Beantwoord

Interactieve TV box aansluiten via AUDIO Tulpstekker



Toon eerste reactie

65 reacties

Mmi-code
Reputatie 7
Hey hvdh1965,

Allereerst welkom op het forum en bij Thuis TV! Ik geef je graag antwoord om al het geluid eruit te krijgen. De tulp-aansluiting (rode en witte stekkertjes) is een audio uitgang. Je kunt deze dus aansluiten op je versterker. Als het goed is, staat deze uitgang standaard aan en zou het geluid gelijktijdig met de speakers van je TV moeten klinken. Het kan zijn dat de uitgang (per ongeluk) toch uitgeschakeld staat. Dit kun je controleren door alles aan te sluiten (je geluid komt dan uit de TV speaker, maar niet je versterker) en vervolgens even de HDMI stekker uit onze TV Box te halen. Dan gaat het geluid op je TV speaker natuurlijk uit, maar zal het geluid plots over je versterker-speakers lopen. Klopt dat?

In dat geval wil ik het graag weten, dan zal ik de uitgang voor je activeren. Stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Komt er nog steeds geen geluid uit je versterker-speakers, dan zit de kink ergens anders. Controleer dan met een andere audio-ingang op je versterker of met een andere tulpstekker.

Ik ben benieuwd! Houd je ons op de hoogte?
Hallo Sander,

dank je wel voor je antwoord.. en je hebt gelijk als ik de HDMI verwijder dan heb ik muziek over mijn receiver en speakers !
Hoe nu verder ?
Met vriendelijke groet
Henrie
Reputatie 7
Hoi Henrie,

Bedankt voor het uitvoeren van de test! We hebben nu uitgesloten dat er iets mis is met de aansluiting. 🙂 Het ligt nu dus echt aan de TV Box zelf. Ik wil hiervoor een instelling aanpassen. Kun je jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer en de laatste vier karakters van het mac-adres (die staan op de witte sticker op de TV Box zelf) in een privébericht aan mij sturen? Dan zal ik het aanpassen voor je.
Reputatie 1
Hoi Sander, even voor mijn beeld. Wat voor instelling betreft dit? Is het een instelling die ervoor zorgt dat de box het analoge geluid ook uitstuurd wanneer HDMI wordt gebruikt of anders? Ben altijd wel nieuwschierig naar dit soort zaken. 😛
Reputatie 7
@DeGebruiker Het is precies die instelling! Vroeger stond de uitgang voor de tulpstekkers standaard uit als de HDMI uitgang werd gebruikt. Kennelijk heeft deze TV Box nog steeds die instelling. Dat gaan we dus op afstand aanpassen.

@hvdh1965, ik verwacht dat de instelling vandaag wordt gewijzigd. Kun je vanavond testen? 😃
Reputatie 7
Yes! Graag gedaan. Jij bedankt voor de update. Het is altijd te gek om te horen of iets gewerkt heeft of niet. Veel plezier met het nieuwe geluid!

Ik hoop dat je nog even blijft hangen op het forum en gezellig meepraat. Je bent nu immers een expert op het gebied van geluid op onze TV Box geworden! 🆒
Hoi Sander,

Ik heb het zelfde probleem !
Reputatie 7
Hoi willy m,

Stuur me jouw postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een privébericht, dan pas ik de instelling ook bij jou aan. Vanwege de feestdagen, wordt het wel pas eind van de week, voordat het is aagepast.
Reputatie 7
Hoi willy m,

Alles staat klaar om geactiveerd te worden. Laat je ons het weten als het allemaal werkt? Je hoeft hier zelf niets voor te doen. 🙂
Hoi Sander,
Heb het net geprobeerd, maar helaas werkt nog steeds niet.
Groetjes
Hoi Sander,
Heb net weer geprobeerd en het werkt.

Thanks
Reputatie 7
Hoi willy m,

De tulp uitgang is vanochtend rond 10:00 aangezet. Kun je nogmaals testen? 🙂
Reputatie 7
Oh excuus, ik zie nu je tweede bericht! Yes! 🙂
Reputatie 7
Hi @IngridG, dat kunnen we zeker proberen. Ik zorg dat er een nieuwe TV Box naar je toekomst, de oude kan je dan naar ons retour sturen!
Ik heb hetzelfde probleem. Zou je dit voor mij ook na kunnen kijken?

Alvast bedankt.
Ook ik heb hetzelfde probleem en zou graag de Audio uitgang ingeschakeld willen hebben. Alvast bedankt! Mvg Francois
Mag ik postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van mijn IBAN doorgeven in een privébericht om de Audio uitgang op de TV-box ingeschakeld te krijgen. Alvast bedankt! Mvg Francois
Reputatie 7
Hey Francois25, fijn dat je zo meedenkt! In dit geval heb ik genoeg aan het e-mailadres dat je gebruikt hebt voor je forumaccount en ik heb het verzoek om de tulpuitgang te activeren doorgezet naar onze technische dienst en ik verwacht dat hij uiterlijk maandag geactiveerd is!
Hallo Brian,
Mijn e-mailadres is [weggehaald]
Alvast bedankt! Mvg Francois
Reputatie 7
Hoi Francois,

Je tulpuitgang is nu geactiveerd. Ik hoor het graag van je als ik je nog kan helpen!
Bedankt, het werkt! Groet François
Ook ik heb hetzelfde probleem. Als ik de hdmi eruit trek heb ik wel geluid via mijn audio installatie.
Mag ik iemand mijn gegevens doorgeven zodat de audio bij mij op de tv box(en) ook geactiveerd kan worden? Vast bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Hi Sanh, dat kan zeker! 😉 Stuur mij even een privébericht met je postcode en huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan laat ik de tulp uitgang voor je activeren!

Reageer