Beantwoord

Nog steeds haperend beeld op NPO 1,2 en 3

  • 19 August 2019
  • 43 reacties
  • 2413 Bekeken


Toon eerste reactie

43 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PatrickenCorneline, volgens onze metingen kun je alle zenders inmiddels weer ontvangen; klopt dit? Zo niet, dan zet ik het meteen door, sorry voor het ongemak!

Beste @Brian ,

 

Hartelijk dank.

 

Ik hoor het graag :)

@PatrickenCorneline woont u ook in de regio Almere?

Nee wij wonen niet in die regio ☺️

Hoi Brian, Potjr,

Brian je hebt een nieuwe melding gemaakt bij jullie TD. Ik heb daar 11 dagen terug een mail van gekregen en binnen 10 dagen zouden zij met een antwoord naar mij reageren. Ik heb nog niets gehoord of gezien.

Wat mij wel opvalt is dat het haperen de afgelopen dagen wat frequenter voor kwam.

Bob Beets

Beste Jason, wij hebben exact uitgevoerd wat je hebt gevraagd en het heeft geen verbetering opgeleverd jammer genoeg.

Reputatie 7
Hi @BobBeets, excuses dat je geen bericht meer hebt ontvangen, ik geef je graag meer informatie! Inmiddels zijn er meerdere acties ondernomen om het probleem te verhelpen, waaronder het vervangen van een Tv server kaart in de wijkcentrale maar dit heeft het probleem niet verholpen. Het probleem is nog steeds in onderzoek in samenwerking met de netbeheerder en andere netwerkpartners en we blijven het opnieuw onder de aandacht brengen maar vooralsnog durf ik niet te zeggen wanneer er een oplossing voorhanden is,. Excuses voor het ongemak!

Beste @Boris ,

 

Klopt, de verbinding is al eerder doorgemeten en er is een monteur geweest om de modem uit te wisselen. Toen hadden wij ook last van een wegvallende internet verbinding (Wifi en bekabelt).

Het haperen is enkel op NPO1,2 en 3. Kijk ik naar een andere zender dan is er geen enkele hapering of stottering. De haperingen zijn er iedere dag, in ieder geval 's-avonds, overdag weet ik niet want dan ben ik er niet. Ik heb wel het gevoel alsof het bij de ‘beter’ bekeken programma's is zoals bij voorbeeld 8 uur journaal of Zondag met Lubach, maar dat kan ook komen doordat ik beter bekeken programma's meer kijk dan de minder bekeken :). Bij het gebruik van ‘begin gemist’ zijn er geen haperingen.

 

Ik heb wel eens gehoord dat dit een bekend probleem is in de regio Almere. Klopt dat?

 

Groet,

Hans  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PatrickenCorneline, top dat je het meldt op de Community, zo kunnen we het straks doorzetten indien het nu niet meteen lukt!

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en zie dat het modem 33 dagen online is en de TV Boxen 49 dagen en 16 dagen. Om er zeker van te zijn dat die twee uitgesloten kunnen worden, wil ik graag onderzoeken of een herstart het gewenste effect teweeg brengt. Zou je alle drie op onderstaande wijze willen herstarten, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hans-blabla, dat is fantastisch nieuws, dank voor het delen! 😄 

Mocht je ooit nog ergens tegenaan lopen, schroom dan niet om weer een seintje te geven op de Community. Voor nu: mag ik je nog verzoeken om de defecte box aan ons te retourneren, alsjeblieft? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die we je gestuurd hebben. Ook kun je voor alle info en uitleg een kijkje nemen in dit speciale topic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Alvast bedankt voor het terugsturen en een geweldige week toegewenst!

Hoi @PatrickenCorneline, heb je nog wat kunnen doen met de tips and tricks van @Cal

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

@Jason dat heeft helaas ook niet geholpen. 

Ja inderdaad vreemd. Het lijkt alsof het vaker gebeurt tijdens de goed bekeken programma's (bijvoorbeeld nieuws) , maar dat kan ook maar lijken.

Reputatie 7
Badge +4

Handig dat jullie deze informatie met ons delen @PatrickenCorneline! Wij hebben het totaalplaatje volledig onderzocht en het lijkt ons verstandig om het modem om te wisselen. Ik ben blij om te zien dat jullie inmiddels ook al benaderd zijn door onze monteurs voor een installatieafspraak van de nieuwe apparatuur. Hopelijk is de apparatuur snel binnen en geïnstalleerd zodat jullie weer ongeremd kunnen genieten!

Reputatie 7

Hi @Hans-blabla, dankjewel dat jij ons gelijk hebt voorzien van een update na het testen! Ik zie in jouw profiel dat jij nu beschikt over de nieuwste sofware versie, dus het updaten van de software is in ieder geval gelukt. Heb jij naderhand nog andere haperingen gehad of durf je te zeggen dat het probleem helemaal verholpen is? Ik hoor het graag, zodat ik je indien het nog niet goed werkt weer verder kan helpen! 💪

Beste @Lisa ,

 

Hartelijk dank.

Helaas heeft het niet geholpen. Gister tijdens het nieuws (8 uur) zat er een hapering (beeld en geluid, geen blokjes maar stilstaand beeld) van ongeveer 3-4 seconden en een paar korte haperingen.

Ik heb ook de box herstart. 

Klopt het dat de box 'aan' blijft als deze op standby staat?

 

Groet,

 

Hans

Hey @BramJ_wrdn,

Dan moeten we op zoek gaan naar een oplossing. Kun je mij precies beschrijven welke problemen je ervaart bij de NPO zenders? Zie je blokkerig/zwart beeld? Ervaar je deze problemen ook bij programma gemist? En om het vragenrondje af te maken, speelt dit probleem bij beide TV Boxen? Hoe meer we weten, hoe sneller we dit kunnen oplossen voor je. :relaxed:

Hi Piotr

Beide kastjes hebben hetzelfde probleem bij “live terugkijken”. Probleem is dat de programma’s vaak moeten laden/bufferen. Dit is enkel zo bij NPO 1,2,3.

Eigenlijk dus precies zoals hierboven al beschreven door anderen. 

Beste allen,

 

Wij hebben het zelfde probleem. Soms hapert NPO 1,2 en 3. Geluid gaat ‘normaal’ door maar het beeld blijft stil staan voor een paar seconden. Dit is bijvoorbeeld zojuist op NPO 3 tijdens Zondag met Lubach 4x gebeurd tijdens live TV.

Eerder is er een nieuwe modem geplaatst omdat soms ook de internet verbinding weg valt of erg traag wordt (hier hebben wij momenteel minder last van). Alle bekabeling is vervangen (in huis), en de verbinding is meerdere malen doorgemeten.

Op andere TV zenders zijn er geen haperingen. 

@PatrickenCorneline@BobBeets en Kevin2665 zijn de problemen bij jullie nu opgelost?

 

Wij hebben overigens de haperingen al maanden, soms een haperingetje vind ik niet erg maar het lijkt erger te worden.

 

Groet,

Hans

 

 

Goedenavond,

Ook ik ervaar dit probleem, is er op enige wijze iets aan te doen?

Beste,

Ik lees deze topic van een jaar geleden, waar geen oplossing voor lijkt te zijn.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. NPO 1, 2 en 3 haperen regelmetig, op overige zenders geen last.

In het verleden verschenen nog wel eens firmware updates, maar nu al lang dezelfde. Probleem is wel een tijd lang weg geweest, inmiddels al weer maanden lang last van. Probleem speelt dan ook al jaren. Telefonische klantenservice werkt bijzonder onhandig, nog niet gelukt om een mens aan de lijn te krijgen.

Zijn er praktische vervolgstappen? 

Mvg,

Kevin

Reageer