Beantwoord

Nieuwe TV Box Amino Aria 7X heeft geen optische aansluiting om mijn soundbar op aan te sluiten, hoe doe ik dat?



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

@Yveje 

Dit kastje heb je nodig.

Link:

https://www.bol.com/nl/nl/p/kwmobile-analoog-naar-digitale-audio-omvormer-adc-omvormer-rca-audiosignaal-om-naar-coaxiaal-s-pdif-of-optisch-toslink-signaal-zwart/9300000050035820/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping

Met een beetje geluk kun je de voeding uit de usb van je soundbar halen. En heb je die stroom adapter niet nodig.

Wel moet je nog een passende kabel hebben van de ontvanger 3,5mm jackplug naar tulp bijvoorbeeld.

Houd er wel rekening mee dat je gewoon stereo uit de soundbar krijgt.

(De input is analoog van je tv ontvanger.

De output is digitaal optisch naar je soundbar.)

 

Reputatie 7
Badge +2

Dat zou dan zo'n kabel moeten zijn, ik weet natuurlijk niet of het werkt:

https://www.allekabels.nl/delock/6335/1363070/delock-kabel-usb-ttl-stekker-35-mm-4-pin-jack-stekker-18-m-33-v.html

Mvg. Marcel

Mijn soundbar heeft alleen een opt aansluiting een usb. Wat voor kabel dan om op die koptelefoon aansluiting (AV) aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Yveje,

De Amino tv box heeft wel een audio uitgang via een mini-jack plug. ("Koptelefoon aansluiting") Heeft je soundbar geen andere ingangs-aansluitingen? B.v. mini-jack of tulp? Dan kan je met de juiste kabel wel verbinden.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +6

Haha, het was te proberen ;-).

Ik zie online wel verloopstekkertjes. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar het is het proberen waard. De oude tv-boxen worden niet meer geleverd, dus ik vrees dat dit voor nu de enige oplossing is. Maar deze vraag komt vaker voorbij, dus hopelijk houdt TM er rekening mee als ze ooit met een nieuwe tv-box komen.

Dat zou te makkelijk zijn hè. 

Mijn TV is "oud" heeft geen optische aansluiting, daarom werkte mijn vorige tv box prima.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yveje,

Welkom op de Community!

Heeft de tv geen optische aansluiting? Dan zou je de tv-box gewoon via HDMI kunnen verbinden met de tv en de tv via de optische kabel met de soundbar verbinden. Op die manier loopt alle geluid van de tv naar de soundbar, dus ook van eventuele andere apparaten die met de tv verbonden zijn en apps op de tv zelf.