Odido TV App zwart beeld

  • 4 December 2023
  • 30 reacties
  • 554 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds kort een nieuwe TV. Mijn oude was een Philips 55OLED804, dit was een Android TV. Hierop werkte de app super goed.

De nieuwe is een 65OLED808, nu met Google TV. De app is netjes geïnstalleerd. Maar nu heb ik met grote regelmaat dat NPO 1,2,3 beeld geven, maar alles wat daarna komt geeft wel audio, maar geen beeld. Meestal helpt het door de TV uit te zetten en weer aan. Maar het is best irritant.

Komt iemand dat bekend voor? Of nog mooier, is er een oplossing voor?

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @kw_nl, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Om dit zo goed mogelijk door te zetten wil ik je een aantal vragen stellen. Zou je de volgende stappen kunnen uitvoeren en vragen beantwoorden? Dan kan ik dit met zoveel mogelijk informatie doorzetten. Alvast bedankt.

 

  • Werkt het TV-menu wel als je geen beeld hebt?
  • Kan je de app verwijderen en opnieuw opstarten?
  • Zou je het Zyxel modem willen aansluiten en de app kunnen controleren of hij het nu wel doet?
  • Zou je een filmpje kunnen maken en via een WeTransfer link kunnen delen?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
  • Wat is de software versie?:
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: 
  • Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?: 
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV-Box): 
Bekijk origineel

30 reacties

Het lijkt erop dat ik het problem heb gevonden nadat ik de audio uitvoer van de tv van meerkanaals naar stereo ongecomprimeerd heb gezet is het probleem bij mij tot nu toe weg gebleven.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Ray75, wat super om te zien dat dit de oplossing blijkt te zijn! @TheDoc zou je willen controleren of dit bij jou ook ervoor zorgt dat alles opgelost is? 

Reputatie 1

Hi, bij ons is het blijven werken maar niet zeker of het een aan het ander gerelateerd is, is had ook de switch tussen youtube en weer terug al gemaakt waardoor het sowieso weer in orde was. Ik hou t in de gaten 

Reputatie 1

Toch nog even geprobeerd: als ik de stroom er volledig afhaal (stekker eruit) heb ik na de herstart geen beeld op bv rtl4, sbs6 enzo. Het instellen van het geluid naar ongecomprimeerd stereo helpt niet. Het omschakelen naar netflix, videoland of youtube en 1 seconde iets kijken helpt wel. Als vervolgens de tv aan de stroom blijft (in standby) dan blijft t goed werken op alle zenders met beeld. Haal je de tv volledig van stroom moet je weer een seconde netflix ofzo kijken. 

Ik heb het nu ook weer een paar keer gehad, gisteren zelfs bij terugkijken zwart beeld.

Ik hoop dat er binnenkort toch eens een keer een update komt die het oplost.

Want de Nederland 1, 2 en 3 en nog wat zenders hebben er geen last dan moet dat toch voor de andere zender ook mogelijk zijn.

Reageer