Opnames mislukken regelmatig



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

59 reacties

Hey @Lisa, mijn abonnement is op 11 mei jl. opgezegd,  loopt echter tot 13 juni a.s. (een maand met 33 dagen?).

Ziggo.sluit mij omstreeks 1 juni a.s. aan. 

Nogmaals,  jullie waren altijd erg betrouwbaar,  nagenoeg géén problemen. Bij Ziggo komen ook regelmatig storingen voor. Maar sinds ik Cloud opnemen heb, is het een drama bij Thuis.

Ik heb Cloud opnemen grkozen omdat ik in alle rust wil kijken wanneer het mij uitkomt, reclame kunnen doorspoelen. Daar betaal je dan bewust extra voor. 

Omdat het niet functioneerde heb ik veel afleveringen gemist en heb echt moeten zoeken of het niet ergens herhaald werd, of op buitenlandse zenders gekeken. NPO Extra is zeer onbetrouwbaar qua zendtijden, opnames gaan daarom ook vaak fout. Bij (binnen een week) terugkijken werd ik dan toch gedwongen met reclame te kijken. Recentelijk was ook dat zelfs niet mogelijk, toen ben ik ook overgestapt. . Bij de buitenlandse zenders is bij Tmobile toenemend opnemen onmogelijk, vanwege rechten. Je zit dan toch verplicht op de uitzendtijd te kijken. Als jullie met Cliud opnemen willen concurreren met Netflix & co, dan gaat er momenteel echt iets helemaal fout bij Tmobile Thuis. Een abonnement bij NLziet is dan goedkoper en betrouwbaarder. 

Hopelijk hebben jullie het snel onder controle en kom ik volgend jaar terug. 

Ik heb de afrekening voor de maand mei net binnen, deze wordt maandag 30 mei geïncasseerd. Ik zie dan de vergoeding op de afrekening tot 13 juni a.s. tegemoet. Alvast bedankt. 

Reputatie 1

Dat snap ik, maar ik betaal al genoeg geld aan t-mobile en dan vind ik het niet nodig om ook geld aan een andere dienst uit te geven omdat tmobile enorm lang over een oplossing doet.

Met je eens Mark. Tenzij T-Mobile deze kosten voor ons gaat vergoeden (dus het ‘aanschaffen’ van een andere mogelijkheid om terug te kijken)

Reputatie 5

Dat snap ik, maar ik betaal al genoeg geld aan t-mobile en dan vind ik het niet nodig om ook geld aan een andere dienst uit te geven omdat tmobile enorm lang over een oplossing doet.

Hey Mark-DenHaag, als het Tmobile niet lukt de oude opnames weer beschikbaar te maken; momenteel heb je NLziet 3 maanden voor 7,95. Daar kun je eindeloos terug- en vooruitkijken. 

Reputatie 5

@Lisa is er ook een verwachting wanneer dit is opgelost? Ik heb nu een stapel oude opnames die het niet doen.

Reputatie 7

Hi @GvApp, hartstikke bedankt voor alle voorbeelden! Je bent een topper, merci. Ik kan je gelukkig laten weten dat de technische dienst nu voldoende voorbeelden heeft verzameld. Er hoeven dan ook geen nieuwe voorbeelden meer worden doorgezet. Heel goed dat je de vergoeding aanstipt. Geef jij in dit topic een seintje als jouw abonnement is stopgezet? Dan maak ik de vergoeding voor je in orde. Jij hebt namelijk tot het eind van je abonnement recht op een vergoeding, dus dat kan ik nu nog niet in orde maken. 

Hi @MandyC, top dat je via deze weg een status update opvraagt! Het issue is nog steeds volop in onderzoek en ik hoop dan ook echt dat ik snel wat nieuws met jullie kan delen. In dit topic laat ik het weten als dit issue is opgelost, dus ik houd jullie hiervan op de hoogte. Dan kan ik namelijk meteen aan de slag met een vergoeding. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Ik kijk beroepsmatig De Grote Verbouwing,  VT wonen. 

De score van de cloud opnames vandaag:

17-04 SBS6 S13A1 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset.

17-04 SBS6 S9A6 De Grote Verbouwing, vastgelopen, stekker eruit, reset.

24-04 SBS6 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset

01-05 SBS6 De Grote Verbouwing, vastgelopen,  stekker eruit,  reset

De Grote Verbouwing en VT wonen  zijn aansluitende programma's die na elkaar worden uitgezonden. De opnames overlappen elkaar, door extra toegevoegde opnametijd. Opnames  uit vooral april jl. lopen consequent vast. Na de reset opnieuw bekijken leverde geen verbetering op. Het is weliswaar mogelijk vooruit te spoelen, voorbij het punt waar het programma eerst vastliep, maar na enkele minuten loopt het betreffende programma wederom vast. 

Over een jaar verwacht Tmobile een glasvezelnetwerk aan te leggen in mijn wijk. Dan kan ik weer terug wisselen naar Tmobile. Ik zie de vergoeding voor de ergernissen en gemiste programma's en de tijd die het gekost heeft, graag tegemoet op de afrekening in juni.

 

Ik heb glasvezel en exact hetzelfde probleem (met opnames) .. dus daar word je probleem niet mee opgelost ben ik bang… 

Reputatie 1

Hi @Mark-DenHaag, ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen! Vandaag heb ik tijdens de wekelijkse tv-meeting weer om een status update gevraagd! Mijn collega's vinden ook allemaal dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Het probleem is gelukkig opgespoord en er wordt alles aan gedaan om dit nog voor het weekend te fixen. Ik had ook gehoopt dat ik je al eerder van goed nieuws kon voorzien. Nogmaals excuses hiervoor. De reden dat ik nog geen andere update met je had gedeeld, is omdat deze er eerder nog niet was. Ik vraag vanmiddag nog eens of er een tijdsindicatie kan worden gedeeld van wanneer dit opgelost wordt, zodat je weet waar je aan toe bent! 

 

Ik ervaar dit probleem ook. Volgens mij zijn het bepaalde data. In ieder geval kan ik niets kijken van 3 mei … en nu weer van 10 mei. Ook ik begin mijn buik hier vol van te krijgen.
Ik heb te horen gekregen dat het wel terug te kijken is via Apple devices en dat klopt; via mijn Macbook kan ik het wel kijken. Dat maakt het nog vreemder. Overigens kan ik mijn Mac dan weer niet casten, want dan doet de opname het niet meer. Heel irritant.
Hoe krijgen we te horen dat het probleem opgelost is?

Ik kijk beroepsmatig De Grote Verbouwing,  VT wonen. 

De score van de cloud opnames vandaag:

17-04 SBS6 S13A1 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset.

17-04 SBS6 S9A6 De Grote Verbouwing, vastgelopen, stekker eruit, reset.

24-04 SBS6 VT wonen, vastgelopen, stekker eruit, reset

01-05 SBS6 De Grote Verbouwing, vastgelopen,  stekker eruit,  reset

De Grote Verbouwing en VT wonen  zijn aansluitende programma's die na elkaar worden uitgezonden. De opnames overlappen elkaar, door extra toegevoegde opnametijd. Opnames  uit vooral april jl. lopen consequent vast. Na de reset opnieuw bekijken leverde geen verbetering op. Het is weliswaar mogelijk vooruit te spoelen, voorbij het punt waar het programma eerst vastliep, maar na enkele minuten loopt het betreffende programma wederom vast. 

Over een jaar verwacht Tmobile een glasvezelnetwerk aan te leggen in mijn wijk. Dan kan ik weer terug wisselen naar Tmobile. Ik zie de vergoeding voor de ergernissen en gemiste programma's en de tijd die het gekost heeft, graag tegemoet op de afrekening in juni.

 

Reputatie 7

Hi @Sample88, goed dat je dit topic hebt gevonden! Zou je kunnen laten weten of je Terug Kijken bedoelt of Cloud Opnemen? Voor Cloud Opnemen ben ik nog in afwachting van de oplossing, maar ik hoop deze heel snel te kunnen delen met jullie. Als het om Terug Kijken gaat, dan help ik je daar graag mee verder!

Hi @GvApp, merci voor deze heldere terugkoppeling en alle voorbeelden! Harstikke attent van je dat je op onderzoek uit gaat om ons hierbij te helpen. De probleemveroorzaker is inmiddels gevonden door onze technische dienst, dus ik hoop dat de structurele oplossing voor dit probleem nabij is. Het is uiteraard niet de bedoeling dat dit niet goed werkt, dus Cloud Opnemen moet zo snel mogelijk weer werken zoals het hoort. Ik hoop dan ook dat jij in de toekomst weer overgaat naar T-Mobile voor thuis en optimaal van alle opnames kan genieten zonder problemen. 

Reputatie 5

En weer een gevonden:

Code van coppens, za 30 april sbs6

Ps. Ik heb niet het idee dat het tijdstip of de zender nu nog bepalend zijn. Bij mij komt het op alle zenders voor waar ik opgenomen heb. NPO1, 2, 3, Extra. RTL4, Net5, SBS6. Comedy Central. BBC First. Soms is het prime time, maar vaker ook gewoon vooravond of overdag. 

Een andere optie die ik nog zal onderzoeken,  is het feit hoe het programma geprogrammeerd is. Via de app of via de tv. Eigenlijk lijkt het via de app altijd goed te gaan. Terwijl ik dat meestal op afstand doe, soms in het buitenland. Dat betreft meestal een enkele opname.

Ik neem ook vaak series op, maar dan via de gids op de tv, en daar gaat het vaak fout. Of valt het daar meer op? Ik onderzoek het. 

Hallo Lisa, het probleem komt toenemend voor sinds de herfst.

Het ging in de winter eigenlijk weer beter, maar de afgelopen maanden is het echt dramatisch. 

Zelfs hele series, wekenlang opgenomen waren bij de laatste aflevering simpelweg niet meer te openen. Swanenburg op NPO1 in de herfst bijv. 

Ik heb tussentijds mijn oudere Philips tv naar een nieuwe Samsung gewisseld. Maar dat heeft geen enkel positief effect gehad. Uiteraard de Entone box opnieuw geïnstalleerd. 

Score van gisteravond, zaterdag 21 mei 22;

Het echte leven in de dierentuin S4A2  30-04. Vastgelopen/freeze na enkele minuten. Alleen de stekker eruit trekken en opnieuw opstarten werkt. 

VT wonen S13A1, 17-04. Freeze, was ook grotendeels het vorige programma. Weer stekker eruit en opnieuw opstarten.

Young Sheldon, S5A19, blijft eindeloos zoeken, start niet.

Het ist gewoon super frusterend en het kost veel tijd. Telkens de box opnieuw resetten. En ik mis zo afleveringen van series, die dan alleen nog tegen betaling terug te kijken zijn via bijv. NL ZIET. 

Ik heb een Amino Entone-85

 

 

 

 

 

 

Hi @Mark-DenHaag en @ReinoudS, heel erg bedankt voor het melden! Excuus dat jullie dit ervaren, hier gaan we dan ook gelijk weer wat aan doen. Dit wordt verder opgepakt door onze technische dienst. Ik ontvang alleen nog graag de volgende informatie, zodat dit verder doorgezet kan worden.

  • Kunnen jullie aangeven op welke devices dit issue voorkomt?
  • Kunnen jullie mij voorzien van extra voorbeelden van programma's en zenders waar dit op voorkomt? 
  • Kunnen jullie ook voorbeelden sturen met daarin de datums en het tijdstip? 

Merci, we willen dit zo snel mogelijk fixen!

Hier ook problemen met terugkijken via de decoder. Onder andere ook Meester Frank Visser, De Verraders (afl 6 en 7).

Reputatie 7

Hi @GvApp, ik had ontzettend gehoopt dat jij nog met veel plezier jouw abonnement bij ons zou aanhouden! Uiteraard respecteer ik jouw keuze. Ik hoop ontzettend dat we jouw in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Merci dat je hier jouw feedback deelt, want dit neem ik graag mee. Ik hoop echt snel te kunnen melden dat het issue met Cloud Opnemen is opgelost. Dan maak ik ook graag een vergoeding voor jou in orde. Excuses voor de ervaring die je hebt gehad met het opzeggen, dat is uiteraard niet de bedoeling. Kan je aangeven hoe lang je al last hebt van deze problemen? Dan kan ik dit meenemen in de compensatie! 

Dit probleem heb ik ook. Het wordt toenemend erger. Inmiddels zo erg dat ik Tmobile opgezegd heb. TV kijken is zo echt niet leuk meer.

Regelmatig hangt de box zich op bij het afspelen van een opname. Je kunt dan alleen de stekker eruit trekken, op alles andere geen reactie. Z.g. freeze.

Opnames mislukken steeds vaker, opnames zijn dan leeg en kunnen niet afgespeeld worden, of de box blijft eindeloos zoeken maar start het programma niet op.

Of, opnames die wel gelukt zijn, zijn later ineens niet meer te openen en te kijken.

Recentelijk lukt het dan ook niet meer om de zending bij terugkijken af te spelen. (De Verraders 13 mei jl.)

Young Sheldon, afl. 19,  maandag 15 mei jl. afspelen niet mogelijk.

Ik moet eigenlijk elke keer als ik cloud opnemen gebruik wel een keer de stekker eruit trekken.

Ik kijk zelden live tv, neem selectief op. Als dit niet betrouwbaar functioneert, dan moet ik helaas van provider veranderen. 

Ook het opzeggen verdient geen schoonheidsprijs. Tijdens het gesprek, waarin een aanbieding werd gedaan, werd er opgehangen. De moderator daarna interesseerde mijn bovengenoemde problemen niet en hanteert dan maar meteen een opzegtermijn van een maand met 33 dagen. 

Ik was altijd zeer tevreden met Tmobile, maar dit gaat zo niet. Ik betaal voor cliud opnamen, en het functioneert niet. 

Als ik mijn contract opzeg wordt er niet nog maar even opgerekt.

Gezien de massieve problemen met de cloud verwacht ik een andere, coulantere reactie.  

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen! Vandaag heb ik tijdens de wekelijkse tv-meeting weer om een status update gevraagd! Mijn collega's vinden ook allemaal dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Het probleem is gelukkig opgespoord en er wordt alles aan gedaan om dit nog voor het weekend te fixen. Ik had ook gehoopt dat ik je al eerder van goed nieuws kon voorzien. Nogmaals excuses hiervoor. De reden dat ik nog geen andere update met je had gedeeld, is omdat deze er eerder nog niet was. Ik vraag vanmiddag nog eens of er een tijdsindicatie kan worden gedeeld van wanneer dit opgelost wordt, zodat je weet waar je aan toe bent! 

 

Reputatie 5

@Lisa @Ginny We zijn bijna 2 weken verder en ik hoor niets meer van jullie. Blijkbaar “wordt ernaar gekeken” maar ik vraag me dan af waar jullie naar kijken want er valt niets te kijken. Ik vind het echt onder de maat dat een issue met opnames nu al 2 weken moet duren. Je kunt die opname toch wel of niet terughalen, meer opties zijn er niet.

Reputatie 5

Wanneer komt er dan een update? Het weekend is voorbij maar ik heb nog geen update gezien. Ik wil nu wel mijn opnames kijken, daar neem ik tenslotte een opname dienst voor af. 

Reputatie 6

Dankjewel voor het laten weten @Mark-DenHaag! Er wordt hard gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. @Lisa komt na het weekend bij je terug met hopelijk een update!

Reputatie 5

Ik heb er nog 1 😞

 

Donderdag 28 april, Mr. Frank Visser: hoe is het nu met S7 aflevering 3. Werkt ook niet.

Reputatie 5

Vervelend dat alle TV issues zolang duren om opgelost te krijgen 😞.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik wil je graag laten weten dat ik om een update heb gevraagd tijdens de tv-meeting! Jammer genoeg kan ik hier nog niks concreets met je over delen, anders dan dat er hard aan wordt gewerkt. Ik hoop je na het weekend te kunnen verblijden met een status update. 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, goed om te weten! Dit ga ik zo aankaarten tijdens onze tv-meeting, aangezien dit wel zonder problemen zou moeten werken. Dankjewel dat je dit aangeeft! 

Reputatie 5

Via de tv app op mijn telefoon werkt het ook niet. Soms even heel snel beeld in die opname en dan weer niets.