Beantwoord

mijn tv-box loopt regelmatig vast

  • 8 October 2022
  • 44 reacties
  • 942 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

En voor kortsluiting hoeft je collega niet bang te zijn, heb altijd in die richting gewerkt. Maar ik zal hem wel dicht laten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @RonSm,

Slim dat je aan de bel trekt! Er springen gelijk een aantal vragen bij mij op:

  • Ik neem aan dat je de TV Box direct op het modem hebt aangesloten of heb je dit gedaan via een omweg, zoals stroomnetadapters?
  • Is er nog een specifieke foutmelding die je ontvangt als de TV Box vastloopt?
  • Zou je kunnen proberen om een fabrieks reset op de TV Box uit te voeren: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Ik verwacht dat deze flinke opfrisser de TV Box zeker zal helpen. Mocht er nog iets spelen, post het gerust. Hoe dan ook wordt dit opgelost! 😃

Ik heb nu inmiddels op OK gedrukt en heb weer normaal beeld. Zie dat er weer de vorige firmware erin zit en andere software versie? Laadt hij dan na de reboot een standaard firmware terug of hebben jullie deze er nu ingezet? Ik zal heb weer aan laten staan op SBS6, kijken of hij weer crasht. Ben wel afwezig verder, dus kan niet meteen zien als hij weer vastgelopen is.

Reputatie 7

Hi @Klikoo en @RonSm, ik heb vanochtend doorgekregen dat er opnieuw een aanpassing is verricht achter de schermen! Dit keer hebben ze een vermoeden van de boosdoener en willen ze dus checken of klanten nog problemen ervaren. Als jullie ook vanmiddag kunnen aangeven of jullie inmiddels probleemvrij zijn, dan kan ik deze informatie doorspelen naar onze technische dienst. Merci! 

Reputatie 7

Hi @JdeJonge, dankjewel voor jouw melding! Ik heb gevraagd aan mijn collega of jij ook naar een bepaalde groep kan worden overgezet zodat ook jouw TV Box volop gemonitord kan worden. Ik ben nog in afwachting van een reactie hiervan. Kun je alvast met mij delen bij welke programma's/zenders jij vooral deze vastlopers ervaart? Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jullie zo snel mogelijk van deze problemen af zijn. 

Hi @Klikoo, ik wil graag laten weten dat ik aan mijn collega heb gevraagd of hij een status update met mij kan delen aan de hand van jouw TV Box die wordt gemonitord. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik die aan je weten. Dankjewel voor de aanvulling. Jullie zijn de eerste die het horen als ik meer nieuws heb. Ik hoop snel meer te horen! 

Ook mijn Amino TV box loopt regelmatig vast, meestal na ongeveer een half uur tot 3 kwartier. Meerdere klanten hebben er blijkbaar last van? Dit gebeurt bij mijn weten alleen bij RTL en SBS zenders. Beeld bevriest, box reageert nergens meer op. Spanning eraf, even wachten en opnieuw opstarten. Ook fabrieks reset gedaan en de firmware opnieuw laten downloaden. Box is bekabeld aangesloten, heb ook verschillende HDMI opties in het menu uitgeprobeerd. Heeft niks uitgehaald. Wat opvalt is dat als je de box in vastgelopen toestand laat staan, hij na een tijd vanzelf weer opnieuw opstart waarbij je op OK moet drukken om weer beeld te krijgen. Waarschijnlijk fout in de firmware? Internet zelf en andere apparaten werken foutloos en haal de normale internetsnelheid.

Reputatie 7

Hi @JdeJonge, perfect - merci voor het doorgeven! 

Ter compensatie van de problemem die jullie hebben ervaren wil ik jullie alle drie voor twee maanden gratis een tv-pakket naar keuze aanbieden. Ik hoor graag met welk tv-pakket ik jullie kan verblijden, zodat ik de kosten hiervan kan overmaken. Vervolgens kunnen jullie dit pakket zelf aan- en uitzetten in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Op onze website kun je alle tv-pakketten bekijken: https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/zenderpakketten. Laten jullie dit aan mij weten? 😊

Reputatie 7

Hi @Klikoo, heel goed om te weten - merci! Super dat je voorlopig niet aan de TV Box komt, topper. Graag geef ik je ook een terugkoppeling op jouw laatste reactie. Mijn collega heeft jou in een bepaalde groep geplaatst, waardoor wij de TV Box uitvoerig kunnen monitoren. Toen je daar deze groep werd overgezet, is de TV Box automatisch teruggezet naar een vorige firmware versie. Ik hoop dat ik snel goed nieuws doorgespeeld krijg van mijn collega.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, graag wil ik het volgende aan je vragen! Mijn collega heeft vandaag gevraagd of ik kan checken of de klanten die wij hebben gemonitord nog problemen ervaren. Kun je aangeven of de situatie momenteel hetzelfde bij jou is gebleven of heb je de afgelopen dagen geen problemen meer ervaren? Ik hoor het heel graag van je. 

Dinsdagmorgen vroeg, ongeveer rond 04.30 uur is hij wederom op SBS6 vastgelopen en na een tijd vanzelf weer opnieuw opgestart. Maandagavond niks gemerkt, moet er wel bij vermelden dat ik weggeweest ben en er niet meer op gelet heb. Ik zal hem weer op SBS6 laten staan (meeste kans) en kijken of hij weer vastloopt. Als hij vastgelopen is geweest staat hij altijd na de eigen reboot weer op het “ De box is opnieuw opgestart” beginscherm en van “Druk OK om te kijken”. Bij mijn weten is hij afgelopen dag (woensdag overdag) niet vastgelopen geweest omdat hij zelf op slaapstand is gegaan. Helemaal zeker weten of het vastlopen nu verholpen is, doe en kan ik niet. Dat ligt immers aan de tijdsspanne ten opzichte van het vastlopen en naar de slaapstand gaan. Dat automatisch naar slaapstand gaan doet hij namelijk na tijdlang geen bediening. Loopt hij vast dan gaat hij niet naar de slaapstand, dan staat hij op dat beginscherm. Het is dan maar net wat het eerste gebeurt. Er zit nog wel steeds dezelfde firmware in. Misschien kunnen ze wat met mijn ervaring info. Ik weet niet of bij andere klanten dezelfde manier van vastlopen door oorzaak/gevolg bestaat. Misschien andere hardware/firmware versies?

De TV box is direct op het modem aangesloten.

Er is geen specifieke foutmelding . Het beeld bevriest en de afstandsbediening werkt niet meer.

Ik heb nu de box gereset en zag dat hij een nieuwe hardware versie heeft geïnstalleerd.

Alles werkt weer, maar weet momenteel natuurlijk niet hij weer spontaan vastloopt.

Alvast bedankt.

 

Reputatie 7

Hi @Klikoo en @JdeJonge, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Graag wil ik bij jullie navragen of jullie nog steeds dezelfde hinder ervaren als voorheen? Mijn collega’s hebben namelijk een aanpassing verricht achter de schermen voor het weekend. Voor de klanten die nog steeds issues ervaren, blijft het onderzoek nog steeds doorlopen. Maar ik wilde heel graag peilen of jullie nog recente voorbeelden hebben waarin het issue zich voordoet? Denk hierbij aan de volgende vragen:

  • Wat ervaart je precies?
  • Op welke zender stond de tv toen de TV Box vastliep?
  • Welk programma was je toen aan het kijken?
  • Weten jullie hoe laat de TV Box vastliep (datum/tijdstip)?
  • Kijk je live tv, een opname of via Terug Kijken? /

Merci allebei! 💪

 

 

Reputatie 7

Hi @Klikoo, merci voor het melden! Super dat je zelf al meerdere stappen hebt uitgevoerd, al had ik natuurlijk gehoopt dat die het probleem bij jou zouden verhelpen. Ik wil dan ook graag jouw voorbeelden doorzetten naar onze technische dienst, zodat de oplossing zo snel mogelijk aan het licht kan komen. Het klopt inderdaad dat meerdere klanten dit issue ervaren op de Aria 7x TV Boxen en nieuwe voorbeelden helpen de leverancier enorm om dit te fixen. Excuses voor het ongemak. Kun je aangeven welke programma's je keek op RTL en SBS inclusief de datum en de tijdstippen van deze vastlopers? De leverancier vraagt altijd echt om concrete voorbeelden, dus wanneer wij zeggen dat dit te allen tijde op RTL speelt dan vragen ze nogmaals om een specifiek programma en tijdstip. Als je dit naar mij door kunt zetten, dan zou dat echt super zijn. Heel erg bedankt voor de moeite! 🍀

Programma wat ik keek was gewoon nieuws op SBS6 en op RTL. Doorgaans bevriest het beeld na ongeveer een half uut tot 3 kwartier. NPO en bijvoorbeeld Dyscovery heb ik nog nooit zien vastlopen. SBS6 springt er echt uit. Het is me gisteren trouwens toevallig wel opgevallen dat het begon met enorm traag te reageren op de afstandbediening, het beeld en geluid was op dat moment nog normaal. Op bepaald moment reageerde de box totaal niet meer op de afstandbediening, hierna liep het beeld ook vast en stopte het geluid. Spanningsloos maken bleef als enigste optie over. Firmware versie van jullie is 20.2.97.1 Build1 ETV VAS LVX AGV   Versie is 202111207-7614. Maar dat zal neem ik aan julie laatste versie zijn, want die haalt hij weer binnen na factory reset. Ikzelf heb ook al gedacht aan een temperatuur probleem, hij wordt best wel warm. Ik ga hem open schroeven en gebruiken zonder kastje, kijken of dit verschil maakt.

Goedemiddag,

Sorry voor de topic hijack, ik kan zelf geen nieuw topic aanmaken.
Ik krijg telkens het bericht:  Your post has been submitted. It will be published after a review by our moderators. Ook contact hierover gehad met Lisa.

Mijn TV Box liep eerder op willekeurige momenten vast. Dit was makkelijk op te lossen met een power cycle (minuut van het stroom af). Ook al heb ik al een keer de TV Box naar de fabriekswaarden gezet. Dit heeft het issue een paar keer opgelost.

3 dagen geleden viel het beeld weg en reageerde de TV Box nergens meer op; het rode ledje brandt wel maar, ik krijg de TV Box niet meer aan. Ik krijg geen foutmeldingen te zien.

Ik heb twee TV Boxen, mijn andere TV Box doet het prima. Wat ik wel apart vindt is dat de manufacturing date (MFG) van 2017 (171030) is. Worden deze TV boxen refurbished? Mijn abonnement heb ik in Q4, 2020 afgesloten.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

  •     Stroom en alle kabels ontkoppeld (1min en 30mins).
  •     TV Box via de knop aan de achterzijde resetten naar fabriekswaardes.
  •     Verschillende HDMI opties in het menu geprobeerd > dit heeft in het begin goed gewerkt.
  •     TV Box direct op het modem aangesloten.
  •     Nieuwe stekkerdoos geplaatst van Brennenstuhl.
  •     Afstandbediening batterijen verwisseld en getest met afstandbediening van andere TV Box.
  •     TV Box met die van boven verwisseld: mijn andere TV Box werkt goed in dezelfde omstandigheden.

Is het mogelijk om de TV Box om te wisselen?

Reputatie 7

Hi @Klikoo, dankjewel voor deze snelle aanvulling! 😊 Helemaal helder zo. Zodra ik iets doorkrijg van mijn collega’s over het onderzoek, dan laat ik dat aan je weten. Als je via de Smart TV App gaat kijken, zou je de TV Box dan aan willen laten staan in plaats van deze open schroeven? Wanneer je hem bijvoorbeeld uitzet of gaat herstarten, dan lopen mijn collega’s bepaalde informatie mis tijdens het monitoren. Je bent hier natuurlijk niet tot toe verplicht, maar het zou heel fijn zijn als mijn collega’s hierdoor sneller tot de fix komen. Merci!

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen week geen vastlopers meer heb waargenomen. Niet omdat ik er natuurlijk geen 24/7 erbij kan zijn. Maar de box is steeds vanzelf op stand-by gegaan na langere tijd geen bediening en begint ook weer op de laatst gekozen zender. Voor mij is dat een waarneming dat hij niet is vastgelopen en normaal gewerkt heeft. Is het nu gewoon een firmware probleem van de box zelf of softwareprobleem aan jullie kant geweest? Ik zie nog wel dezelfde firmware in de box zitten. (Overigs was het vastlopen bij mij altijd tijdens live kijken met de meeste trefkans op SBS6).

Nou, dan zal ik hem de komende tijd gewoon 24 uur/dag continue laten aanstaan op SBS6. Zal de behuizing er nog omheen laten zodat hij goed warm kan worden. Misschien dat de processor verschillend belast of warmer wordt naargelang gekozen zender/videostream? Zal bevindingen hier weer neerzetten.

Reputatie 7

Hi @Klikoo, helemaal super - dankjewel! Excuus trouwens, ik zie dat mijn vorige bericht helemaal niet verstuurd is. Dus wellicht komt mijn bericht van net wat verwarrend over. Graag deel ik de informatie uit mijn eerdere bericht nog eens met je.

Ik heb jouw klantnummer vanmiddag doorgezet naar één van onze tv-specialisten, die hier ontzettend blij mee was! Hij heeft namelijk een bepaalde handeling verricht achter de schermen, waarbij hij de TV Box goed kan monitoren. Het is hier van belang dat je de TV Box vanaf nu dan ook niet meer gaat herstarten. Mocht je nog wel vastlopers ervaren, dan hoor ik dat graag en speel ik die informatie door. Wanneer je een herstart van de TV Box uitvoert, gaat er bepaalde informatie verloren achter de schermen. Zodra ik updates doorkrijg van mijn collega, dan meld ik die graag aan je. Ik hoop dat ik jou en de rest van de klanten snel kan verblijden met goed nieuws! 🍀

Ik waardeer het ontzettend als jij hier jouw bevindingen blijft delen. Zo zet ik ook alvast naar mijn collega door dat je het vermoeden hebt dat de temperatuur wellicht een boosdoener is. Hier durf ik zelf namelijk niks over te zeggen. 

Reageer