Sticky

Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

  • 20 March 2024
  • 64 reacties
  • 3784 Bekeken
Open testing Android TV: nieuwe vormgeving Odido TV

Toon eerste reactie

64 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in? De app start altijd eerst met een statische afbeelding en daarna een animated versie. Tussendoor wordt er even niets getoond, Heeft met het laadproces van de app te maken. 
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt? Daar gaan we over een tijdje verandering in aanbrengen.
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg? Je kan de zenderlijst direct uit beeld laten verdwijnen door nogmaals op “OK” te drukken of op “BACK”.
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel. Dat komt omdat wij de ondertiteling van VRT ontvangen via een teletekst signaal en van NPO via een ‘DVB’ signaal. Zodra VRT het signaal op een andere wijze aanlevert, zal dit verschil niet meer te zien zijn.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV? [Spoiler alert] Ja - daar zullen we binnenkort meer informatie over delen.[/Spoiler alert]

@bruinsmm bedankt voor je terugkoppeling! Zie mijn feedback hierboven in het rood.

Ik ben erg blij met de nieuwe interface. Stukken beter dan de oude.
Heb wel paar opmerkingen:

  • In begin zie de intro van de Odido logo, zie voorbij komt. Waarom zit daarin 1 a 2 seconde zwart beeld in?
  • Krijg altijd de melding “Druk op LINKS voor uitleg hoe Odido TV bedient”. Kan dit niet aangepast worden, dat je het alleen in de 1e week krijgt?
  • Als je op RECHTS toets drukt, dan krijg je de zenderlijst. Als je een keuze maakt, dan blijft deze zenderlijst erg lang in beeld. Kan dat niet na 3 seconde weg?
  • De lettertype van de ondertiteling is niet uniform. op NPO ziet het anders uit, als VRT. NPO heeft geen achtergrond en VRT wel.
  • Komt deze interface ook voor de AppleTV?
  •  

Hi allemaal, er komt iets moois aan, namelijk de nieuwe vormgeving van onze Odido TV app voor Android TV! We zijn er druk mee bezig om dit klaar te maken en uit te rollen, maar hebben al eventueel een bétaversie beschikbaar om uit te proberen via open testing voor de liefhebber.

 

 

Hoe kan ik meedoen? 

Je kunt met deze versie mee testen wanneer je een smart-tv hebt met Android TV. Je kunt de bétaversie hier downloaden: voor web of via een Android toestel en dan door de aangegeven stappen te volgen.

Vind je het leuk om hier aan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? Dan zien we graag ook de feedback tegemoet!

 

Feedback?

Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen:


Model Android TV smart-tv of mediaplayer:

Android versie:

Wat werkt niet goed of kan beter:

Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de vorige Android TV versie:

 

Benieuwd wat je kunt verwachten van de nieuwe vormgeving van Odido TV? Dan hebben we hier alvast een voorproefje! 



 

Zeker alleen als je vast internet hebt van Odidio te gebruiken??

Ik had graag willen testen helaas heb ik een SAMSUNG UE48J6200😢

Er is zeker geen andere manier om de test versie werkend te krijgen voor een niet 2018 model

 

 

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.

@daandirf @Micheld87 Een mogelijke oorzaak zou kunnen liggen in de standaard geluidsinstellingen van de app. Zouden jullie eens het volgende willen proberen met de testversie? In het hoofdmenu naar ‘Account’ gaan:

En bij deze optie:

Het audiosignaal aanpassen naar ‘Stereo’? Deze optie staat nu waarschijnlijk op ‘Dolby’ en veroorzaakt bij jullie mogelijk problemen met het afspelen van de tv-zenders.

Top! Dit werkt inderdaad.Dank.

Reputatie 1

Een irritatiepuntje bij de nieuwe app is het naar voren scrollen (ook bij de opnames). Dan moet je eerst OK drukken voor de zoekbalk, anders krijg je de zenderlijst. Kan dat niet omgedraaid?  Ok geeft de zenderlijst en anders scroll je naar voren. Achteruit scrollen gaat wel namelijk.

Eerst acheruit en dan naar voren werkt wel, maar da’s een wel heel aparte workarround.

Heb je op je afstandbediening ook een normale “doorspoelknop”? Bij mij kan ik daarmee direct doorspoelen zonder op OK te drukken.

Reputatie 7
Badge

Ik las gisteravond in het nieuwe Mediabox topic over ‘beruchte zwarte flitsen’ en die was ik inmiddels ook al tegengekomen bij deze beta app dus geheel probleemloos loopt het inmiddels ook niet meer ...

Hiervoor is al een fix voor in de maak. Voor zowel deze app als voor de Mediabox. Wordt dus opgelost!

Reputatie 7
Badge

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.

@daandirf @Micheld87 Een mogelijke oorzaak zou kunnen liggen in de standaard geluidsinstellingen van de app. Zouden jullie eens het volgende willen proberen met de testversie? In het hoofdmenu naar ‘Account’ gaan:

En bij deze optie:

Het audiosignaal aanpassen naar ‘Stereo’? Deze optie staat nu waarschijnlijk op ‘Dolby’ en veroorzaakt bij jullie mogelijk problemen met het afspelen van de tv-zenders.

Reputatie 2

Een irritatiepuntje bij de nieuwe app is het naar voren scrollen (ook bij de opnames). Dan moet je eerst OK drukken voor de zoekbalk, anders krijg je de zenderlijst. Kan dat niet omgedraaid?  Ok geeft de zenderlijst en anders scroll je naar voren. Achteruit scrollen gaat wel namelijk.

Eerst acheruit en dan naar voren werkt wel, maar da’s een wel heel aparte workarround.

Kunnen nogsteeds met de normale app of de bèta versie geen tv kijken via de samsung s24 wanneer wordt dit opgelost ?

 

Reputatie 6
Badge

Ik las gisteravond in het nieuwe Mediabox topic over ‘beruchte zwarte flitsen’ en die was ik inmiddels ook al tegengekomen bij deze beta app dus geheel probleemloos loopt het inmiddels ook niet meer ...

Een aandachtspunt het info scherm tijdens het zappen.

Dat mag van mij betreft helemaal onder in beeld.

En kleiner en misschien instelbaar maken 1,3 of 5 seconden in beeld.

 

Reputatie 7
Badge

Hoi. Hoe kan ik de update terugdraaien? De UI is gigantisch en erg lelijk, de radio app is erg lelijk en het overschakelen van tv naar radio werkt niet goed. Ik ben erg ontevreden over deze versie van de app. Mvg

@DaveVeenendaal kan je aangeven wat er niet goed werkt bij het schakelen van tv naar radio? Welke stappen gebruik je hiervoor? We gaan sowieso nog iets doen aan het design van het radioscherm, maar het belangrijkste is nu of de functionaliteit goed werkt (of niet).

Hoi. Hoe kan ik de update terugdraaien? De UI is gigantisch en erg lelijk, de radio app is erg lelijk en het overschakelen van tv naar radio werkt niet goed. Ik ben erg ontevreden over deze versie van de app. Mvg

Reputatie 7
Badge

Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks :( hoe lossen we dit op ?

 

Bedankt voor het melden. Ik heb het doorgegeven om dit verder uit te laten zoeken. Hopelijk hebben we snel een nieuwe testversie waar dit probleem niet meer bij voorkomt. 

Reputatie 6
Badge

Heeft niets te maken met Chromecast. TV's zijn beiden met bekabelde internet aansluiting. De odido TV app op de tv's gedownloaded, Blijft na omschakelen van zender even slecht beeld geven. (Terwijl de T-Mobile tv app dit probleem niet had)

Net even getest en daar heb ik geen last van op mijn tv, die niet eens bedraad is aangesloten ... (maar het accesspoint staat wel maar op een meter afstand) …

Op de melding in beeld rechtsonder na lijkt alles prima te werken verder, het enige wat nog opviel is dat het snelmenu eruit is gesloopt waar je handmatig de resolutie/ ‘kwaliteit’ kon instellen.

@Gerard52 

Mijn reactie was bedoeld voor eerdere berichten dat de beta app niet werkt op Chromecast Google TV.

Daar werkt de beta app prima op.

Inmiddels ook al getest op een 2e Chromecast Google TV.

De app werkt prima.

Helaas kan ik het niet testen op mijn LG tv die is te oud.

Daar heb ik een Nvidia Shield tv pro achter zitten.

 

Chromecast Google TV werkt hier gewoon.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niks te maken heeft met de Chromecast.

Misschien helpt het na het installeren van de beta app wifi vergeten en opnieuw verbinden.

 

 

Heeft niets te maken met Chromecast. TV's zijn beiden met bekabelde internet aansluiting. De odido TV app op de tv's gedownloaded, Blijft na omschakelen van zender even slecht beeld geven. (Terwijl de T-Mobile tv app dit probleem niet had)

Chromecast Google TV werkt hier gewoon.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niks te maken heeft met de Chromecast.

Misschien helpt het na het installeren van de beta app wifi vergeten en opnieuw verbinden.

 

 

Ik gebruikte de T-Mobile TV app op 2x android TV's. Vorige week beide apps geupdated naar de nieuwe Odido TV app (Op LG Tv's). Sinds de update neem ik op beide TV's de volgende fout waar:

Na de update en het omschakelen (op beide TV's) naar een andere zender is het beeld even niet helder, na een tijdje springt het beeld in een keer naar helder beeld. Is erg storend.

Reputatie 3

Zelfde probleem als de anderen met chromecast met Google tv. Zowel de HD als de 4K versie is de app volledig onbruikbaar.

Hallo,

 

Ik gebruik de app al sinds dag 1.

Helaas sinds deze nieuwe update kan ik niet meer tv kijken.

Ik kijk via een Chromecast met Google TV 4k.

Heb de app al gereset en zelfs al helemaal verwijderd.

Het beeld blijft zwart en krijg daarna een fout melding.

Radio werkt wel.

 

Ik heb geen TV box dus kan nu niks :( hoe lossen we dit op ?

 

Hi Michel, helaas ervaar ik precies hetzelfde met mijn Google TV 4k. Omdat dit een open beta test is kan je heel makkelijk terug naar de vorige versie, zodat je in ieder geval weer TV kunt kijken. Dit doe je door je af te melden voor de bèta test (zie link in de beginpost). Verwijder de app en installeer deze opnieuw. ~ Sandra

Zelfde probleem hier op Chromecast with Android TV
OS versie 12
kernel-versie 4.9.269
OS Build Android TV STTE 231215.005.11281923
Begrijp dat voorlopig de oplossing is de Beta te verlaten. Ik hoor graag wanneer dit probleem verholpen is.

Hoi Sandra,

 

Ik heb de bèta verlaten en de app weer opnieuw geïnstalleerd nu werkt alles weer! Bedankt :)

@Micheld87  @Sandra hoi

Ik heb geen enkel probleem met de beta app op mijn Chromecast Google TV 4k.

 

Wij hebben deze versie nu ook draaien op onze Nvidia Shield Pro, maar nu missen we een fysieke knop waarmee we snel terug kunnen zappen naar de vorige zender. Komt deze functie nog terug?

Nee deze knop (back) is er nu voor om de app netjes af te sluiten.

 

Reageer