Beantwoord

Probleem met Odido TV app op Apple TV 4K

  • 21 September 2023
  • 40 reacties
  • 1872 Bekeken


Toon eerste reactie

40 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DON PAPA, bedankt voor je update! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Ik heb inmiddels mijn AppleTV ge upgrade naar TVOS 17.1 bèta, en heb geen meldingen meer gehad sinds dien. Mocht ik wel weer problemen krijgen, dan meld ik mij wel weer, maar voor nu is het voor mij opgelost een iedergeval...

Reputatie 2

Hoi @Tommie van Odido 

Ik heb de melding al verschillende keren gekregen, maar ik ben er nog niet achter of het door een bepaalde handeling komt die je ervoor doet. Ik ben dat nog aan het uitzoeken/testen.

Maar als het dus gebeurd, dan krijg ik een zwart scherm, met de tekst "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" en dan werkt alleen nog de < knop, met als gevolg dat je weer in het menu kom. En als ik op dat moment naar een opnamen zit te kijken, moet ik die opnieuw aanzetten en weer doorspoelen naar waar ik was met kijken.

Ik ga het verder uitzoeken, en als ik meer weet laat ik het horen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je supersnelle reactie @sploegman. Ik heb deze informatie doorgezet naar het tv-team! 

Hoi @Tommie van Odido, ik gebruik de nieuwste versie van de Odido TV app (versie 1.5.6) op een Apple TV 4K met tvOS17. De melding "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw.” lijkt willekeurig op te treden, ongeveer eens per 1-2 uur (ruwe schatting). Deze fout verschijnt zowel tijdens live uitzendingen als bij het terugkijken van programma's. Helaas kan ik geen patroon ontdekken dat deze fout lijkt te veroorzaken. Als ik de melding weg klik kan ik gewoon weer verder kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sploegman & @DON PAPA, dat is niet helemaal de bedoeling. Kunnen jullie het wat duidelijker omschrijven? Wanneer ontstaat deze melding en welke stappen voeren jullie uit? Zo kunnen we het reproduceren en oplossen, alvast bedankt! 

Reputatie 2

Ik gebruik sinds gister ook de Odido TV app op een AppleTV 4K met TVOS17, en heb ook al een aantal keer de melding "Afspelen mislukt. Probeer opnieuw" gehad. 

Voor de rest werkt alles goed, hopelijk wordt dit wel snel opgelost....

@Tommie van Odido & @Demi van Odido, Helaas doet het probleem zich opnieuw voor. Het leek een paar dagen goed te gaan, maar nu is hetzelfde probleem weer opgedoken. Dit is erg vervelend. Ik zou graag zo snel mogelijk een oplossing willen zien.

Reputatie 7
Badge +16

Superfijn dat het nu opgelost is @sploegman! Bedankt voor het delen van jouw herstelmelding. Geniet van jouw verbinding en nog een prachtig weekend toegewenst! 😄

Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

 

Hi @Tommie van Odido & @Demi van Odido, het probleem lijkt inderdaad verholpen te zijn na de update van de app. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sploegman, er is vannacht een update geweest voor Apple TV. Dit moet de fix zijn voor alle bugs die er in zaten. Kan je de update uitvoeren en mij een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

Beste @Demi van Odido, ik hoor graag wat de vervolg stappen zijn. Dit probleem begint nu wel storend te worden.

Hoi @Demi van Odido, hierbij nog wat aanvullende informatie: Het lijkt erop dat deze foutmelding één keer per gebruik van de TV-app optreedt, ongeveer 5-10 minuten nadat de TV-app is gestart.

Hoi @Demi van Odido, we krijgen deze melding wanneer we al in de Odido TV app zitten, en dit gebeurt tijdens het kijken. De melding treedt willekeurig op tijdens het kijken. Het beeld wordt dan zwart, en deze melding verschijnt. Als we dan op de OK/Select-knop van de Apple TV-afstandsbediening drukken, verdwijnt de melding.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @sploegman allereerst van harte welkom op onze Community! Ik zoek graag uit waardoor dit precies komt. Krijg je deze melding wanneer je al in de app zit en gebeurt dit tijdens het kijken? Of krijg je deze melding wanneer je de app opstart nadat je net jouw Apple TV hebt opgestart vanuit bijvoorbeeld standby? De app wordt dan vermoedelijk niet actief gehouden tijdens de standby waardoor de verbinding met de tv-server verloren gaat, dit resulteert in de foutmelding en komt dan terug wanneer de app weer opnieuw opgestart wordt.

Klopt het dat dit ook bij jou het geval is? Mocht het niet zo zijn, kun je mij vertellen wanneer dit exact gebeurt en welke handelingen je uitvoert wanneer je deze melding krijgt? Dan kan ik dit doorzetten naar ons tv-team voor verder onderzoek. Bedankt!

Reageer