nieuwe tv box niet actief

  • 9 February 2023
  • 27 reacties
  • 297 Bekeken

Reputatie 2

Vandaag de nieuwe tv box Animo ontvangen, dus de oude Entone opgeruimd en gestart met installeren. Totdat het scherm op zwart blijft, na “verbinden met netwerk” . Diverse medewerkers van de klantenservice gesproken, modem herstart (5x) , tv box herstart (5x), maar nog steeds zwart. de laatste medewerker meldt mij vervolgens dat het wel tot middernacht kan duren, omdat het dan nog steeds 9 februari is en dan komt het nieuwe systeem online……...Wie verzint zoiets ? Verre van klantvriendelijk !!! Wie van deze community kan mij wel correct helpen ???


27 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HarryK 

Welke modem/router heb je? Bij een Draytek of Huawei sluit je de Amino aan op poort 3 of 4 en bij de Zyxel kan je de Amino aansluiten op welke poort je wilt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarryK, ik kijk graag met je mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden met dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Alvast bedankt.

Reputatie 2

Hallo @HarryK 

Welke modem/router heb je? Bij een Draytek of Huawei sluit je de Amino aan op poort 3 of 4 en bij de Zyxel kan je de Amino aansluiten op welke poort je wilt.

Dank voor je reactie. Het modem is de Zyxel T-50. Vanochtend wederom klantenservice, omdat nog steeds zwart scherm is. Nu wordt gezegd dat de activatie datum 10 februari is…...vandaag dus….. Morgen wordt ik terug gebeld……..Maar wel eerst voor de tigste keer alles resetten en herstarten…... 

Reputatie 2

@Tommie Fijn dat je mijn post liked…..maar beter zou je kijken hoe het nu gesteld is met de activatie van mijn nieuwe tv box….🤔

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarryK, ik heb gister aangegeven dat ik geen abonnement kan vinden met het e-mailadres wat aan je account gekoppeld is op de Community. Zonder die gegevens kan ik niks voor nakijken. Ik zie graag je gegevens tegemoet in mijn inbox dan kijk ik gelijk met je mee!😊

Reputatie 2

Hi @HarryK, ik heb gister aangegeven dat ik geen abonnement kan vinden met het e-mailadres wat aan je account gekoppeld is op de Community. Zonder die gegevens kan ik niks voor nakijken. Ik zie graag je gegevens tegemoet in mijn inbox dan kijk ik gelijk met je mee!😊

Sorry, maar heb je bericht over het hoofd gezien…….ik bericht je privé...

Reputatie 7
Badge +9

@HarryK geeft niks! Ik zie het bericht tegemoet.

Reputatie 7
Badge +9

@HarryK ik ben meteen voor je gaan kijken! De TV Box is vandaag geactiveerd en zou het moeten doen. Mag ik je vragen om, nog een keer, een aantal acties uit te voeren? 

 

  1. Voer een Powerflip uit op de TV Box: 
  • Start je ONT opnieuw op.
  • Koppel de stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  • Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat het volledig opstarten.
  • Als het modem is opgestart, steek je de stroom van de TV Box er weer in.

 

  1. Kan je proberen om de kabel in een andere LAN poort te stoppen of hij dan wel werkt?
  2. HDMI/UTP kabel vervangen voor een nieuwe/andere kabel.

 

Werkt hij na deze stappen nog steeds niet? Dan moet ik iemand langs laten komen. Ik hoor graag van je terug!

Reputatie 2

Alles geprobeerd, maar niks geen verbetering……….

Reputatie 2

Wat bedoel je eigenlijk met “start je ONT opnieuw op” ?

Reputatie 7
Badge +15

@HarryK

Heb je glasvezel? Met ONT wordt het kastje tussen het glasvezelaansluitpunt en router bedoeld. Die even van het stroom halen en dan weer de stroom erop.

Na alles opnieuw opgestart te hebben laat de Amino eens opstarten zonder internetkabel en plug die pas in zodra de melding verschijnt geen netwerkverbinding gevonden.

Reputatie 2

Ook gedaan, maar helaas……...zwart beeld……

 

Reputatie 2

@Tommie Als ik de kabels in mijn oude Entone steek, werkt alles feilloos….dus denk ik : Het probleem zit hem in het nieuwe Amino kastje….?! Stuur me anders een vervangend exemplaar…?!

Reputatie 7
Badge +8

@HarryK Dank je wel voor het laten weten! Ik vermoed echter dat de TV Box zelf niet het probleem is, maar dat de registratie van de TV Box het probleem is en dat deze in de juiste groep moet staan. Ik heb dan ook een ticket voor je aangemaakt naar de technische dienst om hier naar te kijken en aan te passen. Omdat het nu weekend is, verwacht ik dat dit na het weekend wordt opgepast/aangepast. Hopelijk werkt de nieuwe TV Box dan als een zonnetje! 

Reputatie 2

Ik zou het fijn vinden te weten hoe/wat de voortgang is…..? Moet ik daarvoor bellen ? Of kan ik ergens updates zien van mijn ticket ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarryK, ik ben gelijk voor je gaan kijken. Als het goed is moet je TV Box het nu doen! Kan je mij laten weten of alles werkt?

Reputatie 2

Nope, helaas. Zelfs na (wederom) herstart modem en herstart ONT helemaal niks……!!

Heb ook de UTP kabel in een andere poort (4) gestoken, maar helaas…..!!

En nu ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarryK, zou je nogmaals een Powerflip kunnen uitvoeren op de TV Box? Ik heb nog een keer gecheckt bij onze technische dienst. Nu moet hij het echt doen! Hoor graag of alles nu, echt, werkt.

Reputatie 2

Oke, ik heb nu kunnen inloggen en heb beeld…..Maar volgens mij zit ik nog in het oude systeem? Al mijn favoriete zenders zijn ongewijzigd……!? Hoe moet ik nou programma’s opnemen ? Dit zou toch in de cloud moeten kunnen ?

Reputatie 2

Correctie…..ik was te voorbarig : Ik heb beeld bij een select aantal zenders als Ned 1,2 en 3 en BBC 1 en 2. VERDER NIETS…..!!!!!! 

Ik wordt er een beetje down van zo….!!!!!

Reputatie 2

En nou weer continu een zwart scherm. Ik haak af……..Oude kastje wederom aangesloten…..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarryK, dit is inderdaad erg raar. Ik heb gelijk een nieuwe TV Box voor je aangevraagd. Zodra deze binnen is gekomen kan je de oude (defecte) TV Box retourneren! Hopelijk lost dit alles op. 

Reputatie 2

Hallo Tommie en andere moderators…..Wederom een nieuwe tv box binnen, geïnstalleerd volgens voorschriften ( incl. powerflip) maar helaas; een zwart scherm is alles wat ik zie…….dus nog niet eens opnieuw moeten/kunnen inloggen of zo…...BALEN…!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HarryK, ik vind dit erg vreemd! De UTP- en HDMI-kabel zitten allebei goed? Heb je de tv op het juiste ingangskanaal staan? Zou je het kunnen testen met een andere HDMI-kabel? Als dit niet voor de oplossing zorgt, dan ga ik het doorzetten naar onze technische dienst. Hoor graag van je terug. 

Reputatie 2

Niets helpt; als ik het oude kastje 1 op 1 hetzelfde aansluit heb ik gewoon alles !

Reageer