Beantwoord

geen beeld na resetten tv box met hardeschijf en zonder hardeschijf

  • 2 December 2020
  • 14 reacties
  • 275 Bekeken

Goedenavond,

ik heb mijn glasvezel aansluiting laten verplaatsen vanaf mijn woonkamer naar de meterkast door KPN.

sinds die tijd heb ik geen televisie meer. dus wel internet maar geen tv.

ik heb hier al met de klantenservice over gesproken, zij hebben al een factory reset geprobeerd en kunnen de apparatuur ook van afstand inlezen maar zodra de beiden tv boxen verbinding moeten maken de server stopt hij. het apparaat geeft de tijd wel goed weer maar voor de rest zwart beeld, en de kastjes zijn niet te gebruiken.

heeft iemand hier ook last van? bij de klantenservice weten ze het ook niet en voordat ik uberhaupt een uitnodiging krijg om een monteur langs te laten komen duurd blijkbaar ook min 2a3 dagen.

dus het zou lekker zijn als ik het zelf al op kan lossen, ik zit namelijk al 6 dagen zonder tv!

 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 December 2020, 23:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo martijndr3,

Welk type modem heb je?

Indien een Draytek of Huawei, heb je de tv boxen op poort 3 en 4 aangesloten?

Heb je al een modem reset gedaan?

Mvg. Marcel

Hallo Marcel, nee dezen zitten op poort 2 met een verdeler heb het ook al rechtstreeks zonder verdeler geprobeerd maakt ook niets uit.

 

Modem reset ook uitgevoerd zoals ze omschrijven.

Reputatie 7
Badge +2

Dan heb je als het goed is een Zyxel modem?

 

Ja ik heb een draytek en daarachter een zyxel voor wifi/5g maar tv loopt via de draytec

Reputatie 7
Badge +2

De tv boxen kunnen uitsluitend werken via poort 3 of 4 van de Draytek. Start de Draytek en tv box opnieuw op met de utp kabel los. Zodra je een foutmelding krijgt "Ethernet not detected" dan de utp kabel op poort 3 of 4 aansluiten. Daarna zou de tv box moeten doorstarten.

He Marcel,

 

Dank je wel dat van die poort was dus idd het probleem.  Leer momentje voor mij maar ook voor de klantenservice van t-Mobile.

 

 

Reputatie 3

Bij KPN staat duidelijk in de handleiding waar wat moet zitten. Hoe zit dat dan met de handleiding van T-mobile. Ik weet niet meer of die geleverd wordt, maar lijkt me wel. Staat daar eea niet in?

@Flevoguy dat zou ik niet weten misschien dat er online wel iets over staat

@Marcel MCi nog even een vraag, als ik het dus goed begrijp geeft het draytec modem op kanaal 3-4 tv door en op 1-2 internet.

Ik heb nu dus tv maar geen internet op de playstation meer omdat deze verdeeld worden vanaf kanaal 3 met een verdeler na het modem.

om allebei te willen hebben moet ik vanaf het modem 2 utp kabels leggen 1 voor tv en 1 voor internet op bijv de playstation bij de tv🤔

Eh omslachtig allemaal of kan dat makkelijker

Reputatie 7
Badge +2

Twee kabels is een mogelijkheid. Makkelijker is het om een UTP optimizer aan te schaffen. Hiermee kan je twee signalen over 1 kabel sturen. Zie:

https://www.kabelshop.nl/ProCable-RJ45-koppelstuk-ProCable-Internet-verdubbelaar-Cat5e-U-UTP-Ziggo-geschikt-695002300-UTOP-i8095-t26196.html

Mvg. Marcel

Ik heb er meteen een besteld, kijken of dat werkt.

Dank je wel zover

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @martijndr3, in de handleiding voor het aansluiten van Internet en TV op Glasvezel, staat vermeld dat je de eerste box bij een Draytek/Huawei kunt aansluiten op poort vier achterop het modem:

Een eventuele, tweede TV Box kun je op poort drie aansluiten volgens de handleiding:

Deze handleiding kun je op onze website vinden: Hoe sluit ik de TV Box(en) aan?.

Alle overige handleiding kun je op deze pagina opzoeken: Thuis installeren, hoe werkt dit?. Sorry dat er verwarring ontstaan is, maar tegelijkertijd fijn dat het nu wel werkt.

@Marcel MCi Bedankt voor jouw hulp, je tips hebben het opgelost!

Indien je verdere vragen hebt, laat het ons dan zeker weten! Veel plezier met jouw abonnement en stay safe!

@Jason 

goedemiddag, ik heb nu inderdaad mijn tv-box op poort 4 aangesloten. Daarna nog een verdeler voor beneden en boven dat gaat prima alleen kan ik nog niet mijn internet verdelen.  Dus wacht de monteur nog even af misschien dat hij nog wat kan fixen.

 

Gr martijn

Reputatie 7
Badge +8

@martijndr3  Fijn dat TV opgelost is! Helemaal goed dat je wacht op de monteur voor het Internet. Mocht het niet lukken om het Internet te verdelen, dan kan je altijd bij ons op de Community terecht voor hulp!

Reageer