Beantwoord

Nieuwe klant - TV feedback



Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Louis56,

De T-Mobile community is opgezet als klant helpt klant forum. Op dit forum helpen klanten elkaar. Mocht dat niet baten dan kan webcare bijspringen en ondersteuning bieden. Zij zitten ook op het forum. Zoals in mijn onderschrift en achter mijn naam staat ben ik een user/klant en ben ik dus niet verbonden aan T-Mobile. Zo zijn er meerdere users die hier op het forum klanten te helpen vanuit hun kennis en achtergrond.

Zo is mijn post ingestoken vanuit mijn ervaring en kennis rond T-Mobile Thuis. Ik weet dat ze de input van klanten gebruiken in de productontwikkeling en dat zeer waardevol vinden. Op het moment is het product, zoals je zelf al aangeeft, verouderd. Dit stamt uit de tijd dat Vodafone besloot het Thuis product te verkopen en daarmee de investeringen te beperken. De nieuwe eigenaar, T-Mobile, heeft dit opgepakt, maar moest opnieuw opstarten en integreren. Dat heeft (te) veel tijd gekost en naar mijn mening te traag gegaan. In de afgelopen periode zijn diverse wijzigingen doorgevoerd, zoals een á la carte gedeelte, begin gemist en sneltoetsen op de afstandbediening. Dat haalt niet weg dat het product niet optimaal is. Zeker niet in vergelijking met aanbieders die al langer bezig zijn in het speelveld. Het wachten is op een grote update. Elders op het forum staat dat dit na de zomer zal zijn. Eindelijk. Qua wat ik lees moeten we denken aan meer interactiviteit en andersoortige opname dan de HDD. Kijk daarbij ook zeker naar TV Anywhere.

Het is logisch dat als je gewend bent om gebruik te maken van bepaalde functionaliteiten en dat deze anders werken dan verwacht dat dit teleurstellend is. De workaround heb ik juist benoemd om je tot de update te kunnen helpen toch programma's verder en op meer zenders terugte kunnen kijken. Het is niet optimaal en het raar dat dit nog niet via de box kan. Heb daar zelf ook de nodige punten in de eerdergenoemde community wishlist gepost.

Onderzoek wordt wel degelijk gegaan. Heb in het verleden al verschillende vragenlijsten via de mail ontvangen over productontwikkeling. Ook is een aantal klanten recent gevraagd het toen nog uit te brengen Zyxelmodem te testen in een fieldtest. Dat dit niet openbaar staat wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Beste TAVL,

Een reactie op uw bericht van 2 dagen geleden (15 juli):
Er is nog een hoop te verbeteren aan T-Mobile Thuis in het algemeen!
Waar ik ontzetten kriebelig van wordt zijn woorden als 'workaround' en 'we nemen het mee....'.
Wat ik niet snap is dat T-Mobile (blijkbaar) het wiel weer opnieuw wilde uitvinden en met een mediabox komt, die (wat mij betreft) behoorlijk gebruikersonvriendelijk en 'over datum' is.
Waarom niet dáár verder gegaan waar Ziggo nu al is, waarom niet een Ziggo mediabox gehuurd en eens gekeken hoe dat allemaal werkt en dat verwerkt in jullie mediabox? Ik heb naast een tv abonnement al tientallen jaren een mediabox (satelliet ontvanger). Afgelopen december 2018 heb ik een nieuwe gekocht (109 euro), waar een smartcard (voor een decoder) in past, die honderden kanalen kan opslaan, welke ik kan sorteren en bewerken zoals ik dat wil, een opname timer bevat en waar je voor een paar tientjes een SSD/flashcard en een UTP-kabel aan kan sluiten voor (HD!) tv-opnames, en die een HDMI plus analoge uitgang heeft.
(Aanname!): Waarom hebben jullie onder jullie duizenden smartphone klanten nooit een onderzoek gestart (ingedeeld in leeftijdsgroepen) en bij (bijvoorbeeld) 100 klanten eens nagevraagd wat men bij de concurrentie goed vindt en wat men mist?? Dan hadden we nu geen mediabox, die een display heeft waar alleen de tijd te zien is (in een aanstekelijke blauwe kleur?!) hadden we een mediabox waar je vlot tussen de diverse kanalen heen en weer kunt zappen, waar je via je smartphone contact mee kunt maken zodoende ook je mediabox kunt programmeren voor het opnemen van (TV-)programma's?
De andere 'missers' zijn hierboven al beschreven.....

U schrijft hierboven: Het zijn begrijpelijke en herkenbare punten. Veel van dit soort kritiek is vaker naar voren gekomen. Ik denk dat we de grote update moeten afwachten. Dat zou een hoop verbeteren.
De punten zijn dus bekend en vaker voorgekomen; we wachten de grote update af.... fijn!
Jullie hebben een supersnel 4G netwerk, streamen via glasvezel..., gooi die mediabox eruit, test een nieuwe (daar moet je met jullie naam en komende gebruikersaantallen een zeer goede aanschafprijs voor kunnen krijgen en haal bijvoorbeeld info bij producenten en gebruikers van satelliet receivers, die daar al tientallen jaren mee bezig zijn!
Wat gaat die update brengen en wanneer gaat dat gebeuren?
Ik ben inmiddels al zo teleurgesteld dat ik eigenlijk nu al weer naar KPN of Ziggo (terug) wil, als hier niet snel wat aan gaat veranderen; ik erger regelmatig aan de gebruikersonvriendelijke en ook slome reactie 'snelheid' van de afstandbediening.
Gelukkig (voor jullie) blijven deze reacties binnen de T-Mobile community, gezien die ene reactie hierboven.
Met vriendelijke groeten, Louis
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @W.Hak,

Logisch, maar ook zeker goed dat jij je er eerst in verdiept. Dat voorkomt dat diensten niet passen bij het gebruik. Iedere provider heeft zo zijn sterke punten. In die zin is T-Mobile Thuis een jong bedrijf dat nog flink in opbouw is. Dat betekent helaas dat niet alles zo ver is als bij concurrenten. Die zijn vaak al jaren bezig met hun diensten te ontwikkelen. T-Mobile is daar zeker mee bezig, maar heeft wat in te halen.

Haalt niet weg dat ik graag met je mee denk wat passend is voor jou. Binnen T-Mobile of daarbuiten. Wat zijn belangrijke punten bij een aanbieder voor jou?
Hmm... dat zijn wel punten waardoor ik eerst nog eens extra ga nadenken of ik wel over wil stappen naar T-Mobile.
Ook dat er momenteel kennelijk geen tv-boxen met opnamefunctie zijn te leveren, weerhoudt me nog op dit moment.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Louis56,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dat zijn zeker mooie punten en ik weet dat ze daar bij de ontwikkeling van het Thuis product ook zeker naar kijken. Punten kun je ook kwijt in de community wishlist, waar bijgehouden wordt welke klantwensen er zijn. Geen garantie dat iets komt, maar hier wordt zeker gebruik van gemaakt. In de afgelopen jaren zijn meerdere punten meegenomen in de ontwikkeling. Soms kan dat niet of hebben ze minder prioriteit.

TV Anywhere
Opnemen werkt met een HDD en dus niet via de cloud. Met de huidige opzet is opnemen via de app inderdaad niet mogelijk, noch om dit via andere boxen te kijken.

Meestal worden vooraf en na een achter een uitzending enkele minuten extra geplakt. Niet vanwege reclame, maar omdat de programmagids niet altijd even betrouwbaar is en programmering nog wel eens wil afwijken.

Andere punten kunnen (nog) niet. Al kan tegenwoordig als het goed is op steeds meer zenders vooruitgespoeld worden en komen er ook steeds meer zenders bij op de app.

Mediabox
Het zijn begrijpelijke en herkenbare punten. Veel van dit soort kritiek is vaker naar voren gekomen. Ik denk dat we de grote update moeten afwachten. Dat zou een hoop verbeteren.

Begin gemist moet je ook hier op steeds meer zenders kunnen doorspoelen. Verder terugkijken via de gids gaat helaas niet, maar kan wel via de app. Workaround is om dit via de app te streamen via een Apple tv, Chromecast of als mobiel en smart tv kunnen mirrorcasten. Absoluut niet optimaal, maar kan wellicht voor nu helpen.

In ieder geval top punten en super dat je ze deelt. Ik hoop dat de opstartproblemen snel verholpen zijn. Is jouw internetverbinding stabiel of ervaar je daar ook problemen? Is de snelheid op orde? Heb je de router en mediaconverter als kort van het stroom gehaald? Vaak wil dit nog wel eens helpen.

Reageer