Beantwoord

Nieuwe TV Box Amino Aria 7X heeft geen optische aansluiting om mijn soundbar op aan te sluiten, hoe doe ik dat?



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

Ja er brand een rood lichtje en ja kastje heeft stroom en het werkt ook niet met de koptelefoon aansluiting vd tv

Ik heb alles gekocht en aangesloten

Kastje voor optisch naar digitaal en kabel met 2x jack, maar mijn soundbar doet niks. 

En nu?

Hoe heb je alles aangesloten.?

Kastje op de stroom adapter neem ik aan.

Brand er een rood lichtje op de optische uitgang van dat kastje.

Kun je eventueel de koptelefoon uitgang van je tv eens proberen. i.p.v. tv ontvanger 

Ik heb alles gekocht en aangesloten

Kastje voor optisch naar digitaal en kabel met 2x jack, maar mijn soundbar doet niks. 

En nu?

Reputatie 4
Badge

 @Yveje 

Uw soundbar ondersteund HDMI ARC, u gaf aan dat u deze soundbar had?
https://www.sony.nl/electronics/luidsprekerelementen/ht-sf150

 

Welk merk en type/model TV heeft u? (vaak staat het op de sticker achterop de TV)
Een “oud model” ja hoe oud? 10+ jaar?
U gaf aan dat uw TV maar 1 HDMI heeft en verder geen andere aansluitingen?
(soms zit er aan de achterkant, maar ook aan de zijkanten aansluitingen)
Heeft de TV toevallig niet nog een extra HDMI met het woordje ARC erbij? (audio return channel)
Zo ja, dan zou u de soundbar met uw TV kunnen verbinden in combinatie met een HDMI kabel. (+ wat instellingen toepassen)

 

Reputatie 7
Badge +14

Op de tv decoder van t-mobile kun je voor aparte audio out, naast dat die ook in het HDMI wordt meegezonden, een 3.5 mm stereo jack analoge aansluiting gebruiken.

Hallo Lisa, wat voor Jack aansluiting kan in de AV aansluiting vd TV box,

want het ging om de aansluiting van mijn soundbar op de TV box.

En de uitgang vd AV aansluiting vd TVbox is deze analoog of digitaal?

Reputatie 7

Hi @Yveje, super fijn om te zien hoe goed jij al op weg bent geholpen in dit topic! Ik zie dat de juiste antwoorden ook al met jou zijn gedeeld. Ik had je graag willen verblijden met een ander antwoord, maar er zit inderdaad geen optische aansluiting op de TV Box die jij thuis hebt. Mijn advies is ook om inderdaad een kabel te kopen voor de audio-jack ingang, aangezien de TV Box wel is voorzien van een 3,5 mm audio-jack ingang. Deze kabel is te koop bij een computer- of audiospeciaalzaak. Let er wel op dat je goed kijkt welke ingang jouw apparaat of tv heeft om de kabel op aan te sluiten, dit is namelijk niet standaard ook een 3.5 mm audio-jack ingang. Laat je het weten of dit de oplossing voor jou was? 😊 Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan ook gerust! 

 

Een kastje is een stuk goedkoper dan een nieuwe tv, dankuwel, die doet het nog prima

"Dat" kastje "kan" prima werken, plus kabel. 

Maar geen garanties voor succes hahaha. 

Wat een ellende.

Mijn voorstel is een prima oplossing voor Uw probleem.

Werkt het niet stuur je het retour.

Maar persoonlijk zal ik een nieuwe tv kunnen aanbevelen dat is ook een oplossing.

1 hdmi poort op de tv dan is zo,n tv haast wel afgeschreven.

Ik heb mijn tip gegeven van dat kastje kijk maar wat U er mee doet.

 

 

"Dat" kastje "kan" prima werken, plus kabel. 

Maar geen garanties voor succes hahaha. 

Wat een ellende.

Er zijn genoeg mensen die het anders willen of moeten.

Ik gebruik zelf ook zo,n converter. (omzetter)

Dan eentje die optisch naar coaxiaal omzet.

Van de tv naar Denon mengpaneel.

Gelukkig bestaan die omzetters in veel varianten.

En dat kan hier prima ingezet worden om de tv ontvanger aan te sluiten op de soundbar.

 

Ik kan mijn soundbar niet op mijn tv aansluiten, omdat het een ouder model is. Daar zit nog net een HDMI aansluiting voor de TV Box op, en dat was het wel. 

Dus nog steeds geen oplossing helaas.

Reputatie 7
Badge +1

Dat men de box rechtstreeks op de soundbar wil aansluiten heeft er mede mee te maken dat men dan radio kan luisteren zonder dat de tv dan aan hoeft, dat was inderdaad een groot voordeel van de oude Entone 510 box.

Zelf heb ik in het verleden ook op die manier wel eens radio geluisterd, echter sinds geruime tijd gebruik ik hiervoor een simpele DAB radio die ik al eens in de outlet bij de Media Markt had gekocht.

Reputatie 7
Badge +14

Het is veel logischer dat de soundbar op de tv aangesloten kan worden. Dan zijn alle aangesloten bronnen op de soundbar af te luisteren.  Denk aan xbox, apps of de tv of chromecast. Dat is het nieuwe tv kijken in 2022. De decoder is er maar 1 van zo'n bron.

Maar goed dat ik gister dat kastje niet gekocht heb. Ben benieuwd of T-mobile nog een "oud" kastje heeft,  of dat ik misschien mijn oude TV box van Telfort kan gebruiken,  die heeft wel een optische aansluiting.

Dat kastje kan prima werken.

Dat kastje (door mij aangehaalde link) zet analoog om naar digitaal signaal. (optisch) 

Van de ontvanger naar soundbar.

Dat heeft U nodig.

Alleen moet je nog deze kabel erbij hebben.

Link 

https://www.bol.com/nl/nl/p/hama-audiokabel-jack-3-5mm-naar-jack-3-5mm-1-5m/9200000026408977/?bltgh=tuxXTs4jpWoaT58ofABLQg.4_13.16.ProductPageUrl

@Yveje Ik ben het met U eens dat er op de tv ontvanger een optische uitgang hoort te zitten anno 2022.

Maar helaas bij de nieuwe ontvanger zit die er  niet op.

 

 

Alles bij elkaar nog steeds niet geholpen helaas. 

Reputatie 7
Badge +1

Helaas is het oude Telfort kastje niet meer te gebruiken, elke box krijgt volgens mij een mac adres die gekoppeld is aan het adres,  de optie die u aangeeft kon in het begin van glasvezel wel omdat toen de boxen in feite niet meer waren dan externe tuners.

Zelf b.v. een Kastje van Lijbrandt gebruikt op Vodafone Thuis en later de zelfde weer bij T-Mobile thuis, en je kon ze ook wel op Marktplaats scoren, helaas al geruime tijd verleden tijd.😥

Maar goed dat ik gister dat kastje niet gekocht heb. Ben benieuwd of T-mobile nog een "oud" kastje heeft,  of dat ik misschien mijn oude TV box van Telfort kan gebruiken,  die heeft wel een optische aansluiting.

https://www.bol.com/nl/nl/p/glasvezel-audiokabel-optische-kabel-naar-3-5mm-jack/9200000088752465/

Je zou eens een kabel kunnen proberen met aan de ene zijde optisch en andere zijde 3,5mm jackplug, 

Dat gaat niet werken omdat de poort van de ontvanger alleen analoog is.

Die kabel is bedoeld als de analoge poort 3,5mm jack ook over een optische uitgang is voorzien.

Bij sommige apparaten komt dat voor vooral computers. (te zien aan het rode lichtje in de poort)

Reputatie 7
Badge +1

https://www.bol.com/nl/nl/p/glasvezel-audiokabel-optische-kabel-naar-3-5mm-jack/9200000088752465/

Je zou eens een kabel kunnen proberen met aan de ene zijde optisch en andere zijde 3,5mm jackplug, 

Ik ga geen kastje erbij kopen als ik weet fat met een andere TV box met optische aansluiting alles normaal werkt.

T-mobile moet dit oplossen, anders ga ik terug naar KPN.

"Gewoon" een kastje tussen plaatsen,  en "met geluk" , stroom uit de USB halen.

Ik wil een normale oplossing.

Ik ben toch niet de enige met dit probleem?

 

Er zit gewoon een stroom adapter bij dat kastje.

Maar je kunt het ook voeden via usb. (Hoeft niet)

 

"Gewoon" een kastje tussen plaatsen,  en "met geluk" , stroom uit de USB halen.

Ik wil een normale oplossing.

Ik ben toch niet de enige met dit probleem?

 

Ik ga toch niet mijn soundbar ombouwen alleen omdat mijn TV box geen optische aansluiting heeft. Dan ga ik wel weer terug naar mijn oude Telfort/wat KPN geworden is TV boxje.

Ik hoor graag wat T-mobile zelf hierover te zeggen heeft. Te gek voor woorden

 

Je hoeft je soundbar helemaal niet om te bouwen. 

Gewoon een kastje tussen plaatsen.

Helaas heeft T-mobile geen optische uitgang op hun tv ontvanger.

 

Ik ga toch niet mijn soundbar ombouwen alleen omdat mijn TV box geen optische aansluiting heeft. Dan ga ik wel weer terug naar mijn oude Telfort/wat KPN geworden is TV boxje.

Ik hoor graag wat T-mobile zelf hierover te zeggen heeft. Te gek voor woorden