De update van de tvbox blijft hangen

  • 17 April 2023
  • 38 reacties
  • 1495 Bekeken

Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.

Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.

Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.

Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.

Wat nu??

 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!

Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.

 

@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.

 

@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo: 

Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @muissie74, inmiddels is de Amulet omgeruild voor een Aria TV Box door de techneuten, als ik het goed zie. Hiermee zal dit probleem niet langer optreden. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je bij Cloud Opnemen een aantal nieuwe opties hebt en een aantal zenders niet kunt opnemen. Zie hiervoor het zenderoverzicht: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis

@Tommie @Jason , zie mijn eerder bericht van gisteren. Wij hebben exact hetzelfde probleem ( en melding/box) als Superfritsje. Graag jullie hulp, zodat het bij ons ook opgelost kan worden.

Hoi, hier helaas ook een zwart beeld na de update bij de entone.  Volgens de collega van de klantenservice zal de technische dienst hier naar kijken.  Maar dit kan tot 5 ! Werkdagen duren.. Vanwege het soort entone kunnen we zelf geen reset uitvoeren.  Graag hulp.

Reputatie 7
Badge +16

Ik was iets te rap met mijn terugkoppeling en zie dat Tommie het al keurig afgerond heeft - hij heeft overigens ook de swap gedaan dus dat is uitstekend! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Superfritsje, de omruiling is in gang gebracht. De Aria 610x wordt binnen vier werkdagen geleverd - meestal binnen twee - en zal straks voorzien worden van een track&trace-code zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij de verzendpartner wordt aangeboden voor bezorging. 

Zodra de 610x aangesloten is, mag de Amulet 515 naar een milieustraat gebracht worden. 

Laat nog een berichtje achter zodra alles aangesloten is, dan doe ik graag een uitgebreide analyse voor je om na te gaan of alle fouten uit de verbinding zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, ik heb zojuist de swap naar de Amino 610x in gang gezet. Zodra je deze ontvangen en geïnstalleerd hebt, wil je dan een berichtje achterlaten? Dan kan ik meteen een vergoeding in gang zetten voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van T-Mobile TV! Talk soon.

Dank voor je reactie.

Dan ga ik liever voor de vervanging. Stuur die nieuwe variant maar op.

Hoe ga je dit in mijn abonnement wijzigen en compenseren?

Betaal al een tijdje voor de extra box die niet blijkt te werken…

 

Ik zie dat het nieuwe modem ook is opgestuurd,dus ik ga ervan uit dat straks alles werkt.

Nogmaals bedankt en ik zie je reactie graag tegemoet.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Superfritsje, slim dat je alles doorgeeft en sorry dat het nog niet werkt op de Amulet. Als ik heel eerlijk ben, heb ik het vermoeden dat de Amulet de update niet goed opgepakt heeft omdat de firmware verouderd is. Eigenlijk zijn we bezig om alle nog werkende harddiskrecorders om te ruilen voor de modernere variant, de Aria 610x. Deze TV Box heeft geen harddiskrecorder maar kan gebruikmaken van Cloud Opnemen in combinatie met T-Mobile TV. Omdat jij al gebruikmaakt van T-Mobile TV, is de vervanging zo gebeurd. Cloud Opnemen zelf kost € 5 per maand, dat zal de abonnementsprijs daarom ietwat verhogen. Omdat jij echter nu € 10 per maand (min € 2,50 korting op de eerste box) betaalt voor de Amulet, ga je er financieel gezien niet op achteruit. Kan ik de vervanging voor je in orde maken of blijf je liever nog bij de Amulet?

Reputatie 7
Badge +6

@Superfritsje Ik heb het serienummer even gecheckt en hij staat echt aangemeld bij Caiway. Misschien heeft ooit iemand de verkeerde TV-box naar de verkeerde provider gestuurd. Ik meen me ook te herinneren dat deze boxen ooit op waren en niet meer gemaakt werden. Het zou dus ook kunnen dat TM er een aantal van Caiway overgenomen heeft of dat Entone (nu Amino) ze opnieuw uitgegeven heeft en dat ze daarbij vergeten zijn om de registratie aan te passen. Hoe dan ook zal een moderator zit moeten doorgeven aan de technische dienst. Hopelijk kunnen zij een en ander administratief rechtzetten.

Dit is een 'nieuwere' tvbox als die we al hadden... een geresette versie. 

Tijdens de installatie kwamen de updates goed binnen en werd ie ook steeds goed gereboot.

Heb geen idee wat er aan de hand is.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Superfritsje Heb je de TV-box van de laatste foto's van TM gekregen? Dan gaat er iets grondig mis. Deze is van Caiway. Zij hebben vroeger dezelfde TV-boxen gebruikt.

 

 

@Tommie, Zojuist de tvbox weer op de slaapkamer aan de tv gekoppeld.

Opstart gaat goed... Entone logo is in beeld en alles tot aan de Server

Configuration Complete gaat goed... en dan wordt het beeld zwart…

 

Reputatie 7
Badge +9

@Superfritsje bedankt voor je snelle reactie!

Ik krijg geen duidelijke informatie uit de TV Box na mijn lijnmeting. Ook zie ik geen verbinding op Poort 1 verbonden staan. Wel zie ik dat je nog in bezit bent van een wat ouder modem, dit kan ook voor verstoring zorgen. Ik heb besloten om je een nieuw modem op te sturen, je ontvangt hier zometeen een bericht over. Het is ook niet handig om de TV Box alleen aan het modem te koppelen zonder dat je het zelf kan testen, zou je er een tv scherm aan kunnen verbinden en kijken of hij het dan wel doet?

@Tommie, hij staat nu bekabeld klaar.

Zonder scherm, wel rechtstreeks op het modem.

Op het modem knipperen alleen de LAN 2, 3 en 4... terwijl er 4 inzitten...2x internet 2x TV…

Ondanks wisselen, blijft LAN1 uit...kun je dit ook zien??

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superfritsje, ik heb direct een meting gedaan en daar lijkt alles goed te staan.

Kan je alle bekabeling na lopen? Als het daar niet aan ligt, kan je de TV Box bekabeld verbinden met het modem? Dan kan ik een fabrieksreset uitvoeren.

Goedenavond,

Nieuwe tvbox ontvangen en direct geïnstalleerd. 

Allerlei updates werden automatisch uitgevoerd, dus ik had goede hoop... de box werd meerdere keren opnieuw opgestart... so far so good.

Helaas werd het beeld toen zwart.... en dat bleef de uren erna nog steeds. Afstandbediening bedient de tv box niet... box reageert nergens op.

Afstandsbediening werkt wel, want ik kan hem koppelen aan de tv en deze ook bedienen... maar ik heb dus nog steeds geen werkende box.

 

Ook de nieuwe box rechtstreeks getest met de modem met alle nieuw geleverde kabels... geen resultaat…

@Tommie Wat nu???

 

@Pauwetjes2023 welkom op onze Community!

De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!

Wellicht is het dan verstandig om in de melding the term "even" te vervangen door een term die beter past. Als ik weet dat het zo lang duurt dan wacht ik gewoon. "Even" schept verwachtingen (max 30 minuten).

Reputatie 7
Badge +9

@Pauwetjes2023 welkom op onze Community!

De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.

De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
 

Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
 

Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.

Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…

Ik moet eerlijk bekennen, de update is het wel waard. Na de update reageert de TV Box veel sneller. Het lijkt wel of er nieuwe hardware is gedownload. Complimenten voor de samenstellers!

Bij ons hetzelfde probleem: update blijft hangen. Ook wij hebben de harde reset geprobeerd. Het kost niets op. Wat te doen?

Blijf proberen te resetten zou ik zeggen, en doe de router ook even voor de zekerheid.

 
 

 

 

Bij ons hetzelfde probleem: update blijft hangen. Ook wij hebben de harde reset geprobeerd. Het kost niets op. Wat te doen?

Reputatie 6
Badge

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.

De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
 

Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
 

Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.

Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…

 

Nou, na de zoveelste factory reset gevolgd door een schier eindeloze reeks reboots werkt het na een uur of 6 weer. Heel soepel lijkt het allemaal niet te verlopen.

Reageer