Beantwoord

Firmware Update AMINO Aria in week 51: alleen zenders NPO1, 2 en 3 beschikbaar

  • 25 December 2020
  • 47 reacties
  • 2020 Bekeken


Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 4

@JasonSinds de firmware update van mijn TV-Box op zondag 21 december 2020 ben ik verstoken van de doorgifte van alle TV-zenders behoudens NPO1 t/m NPO3. Tot op de dag van vandaag ben ik nu dus nagenoeg 14 dagen achtereen verstoken van de doorgifte van praktisch alle TV zenders. Al het mogelijke incl. vele fabrieksresets heb ik in het werk gesteld om van dit grote probleem af te komen. Zonder enig blijvend resultaat. Zelfs een ticket en 2x telefonisch contact met jullie Helpdesk heeft geen structureel soelaas kunnen bieden

In dit verband verzoek ik je @Jason mij dringend te helpen. Dit probleem is om gek van te worden. Ik voel mij door T-Mobile ontzettend in de steek gelaten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @OlavW, kun je de box alsjeblieft nog eens resetten, maar dan zonder internetkabel → 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! 

Ik heb uiteraard ook een ticket uitstaan bij onze technische collega's dus mocht het nog niet raak zijn, dan wordt het door hen opgelost. Sorry dat het allemaal zolang duurt.

@Jason dien ik de box nog te resetten?

Ik zet hem net weer aan, maar hij laat nog geen beeld zien. Ik kan dus nu ook nog niet naar npo 123 zappen, omdat hij op alles een zwart beeld geeft en niet reageert op een toets van de afstandsbediening.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bram058, ondanks het feit dat het er sterk op lijkt dat de verschillende issues in dit topic met elkaar te maken hebben, lijkt jouw situatie een losstaande case te zijn. Bij jou valt het probleem niet zozeer te herleiden naar het niet correct registeren van de TV Box(en), maar meer op een verbindingsprobleem.

Wat me overigens wel opvalt, is dat je aangeeft dat NPO1 tot en met 3 ook na de reset enkel zichtbaar waren, maar in onze TV tool zie ik dat de overige zenders gisteren bekeken zijn. Kan dat kloppen? Heeft het daarna weer kort gewerkt?

Reputatie 4

@Jason@Boris Gisteren nog een specialist ingehuurd om zekerheidshalve mijn Systimax Gigiaspeed X100 CAT6a UTP verbindingen door te meten. Alle CAT6a kabels tussen Vigor modem en TV-box en TV doorliepen de Diagnose tests met glans. Het kostte mij Euro 30,00. Conclusie van deze specialist: het Vigor modem is de oorzaak van de problemen.

Half uur geleden is de Guideon monteur langs geweest. Hij heeft een nieuw Zyxel modem aangevraagd ter vervanging van het Vigor modem. Hij vertelde mij dat hij al meerdere Vigor modems heeft laten vervangen door een Zyxel modem vanwege onoplosbare TV-ontvangst problemen.

Opdracht is gegeven om een nieuw Zyxel naar mij op te sturen en na ontvangst dien ik dan een nieuwe afspraak te maken met Guideon om het Zyxel modem aan te sluiten.

Het probleem is dus bekend bij de Guideon monteurs en hoe het opgelost kan worden namelijk door de Vigor te vervangen met een Zyxel. Alleen de Helpdesk en Forum moderators weten dat kennelijk niet. Of we worden allemaal voor de gek gehouden door T-Mobile. Niet best allemaal.

@Jason@Boris Gisteren nog een specialist ingehuurd om zekerheidshalve mijn Systimax Gigiaspeed X100 CAT6a UTP verbindingen door te meten. Alle CAT6a kabels tussen Vigor modem en TV-box en TV doorliepen de Diagnose tests met glans. Het kostte mij Euro 30,00. Conclusie van deze specialist: het Vigor modem is de oorzaak van de problemen.

Half uur geleden is de Guideon monteur langs geweest. Hij heeft een nieuw Zyxel modem aangevraagd ter vervanging van het Vigor modem. Hij vertelde mij dat hij al meerdere Vigor modems heeft laten vervangen door een Zyxel modem vanwege onoplosbare TV-ontvangst problemen.

Opdracht is gegeven om een nieuw Zyxel naar mij op te sturen en na ontvangst dien ik dan een nieuwe afspraak te maken met Guideon om het Zyxel modem aan te sluiten.

Het probleem is dus bekend bij de Guideon monteurs en hoe het opgelost kan worden namelijk door de Vigor te vervangen met een Zyxel. Alleen de Helpdesk en Forum moderators weten dat kennelijk niet. Of we worden allemaal voor de gek gehouden door T-Mobile. Niet best allemaal.

Nu weet je waarom T-Mobile Nederland ook te koop staat.

Deze problemen heeft alles te maken met de update die in december 2020 is gedaan.

Je kan klagen wat je wilt maar je krijgt hier geen antwoord op.

Wens je veel succes

@Jason ik heb de box en het modem gisteren gereset zoals jij had aangegeven. Daarna werkte alles, maar dat doet de tv box altijd na een stroom reset. Meestal is het dan puur afwachten totdat hij het weer niet doet.

Helaas toen ik deze ochtend de tv box wilde aanzetten deed hij het weer niet. Nu krijg ik ook npo 123 niet meer aan de praat. Dit terwijl de tv box wel nog aan staat.

Enig idee wat we nu nog kunnen proberen?

Het begint nu wel redelijk lang te duren. Het is nu al bijna 3 weken aan de gang.

Reputatie 4

@Jason Eergisteren een aantal keren en gisteren heb ik eenmaal alle TV-zenders kunnen bekijken.. Ben gestopt met TV kijken. Daarna weer begonnen met TV kijken. Maar werd beperkt door alleen NPO1,2,3. Andere zenders gingen op zwart (geen verbinding).

@Jason sinds vanochtend werken de andere zenders buiten Nederland 123 niet meer. Willen jullie nu de streamkwaliteit controleren?

En om daaraan toe te voegen kan ik op een of andere manier ook niet meer de tv box resetten via de achterkant. Het is nu dus helemaal beperkt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Bram058, bedankt voor je toelichting en het advies vanuit de monteur(s). Ik zie dat hier inderdaad, en terecht, naar geluisterd is en het modem omgeruild zal worden in jouw geval. Je ontvangt binnen nu en drie dagen een Track & Trace code waarmee je het pakket te allen tijden in de gaten kunt blijven houden. Zo weet je precies wanneer het modem en de Media Converter arriveren. Tip: download de PostNL app, dan kun je er eventueel voor kiezen - mocht dit wenselijk zijn - om het pakket direct bij een ophaalpunt af te laten leveren.

De afspraak met Guidion kun je maken zodra het pakket binnen is. 

In sommige gevallen helpt een modemswap naar Zyxel en daarvoor zal zeker actie ondernomen worden. Dit dient wel eerst kortgesloten te worden met de monteur in kwestie. Daarom wordt dit niet bij voorbaat al uitgevoerd. Ik begrijp dat dit haaks hangt op de bevindingen van de monteur, maar dat is zoals het onderzoek verricht wordt.

@Gijs50 Ondanks de meldingen in de media staat T-Mobile NL niet te koop en is er geen enkele sprake van een eventuele overname. Dit zijn slechts geruchten die al langer circuleren, maar daar is niets van waar. 

@Jason Ik zit zelf in de belegging wereld en deze is informatie is juist en niet gebaseerd op geruchten. Jij zit zeker niet zo hoog in de organisatie dat jij over deze informatie beschikt. Overigens komt deze beslissing bij het moederbedrijf Deutsche Telekom. T-Mobile Nederland is een te kleine speler op de Nederlandse markt en kan niet op tegen Ziggo-Vodafone en KPN. Dit is ook niet de eerste keer dat de Duitsers de Nederlandse tak te koop heeft gezet. Het vervelende is dat de 2 grootste partijen T-Mobile Nederland niet over kunnen nemen vanwege de concurrentie beding. Er zijn zelfs al interesses van buitenlandse partijen. Maar we zullen zien wat er gebeurt dit jaar. 

Reputatie 4

Kennelijk ben ik niet de enige geweest met dit probleem.

@OlavW , @Hakker9 , @RodyH@Frits214 , @RHoutman 

Waarom is dit een terugkerend probleem, waar T-Mobile geen verklaring voor heeft en, voorzover ik kan nagaan, geen adequate oplossing voor heeft aangedragen?

Klopt, het enige wat voor mij nu helpt is de box te resetten doormiddel van een speld in het gat achter de tv box te drukken en daarmee te resetten.

Daarna is het maar afwachten hoelang die het vol houdt. Meer maals per dag springt hij weer op een zwart beeld.

Vanaf afgelopen maandag heb ik hier al last van, de maanden daarvoor niet. Tv kijken is op deze manier niet te doen.

Mijn telefonische vraag is doorgezet naar de back office. Maar dit probleem is inderdaad niet eenmalig als ik zo de oudere berichten op het forum mag geloven.

Reputatie 4

@moontje@soepkip67  Ojee, dit hardnekkige probleem doet zich al 3 maanden of langer voor.

@JasonIk vind het ongepast als je in een oude posting over dit thema je gaat beklagen met : “ We werken op deze Community volgens de huisregels en daarin wordt aangegeven dat het niet de bedoeling is om meerdere topics te starten met hetzelfde concept/dezelfde vraagstelling. Hiermee houden we de boel overzichtelijk en zorgen we ervoor dat je nóg sneller geholpen wordt! 😎

Nergens tref ik ook maar 1 reactie van je aan waarin je het ECHTE PROBLEEM intern bij de IT-afdeling van T-Mobile aan de kaart brengt. En NOOIT een antwoord is gekomen wat de oorzaak van het probleem is en of het ueberhaupt opgelost kan worden. Ik vind het een vorm van arrogantie die gewoonweg niet deugt. Dit forum biedt de  mogelijkheid om problemen aan te kaarten.

Mijn DRINGENDE verzoek aan jou: gedraag je betamelijk naar iedere T-Mobile abonnee op dit forum die abonneegeld betaalt voor een perfect lopende service.  Neem de klanten van T-Moble serieus en houdt asjeblieft op met die flauwekul door ONNODIG te verwijzen naar Huisregels. HELP DE ABONNEES met de oplossing van een probleem. En doe dat ADEQUAAT!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Gijs50, dat heb je bij het juiste eind: ik zit zeker niet zo hoog in de organisatie en dat wil ik ook helemaal niet pretenderen! 😉

Het is vooralsnog sec gebaseerd op geruchten, mooier dan dat kan ik het niet maken. Knap dat jij over ‘insider-informatie’ beschikt, dan weet jij meer dan wij op dit moment! Waar in de beleggingswereld werk je? 

 

Reputatie 4

Het is 26 december 2020 rond 22.00 uur en warempel: weer ALLEEN doorgifte van TV-zenders NPO1, NPO2 en NPO3. Hoe is het toch in vredesnaam mogelijk dat dit akelige euvel zich weer manifesteert.  Voor de rest gaat het beeld op zwart bij alle andere TV-zenders.

Ik word in deze feestdagen ernstig belemmerd in mijn kijkgenot naar TV-zenders

Heeft T-Mobile enig idee wat de oorzaak van dit euvel is? En hoe denkt T-Mobile dit te verhelpen en op welke termijn? Er zijn al vele berichten verschenen van klagende abonneehouders over dit probleem.

Nogmaals: ik heb van dit euvel heel erg veel last sinds de Firmware Update van week 51 (14 t/m 20 dec. 2020) van de TV-Box AMINO Aria 610x .

Reputatie 4

Heb een fabrieksreset met behulp van een cocktailprikkertje tot stand. Resultaat: nul-komma-nul verbetering van de situatie.

Dus: doorgifte TV zenders blijft beperkt tot NPO1, 2 en 3. het beeld van alle andere TV-zenders gaat nog steeds op ZWART met de boodschap: GEEN SIGNAAL

Wat een misere!!

Reputatie 4

Ik houd het erop dat de meest recente Firmware (update) BUGGY is.

Reputatie 4

Zojuist telefonisch contact gehad met de Helpdesk en wat blijkt: de Firmware is BUGGY. Een z.g. Ticket is aangemaakt zodat het probleem verholpen gaan worden middels een buggyvrije Fiirmware. Op mijn vraag hoe lang dit gaat duren:……………..5 dagen…….. ERRUG!

Reputatie 7

Hi, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Reputatie 4

Ik put ook nog moed uit een ander bericht in een ander draadje waarin de vervanging van het Draytek modem door een Zyxel modem de oplossing van het probleem was:

COPY / PASTE

Hoi@Sander ,

 

Gelukkig hoef ik niet nog een keer al die standaard checks door die ik al talloze keren heb moeten doen. Vrij zinloos ook als de verbinding wel met de oude tv boxen werkt, maar niet met de nieuwe.

 Gisteren is er eindelijk een monteur geweest die mijn zeer oude Draytek vervangen heeft door een Zyxel. En zie daar......alles werkt weer. Dat modem heeft 6 jaar lopen pruttelen en was kennelijk niet meer in staat alle vernieuwingen bij te houden. Misschien handig om bij het aanreiken van oplossingen bij het probleem van een zwart scherm ook hier aan te denken

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @OlavW, ik wacht nog op een antwoord vanuit de technische dienst. Zodra ik meer te bieden heb dan dit bericht, stel ik je meteen op de hoogte. Sorry voor het lange wachten en de langere oplostijd!

Reageer