melding Tv scherm Rechts onderin wegkrijgen?

  • 9 January 2024
  • 40 reacties
  • 718 Bekeken

Ik heb een vraag

Ik heb zojuist mijn nieuwe mediabox geinstalleerd

alleen krijg ik met het zappen steeds de melding rechts onderin : Druk op Links voor uitleg hoe je Odido Tv bediend.

De melding blijft steeds in beeld staan en gaat niet weg,

iemand een idee hoe ik dit wegkrijg?

 

Zie foto 

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

@hans toor Dank je wel voor je terugkoppeling!

In jouw bericht geef je meerdere problemen aan die je ervaart sinds de update. Dit topic en daarbij dit issue speelden al voor de update, vandaar mijn extra vragen. Uiteraard allemaal bedoelt om je zo goed mogelijk te helpen en een oplossing te vinden voor het probleem! 

Zoals @Tommie van Odido eerder al aangaf, is de melding (nog) niet weg te halen. Dit staat op de wensenlijst en het TV Team is druk bezig om dit te realiseren. 

Betreft de update op de Samsung TV, hiervoor heb ik direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen samen met het TV Team onderzoeken hoe dit zo snel mogelijk kan worden opgelost. 

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 2

@Teresa van Odido  wanneer ik inlog bij Mijn Odido zie ik bij mijn profiel geen topics en ook geen favorieten.

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Klopt! De Community en jouw Mijn Odido omgeving staan los van elkaar. Er is ook geen lijst met favoriete op de Community. Je kunt alleen een topic als favoriet markeren, zodat je e-mails ontvangt wanneer er iets in het topic wordt geplaatst. 

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Via deze link kom je uit bij jouw favorieten-lijst op de Community: Mijn Favorieten | Odido community. Let wel op dat je bent ingelogd. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido Inderdaad. Nu staan er 2 topics in mijn favorieten, heb jij die daar neergezet, want vanmorgen stonden ze er nog niet?

Reputatie 2

@Teresa van Odido ik zie dat jullie de update met de aanpassing hebben uitgevoerd. Is de oude update teruggedraaid of is er een nieuwe update uitgebracht. Er is in ieder geval verbetering. Geen melding meer rechts onderin en geen slow start meer.

Goed werk.

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Fijn dat je de favorieten-lijst hebt gevonden! Ik heb de topics er niet ingezet, maar als je op een topic reageert, wordt deze ook automatisch in de lijst gezet. 

Betreft de update, deze hebben wij teruggedraaid. Het TV Team is bezig om de issues te onderzoeken en op te lossen. Wanneer dit opnieuw wordt uitgerold, is nog niet bekend. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido Bedankt voor je bericht. Ik ben verheugd dat jullie de upgrade hebben teruggedraaid, totdat de problemen met de nieuwe aanpassing voor alle tv-systemen hebben opgelost. Voor nu kan ik alleen maar herhalen dat het weer goed werkt.👍

Reputatie 6
Badge +2

Super fijn om te lezen @hans toor, dat maakt mij oprecht blij! 😊

Reputatie 2

@Teresa van Odido  hallo, nog even ter informatie, behalve de bekende problemen bij het uitvoeren van de update, zoals de melding rechts onder, de slow motion start bij het zappen enz, bleek ook kanaal 551 ineens verdwenen te zijn. Nadat de update is teruggezet was kanaal 551 er ook weer. Graag ook dit euvel meenemen bij de reparatie van de update.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @hans toor , dank je wel voor het laten weten! Ik heb dit voor je nagevraagd hoe het zit. Kanaal 551 zou namelijk wel beschikbaar moeten zijn. In de nieuwe update dien je wel nog wat stappen te doorlopen. Op het profiel ga je naar Ouderlijk toezicht > Kinderslot uit. Onderin staat ook nog de instelling Laat erotische inhoud zien, ook deze kun je dan aanzetten en kies je voor hoe lang je dit van het slot wilt hebben. Daarna moet het helemaal lukken om de zender weer te bekijken. Ik vermoed dat dit na de update van de app bij jou uit stond. Dit staat namelijk standaard uit. Zodra de nieuwe update weer is uitgerold kun je dit dan via deze weg aanzetten. 

Reputatie 2

@Demi van Odido  Bedankt voor je bericht, zoals je beschrijft heb ik ook geprobeerd, echter de instelling "ouderlijk toezicht" was uitgegrijsd en kon niet worden geopend. Mogelijk ook een uitvloeisel van de oorspronkelijke up-grade.

 

Reputatie 2

Hoewel ik blij ben dat de update is teruggedraaid, blijkt er nu ineens weer een ander probleem voorbij te komen, nl. het beeld stopt, springt heen en terug en zich steeds herhalend. Heel vervelend en alle zenders doen het op hetzelfde moment. Graag uitzoeken hoe dat kan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hans toor, super fijn dat je dit doorgeeft, dankjewel! Ik zal ervoor zorgen dat dit intern bekend wordt. Wel verwacht ik dat de prioriteit op dit moment zal liggen op het verbeteren en opnieuw uitbrengen van de update. Hiermee zal men ook verwachten een hele rits bestaande bugs op te lossen.

Hoe dan ook gaan we hiermee aan de slag, dit willen we graag voor je oplossen!

Reputatie 2

Beste @Cal van Odido ,  aangezien ik Odido tv ook op mijn mobiele telefoon heb staan, heb ik daarop ingelogd en bleek er geen beeldprobleem te zijn. Dientengevolge moest het beeldprobleem dus ergens anders door worden veroorzaakt, uiteindelijk bleek dit dus de wifi-verbinding van de Samsung tv met de router te zijn.  Na verbreken van de wifi-verbinding en opnieuw inloggen op de tv bleek het probleem opgelost te zijn en hebben we weer prima storingvrij beeld.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @hans toor wat super om te zien dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen en dat je de oplossing met ons gedeeld hebt. Dit kan erg waardevol zijn voor mensen die tegen hetzelfde aanlopen! 

Reageer