Nieuwe software Entone ( beperking lokale opname functie)

  • 17 May 2023
  • 30 reacties
  • 385 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Na de nieuwe versie van de Entone (met Harddisk functie voor lokale opnamen) kan ik van de duitse zenders zoals ARD en ZDF  geen opnames meer maken. Ook de belgische zender Een en Canvas hebben niet meer de mogelijkheid om alle programma's op te nemen. Heb nog niet gekeken hoe het zit met de overige landelijke en regionale zenders.

Ik heb een abonnement afgesloten bij t-mobile omdat ik hier de mogelijk had om,  voor 5 euro per maande   extra,lokaal op te nemen  zonder bewaartermijn.  De mogelijkheid werd geboden om op alle beschikbare zenders, alle programma's op te nemen!

Over deze beperkende functionaliteit, na de update van deze week, van mijn abonnement ben ik niet geinformeerd!. Nu kan ik mijn favoriete programma's op ARD,ZDF, Een en Canvas niet meer zien op een tijd die mij schikt.

Graag meer duidelijkheid over welke  zenders je, met je lokale harddisk, uit het basispakket volledig kunt opnemen en welke deels en welke  niet..

Verder ook meer helderheid over het verschil in cloud  en lokale opnames.

Zodat ik een beter afweging kan maken of ik mijn abonnenment moet wijzigen of om de keuze te moeten maken naar een andere provider te gaan.


30 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het even getest en het lijkt er inderdaad op dat zelfs als je kiest voor lokaal opnemen je alleen de zenders kunt opnemen die cloudopnemen toestaan. Ik neem aan dat dit een bug is, anders zouden bestaande klanten er in functionaliteit op achteruit gaan. Verder valt op dat je bij lokaal opnemen nog maar één zender kunt opnemen in plaats van twee tegelijk. Bij cloudopnemen bestaat deze beperking niet.

Reputatie 7
Badge +9

@JnP, het klopt inderdaad wat je zegt. Het is een bug in het systeem en daar wordt met man en macht aan gewerkt. Hopelijk is dit snel opgelost!

Inmiddels is een deel opgelost van de problemen.  Wat nog wel een punt is dat er slechts een opname tegelijkertijd op je harddisk mogelijk is.  Wanneer komt hier een oplossing voor?

 

 

Punt van aandacht is dat het Beeld regelmatig haperingen heeft.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Voor iedereen die de TV-box met HDD nog gebruikt: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Zijn nu 4 weken verder. 

Probleem nog niet opgelost voor Entone met harddisk na laatste update.

  • Kan nog steeds maar 1 programma tegelijkertijd opnemen
  • Verder is de leesbaarheid ( bij programma overzicht) erg achteruit gegaan door  transparantie en klein lettertype. Voor mij niet meer leesbaar.
  • kan slechts een beperkt aantal programma's opnemen ( van Belgische en Duitse zenders)
  • beeld blijft regelmatig stilstaan.   Gaat soms spontaan verder en anders moet je de zender opnieuw kiezen met de afstandsbediening.

Waar kan ik een overzicht vinden van alle  openstaande issues en wat de planning is om deze op te lossen?  Zou denk ik veel vragen van klanten voorkomen bij de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JnP, de meeste issue’s zijn inmiddels opgelost.

Graag voer ik een harde factory reset uit op je TV Box, hierdoor gaan wel alle opnames verloren. Mag ik dit voor je doen?

Daarnaast hebben we de meeste klanten een nieuwe TV Box opgestuurd, dit doe ik het liefst ook voor jou. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.

Hoi Tommie

laten we het maar proberen. Geef de box maar een harde reset.

Ik ga voor het lokaal blijven opnemen van alle programma's op alle zenders.

 

Reputatie 7
Badge +9

@JnP bedankt voor je snelle reactie. Zojuist de TV Box een factory reset gegeven. Zou je de TV Boxen kunnen testen?

Ook is mij opgevallen dat je nog in bezit bent van een DrayTek modem, dit is een verouderd modem en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Graag stuur ik je een nieuw modem op, hier dient wel een monteur voor langs te komen om het modem en Media Converter te installeren. Kan ik dit ook voor je in gang zetten?

Reputatie 2

Mijn toevoeging hier, omdat wij ook tegen de verandering aanliepen; weliswaar was mijn vraag die ik hier eerder op het forum stelde iets anders, maar past wel bij dit onderwerp.

Wij waren onaangenaam verrast dat onze Entones ineens niet meer werkten. Toen bleek dat ook wij nog op het “oude” platform draaiden. Een update zorgde ervoor dat we hier achter kwamen. Ook wij hadden lokale opnames op de HD en wilden eigenlijk liever dat we op hetzelfde platform zouden blijven. Dus: lokaal opnemen en geen tijdslimiet of beperkte zenderkeuze. De kosten waren niet het probleem: dat de functionaliteit wegviel wel. 

Helaas hebben we moeten vaststellen dat dit geen optie lijkt te zijn. De genoemde “voordelen” (lagere prijs, overal kunnen opnemen/kijken) zouden dan op moeten wegen tegen het verlies van functionaliteit. Uiteindelijk is het niet tegen te houden, en ben je hoe dan ook bestaande opnames kwijt (want: support doet harde reset, en/of Entone wordt gewisseld, en/of je komt op het nieuwe platform).

Mijn perceptie: we hebben niet te maken met een bug, maar een keuze. Een begrijpbare keuze van T-Mobile, maar slecht gecommuniceerd met klanten die de bestaande functionaliteit gebruiken, waarderen en willen behouden. Bij ons is het modem vervangen, zijn de Entones vervangen, en zijn we eigenlijk stilletjes overgegaan naar het nieuwe platform. 

Licenses, streaming, cloud: we zullen ons erbij neer moeten leggen dat hetgeen we niet zelf meer in bezit hebben gewoon een service is die op ieder moment aangepast kan worden. 

@Tommie ,

alle opnames staan er nog. Ik neem aan dat de reset naar fabrieksinstelling niet geeffectueerd is. 
Heb dus nog niet getest.

Op je vraag over vervanging van modem kom ik op korte termijn terug.  Wil eerst zien of er voldoende verbetering is in de software.

Reputatie 7
Badge +9

@JnP dat is wel gek want de reset is wel goed doorgekomen. Voor de zekerheid nog een keer gereset.

Reputatie 7
Badge +14

Hier vind je de verschillen.

Op het oude platform, dat heette " interactieve tv"  waren bepaalde zenders op te nemen op een lokale HDD. Met de uitfasering van dat platform worden klanten overgezet naar "t-mobile TV" en hier kun je enkel cloud opnemen gebruiken.

De meerprijs per HDD box komt te vervallen, bij cloud opnemen betaal je 5 euro per account waaronder alle aansluitingen gebruik van kunnen maken.

@Tommie 

hier is de reset niet aangekomen.    Alle opnames staan er nog.

@eric        Je reactie is niet helemaal correct.    Na de update moet je de eerste keer kiezen of je gebruik maakt van de cloud of lokaal wilt opnemen. Ik heb gekozen voor lokaal.    En kan zien hoeveel Gb ik beschikbaar heb om mijn harddisk.  

De link naar de verschillen geeft geen antwoord op mijn vragen.

Maar toch bedankt voor je reactie.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dan zit jij blijkbaar nog op het product  'interactieve tv". Zie je dan ook het bijbehorende zoals op de info pagina van t-mobile staat.

Reputatie 7
Badge +9

@JnP heel vreemd. Ik heb het aan de techneuten gevraagd, hopelijk komt de reset er bij hun wel goed door!

nee, ik heb nu t-mobile tv  gekregen na de update.

Reputatie 7
Badge +14

Dan begrijp ik de verwarring,  want in dat overzicht komt lokaal opnemen niet meer voor. Ik zal eens een moderator aanschieten.

Fijn , bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JnP, het is inderdaad mogelijk om voordat je overgaat naar het nieuwere platform - met een harddiskrecorder - aan te geven of je graag fysieke opnames wilt blijven maken of over wilt gaan op Cloud Opnemen. Indien je kiest voor de fysieke opnames, kun je gewoon blijven opnemen naar eigen smaak. Je bent hierin zeker niet beperkt door de restricties die Cloud Opnemen en diens licenties met zich meebrengt. Je geeft nu aan dat je deze zenders desondanks niet kunt opnemen, kun je een video/foto maken van wat voor foutmelding je te zien krijgt? Dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk en eerder een bug. Het idee van een harde schijf is namelijk dat je zelf bij machte bent om alles op te nemen wat je wilt; je beheert immers zelf de “knoppen”.

Reputatie 7
Badge +16

Even ter nuance: ik neem zeker niet in twijfel dat jij tegen dit probleem aanloopt, maar ben eerder geneigd om te zeggen dat er dan toch "per ongeluk” gekozen is voor de nieuwe manier van opnemen. 

Kan nog steeds maar 1 opname tegelijkertijd maken.    Overgaan naar de cloud is geen optie voor me.   In de cloud kun je geen Duitse zenders opnemen. Ook zijn er beperkingen in het opnemen bij de Belgische zenders Een en Canvas. Bepaalde programma's kun je niet opnemen.

Dit laatste staat niet vermeld in het zender overzicht. Daar wordt de indruk gewekt dat je alles kunt opnemen als er een cloud teken bij de optie staat. Dit is echt niet zo. Een aantal series kun je niet opnemen!   
Kan me voorstellen dat dit ook van toepassing is bij andere zenders. 
Het niet melden van de beperkte opname mogelijkheid in  de cloud is misleidend.

Dat je op de Entone met harddisk na de overgang naar Odido nog maar één programma tegelijkertijd kunt opnemen maar wel de maandelijkse 5 euro laat betalen klopt natuurlijk ook niet ( voorheen kon je 2 opnames tegelijkertijd opnemen).

Reputatie 2

Yess ...  Ik herken dit probleem. Heb ook een harddisk recorder kon kiezen bij de eerste start of de opnames lokaal moeten. Heb hiervoor gekozen een inderdaad de helft van de zenders kun je niet met opnemen omdat de zender die niet ondersteund. Nee jammer interactief was dit geen probleem  maar wacht nu met smart op een oplossing

Reputatie 1

Het blijft verwarrend of je nu wel of niet lokaal kunt opnemen op het nieuwe platform. Ik word de 25e gemigreerd, maar gezien de informatie die ik daar bij heb gekregen en bijvoorbeeld ook de TMobile reactie in dit topic 

denk ik dat ik geen keuze meer kan maken voor lokaal opnemen. Voor mij een behoorlijke achteruitgang, ik neem regelmatig de Duitse zenders op.

Is er ergens officiële informatie dat ik nog wel voor lokaal opnemen kan kiezen op de Entone?

Reputatie 4

Tommie ik ben er mee bezig vanaf1 april dit jaar niet normaal dat niemand mij hierop goed antwoord kan geven, want zijn account moet verwijderd worden? Anders kom ik niet meer in mijn thuis omgeving terecht, want als ik het probeer te koppelen in my mobile omgeving, zegt het adres is niet bekend?

dus het staat nog steeds op zijn account, heb je nog een andere tip misschien hoe ik anders weer in my t-mobile thuis omgeving kom, ik kan zo niets inzien namelijk.

 

Gr.

 

karin.

Life is to short so drink good wine!!

Reageer