Opnames mislukken regelmatig



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 5

Wanneer komt er dan een update? Het weekend is voorbij maar ik heb nog geen update gezien. Ik wil nu wel mijn opnames kijken, daar neem ik tenslotte een opname dienst voor af. 

Reputatie 1

Hi @MandyC, heel goed dat je dit laat weten! Dit is namelijk niet de bedoeling, dus hier gaan we gelijk wat aan doen. Super dat je dit duidelijke voorbeeld hebt doorgezet. Zo heb ik meteen een nieuw onderzoek kunnen inschieten. De aankomende dagen ga ik dit voor je in de gaten houden en laat ik het je weten als ik een update terugzie. Excuses voor het ongemak! 

Hi Lisa,


Nog een uitdaging: Ik probeer aflevering 2 van ‘Race om de Ringen’ te kijken (2 juni). Deze begon om een of andere reden al halverwege (terwijl het een continu opname is en 5 minuten van te voren begint met opnemen, zo is het ingesteld). Vervolgens ben ik toch gaan kijken .. dan maar een deel missen (is niet leuk, maar ach). Ik moest even stoppen met kijken en nu ik terug ben en verder wil kijken is een heel deel van de opname verdwenen en heb ik nog maar 20 minuten van het programma wat ik kan kijken. Er is een heel deel tussen het moment dat ik stopte en nu wil gaan kijken verdwenen (en alles wat ik zojuist heb gekeken). Echt heel vreemd! En natuurlijk zijn we net een week verder, dus terugkijken gaat ook niet meer, want dat loopt heel strak bij jullie (als echt op de minuut!) … Dus wat nu?
Groetjes
​​​​​​​Mandy

Reputatie 7
Badge +1

Dat hele in de Cloud opnemen lijkt op het eerste gezicht heel handig en ideaal je kunt met 1 abonnement op meerdere tv's opnemen en heb genoeg aan een standaard tv box of een app op de tv, echter kleven er naar mijn mening ook diverse nadelen aan opnames blijven maar beperkt beschikbaar bij sommige providers maar 3 maanden.

Technisch gezien is het product nog lang niet optimaal gezien de vele klachten, en wat gebeurt er met opnames die door welke reden dan ook verloren gaan hetzij door brand of om wat voor reden dan ook,? zelf blijf ik de fysieke recorder prefereren boven in de Cloud opnemen,  daarbij denk ik aan een tv met b.v. een of 2 ingebouwde SSD kaarten van pakweg 250GB per stuk.

Voordeel is dat een SSD betrouwbaarder is dan een harde schijf, en je opnames kun je zo lang bewaren als je wil, heb onlangs nog mijn oude LG harddiskrecorder eens aangesloten en zag nog films van 10 jaar en ouder er op staan.

Reputatie 5

@Lisa @Ginny We zijn bijna 2 weken verder en ik hoor niets meer van jullie. Blijkbaar “wordt ernaar gekeken” maar ik vraag me dan af waar jullie naar kijken want er valt niets te kijken. Ik vind het echt onder de maat dat een issue met opnames nu al 2 weken moet duren. Je kunt die opname toch wel of niet terughalen, meer opties zijn er niet.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen! Vandaag heb ik tijdens de wekelijkse tv-meeting weer om een status update gevraagd! Mijn collega's vinden ook allemaal dat dit zo snel mogelijk moet worden opgelost. Het probleem is gelukkig opgespoord en er wordt alles aan gedaan om dit nog voor het weekend te fixen. Ik had ook gehoopt dat ik je al eerder van goed nieuws kon voorzien. Nogmaals excuses hiervoor. De reden dat ik nog geen andere update met je had gedeeld, is omdat deze er eerder nog niet was. Ik vraag vanmiddag nog eens of er een tijdsindicatie kan worden gedeeld van wanneer dit opgelost wordt, zodat je weet waar je aan toe bent! 

 

Reputatie 7

Hi @MandyC, ik heb van mijn collega's vernomen dat dit issue dat je met Cloud Opnemen ervaarde inmiddels is verholpen! Klopt het dat je inmiddels weer helemaal probleemvij bent? Ik hoor het graag!

Dit probleem heb ik ook. Het wordt toenemend erger. Inmiddels zo erg dat ik Tmobile opgezegd heb. TV kijken is zo echt niet leuk meer.

Regelmatig hangt de box zich op bij het afspelen van een opname. Je kunt dan alleen de stekker eruit trekken, op alles andere geen reactie. Z.g. freeze.

Opnames mislukken steeds vaker, opnames zijn dan leeg en kunnen niet afgespeeld worden, of de box blijft eindeloos zoeken maar start het programma niet op.

Of, opnames die wel gelukt zijn, zijn later ineens niet meer te openen en te kijken.

Recentelijk lukt het dan ook niet meer om de zending bij terugkijken af te spelen. (De Verraders 13 mei jl.)

Young Sheldon, afl. 19,  maandag 15 mei jl. afspelen niet mogelijk.

Ik moet eigenlijk elke keer als ik cloud opnemen gebruik wel een keer de stekker eruit trekken.

Ik kijk zelden live tv, neem selectief op. Als dit niet betrouwbaar functioneert, dan moet ik helaas van provider veranderen. 

Ook het opzeggen verdient geen schoonheidsprijs. Tijdens het gesprek, waarin een aanbieding werd gedaan, werd er opgehangen. De moderator daarna interesseerde mijn bovengenoemde problemen niet en hanteert dan maar meteen een opzegtermijn van een maand met 33 dagen. 

Ik was altijd zeer tevreden met Tmobile, maar dit gaat zo niet. Ik betaal voor cliud opnamen, en het functioneert niet. 

Als ik mijn contract opzeg wordt er niet nog maar even opgerekt.

Gezien de massieve problemen met de cloud verwacht ik een andere, coulantere reactie.  

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @GvApp, ik had ontzettend gehoopt dat jij nog met veel plezier jouw abonnement bij ons zou aanhouden! Uiteraard respecteer ik jouw keuze. Ik hoop ontzettend dat we jouw in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Merci dat je hier jouw feedback deelt, want dit neem ik graag mee. Ik hoop echt snel te kunnen melden dat het issue met Cloud Opnemen is opgelost. Dan maak ik ook graag een vergoeding voor jou in orde. Excuses voor de ervaring die je hebt gehad met het opzeggen, dat is uiteraard niet de bedoeling. Kan je aangeven hoe lang je al last hebt van deze problemen? Dan kan ik dit meenemen in de compensatie! 

Hi @Mark-DenHaag en @ReinoudS, heel erg bedankt voor het melden! Excuus dat jullie dit ervaren, hier gaan we dan ook gelijk weer wat aan doen. Dit wordt verder opgepakt door onze technische dienst. Ik ontvang alleen nog graag de volgende informatie, zodat dit verder doorgezet kan worden.

  • Kunnen jullie aangeven op welke devices dit issue voorkomt?
  • Kunnen jullie mij voorzien van extra voorbeelden van programma's en zenders waar dit op voorkomt? 
  • Kunnen jullie ook voorbeelden sturen met daarin de datums en het tijdstip? 

Merci, we willen dit zo snel mogelijk fixen!

Hier ook problemen met terugkijken via de decoder. Onder andere ook Meester Frank Visser, De Verraders (afl 6 en 7).