Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.
Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.
Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.
Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.
Wat nu??
Tommie van Odido1 jaar geleden
Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!
Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.
@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.
@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo:
Entone Kamai (zonder harddiskrecorder) Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…
Ik moet eerlijk bekennen, de update is het wel waard. Na de update reageert de TV Box veel sneller. Het lijkt wel of er nieuwe hardware is gedownload. Complimenten voor de samenstellers!
Hi @Superfritsje, ik heb zojuist de swap naar de Amino 610x in gang gezet. Zodra je deze ontvangen en geïnstalleerd hebt, wil je dan een berichtje achterlaten? Dan kan ik meteen een vergoeding in gang zetten voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van T-Mobile TV! Talk soon.
Hoi @muissie74, inmiddels is de Amulet omgeruild voor een Aria TV Box door de techneuten, als ik het goed zie. Hiermee zal dit probleem niet langer optreden. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je bij Cloud Opnemen een aantal nieuwe opties hebt en een aantal zenders niet kunt opnemen. Zie hiervoor het zenderoverzicht: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis.
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
Vind ik ook!
Vandaag twee keer aan de telefoon gehangen met de helpdesk. 1e keer melding gedaan dat mijn entone het niet meer doet. Allerlei handelingen uitgevoerd met de vriendelijke dame, daarna geen internet meer, netwerk weg, zucht terugbellen dan maar. 2e keer zegt die jongen aan de lijn: Zal ik alles weer even terugzetten? Nou graag!
Nu wachten op technische dienst? Terwijl de dame van gesprek 1 al aangaf en nieuwe kast op te sturen. Doe dat svp gelijk en laat de TD met rust. Kan ik weer verder en zij ook. Nu 5 dagen wachten op de TD en dan wachten op verzending? Raar
Nou, na de zoveelste factory reset gevolgd door een schier eindeloze reeks reboots werkt het na een uur of 6 weer. Heel soepel lijkt het allemaal niet te verlopen.
De Entone Kamai blijft hangen met de melding: "Je Krijgt T-mobile TV!"
Een harde reset (met de paperclip) lost het probleem ook niet op.
Is het niet veel verstandiger om de gebruikers van die verouderde tv box standaard een nieuwe te sturen? Ik erger me sowieso al een tijdje over de kwaliteit van dat ding. Bij elke snelle (camera) beweging hapert hij. En dat is natuurlijk altijd bij een doelpoging of een inhaalactie.
Dat laatste heeft dus niks met de kwaliteit van de box te maken, nergens last van gehad, maar nu vandaag toch ook overgezet naar het nieuwe TV platform. Qua gebruikssnelheid met het ‘ouderwetse’ kastje op zich niks te klagen, enkel de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en verdwijnen van teletekst…
Ik krijg geen duidelijke informatie uit de TV Box na mijn lijnmeting. Ook zie ik geen verbinding op Poort 1 verbonden staan. Wel zie ik dat je nog in bezit bent van een wat ouder modem, dit kan ook voor verstoring zorgen. Ik heb besloten om je een nieuw modem op te sturen, je ontvangt hier zometeen een bericht over. Het is ook niet handig om de TV Box alleen aan het modem te koppelen zonder dat je het zelf kan testen, zou je er een tv scherm aan kunnen verbinden en kijken of hij het dan wel doet?
De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!
@Superfritsje Heb je de TV-box van de laatste foto's van TM gekregen? Dan gaat er iets grondig mis. Deze is van Caiway. Zij hebben vroeger dezelfde TV-boxen gebruikt.
Na een lange tijd wilde ik mijn tvbox op de slaapkamer weer eens gebruiken.
Deze procedure ken ik nog, dus via het Entone beginscherm kom je bij het grote roze scherm waarop de acties: 'Netwerk starten' en 'Systeemklok instellen' voorbij komen.
Nu blijft echter hangen in de update voor het nieuwe T-Mobile Tv hangen... en niet eventjes... nee, al uren... meer dan 6uren is ie al aan het updaten. Maarikzie geen verloop of voortgang, dus ik ben er nu wel van overtuigd dat ie is vastgelopen.
Modem gereset, powerflip uitgevoerd... maar hij blijft updaten.
Wat nu??
Ik heb dat zelfde snap dr niets van zo ineens en nu duurt het uren voordat het klaar is
Hi @Superfritsje en @Cj.komdeur welkom op onze Community!
Ik zie dat jullie allebei net zijn overgezet naar ons nieuwe TV Platform, wellicht is hier iets niet helemaal goed verlopen.
@Superfritsje graag voorzie ik de TV Box van een reset. Dit kan niet zelf en moet ik op een afstandje regelen. Zou je de TV Box bedraad aan het modem kunnen aansluiten? Dan kan ik de TV Box resetten. Let op: de opnames gaan hierna wel verloren.
@Cj.komdeur zou jij je TV Box ook willen voorzien van een reset? Dit doe je zo:
Entone Kamai (zonder harddiskrecorder) Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Als dit niet werkt zal ik het doorzetten naar onze techneuten, zij zullen er dan naar gaan kijken. Wellicht is een nieuwe TV Box dan nodig. Hoor graag van jullie terug!
@Superfritsje Ik heb het serienummer even gecheckt en hij staat echt aangemeld bij Caiway. Misschien heeft ooit iemand de verkeerde TV-box naar de verkeerde provider gestuurd. Ik meen me ook te herinneren dat deze boxen ooit op waren en niet meer gemaakt werden. Het zou dus ook kunnen dat TM er een aantal van Caiway overgenomen heeft of dat Entone (nu Amino) ze opnieuw uitgegeven heeft en dat ze daarbij vergeten zijn om de registratie aan te passen. Hoe dan ook zal een moderator zit moeten doorgeven aan de technische dienst. Hopelijk kunnen zij een en ander administratief rechtzetten.
De update kost ongeveer twee tot vier uur. In sommige gevallen kan dit langer duren. Zou je de TV Box aan kunnen laten staan? Als het goed is moet de update zich vanzelf voortzetten!
Wellicht is het dan verstandig om in de melding the term "even" te vervangen door een term die beter past. Als ik weet dat het zo lang duurt dan wacht ik gewoon. "Even" schept verwachtingen (max 30 minuten).
Hoi @Superfritsje, slim dat je alles doorgeeft en sorry dat het nog niet werkt op de Amulet. Als ik heel eerlijk ben, heb ik het vermoeden dat de Amulet de update niet goed opgepakt heeft omdat de firmware verouderd is. Eigenlijk zijn we bezig om alle nog werkende harddiskrecorders om te ruilen voor de modernere variant, de Aria 610x. Deze TV Box heeft geen harddiskrecorder maar kan gebruikmaken van Cloud Opnemen in combinatie met T-Mobile TV. Omdat jij al gebruikmaakt van T-Mobile TV, is de vervanging zo gebeurd. Cloud Opnemen zelf kost € 5 per maand, dat zal de abonnementsprijs daarom ietwat verhogen. Omdat jij echter nu € 10 per maand (min € 2,50 korting op de eerste box) betaalt voor de Amulet, ga je er financieel gezien niet op achteruit. Kan ik de vervanging voor je in orde maken of blijf je liever nog bij de Amulet?
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.