Sticky

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

  • 20 March 2024
  • 48 reacties
  • 2751 Bekeken
Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV
Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 


 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 


48 reacties

Hoi. Hoe kan ik de update terugdraaien? De UI is gigantisch en erg lelijk, de radio app is erg lelijk en het overschakelen van tv naar radio werkt niet goed. Ik ben erg ontevreden over deze versie van de app. Mvg

Reputatie 7
Badge

Hoi. Hoe kan ik de update terugdraaien? De UI is gigantisch en erg lelijk, de radio app is erg lelijk en het overschakelen van tv naar radio werkt niet goed. Ik ben erg ontevreden over deze versie van de app. Mvg

@DaveVeenendaal kan je aangeven wat er niet goed werkt bij het schakelen van tv naar radio? Welke stappen gebruik je hiervoor? We gaan sowieso nog iets doen aan het design van het radioscherm, maar het belangrijkste is nu of de functionaliteit goed werkt (of niet).

Een aandachtspunt het info scherm tijdens het zappen.

Dat mag van mij betreft helemaal onder in beeld.

En kleiner en misschien instelbaar maken 1,3 of 5 seconden in beeld.

 

Reputatie 6
Badge

Ik las gisteravond in het nieuwe Mediabox topic over ‘beruchte zwarte flitsen’ en die was ik inmiddels ook al tegengekomen bij deze beta app dus geheel probleemloos loopt het inmiddels ook niet meer ...

Kunnen nogsteeds met de normale app of de bèta versie geen tv kijken via de samsung s24 wanneer wordt dit opgelost ?

 

Reputatie 2

Een irritatiepuntje bij de nieuwe app is het naar voren scrollen (ook bij de opnames). Dan moet je eerst OK drukken voor de zoekbalk, anders krijg je de zenderlijst. Kan dat niet omgedraaid?  Ok geeft de zenderlijst en anders scroll je naar voren. Achteruit scrollen gaat wel namelijk.

Eerst acheruit en dan naar voren werkt wel, maar da’s een wel heel aparte workarround.

Reputatie 7
Badge

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.

@daandirf @Micheld87 Een mogelijke oorzaak zou kunnen liggen in de standaard geluidsinstellingen van de app. Zouden jullie eens het volgende willen proberen met de testversie? In het hoofdmenu naar ‘Account’ gaan:

En bij deze optie:

Het audiosignaal aanpassen naar ‘Stereo’? Deze optie staat nu waarschijnlijk op ‘Dolby’ en veroorzaakt bij jullie mogelijk problemen met het afspelen van de tv-zenders.

Reputatie 7
Badge

Ik las gisteravond in het nieuwe Mediabox topic over ‘beruchte zwarte flitsen’ en die was ik inmiddels ook al tegengekomen bij deze beta app dus geheel probleemloos loopt het inmiddels ook niet meer ...

Hiervoor is al een fix voor in de maak. Voor zowel deze app als voor de Mediabox. Wordt dus opgelost!

Reputatie 1

Een irritatiepuntje bij de nieuwe app is het naar voren scrollen (ook bij de opnames). Dan moet je eerst OK drukken voor de zoekbalk, anders krijg je de zenderlijst. Kan dat niet omgedraaid?  Ok geeft de zenderlijst en anders scroll je naar voren. Achteruit scrollen gaat wel namelijk.

Eerst acheruit en dan naar voren werkt wel, maar da’s een wel heel aparte workarround.

Heb je op je afstandbediening ook een normale “doorspoelknop”? Bij mij kan ik daarmee direct doorspoelen zonder op OK te drukken.

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.

@daandirf @Micheld87 Een mogelijke oorzaak zou kunnen liggen in de standaard geluidsinstellingen van de app. Zouden jullie eens het volgende willen proberen met de testversie? In het hoofdmenu naar ‘Account’ gaan:

En bij deze optie:

Het audiosignaal aanpassen naar ‘Stereo’? Deze optie staat nu waarschijnlijk op ‘Dolby’ en veroorzaakt bij jullie mogelijk problemen met het afspelen van de tv-zenders.

Top! Dit werkt inderdaad.Dank.

Ik had graag willen testen helaas heb ik een SAMSUNG UE48J6200😢

Er is zeker geen andere manier om de test versie werkend te krijgen voor een niet 2018 model

 

 

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 

 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 

Zeker alleen als je vast internet hebt van Odidio te gebruiken??

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in?
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt?
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg?
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV?
  •  

Reputatie 7
Badge

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Bedankt, ik merk ook op dat de ondertiteling geen diakritische tekens weergeeft. Kan dat aangepast worden?

Net geïnstalleerd en werkt erg goed op de nokia 8010 box, erg prettig de tv gids en opnames er bij te hebben.

Dus tot nu erg tevreden, top!

Reputatie 6
Badge +2

@Ron Zon Dank je wel voor je feedback, fijn om te lezen dat je tevreden bent! 😀

Reputatie 5
Badge

Het is even wennen aan de nieuwe manier van bedienen, maar op onze Sony Android TV werkt het tot nu toe prima 👍

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Bedankt, ik merk ook op dat de ondertiteling geen diakritische tekens weergeeft. Kan dat aangepast worden?

@Teresa van Odido Kunnen jullie reageren op mijn vraag van diakritische tekens?

Ik ben verder tevreden met de nieuwe app. Ik heb wel een wens:
Als je de optie Herinnering gebruikt, dan zou het handig zijn, dat de app automatisch naar de ingestelde zender springt. Dat kon mijn TV vroeger ook.

Reputatie 6
Badge +2

@Hans-Juriën Weet jij hier meer over of dit mogelijk is? 

@bruinsmm Super fijn om te lezen dat je tevreden bent met de nieuwe app! 😀 Wist je dat wij op de Community een Wensen & Suggesties pagina hebben? Dit is nou precies een mooi idee wat je daar zou kunnen plaatsen en wie weet kunnen we dit implementeren. Hier vind je de pagina: Wensen en suggesties | Odido community.

Eerste indruk van de app is goed. Blij dat de TV gids niet meer half transparant is, dat las zo irritant. Wel mag van mij het lettertype groter in de Gids. Dan maar wat minder zenders tegelijkertijd in beeld. Wellicht is het configureerbaar te maken met meerdere voorkeurs instellingen?

TV: Philips 55OLED706 (2021/2022)

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 

 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 

Op Sony tv met Android 11 lijkt alles ok. Boven een Google TV Chromecast die eerst geen kanalen liet zien met later foutmelding. Geluid op stereo gezet en dat werkt wel. Terug op dolby en zelfde probleem. Verder een grote verbetering en fijn dat het dezelfde lay-out heeft als box en LG tv (waarvan de app nu ook beter werkt)

Eerste indruk van de app is goed. Blij dat de TV gids niet meer half transparant is, dat las zo irritant. Wel mag van mij het lettertype groter in de Gids. Dan maar wat minder zenders tegelijkertijd in beeld. Wellicht is het configureerbaar te maken met meerdere voorkeurs instellingen?

TV: Philips 55OLED706 (2021/2022)

Verder valt mij wel een duidelijk verschil in geluidsvolume op. Waardoor ik het volume op mijn Sonos Arc soundbar aardig moet opschroeven. Schakel ik dan naar Netflix o.i.d. dan weten de buren het ook.

Verder merk ik een volume verschil tussen diverse zenders. Voorlopig maar weer terug naar de reguliere app.

Reageer