Beantwoord

geen tv

  • 30 November 2020
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik kan hier in Maastricht op dit moment geen tv meer kijken. Heb de modem en stroom al een paar keer uitgetrokken en na een half uur weer ingestoken, maar niet geholpen. Heb sowieso al enkele dagen last van dat er op een van de twee tv-boxen geen ontvangst is en ook nog bij de box die ik al bijna een jaar heb. De andere heb ik pas een paar weken en die deed het wel, maar nu ook niet. De eerste tv-box geen lampje aan de achterkant en voor blijft blauwe lampje knipperen. Bij de tweede box is blauwe licht gewoon aan en achterkant oranje licht aan en groen licht knippert. Op de modem bij de kabel van eerste box geen licht en bij tweede box knippert groene licht.Sinds dat jullie overgegaan zijn naar t-mobile tv, zijn bij mij de problemen begonnen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 December 2020, 11:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @A-kun, welkom op de Community!

Er zijn verder geen meldingen vanuit Maastricht en omgeving die duiden op een algemeen probleem met TV kijken, top dat je het hier meldt! We gaan nu alles uit de kast trekken om de TV Box weer 100% functioneel te krijgen. 

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan om te onderzoeken waar de oorzaak ligt, maar zie dat er sinds 26 november een gemiddelde beeldkwaliteit gemeten wordt van 99,3%. Dat is echt uitstekend te noemen, maar strookt niet met jouw bevindingen. Daarom gaan we het op een andere manier aanpakken. Zou je mij het MAC-adres en serienummer van beide TV Boxen willen toesturen, alsjeblieft? Deze gegevens kun je achterop de TV Boxen aflezen, alvast bedankt! Zodra die binnen zijn, controleer ik wat ik aan mijn kant voor je kan doen en of het echt aan de boxen ligt.

Om je alvast vooruit te helpen, kun je het beste deze stappen één voor één doorlopen:

  1. Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.
  2. Je hebt momenteel twee TV Boxen: welke box geeft geen beeld? Geeft de tweede TV Box die wel werkt ook geen beeld als je die met dezelfde bekabeling op de TV's die niet werken aansluit?
  3. Je hebt een Zyxel modem met vier LAN-poorten achterop het modem: probeer eens alle vier de poorten uit met elke defecte TV Box. Werkt er eentje wel? Dan lijkt het aan een specieke poort te liggen. Het kan weleens voorkomen dat er twee poorten tegelijk defect zijn. Dit gebeurt niet vaak, maar is zeker een mogelijkheid.
  4. Wat gebeurt er wanneer je de bekabeling van de werkende TV Box koppelt aan een niet-werkende TV Box en die dan aansluit op een TV waar de defecte box niet op werkt?
  5. Probeer eens alles los te koppelen zodat enkel één TV Box aangesloten is op het modem. Geeft deze nu ook geen beeld?
  6. Is het juiste ingangskanaal geselecteerd? Soms schakel je per ongeluk het HDMI-kanaal over en krijg je de foutmelding: “Geen signaal”. Dit gebeurt vaker dan gedacht. Zeker eventjes nalopen!
  7. Voer een factory reset uit op de TV Boxen. Check ons handige topic voor meer info: Hoe geef ik de TV Box een FR?. → Erg belangrijk: wanneer je een box met recorder hebt, vergeet dan niet dat een FR alle opnames wist en alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen (dit laatste geldt natuurlijk voor elke box).

Indien dit niet helpt, geef een seintje. Mijn hulp is altijd beschikbaar!

Reageer