Beantwoord

ondeugdelijk Entone 510b geeft al een jaar problemen...


Voor mijn hoogbejaarde en invalide moeder hebben we jaren geleden bij T- mobile een abonnement afgesloten. Er zijn al problemen geweest met de afstandsbediening ( opgelost door een nieuw exemplaar) en de Entone 510b ( opstarten/ uitvallen enz. - werd steeds opgelost door een reset en/of reset router). De laatste maanden komen te problemen steeds vaker terug en dan zit mijn moeder zonder tv. Het probleem is ook nog dat ik in het buitenland woon en dus steeds weer naar Nederland moet komen om het te fiksen.Omdat mijn moeder ook verveeld zit met de situatie (dat ik moet komen) zegt ze me pas - op de reguliere dag dat ik 1 x per week kom - dat er een probleem is met de tv. Dit betekent soms dat ze bijna een week geen tv heeft kunnen bekijken. Dit is geen doen. Het probleem zit duidelijk in de Entone 510b box. Deze werkt niet naar behoren en/of geeft veel problemen. Dit moet verholpen worden door mijn moeder een deugdelijke en betrouwbare werkende te leveren. Zo simpel is het eigenlijk en het geeft mijn 91 jarige moeder ( en ikzelf) weer gemoedsrust. Graag een oplossing

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 May 2021, 11:29

Bekijk origineel

33 reacties

Goedemorgen @Jason. Gisteren was ik bij mijn moeder, maar ik zal morgen wel weer teruggaan om de nieuwe TV Box te installeren c.q. registreren. Ik zou wel graag willen weten wat er aan de hand was en waar de fout lag. Tevens hoop ik dat ik morgen niet voor niets weer naar mijn moeder in Nederland reis - dus vandaar graag een antwoord op de vraag waarom je stelt dat het nu opgelost is en dus moet lukken met registreren. Graag een reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @raylan32, onze technische dienst heeft op afstand een aanpassing gedaan welke vaak als oplossing gebruikt wordt, maar ziet geen aangesloten TV Box dus kan niet testen of het probleem volledig verdwenen is. 

Mocht het morgen nog niet lukken, ik ga er niet van uit, maar dan zal ik een monteur op pad sturen. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om elke keer heen en waar naar Nederland te pendelen, sorry daarvoor. Is er iemand die bij jouw moeder in de buurt woont die wellicht op kortere afstand bereikbaar is?

@Jason - ik ga het morgen proberen en laat je dan ook weer iets weten. Mijn zuster woont inderdaad dichterbij, maar zij heeft totaal geen notie op gebied van AV techniek. Dus ik ga haar het installeren van een TV Box niet aandoen… Nog een bijkomende relevante vraag : waarom zien jullie geen aangesloten TV Box, terwijl deze wel degelijk aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +16

@raylan32 Helemaal goed, bedankt voor alle inzet! 

Er kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen aan het niet herkennen van de TV Box in de lijnmeting, maar de meest voor de hand liggende zijn:

  1. De TV Box is defect en kan daarom niet geregistreerd worden
  2. De LAN-poort is defect en daarom zien we geen aangesloten apparaat
  3. De internetkabel waarmee je de box en het modem verbindt, is defect

Omdat je 2 en 3 eigenlijk al uitgesloten hebt - de Kamai werkt immers wel op dezelfde poort, met dezelfde kabel - gaan mijn vermoedens uit naar 1. Als morgen blijkt dat de registratie nog steeds niet lukt, zal er een snelle oplossing komen.

@Jason  Morgen weten we meer. Ik laat nog van me horen.

@Jason Ik heb vanmiddag de TV Box opnieuw geïnstalleerd en nu ging de TV Box na het invullen van TV klantnummer en TV Code wel verder met registratie. Uiteindelijk doet de TV Box het nu naar behoren - dus het probleem is opgelost. Nog even een slag rond de arm houden en kijken of mijn moeder de komende dagen geen “rare dingen” meemaakt met de tv - maar voor nu werkt alles prima. Wel zou ik graag willen weten of jullie nu de TB box WEL kunnen herkennen in de lijnmeting. Laat je nog even iets weten?

Reputatie 7

Hoi @raylan32 ,

Wat fijn om te horen dat het er nu allemaal goed uitziet! 🙌 Ook vanaf onze kant ziet het er allemaal netjes uit. We herkennen de TV Box  ook in de lijnmeting! Mocht er onverhoopt toch iets voorkomen, laat dan het vooral weten. We helpen je graag! 

@Boris Dank je voor de feedback. Mocht er iets zijn, meld ik me wel. Ik zal deze week de oude TV box met accessoires terugsturen. Bedankt….

Reageer