Opnames Cloud opnemen werken niet goed

  • 6 February 2021
  • 66 reacties
  • 1709 Bekeken


Toon eerste reactie

66 reacties

Als test programma kan je het beste het volgende gebruiken:
AMAZING HOTELS
BBC 2
uitgezonden op 18-2  op 22:00
Alles was weer helemaal doorelkaar.
Geen crash dit keer.

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook regelmatig bij BBC 1 en BBC2 dat de fragmenten en geluid door elkaar heen lopen.

Laatste keer was gisteravond:

zender: BBC 2

programma: Dad's Army

tijdstip: 20:30

 

 

Reputatie 7

Hoi allen,

We zijn druk bezig om samen met de techneuten het probleem op te lossen. Op dit moment hebben we het probleem nog niet kunnen reproduceren en wil ik jullie vragen om voorbeeldopnames te noteren. Welke zender, programma, tijd en hoelang duurt de opname? Met deze gegevens kunnen wij eerder tot een oplossing komen. Mijn dank is groot! 

inmiddels heeft T-Mobile enige vooruitgang geboekt en de verkeerde fragmenten die opdoken zijn er niet meer. MAAR er is een nieuw probleem. Dit is mij nu al vier keer gebeurt bij alle programma's van BBC die ik heb teruggekenen. NIET bij opnames van andere zenders. Bij de BBC opnames crasht het afspelen na 32 minuten. HEt beeld blijft dan stilstaan. De enige manier om eruit te komen is op pauze drukken, naar live TV gaan, het beeld blijft dan zwart. Dan kastje aan en uit zetten, en dan de opname weer bekijken. Gelukkig gaat hij dan weer verder waar hij was gebleven. Dit is me dus al 4 keer gebeurd. Bij een lang programma gebeurde het zelfs twee keer. Dit is niet fijn. Kunnen jullie deze bug svp ook nog oplossen.

Nog een aanvulling: ik heb de tv box entone -68 en software versie 20210108-7255.

Hallo,

Ik kijk opnames via de tv box. Ook ik heb last van stilstaan tijdens het kijken. Op dat moment lukt terugspoelen of verder spoelen ook niet.

En inderdaad de opnames va BBC zijn helemaal gehusseld alsof ze anders gemonteerd zijn. Beeld en geluid passen ook niet bij elkaar.

Ik hoor graag ook wat de oplossing is om dit definitief te verhelpen. Als dit niet beter kan, stap ik over naar andere provider.

 

Verder worden van ingeplande opnames ook oude seizoenen opgenomen. Ja weggooien kan maar moet meerdere keren per week 🙁

Reputatie 7

Dank voor jullie terugkoppeling, @fredhahn @lvanderwelle !

Ik heb voor jullie allebei een ticket neer gelegd bij onze technische dienst met een omschrijving van het probleem en alle informatie die jullie ons hebben gegeven, om ervoor te zorgen dat we een permanente oplossing gaan vinden hiervoor. Mocht ik jullie in de tussentijd een update kunnen geven, dan horen jullie natuurlijk van mij. We gaan aan de slag! 

Sinds eind vorige week is er een kleine verbetering in het afspelen van BBC programma's, maar alleen in het eerste half uur. Aan het eind van het programma (dus na een half uur ongeveer) wordt het weer steeds erger en is er niet meer naar te kijken.

Even een update en alles op een rijtje van mijn kant:

  • Opnames van verschillende zenders haperen op de TV Anywhere app en de TV box, maar niet in de browser.
  • Op de TV box en in de TV Anywhere app is sinds afgelopen week ongeveer de helft van de opnames verdwenen. Deze opnames zijn in de browser nog wel te vinden.
  • Aangezien we nooit via de browser kijken zoeken we een oplossing voor de TV box en de TV Anywhere app.

Alvast bedankt!

Versie eindigt ook op 20210108-7255
Begint met Video MSA V600….etc...

De software versie eindigt op 20210108-7255.

Is dat voldoende?

Reputatie 7

Dank jullie wel voor de terugkoppeling! @lvanderwelle @fredhahn 

Ik wil graag kijken hoe we dit het best kunnen doorgeven aan onze experts, zodat we dit probleem voor jullie gaan oplossen. Om dit zo volledig mogelijk te doen, wil ik jullie vragen om mij de software-versie van de TV Box na te gaan. Je kan dit doen, door naar de ‘Systeeminstellingen’ te gaan als het Menu wordt geopend op de TV Box. Met deze extra informatie ren ik dan direct naar onze experts. Ik hoor het graag! 

@Ginny Bedankt voor je reactie.

We ervaren de problemen ook bij opnames van andere zenders zoals de Nederlandse commerciële zenders. Via de browser kijk ik niet veel en daar heb ik het nog niet meegemaakt.

Sinds een paar dagen is daarnaast opeens ongeveer de helft van onze opnames verdwenen terwijl deze opnames nog wel ruimte innemen! Kunnen we die opnames nog terug verwachten of anders in ieder geval de opnameruimte gebruiken?

Alvast bedankt!

P.S.: Ik moet zeggen dat ik hier niet heel vrolijk van wordt en overstappen naar een andere aanbieder sterk overweeg...

Ja op TV anywhere wordt het ook goed afgespeeld. Net als op de PC.

ik heb mijn abonneenummer in het profiel gezet. 
Maar het zijn geen 3 letters met vijf cijfers, het zijn 10 cijfers.

Groeten

Fred Hahn

 

Reputatie 6

Hoi @lvanderwelle en @fredhahn, ik baal ervan dat jullie problemen ervaren met de opnamefunctie, ik zoek graag naar een oplossing!

 

@lvanderwelle ervaar jij dit ook alleen bij de BBC kanalen?  Je geeft aan dat het ook bij de TV Anywhere app gebeurt, zou je voor mij willen checken of dit ook zo is als je via de browser kijkt?

@fredhahn Je geeft aan dat dit via de browser goed werkt, zou je voor mij willen checken of je de opnames wel via TV Anywhere terug kunt kijken? Zou je wellicht je tT-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) in je profiel willen zetten? Dan kan ik jouw gegevens gebruiken om dit te onderzoeken.

 

Ik wacht op jullie antwoorden, dan ga ik ermee aan de slag!

Inderdaad ik ondervind ook hetzelfde probleem. Het is alleen op BBC1 en BBC2. Bij terugkijken van alle cloudopnames komen fragmenten die pas na +/- 3 minuten zouden moeten komen, te vroeg in beeld. Het geluid loopt dan soms door, maar soms komt ook het geluid van dit foute fragment. Het is steeds ongeveer 10 sekonden, daarna loopt het weer 50 seconden goed door en dan weer 10 seconden een te vroeg fragment. Het vreemde is dat als het op de PC word afgespeeld, het zelfde programma wel goed is !!
Het ligt dus aan de software van de smartbox.

Reageer