Sticky

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

  • 20 March 2024
  • 48 reacties
  • 2750 Bekeken
Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV
Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 


 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 


48 reacties

Reputatie 6
Badge

Komt er ook een nieuwe vormgeving voor de mobiele apps?

Ik heb het er ff opgezet.

Super leuk dat het menu en bediening hetzelfde wordt als de nieuwe Odido TV box.👍

Er zit wel een klein bugje in.

Dit komt er elke keer voor bij wisselen van zenders.

 

Reputatie 2

Ik heb het er ff opgezet.

Super leuk dat het menu en bediening hetzelfde wordt als de nieuwe Odido TV box.👍

Er zit wel een klein bugje in.

Dit komt er elke keer voor bij wisselen van zenders.

 

Is helaas ook het geval op de Android Mediabox van Odido.

Lijkt er op dat de app gewoon 1:1 gekopieerd is.

 

Indien dat zo is zou dat wel hoopgevend zijn, want dat betekend dat je het zelf op snellere hardware zou kunnen laten draaien dan de MediaBox nu is.

Reputatie 7
Badge

@Jan Kees @peter-keetfm  Deze ‘tooltip’ is nu nog een vast onderdeel van deze ‘Quick Program Info’. Gaan we binnenkort wat slimmer maken. Wat zou jullie voorkeur hebben? 

  • Automatisch na X aantal keer laten verdwijnen?
  • Of deze tooltip uitschakelen via het scherm dat je volgens de tip kunt openen?
Tips bedienen​​​​​

 

Reputatie 2

Na een x-aantal keer automatisch uit lijkt mij de meest logische keuze.
Anders moet je in bovenstaande screenshot ook weer gaan uitleggen hoe mensen dit uit moeten zetten lijkt mij.

Reputatie 2

Al sinds de eerste beta kijk ik tv via de app, leuk dat ie een fris nieuw uiterlijk heeft gekregen.

Ziet er deftig uit, al had ik vanacht op m’n Nvidia Shield pro slechts lege schermen (wel de voortgangbalk onderin) en een “er is iets fout gegaan” melding. Gelukkig deed m’n Sony TV ‘t beter vanochtend. Vanavond eens verder uitproberen.

 

Reputatie 2

Hoi @Demi van Odido ,
Béta versie? Eventueel? Vanmorgen is deze al gepushed naar m'n Android TV. Duurde ongeveer een uur voordat ik weer tv kon kijken/luisteren (538). 'k Zag gelijk dat er iets verandert was.
Voorlopig lijkt de app wat “vriendelijker” en iets makkelijker in gebruik. Zal ook nog wel wel weer even wennen zijn.
Appversie 2.0.3678
Google Chrome Cast 4K HDR
Android TV OS Version 12

Mvg
 

Reputatie 2

Béta versie? Eventueel? Vanmorgen is deze al gepushed naar m'n Android TV.
 

Is dat niet omdat je meegedaan hebt met de eerste beta uitrol van een jaar of wat geleden?

Reputatie 2

Is dat niet omdat je meegedaan hebt met de eerste beta uitrol van een jaar of wat geleden?

Goed punt! Maar ben nooit toegelaten, omdat ik toen een Samsung van 2017 had. Ik heb toen 1½ dag de app gehad en toen werd de app verwijderd. En toen was de eis vanaf Samsung 2018.
Dat moet september 2021 zijn geweest.
Anyway...de app doet wat hij moet doen. Time will tell. Ik ben er blij mee!

@Jan Kees 

Het lijkt inderdaad hetzelfde als de Odido TV box.

En deze meldig is ook op de box aanwezig.

@Hans-Juriën 

Een x aantal keren kan of doormiddel van een knop. (Dit scherm niet meer weergeven)

Persoonlijk zal ik deze melding helemaal weg halen.

De handeling zal ook in de introductie (pagina) kunnen.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Het goede nieuws is dat deze Beta versie op mijn S24 weer TV laat afspelen!

Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks :( hoe lossen we dit op ?

 

Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks :( hoe lossen we dit op ?

 

Hi Michel, helaas ervaar ik precies hetzelfde met mijn Google TV 4k. Omdat dit een open beta test is kan je heel makkelijk terug naar de vorige versie, zodat je in ieder geval weer TV kunt kijken. Dit doe je door je af te melden voor de bèta test (zie link in de beginpost). Verwijder de app en installeer deze opnieuw. ~ Sandra

Wij hebben deze versie nu ook draaien op onze Nvidia Shield Pro, maar nu missen we een fysieke knop waarmee we snel terug kunnen zappen naar de vorige zender. Komt deze functie nog terug?

Wij hebben deze versie nu ook draaien op onze Nvidia Shield Pro, maar nu missen we een fysieke knop waarmee we snel terug kunnen zappen naar de vorige zender. Komt deze functie nog terug?

Nee deze knop (back) is er nu voor om de app netjes af te sluiten.

 

@Micheld87  @Sandra hoi

Ik heb geen enkel probleem met de beta app op mijn Chromecast Google TV 4k.

 

Hoi Sandra,

 

Ik heb de bèta verlaten en de app weer opnieuw geïnstalleerd nu werkt alles weer! Bedankt :)

Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks :( hoe lossen we dit op ?

 

Hi Michel, helaas ervaar ik precies hetzelfde met mijn Google TV 4k. Omdat dit een open beta test is kan je heel makkelijk terug naar de vorige versie, zodat je in ieder geval weer TV kunt kijken. Dit doe je door je af te melden voor de bèta test (zie link in de beginpost). Verwijder de app en installeer deze opnieuw. ~ Sandra

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.

Reputatie 3

Zelfde probleem als de anderen met chromecast met Google tv. Zowel de HD als de 4K versie is de app volledig onbruikbaar.

Ik gebruikte de T-Mobile TV app op 2x android TV's. Vorige week beide apps geupdated naar de nieuwe Odido TV app (Op LG Tv's). Sinds de update neem ik op beide TV's de volgende fout waar:

Na de update en het omschakelen (op beide TV's) naar een andere zender is het beeld even niet helder, na een tijdje springt het beeld in een keer naar helder beeld. Is erg storend.

Chromecast Google TV werkt hier gewoon.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niks te maken heeft met de Chromecast.

Misschien helpt het na het installeren van de beta app wifi vergeten en opnieuw verbinden.

 

 

Chromecast Google TV werkt hier gewoon.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niks te maken heeft met de Chromecast.

Misschien helpt het na het installeren van de beta app wifi vergeten en opnieuw verbinden.

 

 

Heeft niets te maken met Chromecast. TV's zijn beiden met bekabelde internet aansluiting. De odido TV app op de tv's gedownloaded, Blijft na omschakelen van zender even slecht beeld geven. (Terwijl de T-Mobile tv app dit probleem niet had)

@Gerard52 

Mijn reactie was bedoeld voor eerdere berichten dat de beta app niet werkt op Chromecast Google TV.

Daar werkt de beta app prima op.

Inmiddels ook al getest op een 2e Chromecast Google TV.

De app werkt prima.

Helaas kan ik het niet testen op mijn LG tv die is te oud.

Daar heb ik een Nvidia Shield tv pro achter zitten.

 

Reputatie 6
Badge

Heeft niets te maken met Chromecast. TV's zijn beiden met bekabelde internet aansluiting. De odido TV app op de tv's gedownloaded, Blijft na omschakelen van zender even slecht beeld geven. (Terwijl de T-Mobile tv app dit probleem niet had)

Net even getest en daar heb ik geen last van op mijn tv, die niet eens bedraad is aangesloten ... (maar het accesspoint staat wel maar op een meter afstand) …

Op de melding in beeld rechtsonder na lijkt alles prima te werken verder, het enige wat nog opviel is dat het snelmenu eruit is gesloopt waar je handmatig de resolutie/ ‘kwaliteit’ kon instellen.

Reputatie 7
Badge

Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks :( hoe lossen we dit op ?

 

Bedankt voor het melden. Ik heb het doorgegeven om dit verder uit te laten zoeken. Hopelijk hebben we snel een nieuwe testversie waar dit probleem niet meer bij voorkomt. 

Reageer