Sticky

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

  • 20 March 2024
  • 63 reacties
  • 3338 Bekeken
Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV
Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 


 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 

 

 


63 reacties

Reputatie 3

En nadat bleek dat op de chromecast HD de boel best netjes werkt ook de cromecast 4K geüpdatet maar dat is niet zo’n succes.

app volledig verwijderd en weer geïnstalleerd. Chromecast herstart, opnieuw ingelogd echter de eerst 12 zenders geven een issue. Kanaal 14 (comedy central), 15 (mtv), 16 (star) doen het wel. 17 (tlc) niet, 18 (zender van de maand) weer wel, 19 en 20 niet, 21 t/m 51 wel, 61 niet, 65 t/m 91 wel, 110 t/m 112 niet, 131 t/m 372 wel, 391 niet, 392 tm 884 wel. Dan alle radiostations doen het ook.

Net alsof alles wat boven HD weergegeven wordt faalt.

het zou overigens wel helpen als die app iets meer info geeft wat er mis gaat in plaats van: er is iets mis gegaan, probeer je het nog eens?

en na het posten nog even zitten prutsen. Als je de audio van dolby digital ac3 afhaalt en naar stereo zet werkt de app opeens wel. 

Klinkt bekend! 😉Bij mij was/is het dus de Bluetooth Soundbar. Zodra ik de soundbar uit zet, zijn alle zenders er weer (zonder opnieuw te installeren). Zet ik h'm weer aan, het één en ander weer weg.

Misschien zijn er nog andere stoorzenders???

Ik heb werkelijk geen idee. Op de hd kwam ik er net achter dat terugkijken niet goed ging, tot ik de audio op stereo zette. Daar zit geen soundbar of wat dan ook achter. Puur een tv waar een chromecast in zit. De andere zit op een tv met de soundbar via glas aangesloten. Lijkt me toch echt een fout in de app.

Reputatie 2

En nadat bleek dat op de chromecast HD de boel best netjes werkt ook de cromecast 4K geüpdatet maar dat is niet zo’n succes.

app volledig verwijderd en weer geïnstalleerd. Chromecast herstart, opnieuw ingelogd echter de eerst 12 zenders geven een issue. Kanaal 14 (comedy central), 15 (mtv), 16 (star) doen het wel. 17 (tlc) niet, 18 (zender van de maand) weer wel, 19 en 20 niet, 21 t/m 51 wel, 61 niet, 65 t/m 91 wel, 110 t/m 112 niet, 131 t/m 372 wel, 391 niet, 392 tm 884 wel. Dan alle radiostations doen het ook.

Net alsof alles wat boven HD weergegeven wordt faalt.

het zou overigens wel helpen als die app iets meer info geeft wat er mis gaat in plaats van: er is iets mis gegaan, probeer je het nog eens?

en na het posten nog even zitten prutsen. Als je de audio van dolby digital ac3 afhaalt en naar stereo zet werkt de app opeens wel. 

Klinkt bekend! 😉Bij mij was/is het dus de Bluetooth Soundbar. Zodra ik de soundbar uit zet, zijn alle zenders er weer (zonder opnieuw te installeren). Zet ik h'm weer aan, het één en ander weer weg.

Misschien zijn er nog andere stoorzenders???

Reputatie 3

En nadat bleek dat op de chromecast HD de boel best netjes werkt ook de cromecast 4K geüpdatet maar dat is niet zo’n succes.

app volledig verwijderd en weer geïnstalleerd. Chromecast herstart, opnieuw ingelogd echter de eerst 12 zenders geven een issue. Kanaal 14 (comedy central), 15 (mtv), 16 (star) doen het wel. 17 (tlc) niet, 18 (zender van de maand) weer wel, 19 en 20 niet, 21 t/m 51 wel, 61 niet, 65 t/m 91 wel, 110 t/m 112 niet, 131 t/m 372 wel, 391 niet, 392 tm 884 wel. Dan alle radiostations doen het ook.

Net alsof alles wat boven HD weergegeven wordt faalt.

het zou overigens wel helpen als die app iets meer info geeft wat er mis gaat in plaats van: er is iets mis gegaan, probeer je het nog eens?

en na het posten nog even zitten prutsen. Als je de audio van dolby digital ac3 afhaalt en naar stereo zet werkt de app opeens wel. 

@Jaapje78 

Ik had vannacht precies dezelfde melding op een Philips Android TV nadat ik van Discovery plus kwam.

Toen app herstarten maar werkte niet.

Maar verder gekeken met de Canal+ app.

Na een half uur weer proberen met de Odido bata app.

Hetzelfde toen heb ik de app via back toets afgesloten en weer geopend en toen werkte het weer.

Misschien een nachtelijke update.

 

Reputatie 3

@Jaapje78 
Helaas heeft niet iedereen zo'n succes verhaal, als door sommige anderen beschreven.
Wat jij omschrijft, had ik in het begin ook. “Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer?”. Ik had dan alleen beeld op Comedy Central, 24Kitchen en nog een paar (onbeduidende) zenders.
Ik kwam er achter, dat als ik een soundbar met bluetooth verbond, dat dan de meeste zenders deze storing gaven. Zonder soundbar werkt de app (maar idd met de bekende issues).
Geen idee of je er iets aan hebt. Misschien wel.

Die situatie speelt bij mij niet nee maar evengoed dank voor het meedenken! Heb net de beta nogmaals geïnstalleerd en nu werkt die opeens direct na het inloggen. Ga hem vanavond ook installeren op de 4k versie (nu op hd gedaan), eens kijken of die dan ook werkt.

Reputatie 3

@Jaapje78

Heb je de app opnieuw opstarten geprobeerd.?

Op de Chromecast Google TV (4K) werkt de beta app hier prima.

 

Thanks voor de tip! Ik meen me te herinneren dat ik dat de vorige keer inderdaad gedaan had, net als het uitloggen en inloggen, chromecast opnieuw starten maar zonder resultaat.
Toch even de beta weer geinstalleerd net en opeens doet die het wel (zonder alle dingen, gewoon na het installeren direct werken). Wellicht een nieuwe versie?

Enfin, we gaan eens kijken hoe die bevalt en werkt. (en of hij ook op de andere chromecast werkt als ik hem daar vanavond installeer).

@Hans-Juriën Weet jij hier meer over of dit mogelijk is? 

@bruinsmm Super fijn om te lezen dat je tevreden bent met de nieuwe app! 😀 Wist je dat wij op de Community een Wensen & Suggesties pagina hebben? Dit is nou precies een mooi idee wat je daar zou kunnen plaatsen en wie weet kunnen we dit implementeren. Hier vind je de pagina: Wensen en suggesties | Odido community.

@Hans-Juriën Kunnen jullie het probleem met de weergave van diakritische tekens oplossen?

Reputatie 2

@Jaapje78 
Helaas heeft niet iedereen zo'n succes verhaal, als door sommige anderen beschreven.
Wat jij omschrijft, had ik in het begin ook. “Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer?”. Ik had dan alleen beeld op Comedy Central, 24Kitchen en nog een paar (onbeduidende) zenders.
Ik kwam er achter, dat als ik een soundbar met bluetooth verbond, dat dan de meeste zenders deze storing gaven. Zonder soundbar werkt de app (maar idd met de bekende issues).
Geen idee of je er iets aan hebt. Misschien wel.

Ook hier op de Chromecast met Google TV HD werkt de bèta app, afgezien van de al bekende issues, prima.

Tot nu toe is er maar 1 publieke bèta versie (2.0.3678) geweest, de update waar over gesproken werd staat nog niet in de Play store zoals Demi hierboven schreef. Ik hoop wel dat die snel komt (ook naar de mediabox) want die zwarte flitsen en het crashen bij het bekijken van nog lopende opnames zijn gewoon hinderlijk.

Misschien helpt het voor jou ook om het geluid op stereo te zetten @Jaapje78 , in het menu wat hierboven op het plaatje staat onder ‘Ondertiteling en audio’.

Op mijn ~20 jaar oude ‘HD ready’ slaapkamer TV werkt Dolby geluid wel gewoon zoals je zou verwachten. Die gebruikt de 720p streams / 1280x720 resolutie mocht dat iets uitmaken...

@Jaapje78

Heb je de app opnieuw opstarten geprobeerd.?

Op de Chromecast Google TV (4K) werkt de beta app hier prima.

 

Reputatie 3

Ik dacht ik probeer hem nog eens met de updates van recent maar helaas. Het is met de chromecast HD en met de chromecast 4K nog niet mogelijk om tv te kijken. Er is iets mis gegaan is ook niet echt een foutmelding waar je iets mee kunt. Cache geleegd, opnieuw ingelogd, herstart maar de nieuwe app geeft geen teken van leven als je een zender kiest

Reputatie 7
Badge +8

Hi @HB1962, ik kreeg zojuist te horen dat de versie is afgekeurd. De update komt weer terug, zodra deze opnieuw is ingediend en goedgekeurd is. Excuus! Wel super om te horen dat de nieuwe app inmiddels stukke beter werkt! 😁

Hi allemaal, in de openingspost vinden jullie de updates terug over issues die in de nieuwe versie zijn opgelost en wat er momenteel nog speelt.

Hi Demi, ik zie nog altijd geen update op mijn Sony Android TV. Kan dit kloppen? Verder ben ik super tevreden over de nieuwe app! Stukken beter dan de vorige. Hij is stabiel, opnames en instellingen zijn veel makkelijker terug te vinden. Top!

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, in de openingspost vinden jullie de updates terug over issues die in de nieuwe versie zijn opgelost en wat er momenteel nog speelt.

Update: de nieuwe versie wordt nog goedgekeurd voor deze beschikbaar komt.

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 

 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 

Op Sony tv met Android 11 lijkt alles ok. Boven een Google TV Chromecast die eerst geen kanalen liet zien met later foutmelding. Geluid op stereo gezet en dat werkt wel. Terug op dolby en zelfde probleem. Verder een grote verbetering en fijn dat het dezelfde lay-out heeft als box en LG tv (waarvan de app nu ook beter werkt)

ook de sony android tv bokt af en toe.  geluid ook maar op stereo gezet wat lijkt te helpen

Eerste indruk van de app is goed. Blij dat de TV gids niet meer half transparant is, dat las zo irritant. Wel mag van mij het lettertype groter in de Gids. Dan maar wat minder zenders tegelijkertijd in beeld. Wellicht is het configureerbaar te maken met meerdere voorkeurs instellingen?

TV: Philips 55OLED706 (2021/2022)

Verder valt mij wel een duidelijk verschil in geluidsvolume op. Waardoor ik het volume op mijn Sonos Arc soundbar aardig moet opschroeven. Schakel ik dan naar Netflix o.i.d. dan weten de buren het ook.

Verder merk ik een volume verschil tussen diverse zenders. Voorlopig maar weer terug naar de reguliere app.

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 

 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 

Op Sony tv met Android 11 lijkt alles ok. Boven een Google TV Chromecast die eerst geen kanalen liet zien met later foutmelding. Geluid op stereo gezet en dat werkt wel. Terug op dolby en zelfde probleem. Verder een grote verbetering en fijn dat het dezelfde lay-out heeft als box en LG tv (waarvan de app nu ook beter werkt)

Eerste indruk van de app is goed. Blij dat de TV gids niet meer half transparant is, dat las zo irritant. Wel mag van mij het lettertype groter in de Gids. Dan maar wat minder zenders tegelijkertijd in beeld. Wellicht is het configureerbaar te maken met meerdere voorkeurs instellingen?

TV: Philips 55OLED706 (2021/2022)

Reputatie 6
Badge +2

@Hans-Juriën Weet jij hier meer over of dit mogelijk is? 

@bruinsmm Super fijn om te lezen dat je tevreden bent met de nieuwe app! 😀 Wist je dat wij op de Community een Wensen & Suggesties pagina hebben? Dit is nou precies een mooi idee wat je daar zou kunnen plaatsen en wie weet kunnen we dit implementeren. Hier vind je de pagina: Wensen en suggesties | Odido community.

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Bedankt, ik merk ook op dat de ondertiteling geen diakritische tekens weergeeft. Kan dat aangepast worden?

@Teresa van Odido Kunnen jullie reageren op mijn vraag van diakritische tekens?

Ik ben verder tevreden met de nieuwe app. Ik heb wel een wens:
Als je de optie Herinnering gebruikt, dan zou het handig zijn, dat de app automatisch naar de ingestelde zender springt. Dat kon mijn TV vroeger ook.

Reputatie 5
Badge

Het is even wennen aan de nieuwe manier van bedienen, maar op onze Sony Android TV werkt het tot nu toe prima 👍

Reputatie 6
Badge +2

@Ron Zon Dank je wel voor je feedback, fijn om te lezen dat je tevreden bent! 😀

Net geïnstalleerd en werkt erg goed op de nokia 8010 box, erg prettig de tv gids en opnames er bij te hebben.

Dus tot nu erg tevreden, top!

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Bedankt, ik merk ook op dat de ondertiteling geen diakritische tekens weergeeft. Kan dat aangepast worden?

Reputatie 7
Badge

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Reageer