Beantwoord

Regionale zenders doen het niet.



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, wat tof dat je over wilt gaan! 😁 Ik ben dan ook gelijk voor je aan de slag gegaan en heb een wisseling van de TV Box in werking gesteld. Zodra dit verzoek is voltooid, dan krijg je hier ook een e-mail van. Je kunt de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Geef jij hier een seintje, zodra de TV Box up and running is? Dan maak ik de rest van de migratie voor je in orde! 

Reputatie 3

Nog steeds geen regionale zenders. Zou enkele dagen kunnen duren bij de technische dienst. Neem aan dat het weekend niet meetelt? Ik kijk vaak naar Omroep Zeeland en Brabant. Knap irritant dus dat die zenders het niet doen. Ben ik de enige die dat heeft of zijn er meer storingen gemeld?

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik hoop dat je van het heerlijke weer hebt genoten dit weekend! Ik heb gelijk voor je gekeken, maar het onderzoek is nog niet afgerond. Het klopt inderdaad dat het weekend hierin niet wordt meegerekend, sorry. Als ik het proces voor je kon versnellen, dan deed ik dat met liefde. Het wordt echt zo snel mogelijk verder opgepakt door mijn collega's. Momenteel staat dit niet bekend als een algemeen probleem. We houden het voor je in de gaten! 💪

Reputatie 3

Hallo Lisa. Inderdaad genoten van het mooie weer. Ik wacht maar weer rustig af hoe het verder gaat met mijn regionale zenders.  Ik stel wel jouw reactie zeer op prijs, dank je wel.

Reputatie 7
Badge +1

@Rien.1945 Gaat het om alle regionale zenders of specifiek een die uitzendt in uw gemeente? aangezien ze hier allemaal gewoon te zien zijn

Reputatie 3

Het gaat om alle regionale zenders, vanaf kanaal 503 enz.

 

@Rien.1945 Gaat het om alle regionale zenders of specifiek een die uitzendt in uw gemeente? aangezien ze hier allemaal gewoon te zien zijn

 

Reputatie 7
Badge +1

@Rien.1945 Aangezien u als kersverse gebruiker van het nieuwe platform een redelijk onafhankelijk oordeel kan vormen over het veel bekritiseerde nieuwe platform, hoe ervaart u de kwaliteit tegen over het vorige (oude) dan met name waar het in het bijzonder omgaat snelle beeldwisselingen zoals bij tennis of voetbal autoraces enz.

In de cloud opnemen is voor mij niet belangrijk zie daar persoonlijk totaal het nut van in in, ik vraag dit aangezien ik met zeer grote vreze de dag vrees die hopelijk nimmer komt dat ik naar het nieuwe platform word overgezet (hoop natuurlijk van niet)

Reputatie 3

Ik merk geen verschil in beeld en je hoeft zeker niet te vrezen voor het pakket. Ik was ook niet enthousiast maar ben dat nu wel. Opnemen zoveel je wil. Geen overlappingen. Perfect. 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, heel fijn om te lezen! Super dat je zo geduldig hebt afgewacht. Ik heb gelukkig goed nieuws op deze ochtend. Het onderzoek is afgerond en we kunnen ter oplossing de TV Box swappen voor een nieuwer model. Ik wil dit wel eerst graag met je overleggen, voordat ik dit in orde maak. Op de nieuwe TV Box zit namelijk geen harddisk recorder. Wanneer je instemt met deze TV Box, dan kan ik er wel voor zorgen dat je over kan gaan naar het nieuwe tv-platform. Hier deel ik gelijk de voorwaarden van, zodat je hier rustig over na kunt denken:

Omdat je nu in het bezit bent van een Entone Amulet TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 🎈

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Bedankt voor je antwoord. Moet ik definitief een nieuwe tv box? Heb dit probleem al ooit eerder gehad en toen werd het opgelost. Verder voor mij een beetje ingewikkeld verhaal. Komt er een monteur dan om alles aan te sluiten? Mijn tv heeft dacht ik wel HDMI. En waardeloos dat ik alle opnames kwijt ben. Geen teletekst meer. Mag aannemen dat ondertiteling via teletekst wel blijft werken? Ben nog niet direct enthousiast helaas. Kan je dan onbeperkt opnemen in de Cloud? Kortom: ik weet het nog niet.

Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 3

Hallo Lisa of collega.

De nieuwe tv box is gearriveerd en werkt. Je kan dus op gang brengen dat ik weer kan gaan opnemen  e.d. Bedankt voor de snelle service, 

Ik heb nog 2 vragen:

Vraag 1: hebben jullie ergens een instructie hoe ik mijn afstandsbediening aan de tv kan koppelen zodat ik er maar 1 nodig heb? Ik heb dat nu ook. Ik weet de code van mijn  Samsung.TV.

Vraag 2: ik blijf het onduidelijk vinden hoe ik op jullie site een zenderoverzicht kan vinden en ook kan uitprinten. Uiteraard een overzicht van zenders in de cloud.

Alvast bedankt voor de verdere verwerking en de antwoorden op mijn vragen

Groeten,

Rien van Ast.

Reputatie 3

Bovenstaande vraag over koppelen afstandsbediening hoeft niet meer beantwoord  te worden. Ik heb het al gevonden op internet en het werkt. 

 

Reputatie 3

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik kom toch nog terug op aanzetten ondertiteling. Ik kan dat alleen maar via de rode knop en kan het niet permanent instellen. Als ik de methode Lisa volg dan krijg ik het volgende:

menu….account….instellingen…..audio en ondertiteling.

Ik krijg dan drie dingen.

zender audio taal, die staat op Nederlands

zender ondertiteling, die staat ook op Nederlands

zender audio codec, kan kiezen tussen stereo of dolby digital

Dan kan ik alles opslaan uiteraard. Maar…..ik heb dan geen ondertiteling. Doe ik iets niet goed?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rien.1945 

Is dit op de tv box of via de app?

Modem en tv box even herstarten of app herinstalleren zou je kunnen proberen.

Reputatie 3

Is op de tv box. Herstarten helpt helaas niet. Is gemeld bij de Technische Dienst.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, helemaal top dat je in dit topic aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en het klopt inderdaad als een bus dat mijn collega hier een melding van heeft gemaakt. De technische dienst gaat hier dan ook induiken om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek is afgerond. Ik hoop dat wij je snel kunnen verblijden met het nieuws dat de regionale zenders het weer doen. Excuses voor het ongemak! 😊

Reputatie 7

Helemaal super! Bedankt voor je geduld @Rien.1945. Alvast een heel mooi en zonnig weekend gewenst! 😁

Reputatie 7

Dankjewel @Rien.1945! Nog even en ik kan ook lekker van het zonnetje gaan genieten. 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, dankjewel voor het mooie compliment! Dit is nog eens een leuke start van deze nieuwe week. Ik heb van een heerlijk lang weekend genoten, jij ook? 😊

Heel fijn dat je hier een heldere terugkoppeling deelt, zodat ik dit kan meenemen. Deze punten ga ik nog eens voorleggen tijdens één van onze tv-meetings, zodat dit hopelijk meegenomen kan worden in de toekomst. Als jij ook nog andere punten tegenkomt wanneer je op het nieuwe platform zit, weet dan dat je die hier altijd met mij mag delen. Ik zorg er namelijk graag voor dat het nieuwe platform nóg beter wordt! 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Rien.1945! Yes, ik hoor morgen graag - als je de tijd hebt natuurlijk - hoe het nieuwe platform bevalt. 

Reputatie 3

Hoi Lisa. Ik zal je op de hoogte houden. Grootste vraagteken zet ik bij het punt dat ik 5€ per maand moet gaan betalen. Het kastje met harde schijf moest vervangen worden en dan moet ik naar het nieuwe systeem. Voor mij had ik ook een ander kastje kunnen krijgen en was dan blijven werken met harde schijf. En door die overgang krijg ik ook nog te maken met een paar nadelen, die heb ik genoemd.  Kortom: de logica van extra betalen kan ik nog niet echt vinden. Maar....we gaan er vrolijk mee aan de slag hoor.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rien.1945, bedankt voor je terugkoppeling! Het is zeker geen verplichting om een vernieuwde TV Box te accepteren, maar wel op dit moment het beste advies. De harddiskrecorders zijn verouderd en gaan hierdoor soms vastlopen waardoor jouw algehele kijkervaring achteruit gaat. Dit kan zichzelf vaak oplossen en het is ook geen garantie dat het niet ineens volgende week verbetert, maar het risico is te groot en daarom willen we de box graag vervangen. 

Het omwisselen van de TV Box, c.q. het aansluiten van de vervangende box, gebeurt niet door een monteur. Dit kun je gemakkelijk zelf doen door de box op exact dezelfde manier aan te sluiten op het modem en de tv, zoals dat nu ook het geval is met de recorder. Mocht je er toch niet helemaal uitkomen? Geen zorgen! Laat het aan ons weten, dan begeleiden we je met alle liefde door het aansluitproces heen. 

Voor alle info aangaande Cloud Opnemen kun je terecht op onze servicepagina: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Om alvast je vraag op te nemen: je kunt opnemen tot een max van 200 uur - dit wordt uiteraard de limiet genoemd in de zin dat je wanneer je opnames verwijderd uit de Cloud, ruimte vrijmaakt. Er is geen limiet op het maximum aantal programma's, zolang je maar binnen die 200 uur limiet blijft.

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Lekker lang weekend  gehad? Ik kreeg bericht dat de migratie gaat plaatsvinden op dinsdag 31 mei. Fijn want dan kan ik weer opnemen. De migratie naar de Cloud was nodig omdat mijn kastje met harde schijf vervangen moest worden. En dan kom je in het nieuwe systeem terecht. In de aankondiging van 31 mei stond het verzoek om reacties via dit forum te laten horen. Dat wil ik graag doen.

In de eerste plaats een compliment aan Lisa hoe ze geduldig en vriendelijk en ook snel alles uitlegt.

Ze heeft me prima door het hele proces gestuurd.

Ik weet nu al dat er een paar nadelen zitten aan het nieuwe systeem.

  1. Van regionale zenders kan je geen  opnames maken, jammer.
  2. Om op te kunnen nemen moet je 5€ per maand extra gaan betalen.
  3. Ondertiteling via Teletekst kan niet meer. Kan wel via een andere methode maar daar doen de  commerciële zenders niet aan mee. Dat is echt een groot gemis. Maar goed, we zullen ermee moeten leven. Dit is weer een voorbeeld dat iedere verandering geen verbetering hoeft te zijn. Maar Lisa: jij hebt je best gedaan, bedankt. Groeten, Rien van Ast.
Reputatie 3

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Het lijkt mij het beste om jullie advies op te volgen en over te gaan naar de cloud. Je mogen dat van mij dus op gang brengen. I.v.m. vakantie het kastje s.v.p. pas sturen na 22 mei. Zie alles wel verschijnen. Wel nog s.v.p. de vraag beantwoorden of ik wel via teletekst kan blijven ondertitelen.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, helemaal super! Ik kan mij jouw bedenkingen voorstellen. Graag geef ik je hier wat duidelijkheid over, zodat je dit hopelijk beter begrijpt. T-Mobile is overgegaan naar T-Mobile TV, waarbij opnames niet langer fysiek bewaard worden. Voortaan is alles in de Cloud te bekijken. De voorgaande TV Boxen zijn daarmee niet compatibel met het nieuwe platform en worden niet meer geüpdatet omdat het oude modellen zijn. Het nieuwe platform brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee en daarom gaat uiteindelijk iedereen over naar T-Mobile TV. Dit zijn enkele redenen waarom wij geen oude TV Boxen met harddisk meer op kunnen sturen. 

Voor de andere TV Box betaalde je eigenlijk € 10,00 per maand, maar kreeg jij € 5,00 korting per maand. Voor de nieuwe TV Box betaal je € 5,00 per maand. Waar je dus eerst meer betaalde voor een TV Box met harddisk, betaal je nu een bedrag per maand voor het stuk van Cloud Opnemen. Zo kan iedereen zelf beslissen of hij/zij van deze functie gebruikt wilt maken.