Beantwoord

Probleem met Odido TV app op Apple TV 4K

  • 21 September 2023
  • 40 reacties
  • 1796 Bekeken

Sinds twee weken hebben wij Odido internet en tv. We maken gebruik van de Odido TV app op een Apple TV 4K. Helaas krijgen we met enige regelmaat (ongeveer 2 keer per dag) een foutmelding in de app met de boodschap: 'Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.' Is er een oplossing voor dit probleem, of is het wellicht een bug?

Ons netwerk functioneert verder naar behoren, en we hebben jarenlang de Ziggo GO app op dezelfde Apple TV gebruikt zonder problemen.

icon

Beste antwoord door sploegman 29 September 2023, 21:27

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @sploegman allereerst van harte welkom op onze Community! Ik zoek graag uit waardoor dit precies komt. Krijg je deze melding wanneer je al in de app zit en gebeurt dit tijdens het kijken? Of krijg je deze melding wanneer je de app opstart nadat je net jouw Apple TV hebt opgestart vanuit bijvoorbeeld standby? De app wordt dan vermoedelijk niet actief gehouden tijdens de standby waardoor de verbinding met de tv-server verloren gaat, dit resulteert in de foutmelding en komt dan terug wanneer de app weer opnieuw opgestart wordt.

Klopt het dat dit ook bij jou het geval is? Mocht het niet zo zijn, kun je mij vertellen wanneer dit exact gebeurt en welke handelingen je uitvoert wanneer je deze melding krijgt? Dan kan ik dit doorzetten naar ons tv-team voor verder onderzoek. Bedankt!

Hoi @Demi van Odido, we krijgen deze melding wanneer we al in de Odido TV app zitten, en dit gebeurt tijdens het kijken. De melding treedt willekeurig op tijdens het kijken. Het beeld wordt dan zwart, en deze melding verschijnt. Als we dan op de OK/Select-knop van de Apple TV-afstandsbediening drukken, verdwijnt de melding.

Hoi @Demi van Odido, hierbij nog wat aanvullende informatie: Het lijkt erop dat deze foutmelding één keer per gebruik van de TV-app optreedt, ongeveer 5-10 minuten nadat de TV-app is gestart.

Beste @Demi van Odido, ik hoor graag wat de vervolg stappen zijn. Dit probleem begint nu wel storend te worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

 

Hi @Tommie van Odido & @Demi van Odido, het probleem lijkt inderdaad verholpen te zijn na de update van de app. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Superfijn dat het nu opgelost is @sploegman! Bedankt voor het delen van jouw herstelmelding. Geniet van jouw verbinding en nog een prachtig weekend toegewenst! 😄

@Tommie van Odido & @Demi van Odido, Helaas doet het probleem zich opnieuw voor. Het leek een paar dagen goed te gaan, maar nu is hetzelfde probleem weer opgedoken. Dit is erg vervelend. Ik zou graag zo snel mogelijk een oplossing willen zien.

Reputatie 2

Ik gebruik sinds gister ook de Odido TV app op een AppleTV 4K met TVOS17, en heb ook al een aantal keer de melding "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" gehad. 

Voor de rest werkt alles goed, hopelijk wordt dit wel snel opgelost....

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sploegman & @DON PAPA, dat is niet helemaal de bedoeling. Kunnen jullie het wat duidelijker omschrijven? Wanneer ontstaat deze melding en welke stappen voeren jullie uit? Zo kunnen we het reproduceren en oplossen, alvast bedankt! 

Hoi @Tommie van Odido, ik gebruik de nieuwste versie van de Odido TV app (versie 1.5.6) op een Apple TV 4K met tvOS17. De melding "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.” lijkt willekeurig op te treden, ongeveer eens per 1-2 uur (ruwe schatting). Deze fout verschijnt zowel tijdens live uitzendingen als bij het terugkijken van programma's. Helaas kan ik geen patroon ontdekken dat deze fout lijkt te veroorzaken. Als ik de melding weg klik kan ik gewoon weer verder kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team! 

Reputatie 2

Hoi @Tommie van Odido 

Ik heb de melding al verschillende keren gekregen, maar ik ben er nog niet achter of het door een bepaalde handeling komt die je ervoor doet. Ik ben dat nog aan het uitzoeken/testen.

Maar als het dus gebeurd, dan krijg ik een zwart scherm, met de tekst "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" en dan werkt alleen nog de < knop, met als gevolg dat je weer in het menu kom. En als ik op dat moment naar een opnamen zit te kijken, moet ik die opnieuw aanzetten en weer doorspoelen naar waar ik was met kijken.

Ik ga het verder uitzoeken, en als ik meer weet laat ik het horen.

 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Ik heb inmiddels mijn AppleTV ge upgrade naar TVOS 17.1 bèta, en heb geen meldingen meer gehad sinds dien. Mocht ik wel weer problemen krijgen, dan meld ik mij wel weer, maar voor nu is het voor mij opgelost een iedergeval...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DON PAPA, bedankt voor je update! 

Hallo,

als melding:

apple tv 4 tvOS 17.1 odido app 1.5.6

Zelfde verhaal als sploegman:

Vrij kort na het starten van een programma (ca. na 10 minuten - maar wisselend) zie ik ook geregeld deze melding. (nog geen echt patroon kunnen herkennen maar zeker zonder interactie van een afstandbediening)

Ik doe de melding omdat de actuele tvOS update geen verbetering gegeven heeft.

Hoop dat het jullie helpt met de analyse

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Buursen, welkom op onze Community!

Zou je hier een filmpje van kunnen maken en exacte stappen kunnen noteren om het probleem te reproduceren? Dan kan ik deze informatie aanleveren! Alvast bedankt. 

Hoi Tommie, dank voor je reactie, maar wat je vraagt komt neer op een avondje tv filmen.

De melding is al boven in de thread omschreven en komt soms, en random, tijdens het kijken.

Er is dus geen interactie, de app speelt gewoon een zender af tot het zwarte scherm met de melding komt.

Daarna druk ik “play” en kan dan meestal weer door. 


ok?

 

 

Hier ook deze problemen. We kijken nu een half jaar en dit probleem is eigenlijk altijd aanwezig geweest.

Kan me niet voorstellen dat het TV team dit niet kan reproduceren en vraag me sterk af of er eigenlijk getest wordt met een Apple TV.

 

In andere topics is meermaals aangegeven dat er een grote update komt van de TV app. Zit daar nog vooruitgang in, want die had ik intussen wel verwacht? Beloof hier iedereen thuis al een half jaar dat er een betere App komt voor TV kijken, maar dat is niet meer houdbaar.

Reputatie 1

Bij mij ontstaat het bovengenoemde probleem met name bij het terugschakelen naar Live TV na een uitzending met Begin Gemist. De stream van dezelfde zender start dan niet meer op. Door wat voor- en achteruit te zappen en vervolgens weer uit te komen op de gewenste zender start de live-stream wel op. Maar vaak na tien minuten valt het beeld alsnog uit met bovengenoemde melding.

Dit probleem doet zich zowel voor met de app op de AppleTV als op jullie losse 'kastje’.

Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team! 

Op 13 oktober heb ik een e-mail ontvangen dat deze melding is doorgezet naar de technische dienst. In de e-mail staat: 'Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 66431812'. Tot op heden heb ik echter nog geen reactie ontvangen. Ik heb al twee keer een e-mail gestuurd met een verzoek tot een update, maar ook deze e-mails blijven onbeantwoord. Kom op, Odido, tijd voor actie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Reputatie 1

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Beetje een raar antwoord, je kan moeilijk je TV 3 uur lang filmen totdat dit probleem optreedt. Ik heb dit ook, na een paar uur verschijnt deze melding ineens uit het niets. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is TV kijken, geen andere stappen.

Hey @sploegman, ik heb een filmpje hiervan nodig. Dit is gevraagd op jouw case van 13 oktober. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. 

Hallo @Tommie van Odido, ik heb een video van de foutmelding gemaild naar service@odido.nl.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je het filmpje hier willen delen door middel van een WeTransfer link of andere variant @sploegman? Dan kan ik het namelijk zelf doorzetten!

Reageer