[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.


84 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Mark-DenHaag Zou je willen kijken of het aanpassen van de HDMI modus voor jou de oplossing is? Meer informatie hierover vind je in dit topic: Achtergrondinformatie HDMI modus | T-Mobile Community.

Reputatie 5

Jeej, dit speelt dus al ruim een jaar. Ik heb ook last van dat bij het komen uit stand-by ik zwart beeld en geen geluid heb. Zappen lost dat op maar de menu's werken dan vaak niet. 

(En nee, ik kan mijn decoder niet in de meterkast zetten want daar kijk ik geen tv. Verder ben ik wel klaar met alle tv problemen en te fungeren als onbetaalde tester).

Reputatie 7

Hi @galibier, dankjewel voor jouw berichtjes! Ik heb vanochtend gereageerd in het onderstaande topic:

Ik spreek je daar graag verder, zodat we dit kunnen verhelpen! 

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Mijn mail is: glandoncroix@hotmail.com

klantnr: 5017694048

11 december. 2 UUr eurosport 1 (veldrijden) . Beeld weer zwart. Stroom er weer af en weer aan. Kanaal 1 doet het. Zappen naar 131 (eurosport 1), zwart beeld.  Irritant.

Gisteren nog een andere netwerkkabel tussen modem en TV box gedaan. Hielp niet.

Probleem is de TV box denk ik. 

Wat gaat T Mobile hier aan doen? 

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Mijn mail is: x

Moderator edit: het is niet toegestaan om privégegevens openbaar te delen.

klantnr: 5017694048

Update.

Gisteren was het beeld wederom zwart, op alle zenders behalve Nederland 1, 2 en 3.

De stroom er een minuut afhalen gaf weer beeld, voor een half uurtje, daarna waren sommige zender weer zwart.

Is hier al een oplossing voor?

 

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.

Als ik de TV box aan doe gaat het eerst goed. Ik wilde graag eurosport 1 zien. Bij het gaan naar 131 zwart scherm. En de met de afstandsbediening is niets meer te doen. De stroom van TV box gehaald en internetkabel eruit, even wachten en de boel weer aansluiten. Werkt weer. Op kanaal 1. daarna weer naar 131 en ja hoor zwart scherm. Nog een aantal malen gedaan. Hetzelfde.

Toen een halfuur mooi op kanaal 1 laten staan. Prima. Daarna met afstandsbediening een paar kanalen verder. Bij kanaal 5 was het weer gebeurd.

Hier wordt je niet vrolijk van.

Wat moeten we doen? Graag een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +14

En hier nu alle commerciële zenders zwart beeld. 
 

Reputatie 3

Update.

Gisteren was het beeld wederom zwart, op alle zenders behalve Nederland 1, 2 en 3.

De stroom er een minuut afhalen gaf weer beeld, voor een half uurtje, daarna waren sommige zender weer zwart.

Reputatie 7

Hi @Rul, wat fijn om te lezen dat dit probleem eenmalig was! En super dat jij het zelf hebt verholpen door de TV Box een herstart te geven. Merci voor jouw snelle terugkoppeling. Met de tv-codes bedoel ik of jij het juiste tv-klantnummer hanteert. Soms kan het zo zijn dat een TV Box verkeerd geregistreerd staat, namelijk met een ander klantnummer en dat kan problemen veroorzaken. Daarom wilde ik graag controleren of de TV Box goed geregistreerd staat. Maar gelukkig ben jij weer probleemvrij, dus dat is helemaal top.

Ik hoop natuurlijk dat dit de eerste en laatste keer was dat jij problemen ervaarde, maar mocht zich in de toekomst toch nog eens een issue voordoen: weet dan dat jij hier altijd aan de bel kan trekken! Laat jij het aan mij weten of ik jou nog ergens anders mee kan helpen? 😊

Reputatie 3

Hallo @Lisa , ik had alleen zaterdag dit probleem, ik heb de box 3 keer van de stroom moeten halen omdat deze bevroor.

Daarna dus geen problemen meer ervaren, menu en gids zijn zichtbaar.

Ik weet niet wat je bedoelt met eigen tv-codes gebruiken...

Reputatie 7

Hi @MarLut, wat een ontzettend fijn nieuws! Echt super om dit te lezen, yay. Dankjewel voor het doorgeven, want dit kaart ik meteen aan bij mijn collega’s. Mocht jij nog eens problemen ervaren - waar ik uiteraard niet op hoog - weet dan dat ik hier voor je klaarsta! 🎉

Hi @Rul, heel goed dat jij dit hier laat weten! Ik wil je hier graag meteen bij helpen, want dit is zeker niet het begin zoals jij dat voor ogen had. Zojuist heb ik de verbinding onder de loep genomen en deze ziet er nu picobello uit. Ik zie inderdaad op zaterdag dat de kwaliteit van de TV Box onder de maat heeft gepresteerd. Klopt het dat jij inmiddels probleemvrij bent of ervaar jij nog steeds hetzelfde issue als tijdens dit weekend? 

Mochten de problemen nog steeds gaande zijn, dan wil graag het volgende aan je meegeven. Zou jij op 'Menu' of 'Gids' willen drukken? Worden deze zichtbaar? Zo niet, dan mag jij langs de ingangskanalen van de TV wisselen met de afstandsbediening van de TV. 

Als alles al goed staat, dan wil ik graag checken of jij je eigen tv-codes gebruikt. Mocht dit nodig zijn, dan hoor ik het heel graag van je. Want dan neem ik contact met je op in een privébericht. Ik duim dat jij inmiddels optimaal van jouw abonnement aan het genieten bent! 💪

Reputatie 3

Ik weet niet of mijn issue hier mee te maken heeft, maar ik heb sinds gisteren een abbo en ervoer zwart beeld op RTL4, niet continu maar om de 5 seconden 1 seconde zwart en later was dit weg.

Ik kon mijn box vanmorgen niet met de afstandbediening starten, het lampje bleef rood.

Hij moest eerst even van de stroom af en daarna deed hij het weer.

Goed begin...

Reputatie 1

Ik heb inderdaad de laatste anderhalve week geen zwart scherm meer gehad. Hopelijk blijft dit zo, en hebben jullie (in ieder geval voor mij) de oplossing gevonden.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb goed nieuws! Wij hebben een fix voor sommige klanten die zwarte beeld ervaren. Deze fix is meegenomen in de laatste firmware, dus hiervoor dien je de TV Box te herstarten. Ik hoor heel graag of jullie met deze fix verschil merken en van het probleem af zijn. Ik wil er wel graag bij zeggen dat dit een probleem is met meerdere oorzaken en deze fix helpt tegen één van die oorzaken. Mogelijk is dit dus nog niet de fix die er bij iedereen voor zorgt dat de problemen weg zijn. Laat het vooral weten wat jullie merken na een herstart van de TV Box! 💪

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie heel graag laten weten dat ik hoop volgende week meer aan jullie te kunnen vertellen over de fix die eraan zit te komen. Ontzettend bedankt voor jullie geduld! Ik wil namelijk echt dat er snel een oplossing voor jullie komt, zodat dit probleem niet meer terugkeert en jullie zorgeloos tv kunnen kijken zonder zwart beeld. Weet dat ik nog steeds in de lead ben van dit onderzoek en jullie hier gelijk op de hoogte zal stellen als ik een update hoor!

Volgens mij zijn de standby modus en Hdmi modussen twee verschillende problemen en ik heb nog steeds het idee dat ze terug moeten naar een goed werkende versie.. en dat Hdmi en standby gebeuren veel beter moeten testen alvorens dat uit te rollen.. Want de zwartbeeld problemen zijn er nog steeds… Is vet irritant om dat ding elke keer te resetten.

Reputatie 1

@Lisa bij modus 4 gebeurd het ook. Echter (misschien dat het toeval is) voor mijn gevoel heb ik de laatste dagen steeds een zwart scherm gekregen nadat ik de kijkbeurt er voor een televisieprogramma via terugkijken had bekeken.

Ik ga als ik een programma terug gekeken heb wel eerst terug naar live tv voordat ik het kastje uit zet. Maar ik heb deze week al een paar keer gehad als ik daarna het kastje later weer aanzet dat ik een zwart scherm heb.

 

 

 

Vaak als ik een zwart scherm krijg, heb ik de kijkbeurt er voor via programma terug kijken naar een oude uitzending gekeken. Als ik daarna op een later moment het kastje weer aan zet heb ik het zwarte beeld

De problemen begonnen na de laatste update, want eerst was er totaal niks aan de hand. Ik liet het ding altijd aan (blauw lampje) en hoefde alleen maar de tv aan te zetten om weer tv te kijken.

 

Nu met die standby-setting (“Ik ga je lekker dwarszitten want ik ga na 5 uur uit als je geen zender gewisseld hebt!") heb ik, ook al wissel ik nog een zender, altijd zwart beeld en moet ik alles opnieuw starten. Ook de HDMI keuzes snap ik nog niet helemaal: Op HDMI 1, 2 en 3 blijven dezelfde problemen.

 

Willen of kunnen ze terug naar de laatst goed werkende update? Ik heb het geopperd maar heb daarnaast geen idee of ze dat doorgevoerd hebben.

 

Dus nogmaals: Na de laatste update(s) begon het gedonder.

Reputatie 1

@Lisa ik had zo even weer een zwart beeld. Ik kon via het menu bij de instellingen komen en toen ik daar uit ging had ik weer beeld. Misschien dat het toeval was, maar ik zal het een volgende keer weer proberen of het dan weer werkt.

Het was blijkbaar toeval. Zo even werkte dat trucje niet en moest ik 'gewoon' weer het stroom van het kastje halen om het zwarte beeld probleem op te lossen.

Reputatie 1

@Lisa ik had zo even weer een zwart beeld. Ik kon via het menu bij de instellingen komen en toen ik daar uit ging had ik weer beeld. Misschien dat het toeval was, maar ik zal het een volgende keer weer proberen of het dan weer werkt.

Reputatie 7

Hoi @Timmievl ,

Ik heb zojuist de vergoeding voor je in orde gemaakt! Op de volgende factuur zal het bedrag van de periode dat jij geen beeld hebt gehad, worden verrekend met de rekening. Excuus voor het ongemak! Mocht je vragen hierover hebben, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update doorgekregen van mijn collega! Ik wil heel graag het volgende aan jullie laten weten.

Voor de gebruikers die een zwart scherm ervaren, maar wel het menu kunnen zien: we hebben een fix gevonden en gaan beginnen met intern testen. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Laat het vooral weten als jullie hier nog vragen over hebben. Ik ben zelf iets langer dan een week op vakantie, dus in die tijd zullen de andere moderators jullie verder helpen! 😊

Hi @Timmievl, onwijs attent van je dat jij aanbiedt om te helpen! Er is gelukkig ook een andere fix waar op dit moment aan wordt gewerkt, maar wanneer ik nog een verdere terugkoppeling krijg vanuit de technische dienst op jouw oplossing dan laat ik dat aan je weten. Wat betreft de vergoeding, ik heb gevraagd of mijn collega's dit voor jou in orde willen maken. Vanaf 5 augustus ben ik weer actief op de Community!

Hi @MarLut, echt heel erg bedankt voor het uitproberen van alle modussen! Ik wil je graag laten weten dat ik al heb aangekaart bij de technische dienst dat dit niet voor iedereen de oplossing biedt tegen het zwarte beeld. Er wordt dus momenteel naar een andere workaround gezocht. Ik hoop dat ik je heel snel van goed nieuws kan voorzien, want ik wil echt dat de problemen voorgoed verdwijnen.

Hi @Timmievl, wat ontzettend fijn om te horen dat alle zenders het weer doen! Daar ben ik echt ontzettend blij mee, yay. Super dat jij dit bij mij aangeeft, want ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Als blijkt dat dit dé oplossing is, dan worden ook heel veel andere klanten hiermee geholpen. Wel heel gek inderdaad dat dit is ontstaan toen jij bent overgegaan naar het nieuwe TV platform. Wat betreft de compensatie, hier heb jij zeker recht op. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Achter de schermen zie ik verschillende momenten waarop jij problemen ervaarde. Heb jij voor mij de precieze periode waarin jij deze problemen ervaarde? Dan regel ik de compensatie voor je! 😊

Ja heel vreemd inderdaad.. vooral ook omdat er niks aan de hand was vóór het nieuwe TV platform en de HDMI kabel het ‘gewoon’ doet op een andere tv in combinatie met de playstation (dus het ligt niet direct aan de kabel zelf).

26 mei was de dag waarop ik over ging naar het nieuwe TV platform en ik de klantenservice voor het eerst gebeld heb mbt het zwarte scherm..

Mocht ik nog iets voor jullie kunnen betekenen om dit verder te onderzoeken/dingen uit te sluiten dan hoor ik het graag.

Dank! Tim

Reputatie 7

Hi @MarLut, echt heel erg bedankt voor het uitproberen van alle modussen! Ik wil je graag laten weten dat ik al heb aangekaart bij de technische dienst dat dit niet voor iedereen de oplossing biedt tegen het zwarte beeld. Er wordt dus momenteel naar een andere workaround gezocht. Ik hoop dat ik je heel snel van goed nieuws kan voorzien, want ik wil echt dat de problemen voorgoed verdwijnen.

Hi @Timmievl, wat ontzettend fijn om te horen dat alle zenders het weer doen! Daar ben ik echt ontzettend blij mee, yay. Super dat jij dit bij mij aangeeft, want ik heb dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Als blijkt dat dit dé oplossing is, dan worden ook heel veel andere klanten hiermee geholpen. Wel heel gek inderdaad dat dit is ontstaan toen jij bent overgegaan naar het nieuwe TV platform. Wat betreft de compensatie, hier heb jij zeker recht op. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen. Achter de schermen zie ik verschillende momenten waarop jij problemen ervaarde. Heb jij voor mij de precieze periode waarin jij deze problemen ervaarde? Dan regel ik de compensatie voor je! 😊

Reageer