Beantwoord

Geluid niet synchroon Veronica

  • 14 February 2023
  • 63 reacties
  • 1148 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds enkele dagen loopt het geluid en beeld niet meer synchroon op Veronica, zowel bij live kijken als bij terugkijken via begin gemist. Alle andere zenders geven geen probleem.

Er is niets veranderd verder in de hardware of software. Ik heb de tv box al een keer gereset maar dat maakt niks uit. 

Wat zou ik nog kunnen proberen om het probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Kylan 20 February 2023, 18:54

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 7
Badge

Thanks all, ik heb het doorgezet naar ons TV-team!

Het loopt inmiddels weer goed!

Klopt. Probleem bleek uiteindelijk in het bronsignaal te zitten. Dit is door onze leverancier vanmiddag opgelost.

Reputatie 1

Hey allemaal, het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben. We zullen dit vanmiddag aankaarten bij ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Dat heeft geholpen. Op dit moment lopen NPO2 en Veronica weer lip sync. Weet niet of het gisteren of eergisteren ook al was, heb niet heel goed opgelet.

In ieder geval, bedankt voor de snelle service.

Peter

Reputatie 1

Thanks all, ik heb het doorgezet naar ons TV-team!

Het loopt inmiddels weer goed!

Reputatie 1

Ik schop dit topic even omhoog want helaas is het probleem op Veronica weer terug.…

Het geluid loopt voor op het beeld.

- 10 maart, 19:20, two and a half men

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paximadia & @Kylan, ik heb dit doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hiernaar kijken voor jullie! Zodra hier meer over bekend is wordt er contact met jullie opgenomen.

 

Hey @pjobse, dit lijkt wat anders te zijn. Kan je een factory reset geven aan je TV Box en een andere HDMI-kabel uitproberen? Werkt het nu wel goed?

Nog een toevoeging die wellicht kan helpen met het vinden vannde oplossing: als ik een opname bekijk, begint het geluid meteen te lopen, maar blijft het beeld twee seconden bevroren. Na 2 seconden gaat het beeld lopen, met als gevolg dat je 2 seconden verschil blijft houden tussen beeld en geluid. 

Reputatie 1

He, dit probleem heb ik sinds kort ook. Directe aansluiting van box op tv zonder dat er iets tussen zit. Werkte altijd prima maar nu zwaar uit sync. Het geluid loopt 1 a 2 seconde voor.

Reset box gedaan hielp niet.

Niet op alle kanalen maar net op NPO2 “Govert naar de kern van de aarde” 19:30

Direct kijken en ‘begin gemist’ alle twee uit sync.

 

Groeten,

Peter

Reputatie 1

Veronica en NPO 2 loopt het geluid voor op het beeld. Box resetten helpt helaas niet!

Groet, 

Ilse

He, dit probleem heb ik sinds kort ook. Directe aansluiting van box op tv zonder dat er iets tussen zit. Werkte altijd prima maar nu zwaar uit sync. Het geluid loopt 1 a 2 seconde voor.

Reset box gedaan hielp niet.

Niet op alle kanalen maar net op NPO2 “Govert naar de kern van de aarde” 19:30

Direct kijken en ‘begin gemist’ alle twee uit sync.

 

Groeten,

Peter

 

In de TV app niet

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Kylan, @fsiebrand77, & @Paximadia, bedankt voor jullie waardevolle voorbeelden, dat waarderen wij zeer! 😃 Inmiddels heeft het TV team een onderzoek geopend en een aantal derden benaderd waaronder de leverancier van de TV stream. Wij gaan snel verder met ze om de tafel zitten om tot een adequate oplossing te komen. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd, hier gaan wij voor jullie achteraan!

Reputatie 7
Badge +4

Hi  @Kylan@fsiebrand77, & @Paximadia, wellicht is het jullie van het weekend al opgevallen maar inmiddels is het geluid weer goed gestemd! Mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen dan raad ik aan om de TV Box kort van het stroom af te halen.

Voor nu wens ik jullie heel veel kijk- maar vooral ook luisterplezier toe! 😁

Reputatie 1

Hi  @Kylan@fsiebrand77, & @Paximadia, wellicht is het jullie van het weekend al opgevallen maar inmiddels is het geluid weer goed gestemd! Mocht je toch nog tegen een probleem aanlopen dan raad ik aan om de TV Box kort van het stroom af te halen.

Voor nu wens ik jullie heel veel kijk- maar vooral ook luisterplezier toe! 😁

 

Bedankt Cal, het is inderdaad opgelost!

Yes! Snel gedaan, dank jullie wel!

Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen, ook alleen bij Veronica. Box reeds opnieuw opgestart maar blijft hetzelfde. 

Reputatie 1

Ik heb net gekeken en zowel NPO2 als Veronica zijn bij mij niet synchroon, scheelt echt seconden.

Maar zoals eerder gemeld heb ik nog een tweede box en die werkt wel goed.

Van de niet werkende box heb ik de spanning afgehaald en de netwerk kabel verwijderd. Na 10 seconde weer aangezet en gewacht totdat hij klaagt over de netwerk kabel en deze er weer in gedaan wat geen verschil maakte met het uit sync zijn.

Het is duidelijk dat dit in de box zit, zou dit vanzelf over gaan? Kan ik iets anders met de box doen of moet ik wachten op een vervangende box?

 

Vriendelijke groet,

 

Peter

Reputatie 1

Zojuist opnieuw gekeken. (Android TV - Dolby geluidsinstelling)

 

Zowel NPO2 (Aangehaakt) als Veronica hebben lip-sync problemen.

Maar wat mij deze keer opvalt, als ik Veronica of NPO 2 (Aangehaakt) kies, is dat in tegenstelling tot de andere kanalen, het beeld even stil staat voor de periode van enkele seconden, terwijl het audio wel direct hoorbaar is. Hierna loopt het beeld en is er een lip-sync probleem.

Bij de overige door mij gekozen kanalen start zowel het geluid als het beeld direct.

Reputatie 1

Het verschijnsel opgenomen met mijn mobiele telefoon voor Veronica en NPO 2.

Indien er vanuit t-mobile interesse is, communiceer dan voor het versturen van de mp4 bestanden van de opnames een mogelijkheid om de opnames te uploaden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, het lijkt erop dat meerdere klanten hier last van hebben. We zullen dit vanmiddag aankaarten bij ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het doorgeven @Kylan en @aartvdwerf! Ik wil dit graag verder onderzoeken. Kunnen jullie onderstaande toevoegen aan dit topic:

  • Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt.
  • Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken?
  • Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom?

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Ja goed werk

  • Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt. → Altijd bij alle programma's. Als je echt voorbeelden moet hebben, dinsdag 14 februari 22.25 The Tribute - Battle of the Bands en woensdag 15 februari 00:04 Veronica Offside
  • Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken? → Ja allebei
  • Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom? → Geluid loopt voor op beeld dacht ik
Reputatie 1

- Minimaal twee voorbeelden van het programma, datum en tijd waarop de sync van de zender niet goed loopt.

Big bang theory rond 18:00 op 13 en 14 februari

Two and a half men rond 19:00 op 13 en 14 februari

Gravity falls, 12:00 op 15 februari

- Gelden deze voorbeelden zowel voor Live TV als Terug Kijken?

Zowel live als bij begin gemist

- Loopt het geluid achter op het beeld of is het andersom?

Het geluid loopt voor

 

Gisteren zag ik hetzelfde probleem ook voor het eerst bij Nederland2 tijdens Gort over de Grens, rond 20:30u. Tot dan toe was het alleen op Veronica.

Reputatie 7
Badge +5

Ontzettend bedankt beide! Ik heb dit intern meteen doorgegeven bij het TV team. Mochten er tussendoor nog andere voorbeelden zijn over andere zenders (bijvoorbeeld NPO2), dan hoor ik het graag. Verder hou ik jullie op de hoogte van de gang van zaken. Dank voor het geduld!

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Alleen bij Veronica;  ook bij opnamen.

Klopt helaas. Op 10 maart is het probleem inderdaad weer terug op Veronica.

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het doorgeven @Paximadia! Mocht jij ook de voorbeelden kunnen aanleveren hoe ik ze in dit topic heb gevraagd, graag. Hoe meer informatie, hoe beter. Het TV team gaat ermee aan de slag!

Reageer