Opnames Cloud opnemen werken niet goed

  • 6 February 2021
  • 66 reacties
  • 1709 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 2

Goedemiddag,

 

sinds 2 weken kunnen wij de opnames niet meer afspelen op de t mobile tv-app. Als ik een opname aanklik, word ik uit de tv-app gegooid. 
bij de t mobile anywhere app hebben we geen problemen en kunnen we de opnames gewoon bekijken.

 

wat is er aan de hand? 
groeten Manon

Even een update en alles op een rijtje van mijn kant:

  • Opnames van verschillende zenders haperen op de TV Anywhere app en de TV box, maar niet in de browser.
  • Op de TV box en in de TV Anywhere app is sinds afgelopen week ongeveer de helft van de opnames verdwenen. Deze opnames zijn in de browser nog wel te vinden.
  • Aangezien we nooit via de browser kijken zoeken we een oplossing voor de TV box en de TV Anywhere app.

Alvast bedankt!

We hebben een nieuwe TV Box toegestuurd gekregen en dat lijkt te hebben geholpen. Op dit moment hebben we geen last meer van haperende opnames via Cloud Opnemen.

Helaas verdwijnen er wel steeds meer opnames uit de lijst waardoor we deze opnames niet kunnen bekijken, maar ook niet weggooien terwijl ze wel ruimte innemen! Dit is het geval op de TV Box, de TV Anywhere app en in de browser…

Nogmaals: ik betaal €5 per maand voor deze dienst, dan wil ik hem ook kunnen gebruiken!

Reputatie 1

@MarLut Ik zal je in het vervolg iets tijdiger waarschuwen, mijn schuld sorry! Nu kun je met gerust hart verder thuis, geen kwade geesten, maar een handige technische dame haha. 

Bedankt voor je medewerking, ik vermoed dat het probleem hiermee verholpen is. Zo niet, dan pak ik het meteen weer op en zal ik ervoor zorgen dat de technische dienst het verder in behandeling neemt. Mocht het zo zijn dat we het toch nog niet lekker werkt, kun jij dan de gemaakte opnames bewaren (niet verwijderen) en het meteen laten weten? Thanks!

Ik heb de afgelopen dagen meerdere BBC1 en BBC2 programma's opgenomen en alle opnames waren goed. Probleem lijkt inderdaad opgelost!! Dank voor jouw hulp in deze!!

Reputatie 7
Badge +16

@MarLut Ik zal je in het vervolg iets tijdiger waarschuwen, mijn schuld sorry! Nu kun je met gerust hart verder thuis, geen kwade geesten, maar een handige technische dame haha. 

Bedankt voor je medewerking, ik vermoed dat het probleem hiermee verholpen is. Zo niet, dan pak ik het meteen weer op en zal ik ervoor zorgen dat de technische dienst het verder in behandeling neemt. Mocht het zo zijn dat we het toch nog niet lekker werkt, kun jij dan de gemaakte opnames bewaren (niet verwijderen) en het meteen laten weten? Thanks!

Reputatie 1

Hoi @MarLut, onze techneute is met jouw case aan de slag gegaan en heeft een aantal aanpassingen gedaan. Zou jij kunnen bevestigen of dit geholpen heeft, of niet natuurlijk? Alvast bedankt voor je antwoord! 

ah, dat verklaart veel. Ik dacht al dat mijn tv bezeten was door een geest. toestel ging vanmiddag spontaan aan en er gebeurde inderdaad van alles.

Ik zal de komende dagen wat willekeurige programma's op gaan nemen van bbc 1 en bbc 2 en kijken of het afspelen goed gaat. Ik meld mij later deze week weer :)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarLut, onze techneute is met jouw case aan de slag gegaan en heeft een aantal aanpassingen gedaan. Zou jij kunnen bevestigen of dit geholpen heeft, of niet natuurlijk? Alvast bedankt voor je antwoord! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @luiaardje, bedankt voor de melding, hier gaan we direct mee aan de slag!

Gebeurt dit enkel bij selecte opnames en zo ja: bij welk programma komt dit voor? Zit er enige regelmaat in de frequentie van wanneer dit optreedt of is het geheel willekeurig; soms wel, soms niet zeg maar?

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan pak ik het maandag voor je op en gaan we onderzoeken hoe dit het beste op te lossen is!

Reputatie 1

Ik heb regelmatig bij opnames van BBC First dat er in de cloud wel een opname staat, maar dat hij niet afspeelt. Ik krijg dan alleen een draaiend wieltje, maar de opname laadt niet.

Ik zie dat niemand BBC First genoemd heeft, dus daarom meld ik dit even. 

Reputatie 3

@330Driver Geen enkel probleem natuurlijk! Volkomen logisch dat je ernaar vraagt als je in spanning wacht op een antwoord. Maak je geen zorgen, blij dat we jouw casus in behandeling kunnen nemen! 😄👍

 

Thanks!! Inmiddels lijkt alles stabiel te werken :blush:

Reputatie 7
Badge +16

@330Driver Geen enkel probleem natuurlijk! Volkomen logisch dat je ernaar vraagt als je in spanning wacht op een antwoord. Maak je geen zorgen, blij dat we jouw casus in behandeling kunnen nemen! 😄👍

Reputatie 3

Hoi @330Driver, die heb ik zeker gezien en heb ik inmiddels in behandeling genomen! De technische dienst en ik zijn nu in conclaaf over wat we het beste kunnen doen. Heeft de reprovision bijgedragen aan het herkennen van jouw UDMP?


Inmiddels gemerkt en ook hier in het openbaar excuus voor het kapen van het onderwerp :innocent:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @330Driver, die heb ik zeker gezien en heb ik inmiddels in behandeling genomen! De technische dienst en ik zijn nu in conclaaf over wat we het beste kunnen doen. Heeft de reprovision bijgedragen aan het herkennen van jouw UDMP?

Reputatie 3

hi @Jason had jij mijn PM nog gezien?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @MarLut, dat de monteur onverrichter zake huiswaarts gegaan is, is zeer spijtig, sorry voor de extra, onnodige wachttijd. Ik heb nu opnieuw onze technische dienst ingeschakeld en er als melding bij gezet dat dit naar alle waarschijnlijkheid een software-issue betreft. Bedankt voor het delen van de terugkoppeling! 

Zodra er updates zijn, ontvang je deze per e-mail van onze specialisten.

Reputatie 1

Vandaag is er een monteur geweest, maar de melding die hij mee gekregen had was dat ik problemen had met het televisie signaal zelf Nadat ik uitgelegd had wat mijn probleem was en hem een voorbeeld had laten zien (een opname van afgelopen zaterdag), was zijn conclusie dat dit iets software-achtigs is bij T-Mobile zelf. Aan dit probleem kon hij niets doen helaas.

Hij is dus zonder iets te doen weer weg gegaan.

Gisteren is er een monteur van Guidion langsgeweest. Deze heeft de gele glasvezelverbinding vernieuwd. Tevens hebben we het amino kastje gereset door met een speld achterin het gaatje een Harde Reset te geven.
Vandaag een programma gekeken uit de cloud opnames, maar was weer helemaal door elkaar. Monteur dacht ook dat het geen hardware probleem is. De oorzaak ligt in de software. Heb zojuist de klantenservice gebeld. deze hebben het probleem doorgezet naar de TSD

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je antwoord en uitleg @MarLut; ik heb alles in één ticket gezet en jouw uitleg daarin geplaatst zodat het voor onze collega's net zo helder is als voor ons. Daarmee gaat het hen vast lukken om het op te lossen. De huidige verwerkingstijd bij de technische dienst bedraagt gemiddeld drie tot zes dagen, het kan daarom een paar dagen duren eer je een oplossing aangereikt krijgt. Excuses voor het ongemak. 

Ondanks bovengenoemde hoop ik dat je een geweldig weekend tegemoet gaat en mocht het opgelost zijn, wil je het resultaat dan alsjeblieft met me delen in dit topic? Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Hoi @MarLut, top, dankjewel voor je bericht en terugkoppeling, hier kunnen we wat mee!

Allerlaatste check (echt): komt dit enkel voor bij herhaalopnames en op die twee zenders - BBC One en BBC Two? 

het komt voor bij zowel eenmalige als herhaalopnames. Ik loop er alleen maar tegen aan bij de BBC en dan met name BBC2 waar het toch redelijk vaak gebeurd. Bij BBC1 was het sporadisch (maar die programma's neem ik ook minder op).

Bij andere niet BBC zenders is het mij nog nooit opgevallen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarLut, top, dankjewel voor je bericht en terugkoppeling, hier kunnen we wat mee!

Allerlaatste check (echt): komt dit enkel voor bij herhaalopnames en op die twee zenders - BBC One en BBC Two? 

Reputatie 1

Hoi @MarLut, graag pak ik het op met onze specialisten zodat er nu voor eens en altijd een oplossing in zicht komt. Laatste checks:

  1. Ik kan geen diepere analyse uitlezen in de lijnmeting, weet je zeker dat de TV Box aangesloten is op het modem en zo ja: is dit direct bekabeld?
  2. De TV Box staat al bijna een maand continu aan, zou je deze via de snelle herstartmethode willen herstarten alsjeblieft? Dat kan door deze stappen te volgen: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
  3. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres en serienummer van de TV Box - deze staan op de zij-/achterkant van de box.

Zodra ik deze informatie heb, kan ik aankloppen bij de specialistenafdeling. Sorry voor het langere wachten, maar ik verzeker je dat er nu echt schot in de zaak gaat komen!

Goedemiddag @Jason 

#1: tv kastje is direct aangesloten op de modem met een kabel (aangesloten door de monteur). De kabel die naar het tvkastje gaat zit in Lanpoort 4 op de modem

#2: gedaan

#3: prive bericht ga ik zo versturen

Succes met het verder onderzoeken van het probleem :)

Marco

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarLut, graag pak ik het op met onze specialisten zodat er nu voor eens en altijd een oplossing in zicht komt. Laatste checks:

  1. Ik kan geen diepere analyse uitlezen in de lijnmeting, weet je zeker dat de TV Box aangesloten is op het modem en zo ja: is dit direct bekabeld?
  2. De TV Box staat al bijna een maand continu aan, zou je deze via de snelle herstartmethode willen herstarten alsjeblieft? Dat kan door deze stappen te volgen: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
  3. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met het MAC-adres en serienummer van de TV Box - deze staan op de zij-/achterkant van de box.

Zodra ik deze informatie heb, kan ik aankloppen bij de specialistenafdeling. Sorry voor het langere wachten, maar ik verzeker je dat er nu echt schot in de zaak gaat komen!

Reputatie 1

Gisteravond op BBC2 ook de film 'apocalypse now' op genomen. Deze opname heeft ook problemen met geluid en de fragmenten.

Reputatie 1

Vanavond op BBC 2 om 21:30 Dad's Army opgenomen. Wederom lopen geluid en fragmenten door elkaar heen.

Vorige week zelfde probleem met het zelfde programma. Ik heb ingesteld staan dat dit programma met een 'herhalende opname' opgenomen wordt. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Reputatie 1

Huidige software versie is: 20210108-7255 (entone-68)

Reputatie 7

Dank je wel voor de terugkoppeling @fredhahn ! Ik heb dit direct inbegrepen in het onderzoek. Ik hoop je snel van een update te kunnen voorzien.

Ook bij jou zet ik dit graag door naar onze technische dienst @MarLut, wil jij me vertellen op welke software-versie de TV Box nu staat? Dan kan ik ook hier mee aan de slag! 

Reageer