Beantwoord

Cloud opnemen serie

  • 8 February 2022
  • 49 reacties
  • 622 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

49 reacties

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,

Het zou wel fijn zijn voor de toekomst ☺️ Dank je wel voor het warm houden.

 

Reputatie 2

Hoi  @Lisa ,

 

Klopt dan heb ik het niet. Maar dan moet ik elke aflevering, van huidig seizoen elke week handmatig instellen steeds. Dan ga je juist het doel en gemak voorbij. 

Dan zou ik er steeds aan moeten denken, van niet vergeten in te stellen. 

Morgen bijvoorbeeld F.B.I. twee afleveringen nieuw seizoen. Moest ik beiden handmatig instellen via eenmalige opname optie. 

 

Ik weet niet of het bij @CrisTien anders is met de aangegeven mogelijkheid? Al denk ik dat ze dan tegen hetzelfde aan zal lopen, bij eenmalige opname.

 

Fijne avond toegewenst. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi  @Lisa ,

 

Klopt dan heb ik het niet. Maar dan moet ik elke aflevering, van huidig seizoen elke week handmatig instellen steeds. Dan ga je juist het doel en gemak voorbij. 

Dan zou ik er steeds aan moeten denken, van niet vergeten in te stellen. 

Morgen bijvoorbeeld F.B.I. twee afleveringen nieuw seizoen. Moest ik beiden handmatig instellen via eenmalige opname optie. 

 

Ik weet niet of het bij @CrisTien anders is met de aangegeven mogelijkheid? Al denk ik dat ze dan tegen hetzelfde aan zal lopen, bij eenmalige opname.

 

Fijne avond toegewenst. 

Het gemak van series opnemen is dan een crime inplaats van joepie.

Op deze manier moet je een agenda bij gaan houden.

Niet elke serie heeft nu nog problemen bij mij.

Ik neem  6 series op van 3 zenders, alles op andere dagen en achter elkaar 
FBI van Veronica gaat niet goed. op maandag! 
2 series Net 5 lopen nu wel goed. Op dinsdag!
3series van TLC op woensdag  ook deze gaan nu goed.

Op maandag neem ik herhaaldelijk ook losse programma’s tussendoor op. Kan het daar mee te maken hebben? @Boy1988  hoe zit dat bij jou? Ergens moet de fout te vinden zijn.

 

 

Reputatie 7

Hi @Boy1988 en @CrisTien, thanks voor jullie aanvulling! ❤

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dan het stukje gemak verdwijnt. Ik hoop dan ook dat dit toch in de toekomst (hopelijk op korte termijn) verbeterd kan worden. Door jullie melding heb ik dit in ieder geval als feedback door kunnen zetten. Dus mocht dit gaan veranderen, dan laat ik dat tegen die tijd zeker aan jullie weten! 

Reputatie 7

Yes precies! Heel graag gedaan @Boy1988. Ik houd jullie op de hoogte! 😁

Reputatie 7

Hi @CrisTien en @Boy1988, zoals jullie weten had ik deze vraag uitstaan voor jullie! Ik had gehoopt dat ik wat anders kon mededelen. Mijn collega van het TV Team is bekend met dit ‘issue’, maar jullie voorstel kunnen wij niet vanuit het platform ondersteunen. Sorry! Als jullie nog andere punten hebben, weet dan dat ik die altijd heel graag doorzet. Ik wil jullie ondanks dit toch een heel mooi weekend wensen! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @IJmuiden, wanneer je tijdens een lopende uitzending/programma/film wilt opnemen, dan start de opname vanaf dat punt in de uitzending; oftewel dan is dat je beginpunt. Je kunt dit niet terugzetten naar het begin van de uitzending. Wat je natuurlijk wel kunt doen, is de opname draaien, dan (mits het kan bij dat specifieke programma) Begin Gemist gebruiken en teruggaan naar het kijken van de opname zodra het startpunt bereikt is. Wat ook kan, is je opname inplannen, hoe je dat doet, lees je hieronder:

Om een opname in te plannen open je de TV-gids met de gids-knop gids.png op je afstandsbediening. Selecteer dan het programma dat je wilt opnemen. Gebruik de pijltjes pijl-beneden.png pijl-boven.png om tussen de programma’s per zender te zoeken. De gele knop gele-knop.jpg op je afstandsbediening gebruik je om verder in de toekomst te zoeken. Je kunt tot maximaal zeven dagen vooruit zoeken.

Programma gevonden? Druk op dan op de REC-knop opnemen.png op je afstandsbediening. Het menu 'OPNAME INSTELLINGEN' verschijnt op je scherm. Je kunt nu kiezen uit een 'Herhalende opname' of een 'Eenmalige opname'. Maak een keuze en druk vervolgens op “Bevestigen”. Er verschijnt een Cloud-icoon cloud.png bij het programma als de cloud opname succesvol is ingesteld.

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, de afgelopen dagen heb ik het onderzoek dat ik heb ingediend goed in de gaten gehouden! Ik heb vandaag een update teruggekregen, die ik graag met je deel. Mijn collega's van de technische dienst hebben aangegevn dat deze opname niet meer tussen jouw recordings staat. Zij kunnen geen onderzoek doen naar verwijderde Cloud Opnames. Ervaar jij dit issue ook nog bij andere Cloud Opnames? Zo ja, zou je dan een seintje willen geven en deze niet willen verwijderen? Dan stuur ik mijn collega's nogmaals aan! 😊

Reputatie 7
Badge +14

Gisteren waren al de ingeplande series verdwenen  @Boy1988  heb jij dat ook? 
Ik moest alles voor volgende week weer opnieuw instellen.

Bij mij is nu het dubbel opnemen voor nu wel gestopt 😅👍🏻. 

Reputatie 7

Wat rot om te lezen @CrisTien! Bedoel je met het dubbel opnemen de herhalingen? Dat zou super zijn! 😁

Reputatie 3

Hoi @Jason, bedankt voor je antwoord had er zelf niet aan gedacht de optie begin gemist.

 Bestaat de kans dat het in de toekomst door een aanpassing wel gebeurt concurrent Ziggo. heeft het wel en dat is/was toch erg prettig.

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa  Toevoeging 

Alles is ingesteld via IPad Pro en iPhones en Smart Sony TV

al de opties hebben de laatste versies software

Reputatie 2

@CrisTien Mijn opnames van gisteravond waren dubbel. Heb de herhalingen tijdens het opnemen verwijderd. Had ze al voordat het opgenomen zou worden verwijderd.
Ik hoop het ook goed te krijgen @CrisTien , @Lisa .
Maar gelukkig is het bij jou nu opgelost! Kan je nog meer gaan genieten:D
 

Reputatie 2

Goedenavond,

Zelf heb ik het weer een week aangekeken, maar bij mij blijft het helaas nog steeds gebeuren.
@CrisTien Heb jij het nog steeds zonder herhalingen (van andere seizoenen)?
@Lisa  Ik had het inderdaad ook gehoopt, daardoor dat ik het een week heb aangekeken.

Laten we hopen dat het ook bij mij terug gaat komen weer.

Groetjes en een fijn weekend.

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, namens Jason: heel graag gedaan! Super goed dat je dit aangeeft. Toevallig heb ik dit onlangs als feedback doorgezet naar onze specialisten. Mocht dit in de toekomst dan ook worden aangepast, dan krijg jij dat zeker van ons te horen. Als jou ook nog andere punten te binnen schieten, schroom dan niet om die hier te melden. Wij staan altijd open voor feedback! 😁

Reputatie 7

Hi @CrisTien, super fijn dat de herhalingen bij jou zijn verdwenen! Perfect, dankjewel voor het doorgeven. En mocht je toch nog andere issues ervaren, dan zit ik hier voor je klaar!

Hi @Boy1988, ik had heel erg gehoopt dat jij net als @CrisTien nu van de herhalingen af was! Laat het hier vooral weten als de herhalingen zijn verdwenen. Ik ga duimen dat dit ook bij jou lukt! 

Reputatie 2

Goedemorgen,

@CrisTien & @Lisa 

Het gaat om Veronica (bijvoorbeeld bij FBI en soms SWAT) en bij Net5 (bijvoorbeeld bij NCIS LOS Angeles en Magnum Pi). 

Ik neem alleen het allerlaatste seizoen op die op tv is. Maar ik krijg seizoen 1 tot en met het juiste programma en seizoen. 

Ondanks het allemaal bij de aanbieder, als een eerder seizoen en aflevering vermeld staat. 

 

 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Bedankt voor je reactie en ik hoop dat de specialisten er wat mee doen. Helaas moest ik vanmorgen constateren dat bij mij het tv beeld bevroor moest naar een andere zender switchen en weer terug om de uitzending weer te kunnen bekijken. 

Reputatie 7
Badge +14

Vervolg @Lisa 

Zojuist via android app en tv kastje geprobeerd.

Geplande cloud opname verwijderd het gehele opname programma. 

 

Daarna serie opnieuw ingesteld voor vanavond en gelijk staan er 3 herhalingen (vorige seizoenen in gepland) 

Commerciële zender. Dus die heb ik weer verwijderd, de seizoenen die ik niet nodig heb. 

Hier hetzelfde. Even niet opgelet dus ook de vorige seizoenen zijn opgenomen 

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, heel graag gedaan! Hier gaan we gelijk wat aan doen, want dit is uiteraard niet de bedoeling. Zou je eens een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als dit er niet voor heeft gezorgd dat dit issue is verdwenen, dan hoor ik graag van je bij welk programma en op welke zender dit zich voordeed. Dan dien ik namelijk een verzoek voor je in bij onze technische dienst om dit probleem te verhelpen. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jij zonder problemen kan genieten van jouw opnames! 😊

Reputatie 3

Hoi @Lisa, de powerflip heb ik 6 dagen geleden uitgevoerd n.a.v. cloud opname speelt niet af maar dit terzijde. Het gaat om SBS 6, Hart van Nederland d.d. 5-4-2022 om 6.15 uur.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, super fijn dat jij al deze details voor mij hebt! Zojuist heb ik een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om uit te zoeken wat er hier heeft gespeeld. Heb jij dit hierna ook nog met andere issues gehad of is het probleem nu wel verdwenen? Ik hoor het graag van je. Houd er daarnaast rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek is afgerond. Zodra er een update uitrolt, dan deel ik die met je! 💪

Reputatie 3

Avond,

Mijn vraag is als een film al even begonnen is en je gaat de film opnemen dan wordt de film vanaf het punt opgenomen dat je de opname start. Is er ook een mogelijkheid om de film vanaf het begin te laten opnemen?

Gr, IJmuiden

Reputatie 7
Badge +14

Serie 9.1.1 opnemen, seizoen 5 is ingesteld om op te nemen #Fox 

Helaas neemt de box ook weer seizoenen op die niet zijn ingesteld.