[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

Toon eerste reactie

84 reacties

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals ik eergisteren had beloofd zou ik een terugkoppeling geven van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat wij er hier aan onze kant bovenop zitten om dit proces te versnellen. Ik heb hier verder geen indicatie van meegekregen, dus ik hoop dat ik jullie na het weekend kan voorzien van een heldere update. Ik hoop dat iedereen een heel fijn weekend heeft!

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

@Lisa Ik heb zojuist alle HDMI modes uitgeprobeert maar ik heb alleen nog Ned 1,2, en 3. Het was me niet helemaal duidelijk van de instructies of de tv box ook herstart moest worden na het switchen van HDMI modus. Ik neem aan van niet, klopt dat?

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Bij modus 2 had ik zo even weer een zwart beeld bij het opstarten van het kastje. Ik ga het nu aanpassen naar modus 3.

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Bij modus 2 had ik zo even weer een zwart beeld bij het opstarten van het kastje. Ik ga het nu aanpassen naar modus 3.

Bij modus 3 krijg ik ook af en toe weer een zwart beeld. Probeer nu modus 4.

Reputatie 7

Hi @vraagendepersoon, ik ben ontzettend blij dat ik in een ander topic heb gelezen dat jij weer volop van alle zenders aan het genieten bent! Ook wil ik je laten weten dat ik jouw feedback zeker meeneem. Het klopt inderdaad dat bij deze handeling de TV Box niet herstart hoeft te worden. 

Hi @MarLut, super om te horen dat jij zo aan het testen bent! Ik had graag gelezen dat modus 2 of 3 al voor verschil zouden zorgen. Ik hoor heel graag van je of modus 4 dé modus voor jou is. Zo niet, dan ga ik aan de bel trekken bij de technische dienst. 

Reputatie 1

@Lisa bij modus 4 gebeurd het ook. Echter (misschien dat het toeval is) voor mijn gevoel heb ik de laatste dagen steeds een zwart scherm gekregen nadat ik de kijkbeurt er voor een televisieprogramma via terugkijken had bekeken.

Ik ga als ik een programma terug gekeken heb wel eerst terug naar live tv voordat ik het kastje uit zet. Maar ik heb deze week al een paar keer gehad als ik daarna het kastje later weer aanzet dat ik een zwart scherm heb.

 

 

 

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

Beste Lisa,

Ik heb goed en slecht nieuws..Het goede nieuw is dat alle zenders het weer doen!! Het slechte nieuws is dat jouw bovenstaande oplossing, helaas niet DE oplossing was.. Aangezien jouw bovenstaande verhaal over de HDMI kabel heb ik geprobeerd om de huidige HDMI kabel om te wisselen met degene die in de tv in de slaapkamer staat (die gekoppeld is aan mijn Playstation) met de veronderstelling dat het wellicht wel aan de HDMI kabel kan liggen en wat denk je… alsof alles werkt weer top!!
Heel raar dat op de een of andere manier na de update naar het nieuwe platform het kastje in combinatie met de HDMI kabel niet samen ging… wellicht dat de HDMI kabel vervangen ook werkt voor de anderen hier.. met de HDMI kabel lijkt niets mis.. op de playstation doet die het gewoon en uiteraard voor de update naar het nieuwe platform deed hij het ook op dit kastje..

Desalniettemin hoor ik graag hoe er verder omgegaan wordt met de 1,5 maand dat ik zonder tv gezeten heb..

 

Ik hoor het graag van je/jullie.

Tim. 

Reputatie 7

Hi @MarLut, echt heel erg bedankt voor het uitproberen van alle modussen! Ik wil je graag laten weten dat ik al heb aangekaart bij de technische dienst dat dit niet voor iedereen de oplossing biedt tegen het zwarte beeld. Er wordt dus momenteel naar een andere workaround gezocht. Ik hoop dat ik je heel snel van goed nieuws kan voorzien, want ik wil echt dat de problemen voorgoed verdwijnen.

Hi @Timmievl, wat ontzettend fijn om te horen dat alle zenders het weer doen! Daar ben ik echt ontzettend blij mee, yay. Super dat jij dit bij mij aangeeft, want ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Als blijkt dat dit dé oplossing is, dan worden ook heel veel andere klanten hiermee geholpen. Wel heel gek inderdaad dat dit is ontstaan toen jij bent overgegaan naar het nieuwe TV platform. Wat betreft de compensatie, hier heb jij zeker recht op. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Achter de schermen zie ik verschillende momenten waarop jij problemen ervaarde. Heb jij voor mij de precieze periode waarin jij deze problemen ervaarde? Dan regel ik de compensatie voor je! 😊

Hi @MarLut, echt heel erg bedankt voor het uitproberen van alle modussen! Ik wil je graag laten weten dat ik al heb aangekaart bij de technische dienst dat dit niet voor iedereen de oplossing biedt tegen het zwarte beeld. Er wordt dus momenteel naar een andere workaround gezocht. Ik hoop dat ik je heel snel van goed nieuws kan voorzien, want ik wil echt dat de problemen voorgoed verdwijnen.

Hi @Timmievl, wat ontzettend fijn om te horen dat alle zenders het weer doen! Daar ben ik echt ontzettend blij mee, yay. Super dat jij dit bij mij aangeeft, want ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Als blijkt dat dit dé oplossing is, dan worden ook heel veel andere klanten hiermee geholpen. Wel heel gek inderdaad dat dit is ontstaan toen jij bent overgegaan naar het nieuwe TV platform. Wat betreft de compensatie, hier heb jij zeker recht op. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Achter de schermen zie ik verschillende momenten waarop jij problemen ervaarde. Heb jij voor mij de precieze periode waarin jij deze problemen ervaarde? Dan regel ik de compensatie voor je! 😊

Ja heel vreemd inderdaad.. vooral ook omdat er niks aan de hand was vóór het nieuwe TV platform en de HDMI kabel het ‘gewoon’ doet op een andere tv in combinatie met de playstation (dus het ligt niet direct aan de kabel zelf).

26 mei was de dag waarop ik over ging naar het nieuwe TV platform en ik de klantenservice voor het eerst gebeld heb mbt het zwarte scherm..

Mocht ik nog iets voor jullie kunnen betekenen om dit verder te onderzoeken/dingen uit te sluiten dan hoor ik het graag.

Dank! Tim

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update doorgekregen van mijn collega! Ik wil heel graag het volgende aan jullie laten weten.

Voor de gebruikers die een zwart scherm ervaren, maar wel het menu kunnen zien: we hebben een fix gevonden en gaan beginnen met intern testen. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen! 😊

Hi @Timmievl, onwijs attent van je dat jij aanbiedt om te helpen! Er is gelukkig ook een andere fix waar op dit moment aan wordt gewerkt, maar wanneer ik nog een verdere terugkoppeling krijg vanuit de technische dienst op jouw oplossing dan laat ik dat aan je weten. Wat betreft de vergoeding, ik heb gevraagd of mijn collega's dit voor jou in orde willen maken. Vanaf 5 augustus ben ik weer actief op de Community!

Reputatie 7

Hoi @Timmievl ,

Ik heb zojuist de vergoeding voor je in orde gemaakt! Op de volgende factuur zal het bedrag van de periode dat jij geen beeld hebt gehad, worden verrekend met de rekening. Excuus voor het ongemak! Mocht je vragen hierover hebben, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 1

@Lisa ik had zo even weer een zwart beeld. Ik kon via het menu bij de instellingen komen en toen ik daar uit ging had ik weer beeld. Misschien dat het toeval was, maar ik zal het een volgende keer weer proberen of het dan weer werkt.

Reputatie 1

@Lisa ik had zo even weer een zwart beeld. Ik kon via het menu bij de instellingen komen en toen ik daar uit ging had ik weer beeld. Misschien dat het toeval was, maar ik zal het een volgende keer weer proberen of het dan weer werkt.

Het was blijkbaar toeval. Zo even werkte dat trucje niet en moest ik 'gewoon' weer het stroom van het kastje halen om het zwarte beeld probleem op te lossen.

De problemen begonnen na de laatste update, want eerst was er totaal niks aan de hand. Ik liet het ding altijd aan (blauw lampje) en hoefde alleen maar de tv aan te zetten om weer tv te kijken.

 

Nu met die standby-setting (“Ik ga je lekker dwarszitten want ik ga na 5 uur uit als je geen zender gewisseld hebt!") heb ik, ook al wissel ik nog een zender, altijd zwart beeld en moet ik alles opnieuw starten. Ook de HDMI keuzes snap ik nog niet helemaal: Op HDMI 1, 2 en 3 blijven dezelfde problemen.

 

Willen of kunnen ze terug naar de laatst goed werkende update? Ik heb het geopperd maar heb daarnaast geen idee of ze dat doorgevoerd hebben.

 

Dus nogmaals: Na de laatste update(s) begon het gedonder.

Reputatie 1

@Lisa bij modus 4 gebeurd het ook. Echter (misschien dat het toeval is) voor mijn gevoel heb ik de laatste dagen steeds een zwart scherm gekregen nadat ik de kijkbeurt er voor een televisieprogramma via terugkijken had bekeken.

Ik ga als ik een programma terug gekeken heb wel eerst terug naar live tv voordat ik het kastje uit zet. Maar ik heb deze week al een paar keer gehad als ik daarna het kastje later weer aanzet dat ik een zwart scherm heb.

 

 

 

Vaak als ik een zwart scherm krijg, heb ik de kijkbeurt er voor via programma terug kijken naar een oude uitzending gekeken. Als ik daarna op een later moment het kastje weer aan zet heb ik het zwarte beeld

Volgens mij zijn de standby modus en Hdmi modussen twee verschillende problemen en ik heb nog steeds het idee dat ze terug moeten naar een goed werkende versie.. en dat Hdmi en standby gebeuren veel beter moeten testen alvorens dat uit te rollen.. Want de zwartbeeld problemen zijn er nog steeds… Is vet irritant om dat ding elke keer te resetten.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie heel graag laten weten dat ik hoop volgende week meer aan jullie te kunnen vertellen over de fix die eraan zit te komen. Ontzettend bedankt voor jullie geduld! Ik wil namelijk echt dat er snel een oplossing voor jullie komt, zodat dit probleem niet meer terugkeert en jullie zorgeloos tv kunnen kijken zonder zwart beeld. Weet dat ik nog steeds in de lead ben van dit onderzoek en jullie hier gelijk op de hoogte zal stellen als ik een update hoor!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb goed nieuws! Wij hebben een fix voor sommige klanten die zwarte beeld ervaren. Deze fix is meegenomen in de laatste firmware, dus hiervoor dien je de TV Box te herstarten. Ik hoor heel graag of jullie met deze fix verschil merken en van het probleem af zijn. Ik wil er wel graag bij zeggen dat dit een probleem is met meerdere oorzaken en deze fix helpt tegen één van die oorzaken. Mogelijk is dit dus nog niet de fix die er bij iedereen voor zorgt dat de problemen weg zijn. Laat het vooral weten wat jullie merken na een herstart van de TV Box! 💪

Reputatie 1

Ik heb inderdaad de laatste anderhalve week geen zwart scherm meer gehad. Hopelijk blijft dit zo, en hebben jullie (in ieder geval voor mij) de oplossing gevonden.

Reputatie 3

Ik weet niet of mijn issue hier mee te maken heeft, maar ik heb sinds gisteren een abbo en ervoer zwart beeld op RTL4, niet continu maar om de 5 seconden 1 seconde zwart en later was dit weg.

Ik kon mijn box vanmorgen niet met de afstandbediening starten, het lampje bleef rood.

Hij moest eerst even van de stroom af en daarna deed hij het weer.

Goed begin...

Reputatie 7

Hi @MarLut, wat een ontzettend fijn nieuws! Echt super om dit te lezen, yay. Dankjewel voor het doorgeven, want dit kaart ik meteen aan bij mijn collega’s. Mocht jij nog eens problemen ervaren - waar ik uiteraard niet op hoog - weet dan dat ik hier voor je klaarsta! 🎉

Hi @Rul, heel goed dat jij dit hier laat weten! Ik wil je hier graag meteen bij helpen, want dit is zeker niet het begin zoals jij dat voor ogen had. Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en deze ziet er nu picobello uit. Ik zie inderdaad op zaterdag dat de kwaliteit van de TV Box onder de maat heeft gepresteerd. Klopt het dat jij inmiddels probleemvrij bent of ervaar jij nog steeds hetzelfde issue als tijdens dit weekend? 

Mochten de problemen nog steeds gaande zijn, dan wil graag het volgende aan je meegeven. Zou jij op 'Menu' of 'Gids' willen drukken? Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan mag jij langs de ingangskanalen van de TV wisselen met de afstandsbediening van de TV. 

Als alles al goed staat, dan wil ik graag checken of jij je eigen tv-codes gebruikt. Mocht dit nodig zijn, dan hoor ik het heel graag van je. Want dan neem ik contact met je op in een privébericht. Ik duim dat jij inmiddels optimaal van jouw abonnement aan het genieten bent! 💪

Reputatie 3

Hallo @Lisa , ik had alleen zaterdag dit probleem, ik heb de box 3 keer van de stroom moeten halen omdat deze bevroor.

Daarna dus geen problemen meer ervaren, menu en gids zijn zichtbaar.

Ik weet niet wat je bedoelt met eigen tv-codes gebruiken...

Reputatie 7

Hi @Rul, wat fijn om te lezen dat dit probleem eenmalig was! En super dat jij het zelf hebt verholpen door de TV Box een herstart te geven. Merci voor jouw snelle terugkoppeling. Met de tv-codes bedoel ik of jij het juiste tv-klantnummer hanteert. Soms kan het zo zijn dat een TV Box verkeerd geregistreerd staat, namelijk met een ander klantnummer en dat kan problemen veroorzaken. Daarom wilde ik graag controleren of de TV Box goed geregistreerd staat. Maar gelukkig ben jij weer probleemvrij, dus dat is helemaal top.

Ik hoop natuurlijk dat dit de eerste en laatste keer was dat jij problemen ervaarde, maar mocht zich in de toekomst toch nog eens een issue voordoen: weet dan dat jij hier altijd aan de bel kan trekken! Laat jij het aan mij weten of ik jou nog ergens anders mee kan helpen? 😊

Reageer