FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

  • 8 December 2021
  • 84 reacties
  • 19164 Bekeken
FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

Toon eerste reactie

84 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar voor zover mij bekend heeft T-Mobile daar nog ggen duidelijkheid over gegeven. En ik wil zo langzamerhand toch beslissen wat ik ga doen.
Dus nogmaal:
Zowel Ziggo als KPN gaan Viaplay als lineair kanaal aanbieden. Gaat T-Mobile dit ook doen of niet. 
 

Dat is ook maar tijdelijk tot ze de app in hun box geïntegreerd hebben ...

Reputatie 7
Badge +14

Iedereen kan Viaplay kijken. Ook T-Mobile klanten. Je betaald minder dan de aanbieding voor bestaande KPN klanten direct bij Viaplay.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bensi, excuses, ik dacht dat we eerder aangegeven hebben dat we in gesprek zijn met NENT hierover - zodra het gesprek naar een update leidt, delen we die direct met jullie!

Hoi @Bensi, excuses, ik dacht dat we eerder aangegeven hebben dat we in gesprek zijn met NENT hierover - zodra het gesprek naar een update leidt, delen we die direct met jullie!

Ik heb inmiddels rechtsreeks een abonnement bij Viaplay afgesloten. 

Viaplay heeft momenteel een tijdelijke aanbieding van 99 euro voor het eerste jaar. Tmobile zal met een scherpere aanbieding moeten komen om hiermee te concurreren. 

Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt, anders sluit ik direct bij Viaplay een abonnement af.

Reputatie 7
Badge +14

Qua prijs moet je gewoon bij Viaplay zelf zijn. Via de grote providers is het tot nu toe duurder.

Qua prijs moet je gewoon bij Viaplay zelf zijn. Via de grote providers is het tot nu toe duurder.

True, prijzen voor extra zenders zijn tegenwoordig nagenoeg overal het zelfde. Daarnaast lijkt men plotsklaps te zijn vergeten hoeveel ellende enkele providers een paar jaar terug hadden omtrent de doorgifte van Fox. Prijsverschillen liegen er tussen KPN en Ziggo al eigenlijk niet echt om;

 

KPN als je als nieuwe klant kiest voor 9 maanden gratis ViaPlay:  ca. € 147,00 - 1e jaar

KPN als je bestaande klant bent en ViaPlay bestel...: €  143,00 - 1e jaar

Ziggo is inclusief eerste 4 maanden 50% korting ca. € 131,00 - 1e jaar

(let wel, even een grove berekening)

 

Via ViaPlay zelf € 99,00

Oh, nog even een leuke note. Via ViaPlay zelf bestellen kent niet alleen bovengenoemde besparing. Je hebt als je via ViaPlay zelf bestelt namelijk ook geen verplichting tot afname van televisie wat bij KPN en Ziggo (en dus ook T-Mobile straks - vermoed ik) wel het geval is. Dus eigenlijk is de besparing van rechtstreeks bestellen in feite een stuk meer.

Reputatie 7
Badge +4

@Gerrit078 Je mist Formule1 TV Deze kost 64,99 voor 6 streams en kan je zelf de drivercam kiezen.

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt gewoon bij Viaplay direct een jaarabonnement voor €99 euro afsluiten. Dan kun je jouw T-Mobile abonnement laten wat het is.

@Gerrit078 Je mist Formule1 TV Deze kost 64,99 voor 6 streams en kan je zelf de drivercam kiezen.

True, ik vergeleek alleen ViaPlay omdat juist deze door beide providers worden gebruikt - wel zo eerlijk dus om het daarmee te vergelijken :wink:

Maar in principe scheelt het dus een aanzienlijk bedrag, feit blijft natuurlijk dat het leuk is om het allemaal via één factuurtje af te rekenen maar je betaalt er wel flink voor als je het zo berekend en bekijkt.

Reputatie 4

Tja, bij Delta Fiber is het ook afgerond 

Zie link https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/klant-delta-kan-formule-1-op-televisie-blijven-volgen~abf5228e/

Reputatie 1

En T-Mobile Thuis ook: https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-and-t-mobile-netherlands-enter-distribution-partnership-1984534

  • Viaplay available as add-on subscription for T-Mobile's TV and internet customers
  • Four months' free Viaplay access offered to new T-Mobile broadband subscribers
  • Streaming service to launch in the Netherlands on 1 March

Korting alleen voor nieuwe T-Mobile Thuis klanten. 

En T-Mobile Thuis ook: https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-and-t-mobile-netherlands-enter-distribution-partnership-1984534

  • Viaplay available as add-on subscription for T-Mobile's TV and internet customers
  • Four months' free Viaplay access offered to new T-Mobile broadband subscribers
  • Streaming service to launch in the Netherlands on 1 March

Korting alleen voor nieuwe T-Mobile Thuis klanten. 

En hoogst waarschijnlijk voor bestaande klanten € 7,50 korting wanneer ze de oude klantvoordeel voorwaarden hebben. Normale prijs als het goed is € 13,99 p/m.

Reputatie 4

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stellen via Tv Box ?

 

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

 

Terwijl alle andere providers wel mogelijk is.

 

Jullie mogen wel duidelijk zijn hierover!

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stelleb via Tv Box ?

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

ViaPlay biedt deze mogelijkheid niet aan dus kan T-Mobile het als provider ook niet op die wijze aanbieden anders zouden diverse andere providers het ook al op die wijze in hun propositie hebben opgenomen.

Daarnaast, als het via T-Mobile nu moet worden aangeboden als gewone stream, dan krijg je per definitie te maken met de kwaliteit die iedereen inmiddels gewend is en gezien de diverse reacties her en der is niet iedereen daar echt tevreden over ( vooral niet als het om sport gaat ).

Waarom zou ik dan als bestaande abonee dit doen? Viaplay is dus niet via de tv box te bekijken, maar alleen via een app? Dan kan je beter gebruik maken van de viaplay aanbiedingen die tot 28 februari loopt voor 99 euro voor een jaar of F1 Pro voor nog monder. Rechtstreeks via een app op je tv. Hoef je ook niets te verlengen bij T-Mobile ook. Word hier niet vrolijk van, F1 Pro gaat goede zaken doen denk ik. Neem wel een chromecast stick met F1 Pro. 

Reputatie 4

Allereerst dank T-Mobile. Er is een aanbieding. Nu is het voor ons kijken naar kosten van de verschillende opties, en die vergelijken.

Ik wil alleen F1, dus als ik de optie Viaplay neem, dan mogelijk niet voor een heel jaar. 

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis. Juli kost 9,99 en augustus, september, oktober, november en december 13,99. Dat betekent afgerond EUR 80. 

F1 TV Pro is met EUR 65 goedkoper voor een jaar maar dan krijg je niet de exclusieve content aangaande Max Verstappen. 

Viaplay rechtstreeks ben ik meteen EUR 99 kwijt. Dus dit laatste valt wat mij betreft voor het eerste jaar af. 

Ik vermoed dat ik eerst Viaplay via T-Mobile ga proberen, en bevalt het me niet switch ik vanaf bijvoorbeeld augustus voor 8 euro naar F1 TV Pro. 

Voor nu lijkt de T-Mobile deal zo slecht niet, en is overstappen naar Ziggo of KPN wat mij betreft nu geen optie meer.

 

Reputatie 4

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stelleb via Tv Box ?

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

ViaPlay biedt deze mogelijkheid niet aan dus kan T-Mobile het als provider ook niet op die wijze aanbieden anders zouden diverse andere providers het ook al op die wijze in hun propositie hebben opgenomen.

Daarnaast, als het via T-Mobile nu moet worden aangeboden als gewone stream, dan krijg je per definitie te maken met de kwaliteit die iedereen inmiddels gewend is en gezien de diverse reacties her en der is niet iedereen daar echt tevreden over ( vooral niet als het om sport gaat ).

@Gerrit078 Ziggo is het al gelukt  en Kpn is er mee bezig zie link https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/

 

 

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis.

Heb je ook al gekeken naar de korting die je krijgt doormiddel van klantvoordeel? Als je nu namelijk € 25,00 betaalt voor 1Gbit, dan ga je met verlenging € 40,00 betalen. Die 4 maanden gratis geldt n.l. alleen bij verlenging.

 

@Gerrit078 Ziggo is het al gelukt  en Kpn is er mee bezig zie link https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/

Lees het zojuist inderdaad, hoewel… dit gaat om de app integreren en niet het beschikbaar stellen via één of meerdere kanalen.

Vraag is alleen, wie gaat waar en wanneer de grens trekken? Als T-Mobile F1TV of ViaPlay moet toevoegen, waarom dan niet direct Netflix, Videoland, Disney+, Prime en voor audio Spotify? Dan is tenslotte wel het hek van de dam en wilt iedereen wel van alles toegevoegd hebben :wink:

Reputatie 4

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis.

Heb je ook al gekeken naar de korting die je krijgt doormiddel van klantvoordeel? Als je nu namelijk € 25,00 betaalt voor 1Gbit, dan ga je met verlenging € 40,00 betalen. Die 4 maanden gratis geldt n.l. alleen bij verlenging.

Wel een puntje, ja

Overigens ook een mooie vraag aan @Jason, hoe zit het met de eerste 4 maanden voor bestaande klanten (niet verlengende) ? Kunnen deze de eerste 4 maanden niet kijken, betalen ze dan € 9,99 of € 13,99 ? :joy:

Wel een puntje, ja

Kijkende naar mijn eigen boeltje, lever ik er als het goed is € 7,50 zenderpakket voordeel voor in en ga ik € 40,00 per maand betalen voor 1Gbit tegenover € 25,00 (+ inflatiecorrectie) nu. Dat verschil maakt het dan wel heel erg duur.

Reputatie 4

Volgens mij is die Viaplay aanbieding alleen voor klanten die een nieuw thuis-abonnement nemen. En daar zit (denk ik) dan geen 7,50 euro klantvoordeel meer op.

” Viaplay is vanaf 1 maart 2022 beschikbaar in Nederland. Bij T-Mobile krijg je de eerste 4 maanden Viaplay cadeau icm een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis.“

Reputatie 7
Badge +16

@Gerrit078 Goede vraag, zoals ik het begrijp uit de informatieverstrekking betaal je tot 1 augustus € 9,99 en daarna € 13,99 per maand. Overigens betekent het niet dat je als niet verlengde klant geen aanbod kunt krijgen, Viaplay zal later ook beschikbaar worden gesteld als zenderpakket - of lees ik je vraag verkeerd? 🙈

Reputatie 1

@Jason  - is hier ondertusssen al wat meer over bekend?

Reputatie 6

@Dennis25 de aanbieding waarbij je vier maanden gratis Viaplay ontvangt, is inderdaad alleen voor nieuwe klanten en bestaande klanten die hun abonnement met een jaar verlengen. Hoe de zender beschikbaar wordt voor bestaande klanten, zal binnenkort meer informatie over verschijnen.

Reageer