Beantwoord

Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen

  • 20 October 2019
  • 33 reacties
  • 2565 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds 9 oktober 2019 ben ik ook klant bij T-mobile Thuis. De internet verbinding werkt perfect, maar het TV signaal geeft sinds dag één problemen. Ik kan enkele seconden TV kijken waarna de melding “Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer” verschijnt. Bij het wisselen van zender is er weer enkele seconde signaal waarna de melding wederom verschijnt.

Het resetten van de modem biedt voor enkele uren een oplossing, echter komt de foutmelding daarna weer terug. Daarnaast heb ik natuurlijk helemaal geen zin om het modem dagelijks te resetten.

Helaas kom ik op het forum diverse meldingen van dit probleem tegen, maar nergens een definitieve oplossing en veelal lapmiddelen om e.e.a. tijdelijk werkend te krijgen. Ik heb alle stappen in deze topics doorlopen (powerflip, reset, opstarten zonder UTP, etc) maar zonder resultaat.

Hoe kunnen we dit definitief oplossen?

icon

Beste antwoord door Brian 29 October 2019, 13:46

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7

Hi @Crfvdh, de foutmelding ‘Error Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer’ is een algemene foutmelding die meerdere oorzaken kan hebben dus een permanente oplossing wordt lastig. :wink: Maar in grote lijnen zijn er 3 boosdoeners, 4 als je ook eigen apparatuur gebruikt:

  • De modem
  • De TV Box
  • De bekabeling
  • Een router/switch/powerline adapter

In de meeste gevallen blijken een eigen router, switch of powerline adapter de oorzaak. Ik zou je in ieder geval aanraden om de TV Boxen rechtstreeks aan te sluiten op de modem. Zodra het zonder problemen weerk kan je dan eventueel de switch aansluiten op de vrije poort en hier de overige apparaten op aansluiten. Als je de switch toch aangesloten hebt probeer dan eens om IGMP snooping op de switch uit te zetten. Deze functie kan vertraging veroorzaken in de data die naar de TV Box wordt gestuurd waardoor deze gaat storen.

Ik zie dat de TV Boxen en kabel al vervangen zijn, als het probleem zich ook rechtstreeks op de modem en met de switch afgekoppeld voor blijft doen dan blijft eigenlijk alleen de modem als boosdoener over (of de binnenkomende verbinding maar dit zou je dan ook moeten merken aan de internetverbinding). Ik hoor graag wat de resultaten zijn, dan kijk ik met je mee hoe we dit op kunnen lossen!

Dear T-mobile,

Sorry I am typing English.

I have TV, high speed internet 1000 Mbit/sec (Fiber optic)  and Telephone package form T-mobile.

Further about T-mobile TV box problem, I had the same problem and TV program stop regularly and  shows the error, I reflect this problem to T-mobile technical  client service , the T-mobile solution sent a new TV box as usual (thanks!) but the problem is still present (no improvement).

My modem located 15 m electrical meter cabinet (Meterkast) far from my TV-Box that I used sent T- mobile 15 m network cable to connect my modem to TV box directly.

The problem key is not in TV-Box or Modem but in sent T-mobile internet/network cable itself I will explain why.

The cable is suitable for newtwork/internet connection but not good for TV HD digital signal because it has no protection shield to eliminate external power or magnetic noise. This will be worse when you have long cable and pass through meterkast which there are many electrical power cables.

It was same as when I used a high speed power line device as well. 

TV steam digital signal should be sent continuously from modem to TV box without pause that maybe created by external noise source  There is no a buffer data in TV box because the signal is stream.

I have two parallel 15 m cables from modem to TV box one is from T-moble which is thinner (no protection shield) that used for TV Box only other was mine that high quality cable and thicker than T-mobile cable with protection shield is used for internet only.

I checked the both cables by cable tester and speed, both passed the tests and has the same speed of almost 900 mbit/s which are fine for internet only.

When I used my high-quality network cable for TV-Box, The problem was solved completely.

I would highly recommend to T-mobile customers to used high quality network cable for TV Box which can be provided by T-mobile as well to who has the same problem.

 

End of story  

Reputatie 1

Hoi Tmobile

 

Sinds enige weken word het kijk plezier bedorven door deze regelmatig voorkomende error. Ik zie dat ik niet alleen ben

de jaren hiervoor kwam dit nauwelijks voor en in onze opstelling is niets verandert wat enige aanleiding zou kunnen geven.

het is ook niet aanwijsbaar wanneer het gebeurd, wel zijn er drie nederlandse zenders voor blinden die er geen last van hebben.

Dus resetten modem en setopbox , het vervangen van setopbox of kabel hebben we al geprobeerd en leveren niets op omdat telkens weer deze error verschijnt

dus alles gedaan behalve jullie modem gewisseld maar niks bied een oplossing en wij kunnen zelf volgens mij niets doen

Het lijkt erop dat er bij jullie wat is veranderd wat dit veroorzaakt, internet en bellen heeft er geen last van, alleen TV 📺 

Misschien een eerste stap zou kunnen zijn dat we een ander modem krijgen

we horen graag hoe verder

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @h.vanbuul, ik zie dat je 21 bekabelde apparaten aangesloten hebt op het modem. Dit is met een bitrate van 50 Mbit/s iets te veel van het goede en kan resulteren in haperingen in de verbinding, met name de TV-verbinding aangezien je daar deze error krijgt.

Zou je eens alle apparaten één voor één kunnen ontkoppelen en checken of dit bijdraagt aan de TV-verbinding?

Reputatie 1

Hoi,

Misschien kunnen we een stap terug doen en kunnen jullie eerst de vraag beantwoorden:

wat hebben jullie veranderd dat het na verschillende jaren van deze hoeveelheid en meer aangesloten apparaten en nooit klachten, dat we nu de afgelopen twee weken deze error regelmatig hebben

voordien geen problemen, met dezelfde hardware en zelfde gebruik  of zelfs meer van het internet

snelheid is 👍 alleen tv is niet fijn om naar te kijken alleen gos zenders of blauwe knop gebruik laten deze storing niet zien.

en we zijn niet alleen met dit probleem

Reputatie 7

Hi @h.vanbuul, dat is een goede vraag maar hier is niet specifiek één antwoord op te geven. De klachten die je in dit topic ziet zijn overigens al van vorig jaar maar deze foutmelding komt inderdaad regelmatig voor. Deze foutmelding wordt getoond wanneer er een probleem is met de stream. Wat de oorzaak is van deze problemen is dan de grote vraag en daar komen we maar op één manier achter en dat is mogelijk oorzaken aflopen en uitsluiten. En dan beginnen we bij het begin, bij jou thuis. 

Stap 1 is dan om de TV Box rechtstreeks bekabeld aan te sluiten op de modem en dan te testen, hiermee sluit je andere mogelijke oorzaken zoals rand apparatuur al uit.

Dan blijft over de TV Box, de modem en het netwerk zelf. Voor de TV Box, de modem en de aansluiting kunnen we een monteur sturen, dit zou stap 2 zijn.

Als de oorzaak uiteindelijk in de verbinding of het netwerk blijkt te liggen dan gaat dit door naar onze technische dienst, dit is stap 3.

Ik hoor dus graag van je wat de resultaten zijn van de handelingen bij stap 1, dan gaan we daarmee aan de slag! :wink:

Sinds een aantal weken heb ik ook te maken met deze storing. Ik heb sinds voorjaar 2020 T-mobile internet. Na aansluiting door de monteur werkte alles perfect. Op zijn advies is de TV rechtstreeks met de Zyxel modem verbonden (ronde kabel, door dezelfde monteur aangelegd). Ik herinner me dat er in de zomer een firmware update is uitgerold. Daar heb ik een mail over gekregen. Sinds die tijd heb ik last van de storing. Ik merk ook dat internet dan niet meer werkt en dus ook geen wifi-verbingen meer. Een reset van de decoder alleen (kabels eruit, wachten, kabels erin) lost niets op: decoder lijkt op te starten maar loopt ergens in het paarse/lila scherm vast. Na een harde reset van de router (uitzetten, wachten, aanzetten, weer wachten) komt de verbinding terug en werkt alles weer. Ook bij mij is de error op TV volkomen willekeurig: geen peil op te trekken. Dit gebeurt een paar keer per week. Ik betwijfel of de decoder de oorzaak is. Ik denk veel meer aan de router die na de firmware update (als ik die tenminste heb gehad) niet goed meer werkt.

Reputatie 7

Hi @adriv, dank voor de uitgebreide toelichting. Dat klinkt inderdaad eerder als een probleem met de modem dan met de TV Box. Heb je nog meer apparaten aangesloten op de modem (bedraad of via Wifi)? Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kijk ik graag met je mee of ik aan deze kant wat kan ontdekken!

Reageer