opeens een ander tv kastje actief


Reputatie 5

Er is sinds vanaf vanavond opeens een 2e tv box actief op mijn abonnement waardoor mijn eigen tv box het niet meer doet.

 

Hoe kan dit en kan iemand nu mijn opnames wissen of programma's verwijderen? Ik ben hier absoluut niet blij mee en wil de garantie dat niemand op mijn account mee kan kijken, producten kan bestellen of mijn opnames kan verwijderen. 

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Mark-DenHaag, fijn dat je hiervoor de klok luidt, ik help je hier graag mee! Het lukt mij niet om een tweede TV Box terug te vinden. Zie je deze er nog steeds tussen staan? Ervaar je nog problemen met je eigen TV Box? Mochten de problemen nog aanhouden, dan raad ik je graag aan om mij via een privébericht de volgende gegevens door te sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van je IBAN.

Ik kijk graag met je mee! 🙂

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mark-DenHaag

Als ik kijk zie ik de betreffende box staat deze wel netjes aangemeld op het account van de nieuwe eigenaar, wat dat betreft is er geen risico. 

Ik heb een incident aangemaakt voor het TV Team om na te kijken waarom je de box nog wel ziet in dat overzicht. Want dat zou niet moeten gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +9

Erg scherp weer @peter-keetfm! Dit is bij ons bekend, er zit een bug in. We zijn er mee bezig om dit te verhelpen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Mark-DenHaag ik zie in de notitie van de monteur dat hij wijzigingen heeft aangebracht en dat het nu opgelost moet zijn. Kan je dit voor mij bevestigen?

Reputatie 5

@Tommie de monteur is binnen geweest, heeft gekeken of de tv het deed en is weer weggegaan. Hij had geen laptop of andere apparatuur bij zich, alleen een telefoon.

 

Hij gaf, net als ik al meerdere malen heb gedaan, aan dat jullie de oude decoder uit het systeem moeten halen.

@Tommie de monteur is binnen geweest, heeft gekeken of de tv het deed en is weer weggegaan. Hij had geen laptop of andere apparatuur bij zich, alleen een telefoon.

 

Hij gaf, net als ik al meerdere malen heb gedaan, aan dat jullie de oude decoder uit het systeem moeten halen.

@Mark-DenHaag

Verander nou die pincode als je dat nog niet gedaan hebt in mijn T-mobile.

Dan stel je i.i.g. je opnames veilig.

Dat aanmelden van dat (spook) kastje zal dan ook minder worden.

Omdat daar geen tv meer mee gekeken kan worden.

 

 

Reputatie 5

@peter-keetfm ik heb de pincode inmiddels verandert, begint nu langzaam een principe kwestie te worden dat het goed wordt opgepakt door tmobile ipv mij met een monteur bezoek op te zadelen die vervolgens niets doet en terugmeld dat hij iets heeft opgelost.

(Snap niet dat die monteurs geen tmobile kleding en apparatuur hebben maar in normale kleding langs klanten gaan).

@Mark-DenHaag 

Dat is mooi dat U de pincode heeft veranderd.

Dat dat andere (spook) kastje online komt zal minder worden op Uw account.

Die kan nu geen tv meer pakken omdat de pincode onjuist is.

Wat betreft de monteurs naar mijn weten zijn dat zzp,s die voor Guidion werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT Ik heb inmiddels de pincode op aanraden van Peter-keetfm aangepast. Misschien is de nieuwe eigenaar van het kastje daardoor getriggert om het juiste klantnummer en pincode in te voeren en is de box daardoor op zijn(/haar) naam gekomen.

Nee, ik had het nagekeken voordat je de pincode wijzigde. De nieuwe eigenaar heeft de box nooit gebruikt op jouw account. 

Ergens ging het niet goed achter de schermen waardoor je de box op een of andere voor beide accounts werd laten zien in het overzicht zoals op de jouw foto. De pincode reset heeft wel getriggerd dat dat nu recht getrokken is. 

 

Reputatie 5

Wat betreft de monteurs naar mijn weten zijn dat zzp,s die voor Guidion werken.

Dan snap ik nog niet dat ze niet een Guidion of TMobile jas /kleding dragen. Hoe ga je daarbij een storing oplossen als je in een perosnenauto aan komt rijden en nul apparatuur mee hebt?

 

Dan wil ik ook wel monteur worden, overal aanbellen, niets doen en dan terug melden dat je aanpassingen hebt gedaan en je het daarmee hebt opgelost. Het verhaal wordt al vreemder. 

@Mark-DenHaag 

T-Mobile stuurt de monteur aan.

Zie hier voor info.

https://www.guidion.com/monteur-worden

Nu dat je de pincode hebt veranderd zal het probleem vanzelf oplossen.

Aangezien er met het (spook) kastje geen tv meer gekeken kan worden.

Reputatie 5

@Tommie Ik krijg nu opeens dat ik een afspraak moet maken met Guidion omdat ik geen TV diensten meer zou hebben? Volgens mij gaat er iets fout in jullie interne communicatie?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark-DenHaag, onze techneuten hebben geconstateerd dat er geen IPTV diensten zijn en het modem de TV Box niet herkent. De monteur moet langs komen om het een en ander te testen of eventueel te vervangen!  

@Sven-TMT

Ik wil hier wel mededelen dat als het abonnement nummer en pincode niet uit de tv box gewist wordt deze bij een andere klant actief kan zijn op dat huidige klant abonnement nummer.

Ik zal dan ook iedereen aanraden om een reset te doen voordat de tv box retour gaat.

Zie dit topic.

!!!!

Het komt enkel voor dat een tv box wat retour gaat niet goed afgemeld wordt in het systeem. (Reset) 

En dat is nu het geval geweest bij @Mark-DenHaag .

Als je merkbaar zoals Mark het ziet (niet merkbaar bij minder als 4 apparaten) moet je direct pincode aanpassen.

 

Bij provider Kpn gaat dit ook wel eens mis.

En dat kan gebeuren.

Het voordeel bij T-Mobile die heeft de optie reset van de ontvanger.

(Zie mijn aangehaalde Tv box reset)

(Amino Aria)

 

 

 

 

Reputatie 5

@Tommie bijzonder want kan gewoon tv kijken…

 

Wel logisch natuurlijk dat de tvbox niet wordt herkend want dat is nu net het probleem. Een tvbox die ik niet heb komt online.

@Mark-DenHaag 

Volgens mij staat jou abonnement nummer nog in die box.

En die box komt bij iemand anders online.

Normaal moet het abonnement nummer er uit gereset worden.

In ieder geval was dat bij Kpn zo.

En denk bij T-Mobile ook.

 

Reputatie 5

Ja dat lijkt mij ook, alleen dan gaan ze dat niet oplossen met een nieuw modem in mijn woning.

@Mark-DenHaag 

Ik neem aan dat U 4 TV apparaten gebruikt. 

(Anders krijg je dit scherm niet.)

En wordt bij jou het 4e TV apparaat er uit gegooid.

Klopt dat.?

 

 

 

Reputatie 5

Ja dat klopt, daardoor viel het op.

Ja dat klopt, daardoor viel het op.

Dan staat jou abonnement nummer nog in die tv box.

Ik hoop voor je dat T-Mobile dit zo spoedig mogelijk oplost.

 

 

Reputatie 5

Ik hoop het ook, zojuist ook maar gebeld en door die spraakcomputer geworsteld die je elke keer niet verstaat. En dan na 5 minuten in de wacht werd er opgehangen.

 

Vind het echt vervelend dat het niet in 1 keer bij de juiste afdeling komt. 

@Mark-DenHaag 

Dat is niet zo leuk.

Via dit forum wordt je wel goed geholpen door de webcare.

Een nieuw modem heeft hier niks mee te maken.

En dat is een foutje denk ik.

Die tv box moet uit jou abonnement gehaald worden.

 

 

Reputatie 5

@Cal @Tommie 

Zojuist weer dat andere kastje actief en moest ik die verwijderen. Kom op tmobile, denk even na, zet het door naar de juiste afdeling en zet dat andere kastje op het juiste account voordat iemand ook nog eens mijn opnames verwijderd!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark-DenHaag, fijn dat je hiervoor de klok luidt, ik help je hier graag mee! Het lukt mij niet om een tweede TV Box terug te vinden. Zie je deze er nog steeds tussen staan? Ervaar je nog problemen met je eigen TV Box? Mochten de problemen nog aanhouden, dan raad ik je graag aan om mij via een privébericht de volgende gegevens door te sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van je IBAN.

Ik kijk graag met je mee! 🙂

Reputatie 5

Hierbij de foto:


Hoe kan ik zien welke apparaten er zijn geregistreerd zonder dat ik eerst een 5e moet aanmelden om dit scherm te krijgen?

 

Reputatie 5

@Sven-TMT Ik heb inmiddels de pincode op aanraden van Peter-keetfm aangepast. Misschien is de nieuwe eigenaar van het kastje daardoor getriggert om het juiste klantnummer en pincode in te voeren en is de box daardoor op zijn(/haar) naam gekomen.

 

Gaat mij meer om het hele proces waarbij er een week lang omheen wordt gedraaid terwijl het probleem vrij duidelijk is. En vervolgens een monteur (tenminste, dat denk ik. Hij had niets bij zich) langs kwam, constateerde dat ik internet en televisie had en weer wegging. Blijkbaar had iemand een oud script naar boven getoverd dat er een monteur moet komen als je een alien tv kastje online ziet. Er was maar 1 (simpele) actie nodig van T-Mobile: Het oude kastje uit het systeem halen.

 

(Ik ben daarbij benieuwd of jullie gaan reageren op mijn vraag uit de enquête, al ben ik bang dat die ook niet gelezen wordt).

Reageer