Netflix op TV-app

  • 11 January 2022
  • 65 reacties
  • 812 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, goed om te weten hoe het er nu precies bij jou aan toe gaat! Wat betreft de verschillen tussen het modem en de Deco5 zou ik toch willen vragen om op de volgende manier een speedtest uit te voeren. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Ik zie inderdaad dat mijn collega deze week meteen een nieuw verzoek heeft ingediend betreffende de mindere beeldkwaliteit op de TV Box. Zodra hier wat uitkomt, dan zal mijn collega dat met je delen.

Zoals je weet hield ik nauwlettend het onderzoek in de gaten van de issues die jij ervaart met de Smart TV App. Mijn collega's hebben laten weten dat ze aan de hand van het filmpje het probleem niet hebben kunnen reproduceren. Gelukkig heb jij hier zelf een workaround voor gevonden. Wellicht wordt er op het filmpje iets over het hoofd gezien, dus zou je wellicht een ander filmpje kunnen maken waar duidelijk dit issue op te zien is? Dan kan de technische dienst er verder mee aan de slag.

Ik ben in ieder geval super blij om te lezen dat het al iets beter gaat, al wil ik natuurlijk dat jij voor de volle 100% tevreden bent! 💪

Reputatie 2

Hallo,

 

Gisteren is de monteur langs geweest ivm de tv box en de app.

De tv box wordt vervangen deze is vermoedelijk niet goed. Ik hoop dat dit het probleem ook is wat betreft de tv box.

 

Over de app het volgende. De kabels en de tv zijn in orde. Het probleem blijkt de app te staan. Zoals ik al eerder heb aangegeven is de app het probleem, zie eerdere berichten van mij hiervoor.  Hoe gaan jullie dit oplossen en ik zou graag op de hoogte willen worden gehouden mbt de oplossing van de app. Probleem speelt namelijk al bijna 3 maanden af. Ik hoor graag van jullie. 

Reputatie 2

Beste Lisa,

 

Ik vind dat er veeel maar dan ook heel veel aan mij wordt gevraagd terwijl ik niet eens voor tmobile werk. Je moet bijna een ict-er zijn met wat ik allemaal moet uitvoeren. Ik heb ook het gevoel dat ik veel moet doen maar dat er vanuit tmobile nagenoeg niks wordt gedaan!  

 

Dus nu verwacht ik iets van tmobile en dat is dat jullie gewoon bij mij langs komen en alles is gaan bijkijken zoals je aangeeft in je bericht hierboven.  

 

Met vriendelijke groet Hans Schepers 

Reputatie 7
Badge +8

@Opa hansje Helemaal begrijpelijk dat je er zo over denkt. Op afstand kunnen we dit niet meten, vandaar dat we graag de screenshots ontvangen zodat dit goed verder onderzocht kan worden. Ik heb ook voor de zekerheid een lijnmeting gedaan en daar komt niks geks naar voren wat de snelheid zou kunnen beïnvloeden. Ik zie op jouw foto's ook dat de testen op wifi gedaan zijn (ook deze snelheid op wifi is in orde en boven de norm). Mocht je in de gelegenheid zijn om een bekabelde speedtest te doen, dan wordt het hopelijk een stuk duidelijker voor het onderzoek. Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +16

@Opa hansje Top, dankjewel voor de info! Ik heb eventjes rondgekeken en zie dat je op de onderstaande wijze een factory reset (fabrieksreset) kunt uitvoeren zodat we alles uitgesloten hebben. Vergeef me voor de ietwat deftige tekst, ik heb het uit het Engels vertaald - niet dat ik insinueer dat je geen Engels kunt, maar voor alle meelezers die liever Nederlands volgen, heb ik het toch maar vertaald! 😊

Terwijl de tv aan staat, houd je de EXIT-knop op de Samsung-afstandsbediening 12 seconden ingedrukt. Het standby-lampje moet de hele tijd zonder onderbreking knipperen.
Op het scherm Fabrieksinstellingen wordt een waarschuwingsbericht weergegeven. Selecteer OK om de tv te resetten.
Probeer ook deze:

Zorg ervoor dat jouw tv UIT staat.
Pak je Smart Remote en druk tegelijkertijd op Info + Menu + Mute + Power.
Voer vervolgens de volgende volgorde in je afstandsbediening in: Mute > 1 > 8 > 2 > Power.
Jouw televisie start op in de servicemodus. Ga met je afstandsbediening naar Opties > Fabrieksinstellingen herstellen.
Jouw televisie zou nu moeten worden uitgeschakeld en een eenvoudige herstart zou moeten doorgaan met de installatie.

Zodra je de reset hebt uitgevoerd, geef een seintje alsjeblieft. Dank voor je medewerking!

 

Reputatie 2

Alles gereset hopelijk is nu alles opgelost. 

Zo niet dan hoor je van mij.

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, super dat je deze terugkoppeling hier deelt! Wat fijn dat de monteur langs is geweest en gaat zorgen dat jij een nieuwe TV Box krijgt. Zodra deze nieuwe TV Box up and running is, hoor ik graag van je of jij hier een verbetering mee merkt.

Wat beteft de T-Mobile TV App, daar wil ik een verzoek voor indienen bij onze technische dienst! Ik wil namelijk dat hier een structurele oplossing voor komt, dus daar gaan we voor zorgen. Top dat jij eerder al hebt gedeeld welke smart tv jij in huis hebt. Zou je daarnaast nog kunnen aangeven welke afstandsbediening jij in gebruik hebt en wat de software versie is van jouw smart tv? Dan heb ik voldoende informatie om dit te laten onderzoeken door de technische dienst! 💪

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Zoals je weet net alles uitgevoerd.

Wilde gaan kijken op de tv gids en deze jon hij niet laden, zie foto.

 

Dus tot nu toe geen succes. 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, weet dat ik mij jouw gevoel zeker kan voorstellen! Ik heb dan ook gevraagd bij mijn collega of dit zonder filmpje verder kan doorzetten, maar er werd echt aangegeven dat dit nodig is om jou verder te kunnen helpen. De video is nodig zodat dit met verschillende mensen (intern en de ontwikkelaar van de software) gedeeld kan worden, zodat er gezocht kan worden naar hoe ze het probleem kunnen reproduceren. Ik hoop dat jij hier begrip voor hebt en mij toch kan voorzien van dit beeldmateriaal. Ontzettend bedankt! 

Reputatie 2

Beste Lisa,

 

Heb je voor mij een email waar ik de films naar toe kan sturen? De filmpjes kan ik namelijk niet via de community sturen.

 

Hoor z.s.m van je

Reputatie 2

Even nog ter info, app verwijderd en deze opnieuw geïnstalleerd.  Geef nog steeds dan de melding aan zie afbeelding hierboven.

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Zoals je kan zien heeft het niet geholpen 😔.

Hoe nu verder?🤔

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, merci voor de snelle aanvulling! Ik wil je graag laten weten dat ik een verzoek voor je heb ingediend bij de technische dienst. Ik ga dit de komende tijd in de gaten houden, zodat ik de updates uit het onderzoek met je kan delen. Houd er rekening mee dat dit enkele dagen kan duren. Ik hoop dat ik binnenkort de permanente oplossing voor dit probleem met je kan delen! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Opa hansje, je kunt de video's sturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl onder vermelding van je klantnummer en graag vanuit het e-mailadres dat bij T-Mobile geregistreerd is. Onze administratie-afdeling zal jouw e-mial dan koppelen aan je klantprofiel zodat Lisa de video's kan oppakken en doorzetten. Hartelijk dank voor je uitgebreide medewerking en voor nu nog een prachtige zondagmiddag en -avond toegewenst!

Reputatie 7

Hi @Opa hansje ,

Mijn insteek zou zijn om te kijken naar verbinding. Omdat je gebruik maakt van 50 MB abonnement, kan het zijn dat bij een overtal van apparaten het signaal wat Netflix nodig heeft, niet genoeg is. De minimale bandbreedte van Netflix is namelijk 5 Mbps tot wel 25 Mbps. Daarom wil ik ook kijken of we erachter kunnen komen of dit het geval is, door na te gaan hoeveel apparaten en systemen er momenteel met het modem zijn verbonden en eventueel af te koppelen waardoor alleen de TV samen met Netflix over blijven. Ben je in de mogelijkheid dit kort te testen? Dan weten we al een stukje meer.

Reputatie 2

Beste Broris,

 

Wat je als advies geeft heb ik al eerder uitgeprobeerd maar helaas dit hielp toen ook niet.

 

Daar ik geen games speel werd mij bij het afsluiten gezegd dat waarvoor ik het allemaal ging gebruik  50mb meer dan genoeg was/is.

 

Ik zelf denk dat de app op jet moment dat je overstapt naar een andere app op de achtergrond blijft draaien of stand-by blijft staan. Ik denk dit omdat het ook wordt aangegeven als ik een herstart moet geven. Dus mij conclusie is dat er toch nog iets niet goed is met de app. Maar ik ben maar een leek en kan het ook verkeerd hebben. 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, ik heb goed nieuws voor je! Mijn collega's hebben opnieuw Guidion aangestuurd om bij jou te komen kijken. Wij willen namelijk echt dat jouw tv perfect gaat werken. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is in hun agenda en hoor na afloop heel graag van je of jij direct een verbetering hebt gemerkt in jouw beeld. Wat betreft jouw andere issue, daar is mijn collega nog druk mee bezig. Zodra hier een concrete update uitrolt, dan laat ik dat direct aan jou weten! ☘

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, heel fijn dat je dit zo helder hebt kunnen doorgeven! Dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Zodra hier wat uitrolt, dan laat ik jou dat gelijk weten. Ook heb ik gevraagd of er telefonisch contact met jou kan worden opgenomen als er meer informatie nodig is. Omdat het probleem is doorgezet naar onze IT-afdeling zal het iets langer duren voordat ik een update met jou kan delen, maar weet dat ik dit goed in de gaten houd voor je en het gelijk laat weten als er nieuws is! 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Opa hansje, bedankt voor het mee denken. Sluit je de Netflix echt helemaal af wanneer je er geen gebruik meer van maakt? Of schakel je gewoon direct over? Wanneer je op de HOME pagina staat en dan op het pijltje TERUG klikt, krijg je een melding of je Netflix helemaal wilt afsluiten. Kan je dit eens proberen, mocht je dit nog niet zo doen? Dan weten we zeker dat de app niet op de achtergrond blijft doordraaien. Ook ben ik benieuwd of het probleem blijft als je de SONOS helemaal loskoppelt, om iets meer snelheid over te houden. Ik hoor het graag!

Reputatie 2

Nog even een aanvulling.

Als ik op Netflix of een andere app en ik ga dan terug naar de tv app van tmobile, dan kom ik terug bij het beeld waar ik als laatst naar gekeken heb. Dus hij start niet op naar live.

Reputatie 2

Netflix sluit ik helemaal af net zoals bij de andere apps.

Reputatie 2

Ik denk dat het probleem is dat de app van tmobile in de stand-by modes terecht komt zoals hij ook aangeeft bij de herstart. Zie afbeelding 

 

Reputatie 2

Na een weekje vakantie en dus geen stress van ....... gisteren alles weer, na alles vernieuwd te hebben ( box, hdmi en internetkabel) alles opgestart en wat denk je.......🤨 gewoon slecht beeld ook de app doet niet wat hij moet doen. De tv gids wip hij niet laten ook niet na opnieuw installeren.  Ik weet het niet meer.

 

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Hoi Lisa,

 

Zo het probleem eventueel aan de snelheid van internet kunnen liggen. Zowel voor de box als voor de app. Anders wil ik voorstellen dan ik voor 2 maanden, gratis natuurlijk dat mijn internet snel wordt verhoogd.