Beantwoord

Interactieve TV box aansluiten via AUDIO Tulpstekker



Toon eerste reactie

65 reacties

Ik wil dit ook graag geregeld hebben! Aan wie mag ik de gegevens doorgeven?
Reputatie 7
Hi LazeWoterz, ik heb je bericht in het andere topic al van antwoord voorzien, ik zie dat de uitgangen inmiddels al geactiveerd zijn! 🙂
Mijn output werkt prima, alleen hoor ik een soort gebrom als ik via de tulpstekkers het geluid op mijn versterker aan heb, dat is er niet als ik het geluid via de tv (die is dan dus aan) op mijn versterker aan heb. Met het geluid via tulp op mute blijft de brom, tot ik de ethernetkabel eruit gaat ... dan stopt het. De brom en het digitale signaal hebben dus net elkaar te maken, iemand een idee wat daaraan te doen, behalve altijd de tv dan maar aan laten 🤔

Groet Marko
Hoi TAVL,

De tulppluggen zit vanaf de T-Mobile box naar een switch en dan naar de versterker. Ik heb al geprobeerd om ze rechtstreeks op de versterker te plaatsen, maar dat geeft hetzelfde gebrom. Het geluid is prima alleen als de radio/tv wat zachter staat is de 'brom' te horen (het klinkt meer alsof er een microfoon buiten staat waar af en toe een briesje tegenaan blaast)

Helaas heeft mijn versterker geen HDMI, zou wel de oplossing zijn, want als ik het geluid via HDMI via de TV audio output luister, ook weer op de switch aangesloten en doorgevoerd naar de versterker is de brom ook weg.

Ook aangesloten op de switch is een Chromecast Audio, ook geen problemen mee … dus er moet echt iets zijn met de ethernetkabel of in ieder geval met het digitale signaal daarop wat dus stoort op de tulpstekkers, maar weet alleen niet wat eraan te doen valt, ook al een andere ethernetkabel en andere tulpstekkers geprobeerd maar het gebrom blijft helaas.

Gelukkig is het niet zo storend dat ik er gek van wordt, maar het zou natuurijk niet moeten.

Groet Marko
Reputatie 7
Badge +4
Blijft vervelend. Toch eens kijken of ik je verder kan helpen.

- Zit de switch en andere apparaten op een geaard stopcontact?
- Lopen er kabels dicht langs adapters? Dit kan interferentie veroorzaken
- Staat de stichting dichtbij de versterker? Zo ja, is het ook als de switch iets verder weg staat?
Blijft vervelend. Toch eens kijken of ik je verder kan helpen.

- Zit de switch en andere apparaten op een geaard stopcontact?


Ja, alles is geaard

- Lopen er kabels dicht langs adapters? Dit kan interferentie veroorzaken


De adapter van de TV box stoort ook op de ethernetkabel ben ik gisteren achter gekomen, zat al te denken om een ferrietkern op de ethernet-kabel te zetten … maar of dat helpt?!

- Staat de stichting dichtbij de versterker? Zo ja, is het ook als de switch iets verder weg staat?


Niet noemenswaardig dichtbij … plus dat andere apparaten geen gebrom geven …

Hoi TAVL,

Bedankt voor het meedenken, ik heb hierboven mijn antwoorden erbij gezet … ik ga een kern bestellen en laat dan wel weten of het geholpen heeft.

Groet Marko
Reputatie 7
Badge +4
Niet alles hoeft er last van te hebben. Ferriet kan inderdaad helpen. Baat het niet....

Graag gedaan in ieder geval
Reputatie 7
@nounou @TAVL

Lekker bezig! Jullie zijn al een eind gekomen met het grote 'uitsluitspelletje'. Groot respect voor de grondigheid waarmee jullie te werk gaan. Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Hi @Kvl65, ik ga er voor het gemak even vanuit dat je dan de tulpaansluiting op de TV Box met opnamefunctie bedoelt? 🙂 Ik heb onze back office gevraagd om deze voor je te activeren en je kan er binnen een aantal dagen gebruik van maken (ik verwacht na het weekend). Het kan zijn dat je hiervoor de TV Box nog even een keer moet herstarten door deze van de stroom te halen.
Kan ik iemand mijn gegevens doorgeven zodat de audio bij mij op de tv box(en) ook geactiveerd kan worden? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Hoi famlekx,

Dat mag naar mij! Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ook hoor ik graag welke TV Box je geactiveerd wilt hebben. Het handigst is als je mij het MAC-adres en serienummer toestuurt. Ik zie je bericht graag tegemoet, dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Hey @nounou,

Kijk dit horen we graag! En al helemaal top dat je nu bromloos door het leven kunt gaan! 😉
Ik zou graag ook mijn audio ingeschakeld willen hebben
Reputatie 7
Hoi DeefUppelschoten,

Ik wil dit graag voor je in orde maken. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ook van jou hoor ik graag op welke TV Box je de audio ingeschakeld wilt zien, het beste is als je mij het MAC-adres en serienummer toestuurt van die TV Box. Zodra ik je berichtje binnen heb, ga ik het voor je regelen!
Reputatie 7

Hey @Kvl65,

Wanneer heb je je TV Box voor het laatst van het stopcontact afgehaald? Ik zie dat onze techneuten op 18 oktober in de middag de Tulp-uitgang van je TV Box hebben geactiveerd. Heb je na 18 oktober je TV Box nogmaals van de stroom afgehaald? Mocht het nog niet werken, geef dan een seintje. We gaan er dan zo snel mogelijk mee aan de slag!

Reageer