Beantwoord

Kan de zender van de maand niet op mijn TV krijgen

  • 20 January 2020
  • 50 reacties
  • 447 Bekeken

Kan de zender van de maand niet krijgen .Ik weet dat dit kanaal 18 is. Ook kanaal 90 kan ik niet ontvangen. Deze kanalen blijven zwart. Heb de boxen al een keer opnieuw opgestart maar dan is het ook niet gelukt.  Wie heeft er een oplossing hier voor. Ook verdwijnen er steeds zenders uit mijn favoriete lijst . Hoe kan dit.

icon

Beste antwoord door TAVL 20 January 2020, 10:44

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Het voetbal zag er goed uit in mijn beleving beter dan hier in sommige gevallen word gedeeld, alleen ben ik nog bezig te ontdekken wat de beste instellingen zijn op een LG 55” Oled  de box staat op 1080P50 en is met een HDMI highspeed verbonden naar een HDMI 2,1 poort op de tv.

 

Reputatie 7

Hi @BeMu, yes ik zie dat mijn collega gisteren inderdaad nog de migratie heeft uitgevoerd! Super fijn om jouw positieve reactie te lezen. Hoe beviel het EK gisteren? Ik hoor het graag! 😁

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Alvast dank voor al je inzet voor nu fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Heb net gecheckt of het veranderen van favorieten of alle zenders werkt helaas blijft in alle gevallen er een “error” staan,  je hoeft voor mij de technische dienst niet in te schakelen het zijn toch 2 zenders waar ik zo goed als nooit naar kijk, laat de technische dienst maar belangrijker zaken oplossen.

Wat betreft het overgaan naar het nieuwe platform wil ik mede gezien de vele issues welke er nog (steeds) zijn liever wachten tot er echt geen andere mogelijkheid meer is, ik zie op dit forum nog te veel klachten, programma's opnemen doe ik nooit zie daar totaal de zin en nut niet van in.

Bij het voorstel over de tv box bedoelde ik dat een klant die dat wil zelf een mediabox koopt in de winkel en dan net als vroeger bij een Tom Tom zelf de software laden, maar denk nu zelf dat het niet zal werken.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Ik zag net tot mijn verrassing dat ik al ben overgezet, allebei de Amino boxen werken nu ook, tot op heden ziet het er goed uit.

Ik zal vanavond even naar het EK voetballen kijken, daar juist de meeste klachten over voetbal gaan, 

 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Die “gelekte” informatie in bovenstaand artikel ziet er wel gunstig uit voor de Apple-liefhebber! Ik moet zeggen dat deze geruchten al vaker de ronde deden en het zeer zelden tot een lagere prijs komt, maar we gaan uit van de informatie en zien het dan graag verschijnen in de tweede helft van dit jaar. 

Met de ronde Chromecast (nummer 3 geloof ik), kun je ook onze app op je smartphone of tablet casten naar je smart tv, dus dat zou een mooie uitkomst zijn als ze nu toch stof vergaren! 😄

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Als het goed is, werkt de nieuwere TV Box nu ook. Ik heb de sub-groep voor TV op die box geregistreerd, hij stond namelijk in de verkeerde groep. 

Wat betreft de wifi: heel eerlijk; ik denk dat we je beter kunnen swappen naar een Zyxel + converter. Dan heb je een veel stabieler draadloos netwerk. Laat me weten of ik dit in gang kan zetten voor je! Omdat het delicate apparatuur betreft, dient glasvezelapparatuur wel door Guidion aangesloten te worden, zo behoud je de servicegarantie op losse onderdelen en kan alles direct aangemeld worden bij de operationele afdeling.

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu So far so good! Klinkt allemaal top, ben blij dat de migratie zo snel gelukt is en dat je een fijne ervaring hebt tot nu toe - wellicht nog te vroeg om een eindoordeel te vestigen, maar het begin is er. 1080p50 is dé aanraadbare instelling voor een OLED televisie. Je zou de verversing naar 60 kunnen brengen, maar ik geloof dat dat niet met alle zenders even lekker werkt. 

Houd ons op de hoogte en veel plezier met de verschillende programma's!

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Helaas ondanks al je inzet mag het nog niet baten, de box al een keer gereset door middel van het menu en door de stroom er kortstondig af te halen, en ook de boxen gewisseld alsmede op de Draytek op de pporten 3 en 4 gewisseld.

Je mag het swappen wel in werking zetten dan zie ik vanzelf wel wanneer ze langskomen,

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Dat is erg vreemd; de aangemelde groep geeft weer dat alle zenders inzichtelijk moeten zijn. Sorry voor deze vreemde gewaarwording. Ik zorg ervoor dat onze weekendcollega dit morgen verder oppakt voor je, mocht ik het vanavond niet meer in orde kunnen krijgen.

De swap naar Zyxel + MC wordt geregeld. De Draytek mag, zodra Guidion de nieuwe apparatuur aangesloten heeft, bij een milieustraat afgegeven worden of anderzijds gedeponeerd worden. De track&trace-code ontvang je zodra het pakket onze distributie verlaat en bij PostNL aangeboden wordt voor verzending.

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Heel graag gedaan! Dankjewel: jij ook een fijn weekend toegewenst! 👍

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg net een mail dat ik mijn tv boxen opgezegd zou hebben, dat is absoluut niet waar ik wil ze gewoon blijven houden!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Laten we het houden op de Wet van Murphy; het systeem is op hol geslagen. Ik herstel deze onzinnige fout, sorry.

Reputatie 7
Badge +16

Het is hersteld: je ontvangt nu de juiste swap. Ik weet echt oprecht eventjes niet waar het misging, maar a case of the Fridays, gok ik! 

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Volgens mij is 60P meer bedoeld voor de Amerikaanse markt, en omdat in Europa veelal met 50P of 50I word gewerkt zou dat in mijn beleving toch een conflict moeten geven.

Moet wel bekennen hier niet zo veel van te weten, ik laat de LG voorlopig op 1080P50 staan, 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Crista1965,

Welkom op de community. Je zou eens een volledige fabrieksreset kunnen proberen. Dit doe je door met een dun voorwerp de reset inkeping op de decoder in te drukken. Dit kan bij alle boxen, behalve de box met opnamefunctie. Dan moet webcare dit voor je doen. 

Als een zender wordt gewijzigd, dan wordt deze weggehaald en opnieuw toegevoegd. Daarmee is dit voor de favorietenlijst een nieuwe zender en wordt deze niet automatisch herkend. Dit gebeurt ook als een zender geüpgrade wordt naar HD. Je zult hem dan zelf opnieuw moeten toevoegen aan jouw zenderlijst. Niet handig, maar dit is hoe het momenteel uitgevoerd wordt. Mooie voor de wishlist?

Reputatie 7
Badge +1

https://mediamagazine.nl/t-mobile-start-doorgifte-one-world-tv/?amp

Ik kwam deze vraag tegen, momenteel kan ik de zender van de maand op 18 ook niet ontvangen, zie ook bovenstaande link, blijft op error staan dit geldt ook voor kanaal 247.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason of @Lisa  De Amino 610 heb ik vanmiddag ontvangen waarvoor mijn dank, nu had ik hem meteen aangesloten om te gebruiken, het ging perfect ook het registreren ging goed als mede het aan de tv koppelen.

in eerste instantie waren alle zenders te zien, echter na een tijdje alleen nog de zenders welke tot het Nederlandse publieke domein behoren, zenders van RTL of SBS enz kan ik niet kijken misschien is er toch bij de registratie iets fout gegaan?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BeMu, ontvang je een foutmelding (error) wanneer je naar kanaal 18 en 247 gaat of blijft het scherm helemaal zwart? 

Ervaar je dit op beide TV Boxen? Ik zie dat je nog één Kamai 510 gebruikt, zullen we die omruilen voor je? 

Reputatie 7
Badge +1

Hallo @Jason heb net alle 2 de boxen een reset gegeven echter maakt dit geen verschil, ik heb inderdaad ook nog een Kamai 510, deze mag je omruilen voor de allernieuwste tv box.

Wat ik me wel eens heb afgevraagd of er geen mogelijkheid zou kunnen zijn dat klanten die het willen en aandurven zelf een mediabox kopen en dan zelf de software er in laden, vergelijk het met de navigatieapparaten van vroeger, daar moest je zelf ook de software inladen.

Scherm blijft inderdaad op error staan op beide boxen 

Is er soms een storing. Er verdwijnen zenders uit mijn favoriete  lijst . Deze weer terug gezet en nu werk  kanaal 90 niet en oom het kanaal waar de zender van de maand op getoond wordt

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Net nog weer eens geprobeerd echter is er nog niets veranderd t.o.v. beginstand item, het heeft geen haast er zijn belangrijker dingen in het leven dan een slaapkamer tv, ik zie vanzelf wel een keer dat het is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Geen dank, top dat het eventjes heeft gewerkt, maar jammer dat er toch weer een probleem aan te pas komt. Ik zag dat de bezorgstatus in onze backend nog niet voltooid was, die heb ik nu handmatig op Completed gezet. Dit zou de nodige push moeten geven aan de registratie. Wanneer je de box nu herstart (stroomloos), zou je weer alle zenders moeten zien.

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Helaas heeft het niet mogen baten de box zowel stroomloos gereset alsmede een factory reset gedaan,  daarna voor de zekerheid de Entone weer aangesloten op de tv die op de slaapkamer staat, bij de Entone gaat het wel goed.

Kan het zijn dat de Entone nog geregistreerd staat?  en zodoende de nieuwe Amino 610 eruit gooit omdat ik maar 2 boxen als abonnement heb.

Ik heb nu de bestaande Amino 610 aangesloten en dus ook nog de Entone 510 welke eigenlijk vervangen zou worden door de nieuwe Amino 610, 

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Onze specialist, die het incident verholpen zou moeten hebben, heeft op afstand op de box ingelogd en de box in de juiste groep gezet - je zou sinds gistermiddag alle zenders moeten kunnen zien. Het enige dat nog voor een obstructie kan zorgen, is een eventuele favorietenlijst, maar ik begreep dat je die al gecheckt hebt (hierboven). 

Kun je voor alle zekerheid de box eens factory resetten; mocht het hierna nog niet werken, dan heb ik nog één alternatief.

Reageer