Beantwoord

Error. Er heeft een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer



Toon eerste reactie

130 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vincenzo26 en @jeroen762, de lokale omroepen blijven nog onbeschikbaar inderdaad. We hebben voor deze zenders een leverancierswissel gehad en dat is jammer genoeg niet zonder slag of stoot verlopen. 

RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS 9 en TLC zouden sinds een paar dagen weer zichtbaar moeten zijn. Ons TV team heeft een verbetering geïmplementeerd waardoor het hersteld is. Kunnen jullie dit bevestigen?

De lokale omroepen en radiozenders blijven we onderzoeken en ik hoop dat er deze week nog een herstel zal plaatsvinden, sorry voor het uitblijven van een oplossing (vooralsnog)!

Hoi @Boris en @Jason ,

 

Zoals aangegeven heb ik alle zenders gecheckt en van de lokale omroepen doen niet alle zenders het. De melding blijft hetzelfde die wordt gegeven op die zenders.

 

Ik kreeg trouwens ren mail dat wij kennelijk het compleet vernieuwe TV compleet willen testen vanaf 27 mei a.s. Daar wisten we niks van, maar is dit dan een vervolg op onze meldingen om te kijken of het daarmee is opgelost? 

Hoelang duurt deze test?

 

Ik hoor het graag.

 

Groet, Chantal 

Ik heb net alles gereset en nog steeds geen lokale omroep. 

Reputatie 2

Hoi @Boris en @Jason

 

Sinds vandaag mogen we het vernieuwde TV compleet testen kennelijk. Het maakt ge erm goede eerste indruk, want hier doen de zenders NPO3, RTL7, RTL8, NET5, Veronica het bijv al niet. Dat was in de 'oude omgeving'  net opgelost. 

 

Waarom dit nu en hoe dit op te lossen?

 

Groet Chantal 

Reputatie 2

Hoi @Boris en @Jason ,

 

Zoals aangegeven heb ik alle zenders gecheckt en van de lokale omroepen doen niet alle zenders het. De melding blijft hetzelfde die wordt gegeven op die zenders.

 

Ik kreeg trouwens ren mail dat wij kennelijk het compleet vernieuwe TV compleet willen testen vanaf 27 mei a.s. Daar wisten we niks van, maar is dit dan een vervolg op onze meldingen om te kijken of het daarmee is opgelost? 

Hoelang duurt deze test?

 

Ik hoor het graag.

 

Groet, Chantal 

Hoi, ik heb sinds een dag nergens beeld op mijn televisie, ik heb de router en modem gereset via de juiste methode, meerdere keren. Ik heb wel internet en telefoon. Ik heb nog de oude glasvezel router en interactieve tv met harddisk. Mijn opgenomen programma’s doen het wel gewoon. Ik zie ook de gids onderin mijn beeld staan met de juiste programma’s die op dat moment op tv zijn. De gids werkt ook gewoon maar begin gemist of terugkijken werken beide niet.

radio via de tv doet het ook niet. 

Het lijkt er op  dat er helemaal geen signaal meer doorkomt via LAN3 en LAN4, maar de tv gids dus wel.

Volgende week komt er wel een monteur voor de omzetting van mijn internet maar tv zou hetzelfde blijven, niet naar het nieuwe interactieve tv kastje dus.

Kunnen jullie iets zien of er een instelling verkeerd staat?

Groet,

remco

Reputatie 2

Hoi @Jason en @Boris ,

Dinsdag a.s. zal ik alles uitgebreid checken.

 

Groet, Chantal 

Hi allemaal, 

Ik was erg benieuwd of jullie verschil merken en dat de wijzigingen hebben geholpen. Ervaren jullie het probleem als opgelost?

Ik heb nog steeds geen lokale omroep zenders.  

Reputatie 7

Hi allemaal, 

Ik was erg benieuwd of jullie verschil merken en dat de wijzigingen hebben geholpen. Ervaren jullie het probleem als opgelost?

Reputatie 2

Goedemorgen @Jason ,

 

Dankjewel voor de updates. 

Wil je dat we nog iets controleren op dit moment?  Of pas nadat de aanpassingen gedaan zijn? 

 

Groet, Chantal 

Reputatie 7
Badge +16

Morning all, uiterlijk morgen hebben we een update voor jullie. Er lijkt een aanpassing gedaan te zijn, maar ik wil hier zekerheid over hebben en wil weten wat de impact is en of dit voor jullie een oplossing op korte termijn betekent.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, ik heb om een update gevraagd bij de supportafdeling. Zodra ik meer weet, horen jullie het meteen!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, er is gisteren besloten om dit verder te laten onderzoeken door ons overkoepelende supportorgaan omdat de technische dienst dit niet direct kan oplossen. Er wordt nu een incident aangemaakt waarbij gecontroleerd wordt wat de snelst mogelijk manier van oplossen is. Ik verwacht morgen geen concreet antwoord, maar zal het zeker checken bij mijn collega's - ik geef uiteraard updates zodra die er zijn! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jeroen762, bedankt voor je toelichtingen en input: Cal heeft het gisteren gemeld bij de specialisten zodat het nu weer verder onderzocht kan worden. Ik verwacht uiterlijk vrijdag aanstaande een concreet antwoord. 

Hoi @Vincenzo26, ook bij jou heb ik zojuist alles weer doorgezet en van de meest volledige info voorzien. Zodra er updates zijn, hoor je het meteen!

Reputatie 2

Hoi @Cal en @Jason ,

Zojuist de tv box gerest, maar het maakt niets uit. Alle eerder door mij genoemde regionale zenders blijven dezelfde melding houdenven dus geen beeld en geluid.

De zender 421 TV5Monde Europe gaf zwart beeld en geen geluid, maar geen melding. 

Groet Chantal 

 

Hi @jeroen762,

Dank voor de terugkoppeling en jammer dat de oplossing van korte duur was. Ontbreken enkel de regionale zenders of missen er ook nog andere zenders? Betreft het elke regionale zenders, of ontvang je sommige regionale zenders wel? Ik hoor het graag zodat ik mijn best kan doen om dit zo adequaat  mogelijk aan te pakken!

Het betreft enkel de regionale zenders. Die doen het helemaal niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jeroen762,

Dank voor de terugkoppeling en jammer dat de oplossing van korte duur was. Ontbreken enkel de regionale zenders of missen er ook nog andere zenders? Betreft het elke regionale zenders, of ontvang je sommige regionale zenders wel? Ik hoor het graag zodat ik mijn best kan doen om dit zo adequaat  mogelijk aan te pakken!

@Vincenzo26@dovidenja en @jeroen762 Onze technische support desk kan geen obstructies vinden in het netwerk, daarom gaan we het op individueel niveau verder oplossen. Ik zie bij jullie alle drie dat de TV Boxen en het modem beide nog niet voorzien zijn van een herstart sinds de vorige afmelding. Zouden jullie alsjeblieft via onderstaande methode willen proberen of dit ook de benoemde lijst met lokale omroepen weer tevoorschijn tovert?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik vermoed dat die herstart de opgeschoonde lijst een zetje in de rug geeft waarmee ook dit overblijfsel hersteld wordt. Mag ik jullie vragen om de resultaten met mij te delen, alsjeblieft? Thanks voor jullie input en bereidwilligheid om mee te denken en helpen, wordt enorm gewaardeerd!

Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: een prachtig weekend toegewenst!

Dit regionaal zenders stonden er eerst wel op. Vanmorgen waren ze er weer af en hed dit geprobeerd en ze staan er nu nog steeds niet op.

Ik heb sinds gisteren alle zenders weer.

Reputatie 7
Badge +16

@Vincenzo26, @dovidenja en @jeroen762 Onze technische support desk kan geen obstructies vinden in het netwerk, daarom gaan we het op individueel niveau verder oplossen. Ik zie bij jullie alle drie dat de TV Boxen en het modem beide nog niet voorzien zijn van een herstart sinds de vorige afmelding. Zouden jullie alsjeblieft via onderstaande methode willen proberen of dit ook de benoemde lijst met lokale omroepen weer tevoorschijn tovert?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik vermoed dat die herstart de opgeschoonde lijst een zetje in de rug geeft waarmee ook dit overblijfsel hersteld wordt. Mag ik jullie vragen om de resultaten met mij te delen, alsjeblieft? Thanks voor jullie input en bereidwilligheid om mee te denken en helpen, wordt enorm gewaardeerd!

Mochten we elkaar vandaag niet meer spreken: een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 2

Hoi @Jason,

Dankjewel voor de updates. We wachten in spanning  af. 

Ik heb nog even gekeken of de lokale zenders die ik met de laatste lijst aan je doorgaf het al doen,  maar helaas. 

Fijn weekend alvast. 

 

Groet Chantal 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, ik heb nagevraagd wat de status is en op welke termijn het opgelost zou kunnen zijn. Updates volgen!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Vincenzo26 en @jeroen762, bedankt voor jullie updates! Ik zal doorgeven aan de specialisten dat de plaatselijke omroepen nog niet zichtbaar zijn. 

@Vincenzo26 Ik kan nog niet precies duiden waar het mis leek te gaan, maar ik heb die info opgevraagd en ben in afwachting van een reactie. Zodra ik meer weet, zal ik het in Jip en Janneke-taal uitleggen!

Op je tweede vraag aangaande een compensatie kan ik ook nog geen antwoord geven. Hierover zal ik ook zo snel mogelijk een update geven!

Bij mijn doen de plaatselijke omroep zenders het ook niet.

Reputatie 2

Hoi @Jason,

Dank voor jouw bericht. 

Vandaag zag ik dat er inderdaad een heleboel zenders weer goed functioneren. Soms duurt het wel even voordat de zender ook daadwerkelijk beeld geeft, maar soms blijft hij zelfs haperen, soms moet je wachten en gaat het beeld weer verder en soms moet je even schakelen naar een andere zender en weer terug. Het beeld blijft in beide gevallen stil staan en geeft dezelfde melding verschijnt rechtsboven in beeld. 

Om het helemaal compleet te maken heb ik even de tijd genomen om alle zenders te bekijken. Hierbij constateerde ik dat de navolgende zenders nog dezelfde melding geven en dus geen beeld. Het gaat daarbij om;

726 RTV Elburg

730 SOL2

754 Omroep Horst a/d Maas

766 Regio FM TV

782 Z0!34

828 Landerd TV

830 RTV Horizon

837 Omroep Best

856 GO-TV

861 Omroep Lingewaard

862 TV Aalsmeer

863 RTV Zeewolde

864 RTV Holland

865 Omroep Nuenen

Ik ben ieder geval super blij dat de meeste zenders weer allemaal functioneren. Ik blijf duimen dat dat zo voortaan ook zo blijft. Kun je misschien in Jip en Janneke-taal uitleggen waar nu schoen wrong? 

 

Ik hoop van harte dat het bij de anderen @dovidenja @QuadNL @Nas9 ook is opgelost. 

Hartelijk dank!

We horen graag wat de compensatie is al alles is opgelost. 

 

Groeten, Chantal

Reputatie 3

Goedemorgen @dovidenja@Vincenzo26 en all, we hebben afgelopen weekend een workaround live gezet waarmee de problemen verholpen zouden moeten zijn. 

@dovidenja Bedankt voor je update! 

Werken de zenders bij de de andere gedupeerde gebruikers ook weer? 

Thanks alvast voor jullie updates!

Hallo,

 

Zo te zien zijn alle zenders weer terug. Ik heb alle Ziggo kanalen weer terug.

Dank u! 

Reageer