app te vinden in de Play Store onder ‘DRM Info’. Wil je hiervan de uitslag nog met ons delen? Ik hoor het graag! 

Reputatie 1

Ik heb momenteel hetzelfde.. Foutmelding "er is geen content om af te spelen".

twee verschillende telefoons geprobeerd. Andere apps werken wel. 

Reputatie 1
  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
    • Ja ik heb sinds eind September glasvezel en internet via T-Mobile. In het begin werkte het casten prima. Ik heb 3 TV's met Chromecast (Google Chromecast 4k met Google TV) en 1 TV waar de App op staat met een vaste internet verbinding. Die werkt prima uiteraard.
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
    • Ja dat is diverse keren gebeurd. 
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
    • Naar TV
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
    • Merk Samsung en 1 Philips
  •  
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
    • Google Chromecast 4k met Google TV). En 1 oudere Chromecast. Het heeft voor elk apparaat gewerkt en nu enkel met een ander Android telefoon. (geen Android 12versie)
  • Onderstaand scherm blijft hangen tot een timeout 
  •  
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
    • Sinds een week of 2 geleden ongeveer
Reputatie 1

Hai Lisa, 

De versie van de app is A. 2.4.6. Met een andere telefoon (Samsung) is het wel gelukt. Het ligt dan echt aan mijn telefoon, maar het heeft heel lang wel gewerkt. Cache heb ik geleegd, via de app en van mn telefoon zelf, app opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. 

Reputatie 1

Wat wel anders is nu trouwens, is dat het "laden" scherm nu langer blijft staan. Eerst werd de verbinding na een paar seconden gestopt, maar nu blijft het "aan het laden" scherm zeker een paar minuten blijft staan. Dat is nieuw 😅

Reputatie 7

Hi @Torilini, helemaal super - dank hiervoor! Als je enkel nog de software versie van de Chromecast kunt aangeven, dan heb ik alle informatie die ik nodig heb. Op de onderstaande manier kun je dit checken:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Merci voor je fijne medewerking! 😁

Reageer