Nieuwe software Entone ( beperking lokale opname functie)

  • 17 May 2023
  • 30 reacties
  • 385 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Na de nieuwe versie van de Entone (met Harddisk functie voor lokale opnamen) kan ik van de duitse zenders zoals ARD en ZDF  geen opnames meer maken. Ook de belgische zender Een en Canvas hebben niet meer de mogelijkheid om alle programma's op te nemen. Heb nog niet gekeken hoe het zit met de overige landelijke en regionale zenders.

Ik heb een abonnement afgesloten bij t-mobile omdat ik hier de mogelijk had om,  voor 5 euro per maande   extra,lokaal op te nemen  zonder bewaartermijn.  De mogelijkheid werd geboden om op alle beschikbare zenders, alle programma's op te nemen!

Over deze beperkende functionaliteit, na de update van deze week, van mijn abonnement ben ik niet geinformeerd!. Nu kan ik mijn favoriete programma's op ARD,ZDF, Een en Canvas niet meer zien op een tijd die mij schikt.

Graag meer duidelijkheid over welke  zenders je, met je lokale harddisk, uit het basispakket volledig kunt opnemen en welke deels en welke  niet..

Verder ook meer helderheid over het verschil in cloud  en lokale opnames.

Zodat ik een beter afweging kan maken of ik mijn abonnenment moet wijzigen of om de keuze te moeten maken naar een andere provider te gaan.


30 reacties

Kan nog steeds maar 1 opname tegelijkertijd maken.    Overgaan naar de cloud is geen optie voor me.   In de cloud kun je geen Duitse zenders opnemen. Ook zijn er beperkingen in het opnemen bij de Belgische zenders Een en Canvas. Bepaalde programma's kun je niet opnemen.

Dit laatste staat niet vermeld in het zender overzicht. Daar wordt de indruk gewekt dat je alles kunt opnemen als er een cloud teken bij de optie staat. Dit is echt niet zo. Een aantal series kun je niet opnemen!   
Kan me voorstellen dat dit ook van toepassing is bij andere zenders. 
Het niet melden van de beperkte opname mogelijkheid in  de cloud is misleidend.

Dat je op de Entone met harddisk na de overgang naar Odido nog maar één programma tegelijkertijd kunt opnemen maar wel de maandelijkse 5 euro laat betalen klopt natuurlijk ook niet ( voorheen kon je 2 opnames tegelijkertijd opnemen).

Inmiddels is een deel opgelost van de problemen.  Wat nog wel een punt is dat er slechts een opname tegelijkertijd op je harddisk mogelijk is.  Wanneer komt hier een oplossing voor?

 

 

Punt van aandacht is dat het Beeld regelmatig haperingen heeft.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Voor iedereen die de TV-box met HDD nog gebruikt: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reputatie 7
Badge +9

@k.eenschoten je zit opeens in een heel ander topic haha!

Ik heb antwoord gegeven op je reactie in dit topic: 

 

 

Zou je hierop kunnen reageren? Alvast bedankt!

Reputatie 4

Tommie ik ben er mee bezig vanaf1 april dit jaar niet normaal dat niemand mij hierop goed antwoord kan geven, want zijn account moet verwijderd worden? Anders kom ik niet meer in mijn thuis omgeving terecht, want als ik het probeer te koppelen in my mobile omgeving, zegt het adres is niet bekend?

dus het staat nog steeds op zijn account, heb je nog een andere tip misschien hoe ik anders weer in my t-mobile thuis omgeving kom, ik kan zo niets inzien namelijk.

 

Gr.

 

karin.

Life is to short so drink good wine!!

Reputatie 7
Badge +9

@JnP heel vreemd. Ik heb het aan de techneuten gevraagd, hopelijk komt de reset er bij hun wel goed door!

@Tommie 

hier is de reset niet aangekomen.    Alle opnames staan er nog.

Reputatie 7
Badge +9

@JnP dat is wel gek want de reset is wel goed doorgekomen. Voor de zekerheid nog een keer gereset.

@Tommie ,

alle opnames staan er nog. Ik neem aan dat de reset naar fabrieksinstelling niet geeffectueerd is. 
Heb dus nog niet getest.

Op je vraag over vervanging van modem kom ik op korte termijn terug.  Wil eerst zien of er voldoende verbetering is in de software.

Reputatie 2

Mijn toevoeging hier, omdat wij ook tegen de verandering aanliepen; weliswaar was mijn vraag die ik hier eerder op het forum stelde iets anders, maar past wel bij dit onderwerp.

Wij waren onaangenaam verrast dat onze Entones ineens niet meer werkten. Toen bleek dat ook wij nog op het “oude” platform draaiden. Een update zorgde ervoor dat we hier achter kwamen. Ook wij hadden lokale opnames op de HD en wilden eigenlijk liever dat we op hetzelfde platform zouden blijven. Dus: lokaal opnemen en geen tijdslimiet of beperkte zenderkeuze. De kosten waren niet het probleem: dat de functionaliteit wegviel wel. 

Helaas hebben we moeten vaststellen dat dit geen optie lijkt te zijn. De genoemde “voordelen” (lagere prijs, overal kunnen opnemen/kijken) zouden dan op moeten wegen tegen het verlies van functionaliteit. Uiteindelijk is het niet tegen te houden, en ben je hoe dan ook bestaande opnames kwijt (want: support doet harde reset, en/of Entone wordt gewisseld, en/of je komt op het nieuwe platform).

Mijn perceptie: we hebben niet te maken met een bug, maar een keuze. Een begrijpbare keuze van T-Mobile, maar slecht gecommuniceerd met klanten die de bestaande functionaliteit gebruiken, waarderen en willen behouden. Bij ons is het modem vervangen, zijn de Entones vervangen, en zijn we eigenlijk stilletjes overgegaan naar het nieuwe platform. 

Licenses, streaming, cloud: we zullen ons erbij neer moeten leggen dat hetgeen we niet zelf meer in bezit hebben gewoon een service is die op ieder moment aangepast kan worden. 

Reputatie 7
Badge +9

@JnP bedankt voor je snelle reactie. Zojuist de TV Box een factory reset gegeven. Zou je de TV Boxen kunnen testen?

Ook is mij opgevallen dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit is een verouderd modem en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Graag stuur ik je een nieuw modem op, hier dient wel een monteur voor langs te komen om het modem en Media Converter te installeren. Kan ik dit ook voor je in gang zetten?

Hoi Tommie

laten we het maar proberen. Geef de box maar een harde reset.

Ik ga voor het lokaal blijven opnemen van alle programma's op alle zenders.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JnP, de meeste issue’s zijn inmiddels opgelost.

Graag voer ik een harde factory reset uit op je TV Box, hierdoor gaan wel alle opnames verloren. Mag ik dit voor je doen?

Daarnaast hebben we de meeste klanten een nieuwe TV Box opgestuurd, dit doe ik het liefst ook voor jou. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.

Zijn nu 4 weken verder. 

Probleem nog niet opgelost voor Entone met harddisk na laatste update.

  • Kan nog steeds maar 1 programma tegelijkertijd opnemen
  • Verder is de leesbaarheid ( bij programma overzicht) erg achteruit gegaan door  transparantie en klein lettertype. Voor mij niet meer leesbaar.
  • kan slechts een beperkt aantal programma's opnemen ( van Belgische en Duitse zenders)
  • beeld blijft regelmatig stilstaan.   Gaat soms spontaan verder en anders moet je de zender opnieuw kiezen met de afstandsbediening.

Waar kan ik een overzicht vinden van alle  openstaande issues en wat de planning is om deze op te lossen?  Zou denk ik veel vragen van klanten voorkomen bij de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +9

@JnP, het klopt inderdaad wat je zegt. Het is een bug in het systeem en daar wordt met man en macht aan gewerkt. Hopelijk is dit snel opgelost!

Best Eric,

 

bedankt voor je reactie maar HDD is geselecteerd !  zoals eerder beschreven het aantal beschikbare Gb staat bij opnames.

Ik had een abonnement met de mogelijkheid om lokaal op te nemen. Dit kun je niet zomaar eenzijdig naar beneden , qua functionaliteit,  aanpassen.

Dat iets niet werkt na een update kan ook gewoon een bug zijn. Dat is vervelend maar als het goed is van korte duur.   Als het geen bug is verwacht ik een formele reactie en een oplossing van t-mobile.

Reputatie 7
Badge +14

1) Als de mogelijkheid van HDD opname na de migratie niet is geselecteerd,  dan is cloud recording nog de enigste mogelijkheid.  Dat is niet terug te draaien.

2) bij cloud recording zijn een aantal zenders niet op te nemen. Deze staan in het zender overzicht. 

3) Bij cloud recording kun je 'vele' zenders tegelijk opnemen. 

4) Als je cloud recording in 'my-tmobile' kiest, dan wordt ook automatisch de HDD toeslag verwijderd. Zo heb je zeker geen hogere kosten dan eerder.

We zijn nu een maand verder en geen antwoord gekregen. Is het nu wel of niet mogelijk om lokaal  op te nemen met de functionaliteit die eerder beschikbaar was?

  1. van alle aangeboden zenders  ( inclusief Een, canvast ARD, ZDF    enzovoort, dit is nu niet zo,  eerder kon je alle zenders opnemen)..
  2. alle programma's   ( dit is nu b.v. niet het geval voor belgische zenders een beperkt aantal programma's kun je opnemen   , was eerst alle programma's)
  3.  2 programma's tegelijkertijd opnemen en een 3e bekijken? 

Als dit niet zo is de  maandelijkse 5 euro die je betaald voor de hd-functionaliteit  onterecht. 

Verder is de leesbaarheid ( bij programma overzicht)  sterk verminderd door de transparantie. Als je zicht wat minder is , is dit erg hinderlijk en en het is ook niet te veranderen.

De teletext functionaliteit is niet meer beschikbaar terwijl de NPO ( als voorbeeld) dit nog wel beschikbaar stelt.

Kan T-mobile dit soort veranderingen in functionaliteit  niet veel eerder communiceren zodat je hier tijdig op kunt anticiperen.  

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het even getest en het lijkt er inderdaad op dat zelfs als je kiest voor lokaal opnemen je alleen de zenders kunt opnemen die cloudopnemen toestaan. Ik neem aan dat dit een bug is, anders zouden bestaande klanten er in functionaliteit op achteruit gaan. Verder valt op dat je bij lokaal opnemen nog maar één zender kunt opnemen in plaats van twee tegelijk. Bij cloudopnemen bestaat deze beperking niet.

Wellicht kan t-mobile duidelijker aangeven wat nu precies de eigenschappen zijn van hun produkt.

In de overzichten staat de mogelijkheid om lokaal opnemen niet vermeld.

Is dit “by design” of is het een vergissing?  En dus een bug in de huidige software..Als bij design lokale opname mogelijk moeten blijven zou dit bij het testen van de nieuwe versie, dit  toch opgevallen moeten zijn.

 

Gezien de antwoorden van de moderatoren ( zie ook andere threads op dit forum) krijg ik sterk de indruk dat men van de lokale opname graag af wil en alleen nog opnames in de cloud wil.  

Mogelijk staat men lokale opnames niet meer toe om meer gebruikers info te verzamelen.   Een andere reden zoals kosten kan ik me niet voorstellen omdat de functionaliteit om alles te kunnen opnemen van alle aangeboden zenders al jaren aangeboden is. Als het om nieuwe licentie kosten gaat ben ik benieuwd naar welke zenders nu extra geld vragen voor de functionaliteit voor opname van hun programma's.

 

Reputatie 1

Het blijft verwarrend of je nu wel of niet lokaal kunt opnemen op het nieuwe platform. Ik word de 25e gemigreerd, maar gezien de informatie die ik daar bij heb gekregen en bijvoorbeeld ook de TMobile reactie in dit topic 

denk ik dat ik geen keuze meer kan maken voor lokaal opnemen. Voor mij een behoorlijke achteruitgang, ik neem regelmatig de Duitse zenders op.

Is er ergens officiële informatie dat ik nog wel voor lokaal opnemen kan kiezen op de Entone?

Reputatie 2

Yess ...  Ik herken dit probleem. Heb ook een harddisk recorder kon kiezen bij de eerste start of de opnames lokaal moeten. Heb hiervoor gekozen een inderdaad de helft van de zenders kun je niet met opnemen omdat de zender die niet ondersteund. Nee jammer interactief was dit geen probleem  maar wacht nu met smart op een oplossing

Reputatie 7
Badge +16

Even ter nuance: ik neem zeker niet in twijfel dat jij tegen dit probleem aanloopt, maar ben eerder geneigd om te zeggen dat er dan toch "per ongeluk” gekozen is voor de nieuwe manier van opnemen. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JnP, het is inderdaad mogelijk om voordat je overgaat naar het nieuwere platform - met een harddiskrecorder - aan te geven of je graag fysieke opnames wilt blijven maken of over wilt gaan op Cloud Opnemen. Indien je kiest voor de fysieke opnames, kun je gewoon blijven opnemen naar eigen smaak. Je bent hierin zeker niet beperkt door de restricties die Cloud Opnemen en diens licenties met zich meebrengt. Je geeft nu aan dat je deze zenders desondanks niet kunt opnemen, kun je een video/foto maken van wat voor foutmelding je te zien krijgt? Dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk en eerder een bug. Het idee van een harde schijf is namelijk dat je zelf bij machte bent om alles op te nemen wat je wilt; je beheert immers zelf de “knoppen”.

Fijn , bedankt alvast.

Reageer