Beantwoord

Geluid niet synchroon Veronica

  • 14 February 2023
  • 63 reacties
  • 1148 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds enkele dagen loopt het geluid en beeld niet meer synchroon op Veronica, zowel bij live kijken als bij terugkijken via begin gemist. Alle andere zenders geven geen probleem.

Er is niets veranderd verder in de hardware of software. Ik heb de tv box al een keer gereset maar dat maakt niks uit. 

Wat zou ik nog kunnen proberen om het probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Kylan 20 February 2023, 18:54

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 1

Ja goed werk

Reputatie 7
Badge

Thanks all, ik heb het doorgezet naar ons TV-team!

Het loopt inmiddels weer goed!

Klopt. Probleem bleek uiteindelijk in het bronsignaal te zitten. Dit is door onze leverancier vanmiddag opgelost.

Reputatie 1

Thanks all, ik heb het doorgezet naar ons TV-team!

Het loopt inmiddels weer goed!

Reputatie 7
Badge +9

Thanks all, ik heb het doorgezet naar ons TV-team!

Sinds deze week loopt geluid van Veronica niet synchroon. Op TV-box met audio setting Dolby AC.

 

Entone Amulet 5xx (HD recorder) HDMI uitgang naar TV ingang HDMI ARC.

Dolby AC => Veronica niet synchroon.

Stereo => Veronica wel synchroon.

 

Het is alleen de Veronica stream. Blijkbaar is wordt de 5.1 audio niet goed gecodeerd in de stream.

Wordt de Veronica stream in een ander formaat verzonden dan ander streams?

 

 

Zelfde probleem hier al 2 dagen

Reputatie 1

Ik had het bij de film Knight&Day  op dinsdag 20:25 tot 22:39

Maar ook nu King of Queens om 18:26

Eigenlijk de hele tijd door

Reputatie 1

Vikingschool 14.50 uur Veronica/Disney XD

Hier hetzelfde! Sinds gisterenochtend!

Reputatie 1

Hey @tukster73@Eric70 & @petervvv, graag ontvang ik van jullie een programma en tijdstip waar jullie dit op ervaren. Dan kan ik het doorzetten en hopelijk snel voor jullie oplossen! Alvast bedankt. 

Vikingschool 14.50 uur Veronica/Disney XD

Reputatie 2

Hi Tommie,

Ik ervaar het alleen bij Veronica en ook alleen op de dolby digital audio track (stereo is wel synchroon); overigens bij elk veronica programma (net even gechecked). 

Reputatie 1

Vikingschool 14.50 uur Veronica/Disney XD

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tukster73, @Eric70 & @petervvv, graag ontvang ik van jullie een programma en tijdstip waar jullie dit op ervaren. Dan kan ik het doorzetten en hopelijk snel voor jullie oplossen! Alvast bedankt. 

Reputatie 1

Hoi @petervvv, super fijn om te horen! Wij horen graag ook van anderen of het bij jullie opgelost is. Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst! Groetjes, Ishana

Jammer genoeg is het bij mij, net als bij anderen weer terug.

Kan je dit weer aankaarten bij jullie TV-team?

Reputatie 2

Inderdaad Veronica weer beeld en geluid niet meer synchroon; alleen bij mij op de tv app (lg) ; Tijd voor een encoder reset bij Odido.

Reputatie 1

Het is wederom het geval, alleen op Veronica. Vaniochtend starte de box oopnieuw op vanzelf en sindsdien loopt het geluid voor.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @petervvv, super fijn om te horen! Wij horen graag ook van anderen of het bij jullie opgelost is. Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hey allemaal, het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben. We zullen dit vanmiddag aankaarten bij ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Dat heeft geholpen. Op dit moment lopen NPO2 en Veronica weer lip sync. Weet niet of het gisteren of eergisteren ook al was, heb niet heel goed opgelet.

In ieder geval, bedankt voor de snelle service.

Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben. We zullen dit vanmiddag aankaarten bij ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Android TV - T-mobile app v 1.3.2121

Probleem treed zoals al eerder gemeld op bij Dolby Digital (AC3)

 

Door in de T-mobile app “Zender Audio Codec” in te stellen op “Stereo” zijn de lip-sync problemen bij mij weg.​​​​​​

 

In de app

OK

← (MENU)

ACCOUNT

INSTELLINGEN

Audio&Ondertiteling

Zender Audio Codec - “Stereo”

Opslaan

 

De Android TV box kan zo zelf gewoon op Dolby Digital blijven staan, voor de andere app's.

 

 

Een probleem ontwijken is niet een probleem oplossen.. "mn remmen doen het niet", ja, minder hard rijden en je been buitenboord toch ? Nee...

Al jaren exact het zelfde probleem. Zowel met de "tv box" die destijds nog gebruikte, als met de zeer capabele Nvidia Shield Pro + (nu dan) odido tv app. 

 

Media tunneling aan, uit, maakt geen verschil. Resets of herinstalleren maakt geen verschil. Uit, aan, andere devices; geen verschil. Op DD (AC3) zijn er afwisselend zenders die achter of voor lopen met audio. Recent voorbeeld: NPO 2 enkele minuten geleden met het regio nieuws. Laatste app versie, alles geupdate, DNS van t mobile gebruikt, wat hilarisch gezien slechter werkt dan de Cloudflare DNS (lekker bezig!). 

 

Dit is al JAREN een onopgelost probleem. Herinner me zelfs dat "t mobile" stereo en AC3 perongeluk omgewisseld had (lol, ja echt). Altijd in de gaten gehouden via de fora en nooit 1 enkele oplossing gekomen. "Oh het is voorbij", ja, maar zo snel keert het ook weer terug.

 

Tevens ben ik onwijs teleurgesteld en ontdaan van de "odido tv anywhere" update. Vroeger was de kwaliteit van de zenders te bepalen via de instellingen. Nu zou ik stuk per stuk elke zender moeten wijzigen om hetzelfde te behalen ?

Met 1gigabit up en down, op auto (standaardinstelling) en aan de kabel, waar de shield tv pro in praktijk & theoretisch volop gebruik van kan maken, blijft de kwaliteit achter. Lekker kapot gerepareerd en functies weggehaald! Top zeg ! /S

 

Een grote bende , maar oh oh gelukkig kunnen jullie een naampje en wat logos veranderen; zal vast schelen met de klachten die naar voren komen op internet aan jullie SEO score te zien. Daar hoeven we niet lang of kort over te zijn. 

 

Rot service, geen oplossingen al jaren niet, zelfs functies verwijderd en meer problemen. Lekker bezig "oddido" .…

 

 

Ben zelf gediplomeerd, gecertificeerd en balala in de IT sector, heel uitgebreid. Alles is nagelopen, alles. Het is een bende daar bij oddido~t-mobile en als ik een ding geleerd heb: verwacht niks van ze behalve iets met n kastje en een muur... of zelfs een grote mond over de telefoon (meerdere keren al gebeurd, gemeld, ook niks mee gedaan). 

 

Iets met als je je recht wil halen of oplossingen wil je ook nog een grote bek kan krijgen en oh, als je je gelijk wil halen, denk het niet, we beledigen je, en jij bent de gek hoor dat je het in je hoofd haalt zo iets te melden.. "Als ik je geld jat en jij gaat naar de politie, ben jij de misdadiger en zal ik alles doen je kapot te maken!! Hoe haal je t in je hoofd!"  :-).... 

 

 

(Ja er is contact geweest met 't mobile' over dat telefonisch contact, natuurlijk ook nooit meer wat over gehoord.. patronen he)

Reputatie 2

Hey @petervvv, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je normaal tv kunt kijken en ik heb dit daarom zojuist zelf uitgeprobeerd. Zowel NPO 2 en Veronica lopen synchroon. Kan je dit zelf ook bevestigen? Wellicht was er gisteravond iets aan de hand op dat tijdstip. Zou je dit nog een keer kunnen nakijken?

Hi Tommie, Ik heb dit zelf voor het eerst afgelopen vrijdagavond gemerkt … het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben.

 

Reputatie 2

Ik heb precies hetzelfde bij Veronica en NPO2 op zowel de (LG) tv app als het amino tv kastje; Het probleem bestaat alleen bij gebruik van de Dolby Digital (AC3) stream en is er niet bij Stereo. Andere kanalen werken prima op Dolby Digital. Reset van kastje /tv heeft geen nut.

 

Graag een oplossing Odido, aangezien dit niet naar te kijken valt!  

Reputatie 1

Ik heb net gekeken en zowel NPO2 als Veronica zijn bij mij niet synchroon, scheelt echt seconden.

Maar zoals eerder gemeld heb ik nog een tweede box en die werkt wel goed.

Van de niet werkende box heb ik de spanning afgehaald en de netwerk kabel verwijderd. Na 10 seconde weer aangezet en gewacht totdat hij klaagt over de netwerk kabel en deze er weer in gedaan wat geen verschil maakte met het uit sync zijn.

Het is duidelijk dat dit in de box zit, zou dit vanzelf over gaan? Kan ik iets anders met de box doen of moet ik wachten op een vervangende box?

 

Vriendelijke groet,

 

Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hey @petervvv, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je normaal tv kunt kijken en ik heb dit daarom zojuist zelf uitgeprobeerd. Zowel NPO 2 en Veronica lopen synchroon. Kan je dit zelf ook bevestigen? Wellicht was er gisteravond iets aan de hand op dat tijdstip. Zou je dit nog een keer kunnen nakijken?

Reputatie 1

Toevoeging: ik heb twee boxen en de tweede box had geen last van de audio vertraging/versnelling.

Deze vertraging gold voor NPO2 en Veronica en duurde de hele avond.

 

Groet,

Peter 

Reageer