Beantwoord

Kan de zender van de maand niet op mijn TV krijgen

  • 20 January 2020
  • 50 reacties
  • 447 Bekeken

Kan de zender van de maand niet krijgen .Ik weet dat dit kanaal 18 is. Ook kanaal 90 kan ik niet ontvangen. Deze kanalen blijven zwart. Heb de boxen al een keer opnieuw opgestart maar dan is het ook niet gelukt.  Wie heeft er een oplossing hier voor. Ook verdwijnen er steeds zenders uit mijn favoriete lijst . Hoe kan dit.

icon

Beste antwoord door TAVL 20 January 2020, 10:44

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Volgens mij is 60P meer bedoeld voor de Amerikaanse markt, en omdat in Europa veelal met 50P of 50I word gewerkt zou dat in mijn beleving toch een conflict moeten geven.

Moet wel bekennen hier niet zo veel van te weten, ik laat de LG voorlopig op 1080P50 staan, 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu So far so good! Klinkt allemaal top, ben blij dat de migratie zo snel gelukt is en dat je een fijne ervaring hebt tot nu toe - wellicht nog te vroeg om een eindoordeel te vestigen, maar het begin is er. 1080p50 is dé aanraadbare instelling voor een OLED televisie. Je zou de verversing naar 60 kunnen brengen, maar ik geloof dat dat niet met alle zenders even lekker werkt. 

Houd ons op de hoogte en veel plezier met de verschillende programma's!

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Het voetbal zag er goed uit in mijn beleving beter dan hier in sommige gevallen word gedeeld, alleen ben ik nog bezig te ontdekken wat de beste instellingen zijn op een LG 55” Oled  de box staat op 1080P50 en is met een HDMI highspeed verbonden naar een HDMI 2,1 poort op de tv.

 

Reputatie 7

Hi @BeMu, yes ik zie dat mijn collega gisteren inderdaad nog de migratie heeft uitgevoerd! Super fijn om jouw positieve reactie te lezen. Hoe beviel het EK gisteren? Ik hoor het graag! 😁

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Ik zag net tot mijn verrassing dat ik al ben overgezet, allebei de Amino boxen werken nu ook, tot op heden ziet het er goed uit.

Ik zal vanavond even naar het EK voetballen kijken, daar juist de meeste klachten over voetbal gaan, 

 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Ik vraag de versnelde migratie nu aan, dan wordt het vanaf morgen in gang gezet. In enkele gevallen is de migratie direct, ik zal vragen of het zo snel mogelijk kan worden voltooid. Ik houd je op de hoogte! 👍

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Voor mij maakt het niet uit wanneer je het opstart mag wat mij betreft morgen al, ik ben toch altijd bij huis. 

Zie van zelf wel de mail als het zover is, 

Reputatie 7
Badge +16

Aah pardon, ik ga pas later dit jaar met vakantie dus geef maar aan wat jou het beste uitkomt. Ik kan het nu doen, morgen, volgende week of weken later; is allemaal geen enkel probleem. Enige waar je rekening mee kunt houden, is dat ik niet per vandaag al de migratie kan opstarten omdat het reguliere versneltraject twee weken in beslag neemt.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Ik bedoelde eigenlijk jou vakantie, zelf ben ik week 36 op vakantie, wat mij betreft mag je het dan na week 36 opstarten. Ik zie wel als het zover is mocht u zelf nog met vakantie gaan dan alvast een heel prettige vakantie.

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Top dat alles weer werkt, bedankt voor de herstelmelding! We spreken bij deze af dat we de migratie pas in gang zetten na je vakantie. Een prachtige vakantie toegewenst en geef een seintje zodra ik het kan starten! 👍

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Monteur heeft de swap uitgevoerd, alles werkte na zijn bezoek zoals men mag verwachten,  als je wil mag je me overzetten naar nieuwe platform,  dit heeft beslist geen haast ga eerst maar op vakantie daarna zet het maar een keer inwerking.

Reputatie 7
Badge +16

Wat ik vermoed - en vergeef me als dit niet correct is - is dat het systeem tracht de informatie vanuit T-Mobile TV toe te sturen naar de Aria 610x, maar omdat de Aria 610x communiceert van: “Hey maar dat gaan we mooi niet doen, meneer heeft nog Interactieve TV” loopt het ergens spaak. Het is evident dat de Kamai ondanks de de-registratie toch nog actief blijft, dus laat die voor nu lekker aangesloten. Goed punt!

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Ik had net de oude Kamai maar weer eens geprobeerd, en die werkt wel wat mij betreft laten we dat zo tot ik ben overgezet naar nieuwe platform enz.

Voor nu bedankt voor al je inzet, 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Dat is helemaal goed, laten we dat inderdaad afspreken. Desalniettemin blijft het vreemd dat de tweede box maar een beperkt aanbod aan zenders laat zien, zeker omdat we de juiste sub-groep hebben aangemeld op die box. Does not compute! 😅🙈

Afijn, we wachten de installatie door Guidion af. Bedankt voor je begrip en medewerking! 

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Een factory reset had helaas niet het gewenste resultaat,  aangezien ik uit diverse topics en reacties inmiddels heb begrepen dat er aan een overgang naar het nieuwe platform geen ontkomen aan is, ik probeer dat ook wel eens bij de belasting maar zelfs daar lukt het niet😁

Je mag me wel overzetten zodra de nieuwe Zyxel door Guidion (27-07) is geplaatst, ik zie vanzelf wel wanneer e.e.a. word gerealiseerd.

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Onze specialist, die het incident verholpen zou moeten hebben, heeft op afstand op de box ingelogd en de box in de juiste groep gezet - je zou sinds gistermiddag alle zenders moeten kunnen zien. Het enige dat nog voor een obstructie kan zorgen, is een eventuele favorietenlijst, maar ik begreep dat je die al gecheckt hebt (hierboven). 

Kun je voor alle zekerheid de box eens factory resetten; mocht het hierna nog niet werken, dan heb ik nog één alternatief.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Net nog weer eens geprobeerd echter is er nog niets veranderd t.o.v. beginstand item, het heeft geen haast er zijn belangrijker dingen in het leven dan een slaapkamer tv, ik zie vanzelf wel een keer dat het is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Het is hersteld: je ontvangt nu de juiste swap. Ik weet echt oprecht eventjes niet waar het misging, maar a case of the Fridays, gok ik! 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Laten we het houden op de Wet van Murphy; het systeem is op hol geslagen. Ik herstel deze onzinnige fout, sorry.

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg net een mail dat ik mijn tv boxen opgezegd zou hebben, dat is absoluut niet waar ik wil ze gewoon blijven houden!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Heel graag gedaan! Dankjewel: jij ook een fijn weekend toegewenst! 👍

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Alvast dank voor al je inzet voor nu fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Dat is erg vreemd; de aangemelde groep geeft weer dat alle zenders inzichtelijk moeten zijn. Sorry voor deze vreemde gewaarwording. Ik zorg ervoor dat onze weekendcollega dit morgen verder oppakt voor je, mocht ik het vanavond niet meer in orde kunnen krijgen.

De swap naar Zyxel + MC wordt geregeld. De Draytek mag, zodra Guidion de nieuwe apparatuur aangesloten heeft, bij een milieustraat afgegeven worden of anderzijds gedeponeerd worden. De track&trace-code ontvang je zodra het pakket onze distributie verlaat en bij PostNL aangeboden wordt voor verzending.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Helaas ondanks al je inzet mag het nog niet baten, de box al een keer gereset door middel van het menu en door de stroom er kortstondig af te halen, en ook de boxen gewisseld alsmede op de Draytek op de pporten 3 en 4 gewisseld.

Je mag het swappen wel in werking zetten dan zie ik vanzelf wel wanneer ze langskomen,

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Als het goed is, werkt de nieuwere TV Box nu ook. Ik heb de sub-groep voor TV op die box geregistreerd, hij stond namelijk in de verkeerde groep. 

Wat betreft de wifi: heel eerlijk; ik denk dat we je beter kunnen swappen naar een Zyxel + converter. Dan heb je een veel stabieler draadloos netwerk. Laat me weten of ik dit in gang kan zetten voor je! Omdat het delicate apparatuur betreft, dient glasvezelapparatuur wel door Guidion aangesloten te worden, zo behoud je de servicegarantie op losse onderdelen en kan alles direct aangemeld worden bij de operationele afdeling.

Reageer