FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

  • 8 December 2021
  • 84 reacties
  • 19165 Bekeken
FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

Toon eerste reactie

84 reacties

Hoe komen vaste klanten aan een abonnement komt dat ook in het paket van aan en uit zetten?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ageene, zoals hierboven besproken is, zal het daadwerkelijke zenderpakket dat voor elke klant beschikbaar kan worden gesteld, later in het jaar komen - wanneer precies weten we nog niet, maar het komt eraan. Tegen die tijd kan elke klant met TV in het abonnement kiezen voor dit zenderpakket; zie het net als met andere premium plus pakketten zoals ESPN en Ziggo Sport! 😊

Reputatie 2

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen. Dat verzacht de pijn als het abonnement €13,95 gaat kosten. Het toevoegen van Engels voetbal door Viaplay op 1 augustus en van €9,95 naar €13,95 gaat heeft voor mij geen toegevoegde waarde zijn om meer te willen betalen. En op het extra pakket Ziggo Sport kan de €7,50 wel worden ingezet. Dus zou je verwachten dat dit ook op het extra pakket Viaplay het geval zal zijn. Ik hoop dat je snel antwoord zal krijgen.

Reputatie 3

Hallo 

Las vanmorgen dat KPN en VodafoneZiggo krijgen pakket met Formule 1,Via een abonnement op streamingdienst Viaplay

Gaat T-Mobiele ool iets vergelijkbaars aanbieden

Fishermann 

 

 

Reputatie 4

Ik heb me aangemeld bij Viaplay zelf, €99,- voor 12 maanden, komt neer op iets meer dan €8,- per maand. 
Op die manier behoud ik m’n huidige internet voor thuis, voor 25 euro/mnd.

UPDATE: Bij T-Mobile kun je ook via Viaplay genieten van F1 en Darts. Benieuwd wat de veranderingen zijn? Lees hieronder wat je allemaal kunt verwachten!

 

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

 

Reputatie 2

Hi @Lisa de vraag van @Bruutil of je de €7,50 klantenvoordeel ook in kan zetten om korting te krijgen op het Viaplay abonnement zou ik ook graag een antwoord op willen hebben voor ik besluit om als bestaande klant mij voor internet een jaar vast te leggen.

 

Als je jouw internet verlengd met één jaar dan verlies je jouw huidige klantvoordeel. Dat houdt in dat je nog maar € 5,00 korting krijgt als je jouw internetabonnement combineert met welk mobiel abonnement ook, en de € 7,50 korting op extra (premium) zenderpakketten verliest.

Zie ook deze pagina het kopje “Klantvoordeel - altijd € 5/mnt korting

Overigens ga je naast het verliezen van de huidige klantvoordeel, voordelen ook meer betalen voor internet. Op die manier kan je dus al meer dan € 10,00 per maand aan voordelen verliezen.

 

Bedankt voor de tip.

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

Waarom zou je opnieuw moeten verlengen? Verlengen is geen verplichting en daarvoor kom je nu nog niet in aanmerking. Sowieso is verlengen bij een provider vaak (niet altijd) ongunstig. Bij T-Mobile is het gezien de proposities van de afgelopen paar jaar, zeker interessanter om stilzwijgend door te laten lopen.

Het geen T-Mobile misloopt als ze mij 3 maanden gratis Viaplay zouden geven tegen de huidige voorwaarden en tarieven die ik nu betaal en dus zonder te hoeven verlengen, bedraagt bruto € 210,00 voor T-Mobile. Je praat dus niet over 3 tientjes per klant maar ook alle kortingen die bestaande klanten genieten. Dat is met één klant peanuts, alleen ben ik niet de enige klant die op oude klantvoordeel, T-Mobile Thuis voorwaarden is blijven hangen. Dat ik daarmee niet in aanmerking kom voor nieuwe voordelen, kortingen etc. Dat alleen al is een verlies van een paar ton, logisch dus dat ze zeggen… voort wat hoort wat en dat doen in principe alle providers dan dus ook.

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

Waarom zou je opnieuw moeten verlengen? Verlengen is geen verplichting en daarvoor kom je nu nog niet in aanmerking. Sowieso is verlengen bij een provider vaak (niet altijd) ongunstig.

Het geen T-Mobile misloopt als ze mij 3 maanden gratis Viaplay zouden geven tegen de huidige voorwaarden en tarieven die ik nu betaal en dus zonder te hoeven verlengen, bedraagt bruto € 210,00 voor T-Mobile. Je praat dus niet over 3 tientjes per klant maar ook alle kortingen die bestaande klanten genieten. Dat is met één klant peanuts, alleen ben ik niet de enige klant die op oude klantvoordeel, T-Mobile Thuis voorwaarden is blijven hangen. Dat ik daarmee niet in aanmerking kom voor nieuwe voordelen, kortingen etc. Dat alleen al is een verlies van een paar ton, logisch dus dat ze zeggen… voort wat hoort wat en dat doen in principe alle providers dan dus ook.

Snap niet waar je op doelt; ik geef aan dat als je recent bent overgestapt, dat je dan mag verwachten dat je met dit soort acties mee kunt doen en niet dat je meteen achter het net vist. Of dat je nu al je abonnement zou moeten verlengen. Dus, ik blijf erbij, als het jaar om is, dan zijn we weer weg.

Reputatie 4

Hi, de omschrijving 'zodra we meer weten' is niet zo concreet. Het lijkt een beetje op de uitrol van het nieuwe TV-platform waar jullie al heel lang mee bezig zijn. 

Kunnen jullie aangeven wanneer er duidelijkheid te verwachten is? Dan kunnen mensen gaan oriënteren of ze willen overstappen naar Ziggo/KPN of gaan voor een abonnement via F1TV of Viaplay naast T-Mobile. 

@Jason Hier nog zo'n iemand die aan het checken is.

Daarnaast ben ik al in beweging gekomen om me te orienteren.  Het zou fijn zijn als TMobile op korte termijn met informatie komt.

Is het al bekend of de prijs van het Ziggo Sport pakket verandert nu er een stuk minder sport aangeboden gaat worden?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Eric666, ik snap je gevoel en sentiment in deze zeker wel en ben het deels eens met je constatering dat je achter het net vist. Houd er echter wel rekening mee dat providers vaak nieuwe acties opzetten met de voorwaarden die op dat moment gelden. Hetzelfde geldt voor veel acties bij nieuwe abonnementen, dat lijkt dan wellicht ook niet helemaal eerlijk naar de bestaande klanten toe, echter heeft in principe elke bestaande klant bij aanvang zo'n “nieuwe” actie gehad. Wat natuurlijk wel jammer is, is dat je dan zo'n actie moet missen. Dat was destijds bijvoorbeeld met de Ring Deurbel actie rondom Black Friday ook het geval: erg jammer wanneer je net buiten de actieperiode een nieuwe aanvraag hebt gedaan, maar we dienen ons wel aan de voorwaarden te houden, anders wordt de grens bij de voorwaarden wel erg vervaagd. 

Dat kan allemaal wel, maar half Nederland is nu met acties van Viaplay bezig. Elke provider, zoals T-Mobile ook, wil zijn klanten dit kunnen bieden. En dan tegen een beter tarief dan dat viaplay dat zelf doet. Met een bestaand contract van T-mobile vis je dus achter het net en dus vraag je er ook om, dat mensen straks weer overstappen. Je kunt er nog zo veel woorden aan wijden, maar je laat teveel abonnementhouders nu met te hoge kosten zitten.

 

Dat kan allemaal wel, maar half Nederland is nu met acties van Viaplay bezig. Elke provider, zoals T-Mobile ook, wil zijn klanten dit kunnen bieden.

 

Kwestie van vraag en aanbod of te verwachten vraag en aanbod.

 

En dan tegen een beter tarief dan dat viaplay dat zelf doet.

 

Beide kan je eigenlijk niet vergelijken. ViaPlay biedt alleen een jaarabonnement aan en T-Mobile biedt alleen een maandelijks opzegbare variant aan. En daar bevind zich dan ook direct het verschil in prijs.

T-Mobile is duurder op jaarbasis maar biedt als voordeel dat je tussentijds kunt opzeggen. Daarin maakt het niet uit of je nieuwe klant bent of bestaande klant. Als bestaande klant betaal je tenslotte maar € 39,96 meer t.o.v. nieuwe klanten. Nieuwe klanten die achter het net vissen omdat die en meer voor hun abonnement betalen en klantvoordeel negatiever voor hen uitpakt (wat ik dus al duidelijker probeerde te maken).

 

Met een bestaand contract van T-mobile vis je dus achter het net en dus vraag je er ook om, dat mensen straks weer overstappen.

 

Enige waarmee je achter het net vist is € 19,98 minder betalen. Maar daarentegen betaal JIJ € 60,00 minder op je internetverbinding. Zo heeft iedereen weer te maken met bepaalde voordelen en nadelen.

 

Je kunt er nog zo veel woorden aan wijden, maar je laat teveel abonnementhouders nu met te hoge kosten zitten.

€ 39,96 te hoge kosten??

Reputatie 5

Is het al bekend of de prijs van het Ziggo Sport pakket verandert nu er een stuk minder sport aangeboden gaat worden?

Ga daar maar niet van uit nu Ziggo de rechten van MotoGP verworven heeft. 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Puur uit interesse: waarom verwacht je dat het een fiasco wordt? Viaplay biedt best veel opties aan en dat voor een niet al te hoge maandprijs - lager dan dat FOX (later ESPN) en Ziggo Sport het aanvankelijk aanboden en hier heb je ook nog een ruime keuze aan series en films. Makkelijk kletsen hoor vanuit een sportfanaat als ik haha, maar ik denk eigenlijk dat ze het best goed aangepakt hebben en er massa’s mensen een abonnement zullen nemen. Er is veel vraag naar en sinds de waanzinnige apotheose van het F1-seizoen in december, willen alleen maar meer mensen straks inschakelen in maart - de dart- en voetbalfans daargelaten, want ook zij hebben zat om naar uit te kijken! 😄

Reputatie 7
Badge +1

@Jason In beginsel zal je best gelijk hebben, maar vergeet niet dat Via Play er volgens mijn persoonlijke mening te veel vanuit is gegaan dat het overgrote deel van de Ziggo klanten die bij Ziggo het op 14 keken een abonnement zouden nemen, en dat zelfde geldt voor de betalende klanten bij andere providers.

Zelf denk ik dat lang niet al die klanten een abonnement bij Via Play hebben afgenomen, en daarbij lijkt het allemaal rooskleuriger dan het word voorgesteld omdat men teveel kijkt naar de korte termijn waarbij vaak korting word gegeven, men moet daar door heen kijken en kijken wat het kost na die periode.

En kan men na het einde van het seizoen net als bij Ziggo stop zetten en zeg maar bij de start van het seizoen net als bij Ziggo weer op nieuw aanmelden? En als laatste series en films kunnen me helaas niet bekoren, doen me vaak denken aan die bakken die vroeger bij de Makro stonden vol met B films enz.

Reputatie 5

Exact @Dennis25 .

Zolang de beeldkwaliteit zwaar onder de maat blijft vind ik het via tmobile totaal geen optie. 

Laat ze eerst hun normale streams maar eens op orde krijgen. Zeker omdat viaplay had aangegeven in 4k te gaan streamen. 

Reputatie 2

KPN en Ziggo hebben al een samenwerking met Viaplay. Maar ook daar kun je niet via de tv ontvanger kijken. Je hebt alsnog een smart tv of een Chromecast etc. nodig om de streamingdienst te gebruiken. De enige toegevoegde waarde zou zijn dat je de kosten op dezelfde factuur als je tv abonnement zal hebben. 

Reputatie 6
Badge

@BeMu Puur uit interesse: waarom verwacht je dat het een fiasco wordt? Viaplay biedt best veel opties aan en dat voor een niet al te hoge maandprijs - lager dan dat FOX (later ESPN) en Ziggo Sport het aanvankelijk aanboden en hier heb je ook nog een ruime keuze aan series en films. Makkelijk kletsen hoor vanuit een sportfanaat als ik haha, maar ik denk eigenlijk dat ze het best goed aangepakt hebben en er massa’s mensen een abonnement zullen nemen. Er is veel vraag naar en sinds de waanzinnige apotheose van het F1-seizoen in december, willen alleen maar meer mensen straks inschakelen in maart - de dart- en voetbalfans daargelaten, want ook zij hebben zat om naar uit te kijken! 😄

We zijn wel in Nederland hoor, zolang het gratis is is er idd veel animo voor :smile:. Nou boeit F1 voor mij allang niet genoeg meer om er voor te betalen, zelfs gratis heb ik afgelopen seizoen nauwelijks gekeken, en geldt hetzelfde voor de Premier League. Darts beschouw ik al niet eens als een sport dus dat is er weer een die je kan schrappen.

Doe mij maar lekker ESPN Player, goedkoper en veel beter (passender) aanbod :sunglasses:

Wel krijg je zo te lezen bij Viaplay ook het volgende in de koppelverkoop inbegrepen https://www.nentgroup.com/news/news-releases/viaplay-include-starzplay-netherlands-1993436

'Grootste’ issue is dat het via een app wordt aangeboden ipv lineaire kanalen met normaal gesproken betere beeldkwaliteit maar die vlieger gaat bij T-Mobile natuurlijk toch al niet meer op ...

Ben ook benieuwd wanneer T-mobile met nieuws komt over een mogelijk Viaplay abo.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Frido1969 helaas voert @Jason de gesprekken met viaplay niet zelf. De afdeling die de onderhandeling voert zal pas wat los laten als het rond is. om geen verwachtingen te scheppen meld T-Mobile pas wat als het rond is zoals we van ze zijn gewend.

Jammer dat je van die onderbuik gevoelens heb maar doorgaans gaat de bedrijfsvoering gewoon op de normale manier verder. Er is nog steeds reclame op tv en radio. Nog steeds leuke deals te vinden ect.

Bij een overname word er een speciaal cleanteam opgericht die zich bezig houd met de overname.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, er is nog geen nieuws te melden. Zodra dit wel het geval is, zijn jullie de eersten die op de hoogte worden gebracht in dit topic!

KPN en Ziggo hebben al een samenwerking met Viaplay. Maar ook daar kun je niet via de tv ontvanger kijken. Je hebt alsnog een smart tv of een Chromecast etc. nodig om de streamingdienst te gebruiken. De enige toegevoegde waarde zou zijn dat je de kosten op dezelfde factuur als je tv abonnement zal hebben. 

Niet gelijk inderdaad, maar er zijn geruchten dat het er wel van gaat komen, denk ook dat ViaPlay wel moet, zijn 300.000 klanten nodig volgens berekeningen om geen verlies te draaien.

Reageer