Beantwoord

ondeugdelijk Entone 510b geeft al een jaar problemen...


Voor mijn hoogbejaarde en invalide moeder hebben we jaren geleden bij T- mobile een abonnement afgesloten. Er zijn al problemen geweest met de afstandsbediening ( opgelost door een nieuw exemplaar) en de Entone 510b ( opstarten/ uitvallen enz. - werd steeds opgelost door een reset en/of reset router). De laatste maanden komen te problemen steeds vaker terug en dan zit mijn moeder zonder tv. Het probleem is ook nog dat ik in het buitenland woon en dus steeds weer naar Nederland moet komen om het te fiksen.Omdat mijn moeder ook verveeld zit met de situatie (dat ik moet komen) zegt ze me pas - op de reguliere dag dat ik 1 x per week kom - dat er een probleem is met de tv. Dit betekent soms dat ze bijna een week geen tv heeft kunnen bekijken. Dit is geen doen. Het probleem zit duidelijk in de Entone 510b box. Deze werkt niet naar behoren en/of geeft veel problemen. Dit moet verholpen worden door mijn moeder een deugdelijke en betrouwbare werkende te leveren. Zo simpel is het eigenlijk en het geeft mijn 91 jarige moeder ( en ikzelf) weer gemoedsrust. Graag een oplossing

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 May 2021, 11:29

Bekijk origineel

33 reacties

@Boris Dank je voor de feedback. Mocht er iets zijn, meld ik me wel. Ik zal deze week de oude TV box met accessoires terugsturen. Bedankt….

Reputatie 7

Hoi @raylan32 ,

Wat fijn om te horen dat het er nu allemaal goed uitziet! 🙌 Ook vanaf onze kant ziet het er allemaal netjes uit. We herkennen de TV Box  ook in de lijnmeting! Mocht er onverhoopt toch iets voorkomen, laat dan het vooral weten. We helpen je graag! 

@Jason Ik heb vanmiddag de TV Box opnieuw geïnstalleerd en nu ging de TV Box na het invullen van TV klantnummer en TV Code wel verder met registratie. Uiteindelijk doet de TV Box het nu naar behoren - dus het probleem is opgelost. Nog even een slag rond de arm houden en kijken of mijn moeder de komende dagen geen “rare dingen” meemaakt met de tv - maar voor nu werkt alles prima. Wel zou ik graag willen weten of jullie nu de TB box WEL kunnen herkennen in de lijnmeting. Laat je nog even iets weten?

@Jason  Morgen weten we meer. Ik laat nog van me horen.

Reputatie 7
Badge +16

@raylan32 Helemaal goed, bedankt voor alle inzet! 

Er kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen aan het niet herkennen van de TV Box in de lijnmeting, maar de meest voor de hand liggende zijn:

  1. De TV Box is defect en kan daarom niet geregistreerd worden
  2. De LAN-poort is defect en daarom zien we geen aangesloten apparaat
  3. De internetkabel waarmee je de box en het modem verbindt, is defect

Omdat je 2 en 3 eigenlijk al uitgesloten hebt - de Kamai werkt immers wel op dezelfde poort, met dezelfde kabel - gaan mijn vermoedens uit naar 1. Als morgen blijkt dat de registratie nog steeds niet lukt, zal er een snelle oplossing komen.

@Jason - ik ga het morgen proberen en laat je dan ook weer iets weten. Mijn zuster woont inderdaad dichterbij, maar zij heeft totaal geen notie op gebied van AV techniek. Dus ik ga haar het installeren van een TV Box niet aandoen… Nog een bijkomende relevante vraag : waarom zien jullie geen aangesloten TV Box, terwijl deze wel degelijk aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @raylan32, onze technische dienst heeft op afstand een aanpassing gedaan welke vaak als oplossing gebruikt wordt, maar ziet geen aangesloten TV Box dus kan niet testen of het probleem volledig verdwenen is. 

Mocht het morgen nog niet lukken, ik ga er niet van uit, maar dan zal ik een monteur op pad sturen. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is om elke keer heen en waar naar Nederland te pendelen, sorry daarvoor. Is er iemand die bij jouw moeder in de buurt woont die wellicht op kortere afstand bereikbaar is?

Goedemorgen @Jason. Gisteren was ik bij mijn moeder, maar ik zal morgen wel weer teruggaan om de nieuwe TV Box te installeren c.q. registreren. Ik zou wel graag willen weten wat er aan de hand was en waar de fout lag. Tevens hoop ik dat ik morgen niet voor niets weer naar mijn moeder in Nederland reis - dus vandaar graag een antwoord op de vraag waarom je stelt dat het nu opgelost is en dus moet lukken met registreren. Graag een reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @raylan32, als het goed is, is het probleem nu verholpen en kun je voorbij het registratiescherm komen. Zou je dit vandaag kunnen testen, alsjeblieft? Thanks!

Prima - we wachten af.

Reputatie 7
Badge +16

@raylan32 Dat zou een probleem kunnen zijn als de provisioning, oftewel het registeren op het modem/de verbinding, niet goed ingesteld is, maar daar is in dit geval geen sprake van. Ook het afmelden van de Kamai 510 staat hier los van. Je kunt meerdere boxen tegelijkertijd geregistreerd hebben staan zonder dat dit effect heeft op de capaciteiten van een vervanging. Ik zou wel willen adviseren om toch de voeding en internet- (UTP-) kabel te gebruiken die meegeleverd is bij de Aria - puur om elk detail uit te sluiten. Dit zal in principe geen effect moeten hebben op de registratie want als de voeding niet gewerkt had, zou de box niet aangaan. 

Het kan zeker voorkomen dat de Aria defect is, het begint er wel steeds meer op te lijken, sorry!

Ik houd jullie case nauwgezet in de gaten en zal er vaart achter zetten zodat het hopelijk spoedig opgelost is.

Goedemorgen @Jason Ja - ik denk dat de techneuten zich erover moeten buigen. Ook vreemd dat jullie schrijven : “ In de lijnmeting zie ik geen aangesloten TV Box op het modem terug ". Dat zouden jullie eigenlijk wel op afstand kunnen zien. Heeft het er echt niets mee te maken dat de oude TV box eerst afgemeld moet worden eer dat men een nieuwe TV box succesvol kan installeren (incl. TV klantnummer en TV code) m.a.w. kan het een administratief item zijn? Aan de andere kant - kan de pas geleverde Amini 610 ook gewoon defect zijn? Nog even voor alle zekerheid vragen - ik heb de Entone 510b gewoon vervangen door de Amino 610 - m.a.w. de voedingsadapter en UTP kabel heb ik gelaten zoals die was. Volgens mij  moet dit gewoon kunnen. (voedingsspecificaties van de 2 TV boxen komen volgens mij overeen). Hoe dan ook - er rest ons niets anders dan te wachten……. Alvast bedank voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @raylan32, bedankt voor het uitvoerig testen van alle stappen en mogelijke oplossingen. Ik ga het meteen doorzetten naar de techneuten zodat dit spoedig verholpen kan worden. Mijn eerdere vermoedens van een poortfout zullen ook niet juist zijn want de Kamai 510 werkt wel op dezelfde LAN-poort. Ik voeg jouw uitgebreide beschrijving toe inclusief de foto's. 

De gemiddelde verwerkingstijd van onze technische dienst is zo'n drie tot vijf dagen, houd er daarom alsjeblieft rekening mee dat het kan zijn dat jullie niet al morgen of vrijdag een oplossing geboden krijgen. Sorry voor het ongemak nogmaals, dit is erg frustrerend voor jou en je moeder!

beeld bij inloggen (2)

 

beeld bij inloggen (1)

 

Hoi @Jason ,zoals beloofd een update. De UTP kabel van de TV box gaat naar de LAN 4 poort van de router (zie foto) In principe zou dit goed moeten zijn. Immers met de oude TV box krijg ik na het opstarten beeld. Met de nieuwe (Amino 610) TV box, krijg ik eerst een welkomstbeeld / daarna een T - Mobile opstart scherm en vervolgens het scherm met de vraag om het TV klantennummer en de TV code. Na het intoetsen van de juiste gegevens, krijg ik direct de melding “registratie mislukt of niet toegestaan". Daarna reageert de TV box nergens meer op - via de AB uitschakelen en weer inschakelen geeft een seconde een blauw lampje en daarna weer rood. Geen mogelijkheid in het menu te komen. Wanneer de TV box van het lichtnet gehaald wordt en vervolgens weer ingeschakeld wordt - gaat de TV Box weer in de installatie modus (met het specifieke lampkleurtje). Na het opstarten herhaalt zich weer het registratiemenu. Correct invullen geeft weer “registratie mislukt of niet toegestaan". Het werkt echt niet.

Ik stuur een foto mee. Graag een reactie.

Doe ik - ik ben er deze middag. Dan laat ik je iets weten

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @raylan32, dan ga ik ervan uit dat daar het probleem inderdaad niet ligt - bedankt voor het uitzoeken! Zou je straks een screenshot/foto kunnen maken van het beeld zodra je probeert in te loggen op de TV Box? Dan kan ik meteen schakelen met onze specialisten. Ik heb al zo'n vermoeden dat het vrij snel oplosbaar is, maar probeer nog één aanpassing op afstand straks omdat we nog niet alles uitgesloten hebben.

Geef me een seintje zodra je bij je moeder bent, dan probeer ik meteen die oplossing uit! 😉

@Jason Zoals ik al verschillende malen vermeld heb - de ingevoerde data betreffende TV klantnummer en TV code zijn correct. Morgen weet ik meer te melden.

Reputatie 7
Badge +16

@raylan32 Sorry dat je hierdoor wellicht extra moet reizen, mochten jullie er morgen toch nog niet uitkomen, dan probeer ik het via een andere weg te fixen! Je gebruikt wel de inloggegevens van het account van je moeder toch? Deze staan onderaan de dashboardpagina wanneer je inlogt op haar My T-Mobile Thuis account. Succes morgen, ik hoor graag hoe het verloopt!

Hallo @Jason - ik zal morgen weer naar mijn moeder in Nederland gaan om te kijken hoe e.e.a. geconfigureerd is. Ik laat je dannog iets weten. De inloggegevens zijn correct - dat weet ik zeker.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @raylan32, heb je de Aria 610 op poort drie of vier achterop het modem aangesloten? Dit zijn bij de Huawei de twee poorten die bestemd zijn voor TV-verkeer namelijk, de overige twee poorten zijn bestemd voor internetverkeer. Ik zie ook geen aangesloten TV Box op dit moment terugkomen in de lijnmeting. Kun je eens een foto maken van de achterkant van het modem, alsjeblieft? 

Gebruik je de TV-inloggegevens zoals deze in My T-Mobile Thuis staan (van je moeder)? Geen zorgen, we gaan dit oplossen, daar ben ik van overtuigd!

Is het modem rechtstreeks met een internetkabel aangesloten op het modem?  Ik denk dat je bedoelt dat je het over het modem en de TV Box hebt.. Hoe dan ook - ik heb de Entone 510b verwijderd en de nieuwe Amino 610 hiervoor in de plaats gezet. De Entone 510b geeft gewoon beeld en wanneer ik de Animo 610 installeer krijg ik het bedoeld scherm met de vraag om TV klantnummer en TV code. Invullen met de juiste gegevens geeft steeds weer “registratie mislukt of niet toegestaan” Dan maar weer de oude Entone ……. en weer TV beeld. Wat gaat er mis?

Reputatie 6

Hoi @raylan32, ik heb direct de administratie erbij gepakt, daar staat alles zoals het moet staan. Dit zou dan ook geen problemen moeten opleveren bij de installatie. In de lijnmeting zie ik geen aangesloten TV Box op het modem terug. Is het modem rechtstreeks met een internetkabel aangesloten op het modem? De TV Box dient aangesloten te zijn op één van de TV poorten, dat is poort drie of vier bij het model dat jouw moeder heeft. 

Dank je voor de reactie. ik zal even contact opnemen met Jason en kijken of T- Mobile  nog iets moet regelen eer ik de nieuwe tv box succesvol kan installeren.

Reageer